Розробка заняття з креслення на уроці технологій

Про матеріал
Даний матеріал використовується для ознайомити учнів з особливостями графічних зображень об’ємних виробів при роботі з побудови зображень виробів та їх деталей
Перегляд файлу

Розробки уроків з технології (креслення)

 

Тема: Прямокутне проеціювання.

Мета: ознайомити учнів з особливостями графічних зображень об’ємних виробів; навчити виконувати графічні зображення із застосуванням методу побудови проекцій предмета на дві взаємо перпендикулярні площини; розвивати технічне мислення.

Основні поняття:  фронтальна площина проекцій, горизонтальна площина проекцій, невизначеність форми предмета.

 

    Обладнання:  набір предметів різної геометричної форми (конус      зрізаний конус, циліндр, куля, піраміда, паралелограм тощо), крес­лярський інструмент (лінійка, олівець, косинець, транспор­тир).

 

Структура уроку      ..

І. Організаційний момент ……………………. ………………           З хв

ІІ.Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів..7 хв   ІІІ.Практична робота «Складання креслення із прямокутним
проеціюванням» ………………………………………………………….25 хв

ІY.Підсумки уроку………………………………………………………   7 хв

Y.Домашнє завдання……………………………………………………   З хв

 

ХІД УРОКУ

  1.                 ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.              АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Фронтальне опитування.

Учням пропонується дати відповіді на запитання, розміщені на початку відповідного параграфа підручника.

Бесіда.  

Як ви вважаэте.

Чи достатньо однієї проекції для отримання повного уявлення про предмет?

Розуміння необхідності побудови щонайменше двох проекцій для повного уявлення форми предмета учитель пояснює на прикладах утворення однакових проекцій від геометричних предметів різної форми. Наприклад, на горизонтальній площині проекція від конуса, зрізаного конуса, циліндра, кулі має вигляд круга.

   Це називається невизначеністю форми об'ємного предмета за од­нією проекцією. Учні роблять висновок щодо необхідності побудови другого зображення предмета на вертикальній площині.

 

 

 

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Інструктаж до виконання практичної роботи.

 Демонстрація за допомогою проекційної апаратури (на­приклад, ліхтарика або проекційної лампи) форми проекцій різ­них геометричних предметів на горизонтальному та вертикально­му екрані, вводить поняття горизонтальної та фронтальної площин. Горизонтальна площина — це площина, на якій утворюється проек­ція предмета при його розгляданні зверху. На кресленнях її позна­чають латинською літерою Н («аш»).

    Фронтальна площина проек­цій — це площина, на якій утворюється проекція предмета при його розгляданні спереду. На кресленнях її позначають латинською літе­рою V(«ве»). Площини проекцій розміщені в просторі під прямим кутом одна до одної. Лінію перетину цих площин (її позначають ла­тинською літерою х («ікс») називають віссю проекцій. Дві проекції предмета розташовані в просторі в різних площинах. Щоб отримати креслення предмета на площині, обидві площини проекцій суміщують в одну. Для цього горизонтальну площину проекцій повертають гак, щоб вона збігалася з фронтальною площиною проекцій.

   Своє пояснення  супроводжую демонстрацією утворення такого зображення за допомогою таблиць, розгорнутого макета го­ризонтальної та фронтальної площин або відповідних рисунків під­ручника.

   Увага учнів акцентується на тому, що, виконуючи креслення, горизонтальну проекцію предмета завжди розміщують під фронтальною — і проекційному зв'язку. Це правило порушувати забороняється.

 Межі площин і лінію їх перетину на кресленні предмета не

показують.

Виконання практичної роботи. Учні виконують технічний рисунок і креслення виробу (зображення якого потребує двох проекцій), запланованого для виготовлення.

Під час практичної роботи вчитель надає учням консультації, за необхідності пропонує внести корективи. Практична робота виконується в зошитах або на окремих аркушах.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

 

Після аналізу виконаних робіт учитель звертає увагу учнів на кращі з них, пояснює допущені помилки та методи їх усунення.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

1) Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2)  Закінчити  побудову проекцій обраного виробу.

 

docx
До підручника
Технології (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Коберник О.М. та інші)
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку