Розробки уроків з образотворчого мистецтва для учнів 1-4 класів

Про матеріал
Тема: Мозаїчне полотно (3 клас) Тема: Настрій і колір.(3 клас) Тема: ПОРИ РОКУ «монотипія» (3 клас) Тема: „ ЕКЗОТИЧНІ ТВАРИНИ"(4 клас)
Перегляд файлу

Тема:    Мозаїчне полотно (3 клас)

 

Мета:  Познайомити з технікою малювання пластиліном, продовжувати знайомити дітей з творами народних умільців, зокрема, закріпити знання про Петриківський розпис; розвивати дрібну моторику рук та відчуття кольору; виховувати старанність, акуратність, шанобливе ставлення до результатів чужої праці.

Матеріали та обладнання: Вироби майстрів народного декоративно – прикладного мистецтва; таблиці зі зразками Петриківського розпису, малюнки, виконані в техніці «малювання пластиліном»; аркуш паперу, поділений на сектори; листки паперу з контурним зображенням елементів розпису.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина. Повідомлення теми завдань уроку.

      Добрий день, діти. Подивіться уважно на свої столи, чи всі ви підготували до заняття. Сьогодні у нас дуже цікава і незвичайна робота, що потребує від вас акуратності і старанності. А темою нашого уроку…

      Тема наша захована. Щоб дізнатись, яка вона, слід розгадати кросворд.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

1. Ритмічний малюнок, що повторюється.

2. Блакитний, синій, фіолетовий, і всі їх відтінки – назви одним словом.

3. Малюнок на тарелі.

4. Основний елемент який використовують у розписі.

5. Один із основних кольорів.

6. Матеріал для ліплення.

7. Похідний від червоного та жовтого кольорів.

8. Як називаються червоний, жовтий, оранжевий кольори і всі їх відтінки.

9. Які кольори утворяться при змішуванні основних.

10.Похідний від синього та жовтого.

11.Похідний від синього та червоного.

12.Один із теплих кольорів.

13.Один із основних кольорів.

14.Які кольори неможливо утворити шляхом змішування.

SDC11896

SDC11887      Отже, сьогодні з вами ми будемо виготовляти мозаїчне полотно. Мозаїка – це вид мистецтва, який потребує від виконавця точності та майстерності підбору кольорів, адже змішування кольорів не механічне, а оптичне. Оптичне змішування –це техніка накладання чистих фарб дрібними мазками роздільно, не змішуючи на палітрі. Контури неначе розчиняються в повітряному просторі.  В цій техніці працювали художники-імпресіоністи,  які писали свої роботи швидко, не витрачаючи час на знаходження відтінків кольорів на палітрі. Змішування відбувалось безпосередньо на полотні: червоний мазок поряд з жовтим на відстані давав оранжевий колір. У мозаїці замість мазків використовують шматочки скла, пластику, каміння…На нашому уроці ми будемо працювати з пластиліном. Давайте пригадаємо прийоми ліплення (скочування, прищипування, відтягування, загладжування, сплющення…) та техніку їх виконання.

 

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Перегляд таблиць із зразками Петриківського розпису та виробів майстрів народного декоративно – прикладного мистецтва (з коментарем вчителя).
  2. Показ вчителем етапів роботи у техніці «малювання пластиліном».
  3. Обговорення демонстраційних малюнків із зображенням Петриківського розпису, виконаного мозаїчним способом в техніці малювання пластиліном.
  • Все наше орнаментальне полотно поділено на частини. Кожна частина – це   індивідуальна робота кожного з вас. Поданий контур ви прикрашаєте кольоровими кульками з пластиліну, наче викладаєте мозаїку. Пам’ятайте про можливість кольорів оптично змішуватись.

          В кінці заняття всі ваші роботи ми зберемо в одне орнаментальне полотно.

          Бажаю успіхів у роботі.

  1. Практична діяльність учнів за поданим контурним зображенням.

 

ІV. Підсумок уроку.

  1. Перегляд та оцінювання робіт.
  2. Оформлення робіт в мозаїчне полотно.
  3. Підведення підсумків виконаної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

настрій в кольорі

       Чи можна з допомогою кольору передати настрій? Звичайно, можна.  Анрі Матіс вчив ставитися до кольору не як до засобу зовнішнього опису, а як до засобу виразу душі, і для цього образотворче мистецтво надає колосальні можливості, багато з яких досі не розгадані.

     Але дитина про ці можливості ще нічого не знає. І для початку це навіть непогано. Для неї це буде чиста творчість. Запропонуйте їй подумати і зобразити з допомогою фарб різні настрої, почуття, емоції. Наприклад. веселощі, страх, образу, злість, любов і т. п. Краще буде, якщо ви ці почуття, емоції, настрої сформулюєте не абстрактно, а конкретно: „У тебе веселий настрій - ти йдеш в цирк. Яким кольором ти б намалював цей настрій?"; „Ти образився на свого приятеля, тому що він не захотів з тобою гратися. Добери колір, який, на твою думку, найбільше підходить до цієї образи"; „Ти дуже сильно любиш маму. Яким кольором ти б зобразив свою любу матусю ?" і  т.п.

