з'ясувати особливості будови кореня як вегетативного органа рослин; ознайомити учнів з його видозмінами; удосконалювати навички роботи з гербарієм рослин; формувати вміння визначати кореневі системи за їх зовнішньою будовою; розвивати критичне мислення, спостережливість, вміння роботи з натуральними об'єктами; виховувати зацікавленість до природи, інтерес до науки біології.
Урок__ Корінь. Види коренів і типи кореневих систем. Видозміни коренів.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Фаза структурованого огляду (актуалізація)
Учні заповнюють перші дві колонки таблиці 1
Таблиця 1
Що знаємо? |
Про що хочемо дізнатися? |
Про що дізналися? |
|
|
|
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Проблемне запитання.
- У пустелях денна температура піднімається до 80 градусів, уночі бувають приморозки, грунт сухий і сольовий. Який орган рослини допомагає вижити за таких умов? (Корінь)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фаза побудови знань (вивчення нового матеріалу)
Бесіда:
Завдання: визначити, які є видозміни коренів, заповнити схему «Видозміни коренів» у робочому зошиті.
VІ. Фаза консолідації (рефлексія)
Лабораторне дослідження: Будова кореня
Мета дослідження: ознайомитися з видами коренів та кореневих систем.
Обладнання: проростки квасолі та пшениці, гербарій рослин з різними типами кореневих систем, таблиця «Корінь».
Хід дослідження
VІІ. Узагальнення, систематизація, контроль знань і вмінь учнів
1) Складання схеми
2) Вправа «Лови помилку» (розпізнавання видозмін коренів).
VІІІ. Підсумок уроку
Інтерактивна методика «Знаємо – Хочемо дізнатися – Дізналися»
Учні заповнюють третю колонку таблиці 1, проводять обговорення.
ІХ. Домашнє завдання
Урок__ Внутрішня будова кореня. Мінеральне живлення рослин.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Розминка
Без цієї речовини життя на планеті неможливе. Вона є складовою всіх живих організмів. Вона буває рідкою, твердою, газоподібною. У ній розчиняються прості речовини: сіль, цукор. Вона є основою життя. Про що йдеться? (Про воду).
Як вода потрапляє у рослину? (За допомогою кореня – він всмоктує воду з ґрунту і «передає» її до стебла).
ІІ. Фаза структурованого огляду (актуалізація)
Кодовий тест
Із наведеного переліку термінів і понять вкажіть ті, що відповідають визначенням (1-10).
Терміни і поняття
А-Вегетативні органи Е-стрижнева коренева система
Б- Корінь Є -Мичкувата коренева система
В-Головний корінь Ж- Коренеплід
Г-Бічні корені З-Бульбокорені
Д-Твірна І-Повітряні корені.
Визначення
1. Коренева система, утворена додатковими коренями.
2. Корені, що здатні поглинати воду з повітря.
3. Видозмінений головний корінь, де запасаються речовини.
4. Тканина, за рахунок якої відбувається ріст кореня.
5. Основний корінь стрижневої системи.
6. Видозміни коренів жоржини, де запасаються поживні речовини.
7. Вегетативний підземний орган рослин.
8. Корені, що утворюються на головному і додаткових.
9. Коренева система, у якій основне значення має головний.
10. Органи, що забезпечують ріст і живлення рослин.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Проблемне запитання
У книзі “Життя рослин” К.Тімірязєв писав: “… Природа тут вдалася до хитрощів. Корінь за якнайменшої витрати будівельного матеріалу у змозі оббігти більшу кількість частинок ґрунту, якнайщільніше прилягти до нього…”
- Про які хитрощі говорив учений?
(Відповідь. Про можливості кореня здобувати воду і поживні речовини з ґрунту.)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фаза побудови знань (вивчення нового матеріалу)
Завдання
Вивчити особливості будови зон кореня та їх функції:
1-ша група – кореневого чохлика;
2-га група – зони росту;
3-тя група – всисної зони;
4-та група – провідної зони
Завдання: визначити значення мінерального живлення в житті рослин.
5) Вправа «Мозковий штурм»
Учні називають, вчитель записує на дошці правила безпечного використання добрив.
VІ. Фаза консолідації (рефлексія)
1) Методика «Дослідницька лабораторія»
Демонстрування мікропрепарату «Внутрішня будова кореня»
2) Міні-дебати: Добрива – помічники чи шкідники у сільському господарстві?
3) Вправа «Так чи ні» (учні самостійно складають вірні та невірні тези про корінь, мінеральне живлення, добрива).
VІІ. Підсумок уроку
Метод «Мікрофон»
Під час підбиття підсумків учитель передає мікрофон і запитує:
VІІІ. Домашнє завдання
2. За бажанням скласти міні-презентацію «Цікаве про пагін».
Урок__ Пагін і його будова.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Розминка
Зачитування й аналіз листа
Ми всі боїмося сильних вітрів, суховіїв, граду, злив, морозів, спеки, травоїдних тварин. Та найбільша загроза для нас – людина. Вона без потреби ламає гілки, обриває листки і квітки. Тоді весь наш організм гине, хіба що інколи корінь допомагає відродитися.
Важко живеться нам і тоді, коли в повітрі з’являються отруйні речовини, які викидають заводи і фабрики.
Бережіть нас. Люди. Бо ми – єдині живі організми, що зв’язують планету Земля з космосом.
Бесіда:
ІІ. Фаза структурованого огляду (актуалізація)
Закінчіть речення:
Варіант 1.
Завдання: відшукайте пряму лінію по горизонталі, вертикалі чи діагоналі у якій розміщені зони кореня:
фотосинтезуюча |
покривна |
росту |
транспортна |
провідна |
захисна |
всисна |
видільна |
дихальна |
Варіант 2.
Завдання: відшукайте пряму лінію по горизонталі, вертикалі чи діагоналі у якій розміщені видозміни кореня:
вусики |
бульба |
колючки |
коренеплід |
бульбокорінь |
дихальний |
фотосинтезуючий |
додатковий |
головний |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вправа «Дешифрувальник»
Визначте тему уроку, відповівши на запитання. Виберіть зі слів-відповідей букви (1 – 1, 2 – 4, 3 – 1, 4 – 3, 5 – 7).
Запитання
(Тема уроку – Пагін.)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фаза побудови знань (вивчення нового матеріалу)
Завдання: які функції виконує пагін?
VІ. Фаза консолідації (рефлексія)
Лабораторне дослідження: Будова пагона і бруньки
Мета: ознайомитись з будовою пагона; навчитись розпізнавати вегетативні та репродуктивні бруньки.
Обладнання: гербарні зразки пагонів, різних видів бруньок, фрагмент гілки каштана з бруньками, таблиця «Будова пагона», «Будова бруньки».
Хід роботи:
VІІ. Узагальнення, систематизація, контроль знань і вмінь учнів
1) Вправа «Відбий м’ячик зі словами»
Застосовується для відпрацювання термінології. Один учень кидає м’ячик і промовляє термін. Той, хто спіймав, повертає кидком м’яч і в цей час дає визначення терміна.
Наприклад:
Брунька – це зачаток пагона.
Стебло – це вісь пагона і т.д.
VІІІ. Підсумок уроку
Зачитування підсумків з підручника та їх обговорення.
ІХ. Домашнє завдання
Спостереження за розвитком пагона з бруньки.
Завдання: Зріжте дві гілки бузку (вишні, смородини) і поставте їх у банку з водою, підрізавши у воді кінці стебла приблизно на 1 см. На одній з гілок видаліть верхівкову бруньку Спостерігайте за розпукуванням бруньок та ростом пагонів. Через два тижні порівняйте вигляд двох гілок. Спостереження записуйте у зошит.
Урок__ Стебло – вісь пагона. Внутрішня будова стебла.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Розминка
Розгадування криптограми
Криптограма
с |
т |
е |
б |
л |
у |
о |
Р |
у |
х |
р |
е |
п |
н |
и |
в |
о |
ч |
(Відповідь. Рух речовин по стеблу.)
ІІ. Фаза структурованого огляду (актуалізація)
До запитань підберіть букви, якими позначені правильні відповіді
Запитання
1. Які функції виконує стебло? (А, Д)
2. Які функції виконує листок? (В)
3. Які функції виконує корінь? (Б, Г)
Відповіді до тесту:
А - підтримання листків.
Б – поглинання мінеральних речовин з ґрунту.
В – фотосинтез.
Г – запасання речовин.
Д – транспорт поживних речовин.
