С.Носаньоповідання «Ялинка». Робота над текстом
Мета: продовжувати працювати над текстом оповідання С.Носаня «Ялинка», вчити вихованців орієнтуватися у тексті, давати повні відповіді на поставлені питання за змістом твору, викликати зацікавленість до пошукової роботи;
сприяти розвитку слухового сприймання, зв’язного мовлення, пізнавальних інтересів дітей, корегувати вимову, збагачувати словниковий запас новими словами, сприяти розвитку креативності;
виховувати у дітей бережливе ставлення до природи, привчати їх розумно використовувати природні багатства.
Словник: лісник, погомоніли, карбованці, болісно, втіха.
Обладнання: підручник, ножиці, шаблон ялинки, мультимедійна презентація, ментальна карта (Mindmap), смайлики настрою.
Хід проведення
Як ви мене чуєте?
Дівчата, сідайте.
Хлопчики, сідайте.
Всі ви сіли, діти, тихо
Домовляймось не шуміти
На занятті не дрімати
А старанно працювати.
У вас сьогодні гарний настрій, хочу побажати вам, щоб він зберігся у вас протягом усього заняття.
У вас на партах лежать 2 смайлики: веселий і сумний. У кінці заняття ви піднімете той, який буде відповідати вашому настрою
Для того, щоб ви правильно вимовляли звуки протягом заняття, ми з вами зробимо зарядку.
- Який сьогодні черговий звук?
- Послухайте склади , слова, речення.
Ма-ма-ма зима
Мо-мо-мо мороз
Мі-мі-мі Міла
Мороз малює квіти на вікні
Який сьогодні день тижня?
Який місяць?
Яка сьогодні погода?
Яке зараз буде заняття? СЛАЙД 2
- Яке свято незабаром завітає до нас у гості? (Новий рік)
- Що повинно бути у кожній оселі на Новий рік? (ялинка)
- Де росте ялинка?
Правильно, лісова красуня прикрашає кожен будинок на Новий рік.
- Підніміть руки, у кого вдома ставлять ялинку на свято?
Зараз зверніть увагу на карту, які думки у вас виникають.
- З чим у вас пов’язана ялинка?
Робота з Mindmap (подарунки, зима, мороз, свято, Дід Мороз)
- Давайте пригадаємо, яке оповідання ми читали на минулому занятті?
- Хто автор оповідання?
- Сьогодні ми продовжимо роботу над оповіданням С.Носаня «Ялинка»СЛАЙД 3
Діти, працюючи над оповіданням давайте подумаємо над питанням: Чи треба купувати справжні ялинки?
Зараз ми пригадаємо значення слів, з якими працювали на минулому занятті.
Виберіть правильні значення до слів:
Лісник-
Карбованці-
Болісно-
Втіха-
Погомоніли-
Молодці, справились із завданням.
Пропоную вам пограти у гру «Що росте на ялинці?»
СЛАЙД 4
На гілочках ялинки ростуть - квіти, гілочки
Плоди ялинки – яблука, шишки
Ялинка – кущ, дерево
Коли в наш будинок приходить ялинка – восени, влітку, взимку
Молодці, час повертатися до тексту.
Відкрийте підручники на стор.81
Продивіться та пригадайте текст, потім дайте відповіді на питання:
СЛАЙД 8
СЛАЙД 16
Для вас є ще одна гра, яка називається «Порахуй»
Порахуйте, скільки разів у тексті зустрічається слово «ялинка» (4)
Вправа «Початок – кінець»(на розвиток уваги)
Знайдіть і прочитайте речення, де є такі слова: «пишне деревце», «десять років чекати»
Знайдіть і прочитайте кінець речення за таким початком:
Сталося це після…
І в селі і в містах….
Постоїть вона в хаті….
Діти, хто запам’ятав, скільки років треба, щоб виросла ялинка? (10)
- Чому засмутився Карпо Іванович?
Закрийте підручники
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
СЛАЙД 17
Усі ми звикли до того, що Новорічне свято приходить у наш дім разом з красунею ялинкою, дідом Морозом і подарунками. І на цьому святі веселяться усі, крім ялинки, бо її зрубали в лісі і принесли додому.
- Як ви гадаєте, чи можна замінити живу ялинку?
Звичайно можна, треба тільки проявити креативність і фантазію.
Пропоную вам виготовити ялинки, якими ми потім прикрасимо наш клас.
СЛАЙД 18
У вас на партах лежать ножиці і шаблони. По контуру ви повинні вирізати «заготовку» ялинки. Потім я покажу, як заготовку скласти, що отримати таку ялинку (демонстрація зразка)
Робота на голе вухо(Міла) ---Новий рік, ялинка, базар.
Але спочатку давайте пригадаємо правила роботи з ножицями…
СЛАЙД 19
Робота з технологічною картою:
Самостійна робота
Молодці, діти, які гарні ялинка у вас вийшли.
Тепер давайте повернемось до нашого питання : Чи треба купувати справжні ялинки?
СЛАЙД 21
Висновок: Ось бачите, зовсім необов’язково купувати справжні ялинки. Можна їх зробити власноруч. А можна придбати у магазині штучну, таку, як стоїть у нашому класі.
Ми всі повинні жити в єдності з природою, берегти її, допомагати їй. Не рвати квіти у лісі, не зрубувати ялинки до свят….
Сьогодні, я вважаю, ми допомогли їй, зробивши ялинку з паперу. І хочеться вірити, що жителі нашого міста не залишаться байдужими і збережуть не одну лісову красуню.
- Над яким оповіданням ми працювали?
- Хто автор оповідання?
- Що ми зробили з паперу?
- У які ігри ми грали?
Зараз пропоную вам подивитись на смайлики. Залишився у вас гарний настрій, чи навпаки, зіпсувався?
Виберіть та покажіть їх.
Я рада, що у всіх гарний настрій.
Ви всі гарно працювали. СЛАЙД 22
На цьому наше заняття закінчилось.