      Поясніть дитині, що сам малюнок (тобто, що малювати) значення не має, важливий лише колір. Це можуть бути просто мазки фарби, кольорові лінії, кола… Проте, якщо у дитини з'явиться бажання зобразити щось конкретне, надайте їй таку можливість.

     Якщо у школярів не виникає ніяких асоціацій з кольором, спробуйте самі виконати це завдання. А потім розкажіть їм , чому ви зобразили це саме так, а не інакше. Звичайно, не все буде зрозуміле навіть вам, оскільки в цьому процесі велику роль мають підсвідомі мотиви. Але це не так важливо. Для дитини корисний сам процес, корисне відкриття нових „каналів" творчого мислення і уяви, пов'язаних зі світом кольору, світом почуттів, емоцій і настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Настрій і колір.

Мета: показати на зразках, як колір може стати засобом вираження ідеї, настрою, почуттів; навчити змальовувати свої почуття і настрій за допомогою кольору, варіюючи відтінки, обираючи теплу чи холодну гаму; розвивати спостережливість, виховувати повагу один до одного.

Обладнання: зразки живописних робіт учнів і художників; індивідуальні картки; акварельні фарби, пензлі, стакани для води тощо.

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань:

- що ви знаєте про колір?

(основні, похідні,  доповнюючі; теплі, холодні; ахроматичні, хроматичні).

 

III. Вивчення нового матеріалу:

- послухайте музику (весела, жвава, повільна, сумна).

- яка різниця між цими мелодіями?

- а чи можна за допомогою фарб (кольору) теж передати настрій, почуття людини? (можливо).

-  як це зробити? Які кольори використовувати?

- які бувають емоції? (гнів, радість, сум, сором, щастя, нудьга, любов, гордість..).

SDC11939- розгляньте зразки робіт. Опишіть  настрій автора, який їх створював.

 

     Конкурс: придумати чи пригадати словосполучення (колір + настрій). Приклад: сіра нудьга, позеленів від злості, почервонів наче рак.

     Символіка кольору. Традиційні українські кольори, їх прив’язка до емоційної пам’яті народу. Колір як стан душі при проведенні українських свят, дійств, обрядів.

 

 

IV. Завдання для практичної роботи:

- будь-яким способом (друк, монотипія, малюнок по сухому чи вологому папері) створити гармонійне поєднання кольорових плям, в яких би можна було прочитати ваш настрій (або той, який би ви хотіли показати).

SDC11938- підбір кольорової гами для однакових форм але з різним емоційним навантаженням (розмалювати два однакових контурних малюнки: на одному – добрий і веселий чарівник, на другому – злий і похмурий).

 

V. Практична робота (виконати роботу, підібрати назву, оформити роботу паспарту). Індивідуальна робота  учнями.

 

VI. Підведення підсумків:

- якими кольорами передається сум, тривога, радість, щастя?

- чи впливає тепла (холодна) гама на настрій у роботі?

 

Виставка робіт, їх аналіз.

- чи вдало переданий настрій, чи можна його розпізнати?

- яка робота найбільше сподобалась, чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  пори року «монотипія» (3 клас)

 

Мета : познайомити учнів з технікою естампу; дати поняття „монотипія" (художній друк); навчити гармонійно поєднувати основні та похідні кольори у композиції, створювати настроєві краєвиди „пори року"; вчити промальовувати зображення, деталізувати об’єкти та предмети; розвивати фантазію; виховувати зацікавлення до живопису, зокрема до творчості художників-імпресіоністів.

 

Обладнання : репродукції картин Клода Мона, Едгара Дега, Каміля Піссарро та інших імпресіоністів; зразки робіт; фарби , пензлі, шматок мила, склянки для води, касетник або інша пластмасова площина.

 

Хід уроку:

 

І.Організація класу. Перевірити готовність учнів до уроку.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів, повідомлення теми і мети уроку.

- який, на вашу думку, вплив кольору на життя людини?

- які кольори , на ваш погляд, сприятливо впливають на настрій людини, а які ні ?

Проілюструйте свої думки прикладами, висловами;

- як художники класифікують кольори ?

* основні - похідні;

* теплі- холодні;

* хроматичні-ахроматичні.

- що отримуємо при змішуванні основних кольорів ?

- що отримуємо при змішуванні основних і похідних кольорів ? (кольорові відтінки)

- що ми називаємо контурним малюнком ?

- що ми називаємо промальовкою предмета ?

SDC11917- сьогодні ми з вами познайомимося з різновидом графіки – монотипією, яка виконується у техніці естампу.

 

Ш. Пояснення нового матеріалу

     Монотипія (з грецької «mono» -один та «tipos» -відтиск) – це техніка художнього друкування, при якому отримуємо один відбиток. Для виконання монотипії фарбу наносять на гладку поверхню у вигляді певного рисунка, після чого зверху накладається папір. Вдруге отримати такий самий відбиток не можливо. Для цієї техніки можна використовувати акварельні, гуашеві, друкарські чи олійні фарби.