3) Вправа «Картинна галерея» (робота з німими малюнками).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Проблемне запитання
У тропічних лісах поміж чіпких рослин-ліан трапляються справжні «душителі». Видираючись із сутіні тропічного лісу нагору до сонячного світла, вони можуть до смерті «задушити» навіть могутнє дерево. Поясніть це явище. Який орган допомагає рослині «видиратись із сутіні тропічного лісу» до сонця?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фаза побудови знань (вивчення нового матеріалу)
2) Методика «Творча лабораторія»
Дослід
Зріз пагона з гілки бальзаміну ставиться у забарвлену воду. Через деякий час забарвлена вода піднімається по гілці вгору судинами деревини. Забарвлені кола можна побачити на поперечному зрізі рослини.
VІ. Фаза консолідації (рефлексія)
1) Вправа «Далі, далі…»
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Нове й цікаве»
Учні формулюють висновки щодо будови та функцій стебла; аналізують,
що цікавого дізналися на уроці, що їх найбільше вразило.
VІІІ. Домашнє завдання
1.Опрацювати відповідний параграф підручника; виписати у робочий зошит терміни, вивчити їх.
2. За бажанням скласти міні-презентацію «Цікаве про листок».
3. Дослідницький практикум (виконується учнями у позаурочний час або вдома).
Транспорт речовин по рослині
Завдання: зріжте кілька пагонів липи чи пеларгонії і поставте в банку з водою забарвленою червоним чорнилом. Через 2-3 дні зробіть поперечний розріз стебла і опишіть, як змінилося його забарвлення.
Урок__ Листок – бічний орган пагона
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Фаза структурованого огляду (актуалізація)
Корінь |
Пагін |
|
|
2) Презентація учнівських міні- проектів «Цікаве про листок».
3)Вправа «Аукціон цікавих запитань».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
«Жоден рослинний орган, - писав Тімірязєв, - не зазнавав на собі людської несправедливості такою мірою, як листок… До кінця минулого століття… листок мав легковажну славу пишного, але некорисного вбрання». Захистіть листок.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фаза побудови знань (вивчення нового матеріалу)
Завдання
1-ша група – різноманітність простих і складних листків;
2-га група – типи жилкування листків;
3-тя група – листорозміщення;
3) Вправа «Навчаючи – вчусь». Учні в парах працюють над виконанням самостійної роботи у робочому зошиті.
VІ. Фаза консолідації (рефлексія)
1. Складання Т-схеми
я знав Т я дізнався
VІІ. Домашнє завдання
Урок__ Внутрішня будова листка. Листок як орган фотосинтезу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Розминка
Скласти рекламу рослини. (Учні можуть готувати завдання заздалегідь).
ІІ. Фаза структурованого огляду (актуалізація)
Учні задають один одному запитання.
3) Вправа «Картинна галерея» (робота з німими малюнками, гербарієм листків).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Проблемне запитання
У XVII столітті голландський учений Ван Гельмінт помістив у глиняну посудину 80 кг висушеної землі, змочив її та посадив пагін верби масою 2 кг. За п’ять років рослина виросла і важила 68 кг, хоча її поливали тільки дощовою водою. Учений висушив землю, вона важила майже 80 кг. Він зробив висновок, що 66 кг ваги дерево одержало виключно з води. Чи правий вчений? За рахунок чого виросло дерево?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
V. Фаза побудови знань (вивчення нового матеріалу)
«Дорогі друзі! Пише вам відомий усьому світові барон Мюнхгаузен. Хочу розповісти вам одну історію. Одного ранку я одержав листа від такого собі Роберта Гука, який просив мене допомогти у вивченні внутрішньої будови живих істот. Наступного ранку, узявши свій трикутний капелюх, я вирушив у дорогу з непохитним рішенням роздивитися і дослідити будову живих істот. Після стомливої праці я дійшов деяких висновків про зовнішню будову організмів. Неозброєним оком я усе ж таки не міг побачити, що робиться у них всередині, тому мені довелося вдатися до допомоги телескопа, винайденого Робертом Гуком. У телескоп я побачив усе, що є всередині живого організму, а розглядав я листочок із дерева. Не гаючи ні хвилини, я написав біологічну поему « З чого складається листок». Визнаю, усе це звучить неправдоподібно. Тому я надаю право кожному, у кого виникне хоч найменший сумнів, висловити свою думку.»
2) Знаходження помилок та обговорення листа
3) Розповідь учителя з елементами бесіди про внутрішню будову листка (демонстрація таблиці).
4)Робота в групах
Завдання
Ознайомтеся із запропонованим текстом. Обговоріть його в групі. Презентуйте інформацію однокласникам. Зробіть висновок.
Текст для 1-ї групи
Між верхньою і нижньою шкірочками листкової пластинки розміщена м’якоть листка. Під верхньою шкірочкою є один або кілька шарів великих прямокутних клітин, які мають хлоропласти. Це стовпчаста паренхіма – основна фотосинтезуюча тканина. Суть фотосинтезу полягає у тому, що зелені рослини поглинають сонячну енергію і з вуглекислого газу і води створюють складні органічні сполуки. В атмосферу виділяється кисень.
Текст для 2-ї групи
Під стовпчастою тканиною листка міститься кілька шарів клітин неправильної форми з великими міжклітинниками. Ці шари утворюють губчасту основну тканину. У ній міститься менше хлоропластів, ніж у стовпчастій основній тканині. Вони виконують функцію випаровування води, газообміну. Запасання поживних речовин.
Текст для 3-ї групи
М’якоть листка пронизана густою сіткою жилок, судинно-волокнистих пучків, які здійснюють постачання листка водою та розчиненими в ній речовинами, а також виведення продуктів життєдіяльності. Крім того, жилки виконують механічну роль. Вони є продовженням структур стебла, але оскільки у листка вони тонші, то в них спостерігається зменшення судин та ситоподібних трубок.
5) Поняття про фотосинтез та його планетарне значення (розгляд, доповнення та обговорення схеми «Фотосинтез» у робочому зошиті).
6) Презентація роботи творчої групи (випереджальне завдання)
Учні презентують результат класичного досліду, що доводить перебіг фотосинтезу в рослині та утворення крохмалю.
Дослід
Будь-яку кімнатну рослину необхідно витримати 3-4 доби в темному місці, щоб вичерпалися запаси крохмалю в її листках. Потім закрити листок з обох боків смужкою непроникного для світла паперу з вирізаними літерами. Виставити рослину на яскраве світло на кілька годин. Зрізати дослідний листок, опустити його на 2-3 хв. В окріп, а потім у гарячий спирт. Промити листок водою й обробити слабким розчином йоду. Забарвленою виявиться лише частина листка навпроти вирізів на папері, а затінена частина залишиться безбарвною. Таке забарвлення пояснюється наявністю в листку органічної речовини – крохмалю, що утворився в освітленому листку: від йоду ця сполука синіє.
VІ. Фаза консолідації (рефлексія)
Демонстрування мікропрепарату «Внутрішня будова листка»
2) Вправа «Лови помилку»
Учні вибирають правильні твердження
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Нове й цікаве»
Учні формулюють висновки щодо внутрішньої будови та функцій листка; аналізують, що цікавого дізналися на уроці, що їх найбільше вразило.
ІХ. Домашнє завдання
Урок узагальнення і систематизації знань
Тема: «Вегетативні органи рослин»
Хід уроку
І Організаційна частина
Повідомлення теми, мети, завдань, плану уроку.
ІІ Актуалізація опорних знань
Презентація учнями проектів «Цікаве про –корінь, -стебло, - листки» (цікаві факти, прикмети, приказки, використання у народній медицині).
ІІІ Узагальнення і систематизація знань
1. Робота в групах
Гра «Мандрівка в Країну вищих рослин»
Вступне слово вчителя.
Розподіл учнів у три групи по 6-7 чоловік. (Учні почергово тягнуть емблеми з малюнками квіткових рослин). 1-ша група – «Ромашки», 2-га група – «Фіалки», 3-тя група – «Тюльпани».
Пояснення учителем умов гри: в Країну вищих рослин може потрапити тільки той, хто володіє добрими знаннями про вегетативні органи рослин. Перед вами на дошці накреслено 6 секторів. У кожному секторі є завдання. Команда, яка найшвидше і найправильніше справиться із завданням, має право закрити сектор своєю емблемою і вибрати наступний сектор. Першою у Країну вищих рослин потрапить та команда, емблем якої на ігровому полі буде найбільше.
Ігрове поле
1.Дерево пізнання |
2.Пропущені слова |
3.Портретна галерея |
4. Творча лабораторія |
5. Юні дослідники |
6.Вундеркінди |
Сектор 1. «Дерево пізнання.» По два представники з кожної команди зривають «листочки» з дерева пізнання. На зворотному боці «листочка» є запитання.
Запитання:
Сектор 2. «Пропущені слова»
Командам роздаються картки з текстом, у якому пропущені слова
Текст
До вегетативних органів рослини належать _______________________________
Осьовий підземний орган рослини називається ___________________ . Є два типи кореневих систем___________________ та __________________________ . Поверхня всисної зони кореня вкрита _____________________________________ .
Вісь пагона називається ______________________, а його бічна частина - ______________. Є такі типи жилкування листків____________________________
_______________________. Процес, який відбувається у листку при світлі називається _________________________.
Сектор 3. «Портретна галерея»
Команди одержують малюнки (без підписів) з різними видозмінами кореня, стебла і листків. Учні визначають назви видозмін, записуючи їх у табличку:
Видозміни кореня |
Видозміни стебла |
Видозміни листків |
|
|
|
Примітка. Учні однієї групи можуть поділитися на дві підгрупи і завдання 2 і 3 секторів виконувати одночасно.
Сектор 4. «Творча лабораторія»
Завдання: розглянути за допомогою світлового мікроскопа три мікропрепарати, коротко описати побачене. (Мікропрепарати «Корінь з кореневими волосками», «Гілка липи», «Листок камелії»).
Сектор 5 «Юні дослідники»
Команди одержують завдання провести дослід та пояснити його суть. (Матеріали для проведення дослідів знаходяться на окремому столі).
Досліди:
Примітка. Учні однієї групи можуть поділитися на дві підгрупи і завдання 4 і 5 секторів виконувати одночасно.
Сектор 6 «Вундеркінди»
Вчитель зачитує по черзі командам запитання. Перемагає та команда, яка дасть більшу кількість правильних відповідей за коротший час.
Запитання 1-й команді:
Запитання 2-й команді:
Запитання 3-й команді:
ІV Підведення підсумків гри
Визначення команди-переможця. Оцінювання знань.
V Домашнє завдання
Тестові завдання для контролю навчальних досягнень з теми «Вегетативні органи рослин»
І варіант
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
а) кореневого чохлика; б) поділу та розтягування; в) кореневих волосків.
2. Рослини поглинають вуглекислий газ під час:
а) фотосинтезу; б) дихання; в) випаровування води; г) мінеральне живлення.
3. За кільчастого листорозміщення від одного вузла відходить листків:
а) 1; б) 2; в) 3 і більше.
4. Ситоподібні трубки розміщені у:
а) деревині стебла; б) корі; в) серцевині; г) у камбії.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
5. Видозмінами пагона є:
а) бульбокорені; б) бульби; в) коренеплоди; г) цибулини; д) вусики;
е) присоски
6. Функції листка:
а) випаровування води; б) фотосинтез; в) мінеральне живлення; г) опора для рослини; д) дихання; е) насінне розмноження.
7. Зони кореня:
а) всисна; б) основна; в) провідна; г) поділу і розтягування;
д) фотосинтезуюча; е) кореневий чохлик.
Завдання на встановлення відповідностей
8. Установіть відповідність між назвою рослини і різновидом стебла, який її притаманний:
А) Витке стебло 1. Подорожник
Б) Чіпке стебло 2. Суниця
В) Укорочене стебло 3. Соняшник
Г) Повзуче стебло 4. Горох
5. Квасоля
Завдання на встановлення логічної послідовності
9. Розмістіть послідовно шари клітин листка, починаючи з верхньої сторони листка
А) Губчасті клітини; Б) Клітини шкірки з продихами; В) Стовпчасті клітини; Г) Клітини шкірки.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
ІІ варіант
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
а) наявність кореневих волосків; б) утворення бічних коренів;
в) інтенсивний поділ клітин.
2. У процесі фотосинтезу рослини можуть вловлювати енергію світла:
а) тільки сонячного; б) тільки штучного;
в) як сонячного, так і штучного.
3. За супротивного листорозміщення від одного вузла відходить листків:
а) 1; б) 2; в) 3 і більше.
4. Сидячий листок:
а) має черешок; б) не має черешка; в) має кілька листкових пластинок.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
5. Типи жилкування листків:
а) паралельне; б) дугове; в) супротивне; г) почергове; д) зубчасте;
е) сітчасте.
6. Функції кореня:
а) фотосинтез; б) повітряне живлення; в) мінеральне живлення;
г) закріплення рослини у ґрунті; д) всмоктування води; е) запас поживних речовин.
7. Для фотосинтезу необхідні:
а) кисень; б) вуглекислий газ; в) вода; г) сонячна енергія: д) добрива;
е) темнота.
Завдання на встановлення відповідностей
8. Встановіть відповідність між органом та його функцією:
А) Корінь 1. Є зачатковим пагоном
Б) Стебло 2. Захищає насіння
В) Листок 3. Всмоктує воду
Г) Брунька 4. Випаровує воду
5. Транспортує речовини
Завдання на встановлення логічної послідовності
9. Розмістіть послідовно зони кореня, починаючи з верхівки:
А) Провідна зона; Б) Кореневий чохлик; В) Зона росту;
Г) Всисна зона.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
ІІІ варіант
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
а) кореневого чохлика; б) зони поділу; в) всисної зони.
2. Промені світла рослина поглинає за вдяки наявності у її клітинах:
а) води; б) хлорофілу: в) крохмалю.
3. За почергового листорозміщення від одного вузла відходить листків:
а) 1; б) 2; в) 3 і більше.
4. Судини розміщені у:
а) деревині стебла; б) корі; в) серцевині; г) у камбії.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
5. Видозмінами кореня є:
а) бульбокорені; б) бульби; в) коренеплоди; г) цибулини; д) вусики;
е) присоски
6. Функції стебла:
а) випаровування води; б) транспорт речовин; в) опорна функція; г) мінеральне живлення; д) виніс листків до світла; е) всмоктування води.
7. Типи бруньок:
а) репродуктивна; б) фотосинтезуюча; в) основна; г) вегетативна; д) спляча; е) верхівкова.
Завдання на встановлення відповідностей
8. Установіть відповідність між назвою рослини і видозміною кореня, який їй притаманний:
А) Бульбокорінь 1. Плющ
Б) Чіпкий корінь 2. Буряк
В) Коренеплід 3. Малина
Г) Корені-присоски 4. Жоржина
5. Омела
Завдання на встановлення логічної послідовності
9. Розмістіть послідовно шари стебла, починаючи із зовнішнього:
А) Камбій; Б) Серцевина; В) Кора;
Г) Деревина.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
ІV варіант
Завдання з вибором однієї правильної відповіді
а) головного; б) додаткових; в) бічних.
2. Рослини виділяють кисень у процесі:
а) тільки дихання; б) тільки фотосинтезу; в) як дихання, так і фотосинтезу
3. За супротивного листорозміщення від одного вузла відходить листків:
а) 1; б) 2; в) 3 і більше.
4. Бульба картоплі – це видозміна:
а) кореня; б) коренеплоду; в) пагона.
Завдання з вибором кількох правильних відповідей
5. Функції листка:
а) випаровування води; б) фотосинтез; в) мінеральне живлення; г) опора для рослини; д) дихання; е) насінне розмноження.
6. Для фотосинтезу необхідні:
а) кисень; б) вуглекислий газ; в) вода; г) сонячна енергія: д) добрива;
е) темнота.
7. Зони кореня:
а) всисна; б) основна; в) провідна; г) поділу і розтягування;
д) фотосинтезуюча; е) кореневий чохлик.
Завдання на встановлення відповідностей
8. Встановіть відповідність між назвою бруньки та її особливістю
А) Вегетативна брунька 1. Має зачаток квітки
Б) Генеративна брунька 2. Перебуває у стані спокою кілька
років
В) Верхівкова брунька 3. Має зачаток листка
Г) Спляча брунька 4. Має зачаток плода
5. Розміщена на верхівці стебла
Завдання на встановлення логічної послідовності
9. Розмістіть послідовно шари клітин листка, починаючи з верхньої сторони листка
А) Клітини шкірки; Б) Стовпчасті клітини; В) Клітини шкірки з продихами; Г) Губчасті клітини.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
Використана література
1