Розробки занять для роботи вихователя групи подовженого дня у 1 класі НУШ. 9 тиждень "Ігри"

Про матеріал

Матеріали розроблені на допомогу вихователям ГПД, для роботи з учнями 1 класу НУШ, 9 тиждень навчання "Ігри".Розробки включають ігри на розвиток пізнавальних процесів, творчих та креативних здібностей.

Перегляд файлу

Розробки занять для вихователя ГПД у 1 класі НУШ

9 тиждень

Модельної навчальної програми

Тема тижня «Ігри»

ДЕНЬ 1. Заняття «Ігри у які ми граємо»

І. Вправа «Привітання»

Вчитель разом з дітьми сідають на килимки в коло, розігрують віршик-привітання, дарують один одному посмішки.

Доброго дня! – подивились на сусіда ліворуч, взяли за руку

Доброго дня! - подивились на сусіда праворуч, взяли за руку

Треба вітатися чемно щодня. – тримаємось міцно за руки

Усмішку людям треба давати. – даруємо усмішку сусіду зліва та справа

Доброго дня! – усіх привітати. – тримаючись за руки у колі, піднімаємо руки до гори

ІІ. Створення у класі позитивного настрою.

 Вправа «Мікрофон»

Мета: розвиток критичного мислення.

Вчитель тримає у руках мікрофон, нагадує учням тему тижня «Ігри».

Вчитель: я пропоную вам пограти у журналістів. А чи всі знають хто це?(відповіді дітей) . Одним із основних інструментів у роботі цих людей є мікрофон, ось він (вчитель демонструє учням мікрофон). І зараз я буду брати у вас інтерв’ю , задавати запитання, а ви будете відповідати, при цьому говорити у мікрофон. Але перш чим почати, проговоримо правила поведінки під час інтерв’ю  (вчитель стимулює дітей до того, щоб вони самі визначили правила роботи):

        говорить той, хто тримає у руках мікрофон;

        говоримо швидко, лаконічно і голосно;

        відповіді не коментуємо;

        один говорить інші мовчать.

Питання для інтерв’ю:

1.      Для чого діти грають у ігри?

2.      Яка твоя улюблена гра?

3.      Яка гра цікавіша, коли ти граєш сам чи з друзями?

4.      Чи всі ігри мають правила?

5.      Чи обов’язково усім дотримуватися правил гри? Чому?

6.      Чи буде цікавою гра, коли гравці будуть хитрувати?

7.      Які почуття вас переповнюють, коли ви стаєте переможцем гри?

8.      Як ви себе почуваєте, коли програли?

Вчитель підводить підсумок.

Вчитель: ігри роблять наше з вами життя цікавішим, вони нас розвивають. Ми стаємо кмітливішими, уважнішими. Ігри нас згуртовують, адже під час їх проведення ми вболіваємо одне за одного. Кожна гра має свої правила або інструкцію проведення, всі повинні чітко їх дотримуватись, тоді гравці не будуть сваритись і отримають тільки задоволення від спільно проведеного часу.

Гра покликала у клас,

Буде цікаво й весело у нас,

Тому за парти ми сідаймо,

У ігри грати починаймо.

Вчитель: сьогодні ми пограємо у ігри на розвиток ваших здібностей.

1.     Гра «Склади картинку і покажи»

        Мета: розвиток логічного мислення, комбінаторних здібностей, уміння аналізувати і синтезувати, творчих здібностей.

Умови гри: на кожну групу вихователь роздає розрізану не по прямих лініях картинку, завдання учнів скласти її і показати за допомогою міміки і жестів іншій групі, що у них вийшло.

2.     Гра «Палички оживають»

        Мета: розвивати наочно-образне мислення, уяву.

Умови гри: на партах у дітей лічильні палички. Вчитель загадує загадку, а діти з паличок викладають відгадку.

 

Картинки по запросу складаємо фігури з паличок ялинку            В сукні зеленій стою цілий рік:

Сонечко світить, чи падає сніг.

Голок багато при собі маю,

Тільки не шию і не вишиваю. (Ялинка)

http://te.zavantag.com/tw_files2/urls_5/60/d-59246/7z-docs/1_html_2c4189e5.jpg

Під   дубочком народився,
Парасолькою накрився,
Може, з лісу б пострибав,
Якби другу ногу мав.
(Грибок)

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=db7d8d88da78267f008cbfae4145b14c&n=33&w=197&h=150

Пливе, хоча й не в морі,

Довкола сяють зорі,

 А він до них несеться.

Вгадайте, як зоветься? (Ракета)

 

 

 

 

Картинки по запросу складаємо фігури з паличокБіжить свинка,

Вирізана спинка,

 Оглянеться назад,

А й сліду не знать. (Човен)

 

 

 

Картинки по запросу складаємо фігури з паличокЄ великий, є малий,

З вантажами, легковий.

По дорогах поспішає,

У собі людей катає. (автомобіль)

 

 

 

Картинки по запросу складаємо фігури з паличокЧерез море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує.(Пароплав)

 

 

 

Картинки по запросу складаємо фігури з паличокНа доріжці розігнався,

 в небо, наче птах, піднявся.