   Основою для зображення в монотипії може слугувати металева пластинка, пластик, скло, линолеум.

 

SDC11918Спосіб виконання : на скляну пластину наносимо фарбу пензлем, змоченим у густому мильному розчині, накриваємо цю пластину аркушем, рівномірно притискаємо і знімаємо. Отриманий відбиток просушуємо і, в залежності від отриманого відбитка, промальовуємо деталі. Потім роботу наклеюємо на основу більшого розміру чи оформлюємо паспарту.

  • сьогодні вам на уроці пропоную зробити серію відбитків „Пори року".  Попередньо розгляньте роботи французьких художників-імпресіоністів. Це відомі всьому світу художники Клод Моне, Едгар Дега, Каміль Піссарро. Їх творчість базується на першому враженні від побаченого та емоційному підборі кольорової гами.
  • Для промальовування деталей можна застосувати техніку видування від плями.

 

ІV. ПРАКТИЧНА САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ.

- cтворення відбитків;

- промальовування деталей;

- оформлення роботи.

 

V. Підведення підсумків.

- які особливості виконання техніки «монотипія» ?

- чим цікава ця техніка ? чи складна ?

- яких художників-імпресіоністів запам'ятали ?

- які кольори використали для малювання різних пір року ?

- чому обрали саме ці групи кольорів ?

 

Тема: „ ЕКЗОТИЧНІ ТВАРИНИ"

 

Мета : створити цікавий образ шляхом використання пластичних форм тварин; закріпити знання з анімалістичного жанру; розвивати уяву і фантазію шляхом використання нетрадиційних технік „ ниткографія" чи „ плямографія"; виховувати інтерес до пізнання нового.

 

Обладнання : акварель чи гуаш, склянки для води, нитки, альбом, гелеві ручки, пензлі.

 

ХІД УРОКУ :

 

 І.Організація класу.

  • підготуватися робоче місце до уроку.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів:

 

  1. Визначити жанри робіт.

(На ілюстраціях - роботи у різних жанрах : портрет, пейзаж, натюрморт, анімалістичний :- діти мають їх визначити ).

- за яким жанром ми зараз працюємо ? (анімалістичний)

- що означає слово „ ані мол" з латини ? (тварина)

- коли люди почали малювати тварин ? Для чого ?

- яких тварин малюють люди - художники ? (звірів, птахів, комах, плазунів).

- а яких, на вашу думку, тварин найбільше малюють художники ? (птахів - бо вони вміють літати ;маленьких дитинчат тварин, бо вони дуже гарні, тощо)

- а чи знаєте ви якихось тварин, які є символами для зображення на якихось предметах ?

( тварини на гербах, змія-символ медицини, тварини-символи країн, товарні знаки - Lakosta, Kondor тощо ).

SDC11906- чим відрізняються тварини одна від одної ? (пропорції, форма тіла, забарвлення тощо).

- за допомогою чого можна створити образ тварини ? (живопис, графіка, ліплення тощо)

 

ІІІ. Пояснення нового матеріалу:

1. Оголошення теми і мети уроку.

- тема сьогоднішнього нашого уроку „Екзотичні тварини" .Я хочу, щоб ви навчилися створювати цікаві образи тварин, використовувати нові; нетрадиційні техніки образотворчого мистецтва. Ця робота - дуже цікава, і ви зможете створити гарні картинки, доклавши трохи зусиль і трохи пофантазувавши.

2. Пояснення способу виконання роботи з демонструванням - 1 спосіб : називається «ниткографія»'.

SDC11908- для виконання цієї роботи потрібно взяти нитку №10 довжиною 40 см, обмакнути її у акварельну фарбу потрібного кольору і викласти на зігнутий вдвоє аркуш паперу; накрити цю нитку другою половинкою аркуша, притиснути рукою і різко витягти нитку. Розгортаємо аркуш і на двох його половинках бачимо симетричний абстрактний малюнок. Уважно вдивляємося у нього, на що схожий силует зображення, і ручкою, пензлем, фломастером чи олівцями домальовуємо окремі частини (деталі) так, щоб утворити образ якоїсь тварини.

2 спосіб – «плямографія»

- ставимо рідкою акварельною чи гуашевою фарбою пляму-кляксу на аркуші і через стержень від ручки дуємо на кляксу, видуваючи фарбу у потрібному напрямку. Придивляємося до силуету, промальовуємо образ тварини.

 

3 спосіб –«малювання  мильним  розчином» 

 

ІV. Практична самостійна робота учнів.

- індивідуальна робота з учнями під час виконання роботи.

- сильніші діти мають виконати ще І рамочку : (накреслити чи наклеїти)

 

V. Підведення підсумків роботи, показ кращих робіт.

- чи сподобалося виконувати роботу у нетрадиційних техніках ?

- чи можна таким шляхом створити нові образи не лише анімалістичного жанру?

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Банашко Галина
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку