ПЛАН – КОНСПЕКТ УРОКУ № 1
З ГІМНАСТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 7-КЛАСІВ.
Мета: Навчити учнів виконувати елементи гімнастичних вправ на висах і упорах та
з акробатики
Завдання :
Час виконання : 45 хвилин.
Місце проведення : спортивний зал школи, обладнаний гімнастичними
спорудами.
Інвентар: низька перекладина, жіночі бруси ( або бруси різної висоти ),
акробатична доріжка.
Хід уроку
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина 1. Шикування, рапорт, оголошення завдання уроку. 2. Удосконалення вивчених стройових прийомів на місці.
3. Ходьба: стройовий крок у русі.
кроку. 4. Біг.
5. Ходьба з підніманням рук до гори - вдих, опускання видих. 6. Перешикування учнів з колони по одному по три в русі. 7.Комплекс ранкової гімнастики №1 без предметів.
1-4 кругові оберти головою праворуч. 5-8 кругові оберти головою ліворуч.
1-2 наклони тулуба праворуч, ліву руку до гори, носок праворуч. 3-4 - те ж саме в ліво.
1-2 - руки верх, праву ( ліву ) ногу на носок, потягнутись (вдих). 3-4 - вихідне положення видих.
1-2 повороти тулуба праворуч. 3-4 повороту тулуба ліворуч.
1-2-3 наклону тулуба вперед обома до правої, до середини, до лівої ноги. 4 вихідне положення.
І - обороти тулуба, торкаючись правою рукою до лівої ноги. 2- теж саме тільки до правої ноги. • В. П. руки на поясі. 1- присісти руки долонями до низу. 2- вихідне положення. • В.П.- присідаємо ноги нарізно руки в сторони. 1- нахил до правої ноги, руками доторкнутися носків ніг. 2 - в.п. 1-4 теж саме до лівої ноги. • В. П. руки на поясі. 1-4- стрибки на носку лівої нозі. 5-8- стрибки на носку правої нозі. 9-12- стрибки на носках обох ніг. • В. П. руки на поясі. 1 - стрибок в широку стійку, хлопок над головою прямими руками. 2 - в.п. Дихальні вправи для зупинки дихання. Підрахування ЧСС Перерахування на підрозділи. І-відділення хлопці. ІІ- відділення хлопці. II Основна частина. Перехід відділень до місць занять, їх підготовка, сісти на гімнастичні лави. І відділення - низька перекладина (хлопці). 1.Розучити підйом переворотом в упор поштовхом двома ногами – хлопці.
Виконання підвідних і підготовчих вправ.
ІІ- відділення жіночі бруси ( бруси різної висоти ) дівчата. 2. Махом однією і поштовхом іншою підйом переворот в упор на нижню жердину - дівчата.
ІІІ - Ознайомити учнів з елементами акробатики - вивчення комбінацій.
ІІІ - Заключна частина.
|
10-12 1
2
2
1
30
30 5
2-3
4-6
5-8
5-8
5-8
4-6
5-8
3-4
4-5
25-30
10
10
10
3-5 1
|
В одну шеренгу
Добитися чіткого виконання команд. Виправляти основні помилки, вказуючи на них.
Задавати певний ритм руху, слідкуючи за втомленістю і навантаженням.
Показувати виконання кроку в цілому. Носок ноги тягнути і ставити на всю ступню. Мах руками. Темп бігу повільний Слідкувати за положенням рук і ніг.
Встановити нормальний ритм дихання. Вишикувати учнів для прове- дення комплексу ранкової гімнастики без предметів. Під музичний супровід. В повільному темпі.
Рука долонею нахиляється в се- редину, нога пряма вигнута на носок в сторону.
Вправу виконувати почергово лівою і правою ногою.
Тулуб тримаємо прямо, пружно виконуємо вправу.
Ноги в колінах не згинати і наклони робити обома руками намагаючись торкнутися підлоги.
Ноги в колінах не згинати.
Ноги в колінах тримати разом п’ятки ніг не відривати від під- логи. При нахилах ноги в колінах не згинати, плечі розправити.
Стрибки на носках дихання рів- номірне.
Використовувати метод колового тренування.
Розказати і показати виконання техніки елементи в цілому з використанням словесного і наочного методів, страхування яке повинно бути вірне. Можливе використання двох учнів виконання вправи.
Показ комбінації в цілому з розказом і показом використання окремих елементів. Словесно вказати на що потрібно звернути увагу на основні елементи. Вказати, шо під час виконання вправи, тулуб потрібно підтягувати руками до жердину, до поясу.
Показати учням виконання комбінацій вцілому. Використовуючи фронтальний метод, ознайомити учнів з елементами техніки окремо. Використовувати поточний метод по станціям і фронтальний. З сіду, ноги нарізно, з упору присівши перекат назад з опорою руками за головою і повернутися у вихідне положення. В одну шеренгу. Вказати, які були досягнуті за- вдання уроку. Виставити бали.
|
ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКУ № 2
ГІМНАСТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 7-Х КЛАСІВ
Мета: « Навчити учнів виконувати елементи гімнастичних вправ на висах і
упорах та з акробатики».
Завдання :
Час 45 хвилин.
Місце проведення: спортивний зал школи, обладнаний гімнастичними снарядами.
Інвентар: низька перекладина, жіночі бруси (або бруси різної висоти ), акробатична доріжка.
Хід уроку
Зміст |
Дозуван-ня |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина. 1. Шикування, рапорт оголошення завдань уроку. 2. Виконання стройових прийомів на місці.
«Ставай!»,«Рівняйсь!», «Струнко!».
3. Рух стройовим кроком в русі. 4. Ходьба:
5. Біг:
6.Дихальні вправи 7.Перешикування в колони по одному по три в русі. 8. Комплекс ранкової гімнастики № 1 без предметів
1 -4 - наклони голови ліворуч, пра- воруч, вперед, назад. 5-8 - в іншу сторону.
1-2 - наклони тулуба праворуч, ру- і ки до гори, ногу на носок. 3-4 -те ж саме в ліву сторону.
1- прогнутися в поясниці руки до гори, долонями в середину, ліву(вправу) на носок назад. 2- теж саме іншою ногою.
ширині плеч руки в замок за голову. 1-2 - повороти тулуба праворуч. 3-4 - повороти ліворуч.
1-2-3 - наклони тулуба обома ру- ками до лівої середини, правої ноги. 4-В.П.
1 - оберти тулуба, торкаючись лі- і вою рукою до правої ноги. 2 - те ж саме в іншу сторону.
1- присід руки вперед долонями до низу, не відриваючи п’яток ніг від підлоги. 2- В.П.
1 - нахил до лівої, руками доторк- нутися носків ніг. 2 - В.П. 3 - те ж саме до правої.
1 -2-3-4 — стрибки на правій. 5-6-7-8 - стрибки на лівій. 9-12- на обох .
1- стрибок в широку стійку, хлопок над головою прямими руками. 2 - В.П. Дихальні вправи для зупинки дихання. Підрахувати ЧСС переши- кування учнів на 2 відділення. І-8- хлопці. ІІ-8- дівчата. ІІ - основна частина Перехід відділення до місць за- нять, їх перевірка і підготовка. Сісти на гімнастичні лави. 1 - відділення хлопці - низька пе- рекладина. Повторення підйому перевороту в упор поштовхом двома ногами. Повторення підготовчих і підвідних вправ:
ІІ - відділення дівчата - жіночі бруси ( бруси різної висоти). Повторення підйому перевороту махом однією і поштовхом іншою в упор на нижню жердину. Повторення підготовчих і підвід- них вправ: 1. Закріплення елементів положень в упорі і висі.
2. Підйом переворотом махом і поштовхом іншої ноги.
III - Вишикувати учні в шеренгу. Розучення елементів акробатики: Перекиду вперед, назад, стійку на лопатках.
III - Заключна частина. 1. Ходьба в повільному темпі з розслаблюючими вправами. 2.Шикування класу. 3.Підведення підсумку заняття. 4. Д/3. - розвивати м’язи верхнього плечового поясу. |
10-12 1
1
2 2
3
5
2-3р
4-6р
5-8р
5-8р
5-8р
4-6р
5-6р
3-4р
4-5р
25-30
10
10
10
3-5 1
1
1 |
Водну шеренгу.
Добиватися чіткого вико- нання команд. Виправляти основні помилки, вказую- чи на них.
Наглядати і показувати правильність стройового кроку
Завдавати повний ритм бігу. Слідкувати за поло- жени ям рук .
Встановити нормальний режим дихання. Під музичний супровід - дзеркальний метод про- ведення вправ. Наклони голови в повільному темпі. Рука долонею наклоняться в середину, нога пряма на носок в сторону. Слідкувати за положенням рук і ніг. Пружне виконання вправи.
Ноги в колінах не згинати і наклони робити обома руками.
Ноги в колінах не згинати.
Ноги в колінах тримати разом, п’ягки ніг від підлоги не відривати.
При нахилах нога в колінах не згинати, плечі розправити.
Стрибати на носках, дихання рівномірне.
Показати і розказати виконання техніки в цілому з використанням словесного і наочного методів.
Нагадати про правильність страхування.
Тренування у виконанні підвідних вправ і в цілому. Показати виконання комбінацій в цілому: настрибування на нижню жердину в цілому, перехід у вис присівши, вис лежачи. махом однією і поштовхом іншою підйом переворотом в упор на нижню жердину і махом назад зіскок з поворотом.
Словесно вказати, на що потрібно звернути увагу під час виконання підйому ) перевороту.
Показати вірність виконання прийомів, звертаючи увагу на положення групування рук.
Використати фронтальний метод.
Виконується із упору присівши, руки на спереду, розги наючи ноги подати плечі вперед за лінію рук і вернутися у в. п.
Повільному темпі. В одну шеренгу і вказати, які були досягнуті завдання уроку. |
ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКУ № 3
ГІМНАСТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 7-Х КЛАСІВ
Мета: « Навчити учнів виконувати елементи гімнастичних вправ на висах і
упорах та з акробатики».
Завдання :
Час 45 хвилин.
Місце проведення: спортивний зал школи, обладнаний гімнастичними снарядами.
Інвентар: низька перекладина, жіночі бруси (або бруси різної висоти ), акробатична доріжка.
Хід уроку
Зміст |
Дозуван-ня |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина. 1. Шикування, рапорт, оголошення завдань уроку. 2. Виконання стройових прийомів на місці. Виконання команд :
3.Рух стройовим кроком в русі.
4. Ходьба.
5. Біг.
6.Дихальні вправи 7.Перешикування в колони по одному по три в русі. 8.Комплекс ранкової гімнастики №2 з гімнастичними палицями. І - відділення хлопці - низька перекладина. Удосконалення підйому переворо- ту в упор поштовхом двома ногами. 1. Виконання підйому перевороту поштовхом і махом ніг. 2. Виконання підйому перевороту з допомогою учителя, учнів які стра- хують. 3. Виконання підйому перевороту самостійно в цілому. 4. Спроба виконання підйому перевороту на високій перекладині. ІІ - відділення дівчата - жіночі бруси ( бруси різної висоти). Удосконалення підйому переворо- ту махом однією і поштовхом ін- шою в упор на нижню жердину. 1. Повторення різних положень ви- сів і упорів, упор на нижній жерди- ні, вис присівши, вис лежачи. 2.3 вису лежачого відштовхуємося однією і махом іншою ( хто не мо- же - відштовхуємося від верхньої жердини) - підйом в упор на ниж- ню жердину. 3. Виконати елемент в цілому з допомогою. 4. Виконати елемент самостійно. 5. Виконати зв’язки елементів: на-стрибувань в упор на нижню жер- дину, вис присівши, вис лежачи, підйом переворот в упор на нижню жердину махом і поштовхом ніг. і зіскок махом назад прогнувшись. Шикування учнів в одну шеренгу біля акробатичної доріжки. ІІІ - Закріплення елементів акробатики і вивчення зв’язки комбінації: Із стійки упор присівши, - 2 перекиди вперед , перекат назад, «берізка», «міст», хлопці стійка на голові і руках, із зігнутими ногами перекид назад, в упор - о.с.
IV - Загальна фізична підготовка. V - Заключна частина.
2.Підведення підсумку заняття. 3.Домашнє завдання.
|
10-12 40
1
2
20
2
5
10
10
10
8-10
2-3
|
В одну шеренг. Добиватися чіткого виконання стройових прийомів.
Добитися щоб учні тягнули носок ноги вперед і ставили ногу на всю ступню чітко.
В вільному темпі.
Завдавати певний ритм і навантаження бігу.
Встановити нормальний режим дихання.
Під музичний супровід.
Показ і розказування виконання елементів в цілому. Перевірити як учні засвоїли техніку виконання.
Виправляти основні помилки
Для тих хто оволодів технікою виконання на низькій перекладині, але зі страхуванням.
Розказування і показування виконання техніки в цілому.
Перевірити як учні засвоїли техніку самостійно.
Виправляти основні помилки.
Для тих хто оволодів всіма елементами вправ.
Показ виконання комбінацій з акробатика за 7- клас в цілому.
Виправляти основні помилки, особливо положення рук, групування учнів. Фронтальним методом. Поточним методом з обох кінців.
В одну шеренгу Вказати як були досягнуті завдання уроку. Підготуватися до здачі елементів з висів та упорів. Розвивати силу м’язів рук і черевного пресу.
|
ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКУ № 4
ГІМНАСТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 7-Х КЛАСІВ
Мета: « Навчити учнів виконувати елементи гімнастичних вправ на висах і упорах
та з акробатики».
Завдання :
Час 45 хвилин.
Місце проведення: спортивний зал школи, обладнаний гімнастичними снарядами.
Інвентар: низька перекладина, жіночі бруси (або бруси різної висоти ), акробатична доріжка.
Хід уроку
Зміст |
Дозуван-ня |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина. 1. Шикування, рапорт, оголошення завдань уроку. 2. Виконання стройових прийомів на місці. Виконання команд :
3. Ходьба:
4. Біг.
7. Комплекс ранкової гімнастики №2 з гімнастичними палицями. (Дивись попередній план конспект №3) Перешикування учнів по відділен-ням. ІІ- основна частина Перехід відділень до місць занять.
внизу. 1 -2 - стійка на лівій нозі, праву назад до низу, палицю вгору. 3-4 - в.п. 5-8 - те ж саме стійка на правій.
1-2 - палиця вгору, поворот тулуба направо з нахилом назад. 3-4 - в.п. 5-8 - те ж саме на вліво.
1 - випад вліво з нахилом управо, палицю в гору. 2- поштовхом лівої ноги поверну- тися у в.п. 3-4 -те ж саме випад вправо.
1 - поворот тулуба направо. 2- вихідне положення. 3- 4 - те ж саме наліво.
1-2 - нахил, палицю до відказу назад. 2-4 - в.п.
1-2 присісти на правій нозі ліву ковзаиням посунути назад, доторкнутися палицею до підлоги. 3-4 - в.п. 5-8 - те ж саме присівши на лівій.
1 -2 - відводячи палицю вперед і згинаючи вперед ліву ногу, зробити крок через палицю. 3-4 - зробити крок назад. 5-8 - те ж саме правою.
1-2 - присід, стійка на колінах, прогнутися. 3-4 - відхиляючись назад, стати на носки і підвестися.
1 - стрибок ноги в сторони, палицею до верху. 2 - в.п. Перешикувати учнів на два відді- лення. І - відділення хлопці. II - відділення дівчата. ІІ - Основна частина. Перехід відділенням до місць за- нять, підготовка і їх перевірка. І - відділення хлопці - низька пе- рекладина. Закріпити підйому перевороту в упор поштовхом двома ногами. 1. Виконання підйому перевороту поштовхом і махом ніг. 2. Виконання підйому перевороту з допомогою учителя, учнів які стра- хують. 3. Виконання прийому в цілому. II - відділення дівчата – жіночі бруси ( бруси різної висоти). Закріплення підйому перевороту махом однією і поштовхом іншою в упор на нижню жердину. Закріплення основних підготовчих вправ. 1.З вису лежачого відштовхуємося однією і махом іншою ( хто не може - відштовхуємося від верхньої жердини) - підйом в упор на нижню жердину. 2.Те ж саме з допомогою учнів. 3.Виконати елемент в цілому. ІІІ - Всі учні вишикувані біля акробатичної доріжки. Повторення елементів акробатики.
III — Заключна частина. 1.Шикування класу. 2. Підведення підсумку заняття. 3. Домашнє завдання |
10-12 40с.
1
20
20
20
2
3
1
30
5
25-30
3-4
5-6
5-6
6-8
5-6
4-5
5-6
5-6
25-30
10
10
10
2-3 1 1 1 |
В одну шеренгу.
Добиватися чіткого виконання стройових прийомів.
В повільному темпі під рахунок.
Завдавати певний ритм і навантаження бігу. Слідкувати за положенням рук
Підрахувати пульс за 10с і * на 6 і визначити своє навантаження.
Під музичний супровід використовуючи дзеркальний метод показу вправ.
Краще спочатку робити поворот, а потім нахил. Ноги з місця не зсувати, руки прямі.
Рух виконувати широко, не згинатись і не нахиляти голову вперед.
Ноги з місця не зсувати, тулуб тримати вертикально, повертатись енергійно.
Опускатися на підлогу м’яко, зберігаючи рівновагу.
Показати техніку виконайня в цілому: підйом переворот в упор поштовхом двома ногами і махом назад зіскок прогнувшись з поворотом на 90 , Поточним методом по декілька підходів. Переварити як учні закріпили елемент техніки страхуючи їх. Показати техніку виконайня в цілому настрибування в упорна нижню жердину, вис присівши, вис лежачи, махом однією і поштовхом іншою - підйом переворотом в упор на нижню жердину і махом назад прогнувшись - зіскок з пово-ротом на 90°.
Те ж саме показати комбінацію в цілому і по частинам.
Поточним методом.
Хто слабо засвоїв з допомогою.
З допомогою.
Перед відштовхуванням точно по розміткам поставити руки і голову, після відштовхування прийняти в.п.
В одну шеренгу. В одну шеренгу вказати, як були досягнуті завдання уроку. Виставити бали кращим учням. Повторити міст, стійку, із зігнутими ногами. Розвивати силу м’язів рук. |
ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКУ № 5
ГІМНАСТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 7-Х КЛАСІВ
Мета: «Навчити учнів виконувати елементи гімнастичних вправ на висах і упорах
та з акробатики».
Завдання:
Час 45 хвилин.
Місце проведення: спортивний зал школи, обладнаний гімнастичними
снарядами.
Інвентар: низька перекладина, жіночі бруси (або бруси різної висоти),
акробатична доріжка.
Хід уроку
Зміст |
Дозуван-ня |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина.
(Дивись попередній план конспект №3) Перешикування учнів по відділенням. II- основна частина. Перехід відділень до місць занять. І- відділення хлопці - низька перекладина. Оцінення елементу гімнастичних вправ на низькій перекладині: підйому перевороту в упор поштовхом двома ногами і махом назад - зіскок згрупувавшись із поворотом на 90°. 1. Підготовка до здачі і пробне виконання. 2. Оцінення елемента зі страхов- кою учня. II - відділення дівчата - жіночі бруси ( бруси різної висоти). Оцінення елементу гімнастичних вправ на брусах різної висоти: на- стрибування в упор на нижню жердину, вис лежачи, махом однією і поштовхом іншою підйом переворотом на нижню жердину і махом і назад зіскок з поворотом на 90°. 1. Підготовка до здачі і пробне виконання. 2. Оцінення елемента зі страхов-кою. III - Хлопці і дівчата разом – біля акробатичної доріжки. Удосконалення елементів акроба- тичних вправ присівши 2- переки- ди вперед, перекат назад в стійку на лопатках, «міст», - стійка на голові і руках із зігнутими ногам, перекид у напівшпагат - дівчата, перекид назад - о.с.
IV - Розвиток сили м’язів верхнього плечового поясу і черевного пресу.
3. Згинання і розгинання тулуба і лежачи на спині, руки за головою. 4. Вправи з гантеллю. 5. Лазіння по канату. ІІІ- Заключна частина.
|
10-12 30
5
25-30
10
10
10
10
2-3 підходи
2-3
|
В одну шеренгу.
Добиватися чіткого виконання команд. Поворот в русі по команді: « В колони по три наліво, руш! ».
Під музичний супровід використовуючи дзеркальний метод показу вправ.
Показати як потрібно здати елемент на оцінку, на що потрібно звернути основну увагу.
Вказати на основні помилки і виставити бали в журнал. Показати як потрібно здати елемент на оцінку, на що потрібно звернути основну увагу.
Показати як потрібно здати елемент на оцінку, на що потрібно звернути основну увагу. Показати комбінацію в цілому. Звернути увагу на удосконалення основних важко виконуємих елементів і основні помилки.
Фронтальний метод.
Поточним методом з обох кінців акробатичної доріжки.
Метод колового тренування.
Поточний метод по станціям.
Нормувати фізичне навантаження.
В повільному темпі В одну шеренгу Як були досягнуті завдання уроку. Оголосити бали за техніку виконання вправ на висах і упорах. Підготуватися до здачі елементів з акробатики.
|
Друже! На власному досвіді переконайся, що гімнастичні вправи розвивають силу, спритність, поліпшують координацію рухів та зміцнюють усі м’язи тіла.
Подкопаєва Лілія - дворазова чемпіонка XXVI Олімпійських ігор (Атланта, 1996 рік), заслужений майстер спорту зі спортивної гімнастики.
Серебрянська Катерина -
чемпіонка XXVI Олімпійських ігор (Атланта, 1996 рік), заслужений майстер спорту з художньої гімнастики.
Стройові вправи дисциплінують, виховують почуття ритму і струнку поставу.
Повтори стройові вправи за командами “Шикуйсь!”, “Рівняйсь!”, “Струнко!”, “Вільно!", “Розійдись!”.
Пригадай, як виконувати розмикання, розрахунок у строю.
Поворот “кругом на місці”
Поворот “кругом на місці” виконується на п'яті лівої ноги й носку правої в бік лівого плеча.
Щоб його виконати, спочатку повтори поворот «Ліворуч».
Після потренуйся виконувати команду «Кру-гом!»
Роби це в такому порядку: на рахунок «раз» повернись ліворуч кругом на лівій п’яті і правому носку, а на рахунок «два» праву ногу пристав до лівої. Під час повороту руки притисни до тулуба.
Перешикування з однієї шеренги у три
За командою “На перший, другий, третій розподілись!” кожен учень чітко вигукує свій номер.
Перешикування виконується на три рахунки. Після команди «У три шеренги — шикуйсь!» перші номери на “раз” — роблять крок правою ногою назад, на “два” — лівою вбік, на “три” — приставляють праву ногу до лівої. Другі номери залишаються на місці. Треті номери послідовно роблять крок лівою ногою вперед, правою - вбік і приставляють ліву ногу до правої.
Для зворотного перешикування подається команда «В одну шеренгу — шикуйсь!». Кроки робляться у зворотому порядку і напрямках
Рух «протиходом» Рух «змійкою»
«Протихід» — це рух у зворотному «Змійка» — це кілька «протиходів»,
напрямку поруч із шеренгою. виконаних у протилежних напрямках.
Опорні стрибки
Ти маєш навчитися виконувати два різновиди опорних стрибків - “в упор на коліна" та “ноги нарізно”. Опорні стрибки розвивають сміливість, рішучість і спритність.
Щоб навчитися виконувати стрибок ”в упор на коліна”, виконуй таку підготовчу вправу:
з положення сидячи на п’ятах поштовхом ніг і махом рук перейти в присід, руки вперед.
Складові стрибка «в упор на коліна»
відштовхування двома ногами
поштовх ногами і змахування руками (одночасно);
зіскок вгору – вперед;
приземлення (на зігнуті ноги).
Підготовчі вправіи до стрибка способом «ноги нарізно»
В основній стійці стрибок вгору з розведенням ніг нарізно
З упору лежачи, відштовхуючись носками,
перейди в упор стоячи, ноги нарізно.
З упору лежачи, відштовхуючись носками,перейди в упор стоячи, ноги нарізно, і виконай у темпі стрибок вгору-вперед, прогнувшись.
Складові стрибка способом «ноги нарізно»:
поштовх руками, трохи зігнувшись, з розведенням ніг нарізно
Вправи на гімнастичній колоді
Вправи на гімнастичній колоді розвивають уміння тримати рівновагу та не боятися висоти.
При ходьбі по колоді стопу став, витягаючи носок, як справжній гімнаст. Руки піднімай в сторони. Це допоможе зберегти рівновагу.
Ознайомся зі складнішими способами ходьби по колоді.
РАЗ: правою ногою зробити невеликий крок уперед, ліву трохи підняти позаду;
І: легко підскочити вперед на правій нозі, ліву, зігнуту в коліні, підняти вперед, носок витягнути;
ДВА: лівою ногою — невеликий крок уперед, права — трохи підняти позаду;
І: легко підскочити вперед на лівій нозі, праву, зігнуту в коліні, підняти вперед, носок витягнути.
Позмінний крок
Вихідне положення: руки на пояс.
РАЗ: правою ногою крок вперед: і: менший крок лівою вперед;
ДВА: крок правою ногою вперед;
І: пауза.
Подальший рух починай з лівої ноги, і так позмінно.
РАЗ- і-ДВА-і
Повороти
Виконуй на носках без переступання.
Під час повороту лопатки зведені. Тулуб і голову тримай прямо.
Зіскок з упору на коліні
Лазіння і перелітання
Лазіння під гімнастичною колодою із
захватом її руками й ногами
Підйом переворотом
Щоб правильно і швидко опанувати підйом переворотом, потренуйся виконувати врави.
Із упору на перекладині зігни уперед тулуб. Повернись у вихідне
положення.
Підготовчі вправи для підйому переворотом
Підйом переворотом махом однієї і поштовхом другої ноги від
стільця або матів.
Підйом переворотом махом однієї і поштовхом другої ноги від
гімнастичного містка.
Складові підйому переворотом
Розглянь на малюнку послідовність виконання підйому переворотом в упор махом однією ногою і поштовхом другою. Спробуй з допомогою вчителя виконати цей підйом.
Підтягування у висі
Підтягування у висі на перекладині є контрольною вправою з визначення сили м’язів рук хлопчиків: щоб мати відмінну оцінку, треба підтянутися 4 рази.
Силу рук можна збільшити, якщо виконувати вправи.
Утримання вису на зігнутих Утримання вису на зігнутих
руках (14 секунд) руках під кутом (8 секунд)
Підтягування хватом знизу
Дівчатка виконують підтягування з вису, коли ноги випростані вперед і торкаються підлоги. Високим результатом є підтягування 12 разів.
Акробатика
Стійка на лопатках
Корисною вправою для зміцнення мязів тулуба є стійка на лопатках.
Стійка на лопатках Стійка на лопатках з
із зігнутими ногами прямими ногами.
«Місток» із положення лежачи і “поворот
в упор на одному коліні”
Перед виконанням «містка» слід добра розім’ятися. Зроби 8—10 колових рухів руками назад і вперед і по кілька нахилів: уперед, назад, праворуч, ліворуч.
Із положення лежачи на опині зроби «місток». Повтори його кілька разів самостійно.
Виконуючи поворот, відштовхнись правою рукою й ногою і перенеси вагу тіла на ліву руку й ногу. Не затримуючись, повернись кругом в упор стоячи на коліні.
Запам’ятай:
Перші спроби виконати цю вправу роби з допомогою вчителя, батьків або товаришів.
Танцювальні вправи
Танцювальні вправи впливають на формування правильної постави, легкої ходи, досконалої координації рухів, відчуття ритму, створюють добрий настрій.
Вальсовий крок
Вальсовий крок виконується з 3-ї позиції (п’ятка однієї ступні притиснута до середини другої, носки розвернуті в сторони) на три рахунки: на «раз» — крок правою вперед, на «два-три» — два малих кроки (лівою, правою) на носках. Далі — те саме, але з лівої ноги.
Крок з притупом
Крок з притупом виконується так: спочатку праву ногу трохи піднімають, на «раз» — приставляючи праву ногу до лівої, треба легко тупнути нею, на «і» — тупнути лівою ногою, на «два» — тупнути правою ногою, на «і» — пауза. А далі продовжуй так само з лівої ноги.
Акробатика
Акробатичні вправи входять до фізичної підготовки багатьох видів спорту. Вони розвивають сміливість, сприяють формуванню і розвитку координаційних здібностей.
Довгий перекид уперед відрізняється тим, що після відштовхування ногами, тіло перебуває в безопорному положенні — польоті.
Ускладнюючи умови виконання довгого перекиду вперед, ти зможеш вдосконалювати свої вміння.
Надання страховки під нас виконання дуже важливе в мо мент. коли рики торкаються опори: страхуючий однією рукою під плече, а другою під стегно забезпечує безпечний прихід на рики і лопатки.
Майетер-клас
Контрольна комбінація акробатичних елементів для хлопців: В.п. — О.с. — довгий перекид уперед — перекид уперед — стійка на голові і руках — перехід в упор присівши — перекид назад — О.с.
Примітка: О.с. — основна стійка; В.п. — вихідне положення
Тобі на допомогу!
Контрольна комбінація акробатичних елементів для дівчат:
В.п. — О.с. — упор присівши — перекид назад — перекатом назад стійка на лопатках - перехід у положення лежачи на спині — «міст» — поворотом праворуч (ліворуч) перехід в упор присівши — перекид уперед — О.с.
Вправи у висах та упорах
Вправи на низькій перекладині
Із вису стоячи махом однієї і поштовхом другої ноги підйом переворотом в упор.
З упору перемах правою (лівою) ногою, спад назад у вис на зігнуту в коліні ногу, перехід в упор, ноги нарізно.
Зіскок з упору махом назад з поворотом на 90°. Страхувати, стоячи збоку.
Вправи на брусах для хлопців
Упор сидячи, ноги нарізно - упор сидячи на стегні - зіскок з поворотом на 90 і 180°
Вправи на брусах для дівчат
Вис присівши на нижню жердину - поштовхом ніг вис лежачи - перехопити руки по черзі за нижню жердину, упор ззаду - перехопивши праву (ліву) руку хватом знизу - махом уперед зіскок з поворотом праворуч (ліворуч).
Вправи з рівноваги
Вправи з рівноваги сприяють розвитку координаційних здібностей та тренуванню вестибулярного апарату — одного з аналізаторів, який відповідає за положення тіла людини в просторі. Висока стійкість цього аналізатора потрібна кожному, особливо великого значення вона набуває для льотчиків, космонавтів, пожежників, альпіністів, повітряних акробатів, людей тих професій, які потребують перебування на висоті або обмеженій площині.
Аналізатор рівноваги можна тренувати. Корисно кататись на каруселях, стрибати на батуті, виконувати спеціальні вправи на підвищеній і обмеженій опорі. Вправи на колоді допоможуть тобі в тренуванні органу рівноваги.
Контрольна комбінація на колоді: В.п. — стійка на носках, руки на пояс — 2—3 кроки на носках — поворот кругом, руки н сторони — мах лівою ногою, оплеск у долоні під нею — мах пра вою ногою, оплеск у долоні під нею — махом лівої (правої) поворот праворуч (ліворуч) на 90 градусів — упор присівши на лівій (правій) — стійка ноги нарізно, руки в сторони — упор присівши на правій (лівій),— поворот праворуч (ліворуч) у положення випаду, руки в сторони — стійка на носках, руки в сторони — 2-3 швидких кроки вперед — зіскок
вигнувшись — О.с.
Опорні стрибки
Опорний стрибок через низького гімнастичного коня способом «зігнувши ноги».
Опорний стрибок через низького гімнастичного коня способом «ноги нарізно».
Дівчата виконують опорний стрибок через низького гімнастичного козла з настрибувянням в упор присівши і зіскоком вигнувшись, а також способом «ноги нарізно».
Обов’язковою умовою виконання опорних стрибків є забезпечення страховки. Кожний вид стрибків передбачає певне місце для страхування.
Вихідне положення - стійка на носках - 2 кроки на носках - поворот кругом, руки в сторони - мах лівою ногою, сплеск долонями під нею - мах правою ногою, сплеск долонями під нею - махом лівої поворот праворуч на 90◦ - упор присівши на лівій нозі - стійка ноги нарізно, руки в сторони - упор присівши на правій нозі - поворот праворуч у положення випаду, руки в сторони - стійка на носках, руки в сторони - 2-3 кроки вперед - зіскок вигнувшись - основна стійка.