 Через море швидко

 лине в інші землі та країни. (Літак)

Картинки по запросу складаємо фігури з паличок

Має хвіст, та не літає,

 має рот — не розмовляє.

Можеш вудкою спіймати

 і загадку відгадати. (Риба)

Картинки по запросу складаємо фігури з паличок
 

Справно йде, хоч ніг немає,
Цоки-цок, усім співає.
І секунди, і хвилини
Нам рахує він щоднини.
(Годинник)

 

 

ІІІ Підсумок.

Вчитель:  «Що сподобалося на занятті?» , «Чи можна грати у такі ігри вдома з батьками, друзями?»

Сьогодні день пройшов не марно,

Бо у цікавій дружній грі,

Усі ми об’єднались разом.

І час цікаво провели.

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 2.  Майстерня художників

 

І Вправа „Всім, всім – добрий день!”

Мета: створення сприятливої, емоційно – комфортної атмосфери.

Діти разом з вчителем стають у коло, роблять вежу з рук і хором говорять:

 „Всім, всім – добрий день. Сонечку - добрий день. Вітерцю - добрий день. Ярославу – добрий день. Іванночці - добрий день. Тимофійку - добрий день… Всім добрим людям - добрий, добрий,  добрий день.”

Вчитель: Ми з вами продовжуємо подорож цікавим, різноманітним світом ігор. Сьогодні ігри будуть особливо цікавими, адже саме зараз ми будемо з вами фантазувати.

Мозковий штурм

Як ви розумієте слово «фантазувати»?

Відповіді дітей

ІІ Релаксація «Ліс» під музичний супровід

Вчитель: пропоную всім закрити очі і поринути у світ фантазії. Уявіть, ви йдете лісовою стежиною, вас оточують високі, гарні дерева. Підійдіть ближче до берізки. Доторкніться лівою рукою до стовбура, який він…..Ви йдете далі, попереду сонячна, квіткова галявина. Прига­дайте літні пахощі трав, квітів. Ви відчуваєте як сонечко гріє вас, підніміть долоньки, доторкніться до проміння.  Ой, дивіться, який гарний пеньочок, а що це на нім стоїть, це кошик, який він…., цікаво, а хто його тут лишив?

Діти відкривають очі і бачать кошик на столі вчителя

Вчитель: діти, а кошик цей не порожній давайте подивимось що там? А тут завдання для вас, моїх найкращих першокласників.

  1. Гра «Чарівні фігури»

Мета: розвивати уяву, довільність.

    Кожна дитина дістає з кошика шаблон геометричних фігур: кола, трикутника,    квадрата та ін., який вона обводить на аркуші паперу. Потім пропонується домалювати фігуру так, щоб вийшли різні предмети або сюжетний малюнок.

Презентація робіт

Вчитель: чи подобається вам фантазувати? Пропоную пограти з олівцем і долоньками.

  1. Гра «Живі долоньки»

Обводимо олівцем долоню на аркуші паперу. Створюємо з долоні малюнок за інструкцією вчителя.

Малювання долонями для дітей. Схема - гриби Малювання долонями для дітей. Схема - пташка

Презентація робіт

ІІІ Підсумок.

Фантазія у гості завітала,

Уява працювати нам допомагала,

Шедеври створювали ми свої,

Ми об’єдналися знову у цікавій грі.

- Що сподобалось?

- Над чим потрібно попрацювати?

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 3. Година спілкування «Знайомтесь, моя улюблена іграшка»

 

І Привітання

 Розучування вітальної пісеньки. На мотив «Якщо весело тобі роби так»

«Добрий день» скажи і просто усміхнись.
«Добрий день» скажи і просто усміхнись.
«Добрий день» скажи мені - добрий день скажу тобі,
Посміхнеться сонце нашій дітворі.
«Добрий день» скажи мені - добрий день скажу тобі,
Посміхнеться сонце нашій дітворі.

 

Вчитель: сьогодні у нас надзвичайно цікавий день, ми будемо знайомитись з вашими улюбленими іграшками. Прошу вас  їх взяти і зайняти місце у нашому колі на килимках. Сідайте зручніше, почнемо відверту розмову. Уважно слухайте один одного, бо далі нас чекає цікава гра.

Учні розповідають про іграшки, вчитель допомагає задаючи запитання.

  1. Хто подарував іграшку?
  2. Як давно вона у тебе?
  3. Чи має вона ім’я?

Діти по колу розповідають свої історії

Вчитель: а зараз я пропоную пограти з вашими іграшками у ігри.

  1. Гра «Чарівний мішок»

Мета: розвиток уміння розрізняти і виділяти предмети за розміром, формою, розвиток логічного мислення.

Вчитель: перед вами чарівний мішок, покладіть швиденько у мішечок свої іграшки. Ваше завдання визначити на дотик, що саме за іграшку ви взяли до рук і чия вона.

 

ІІ Бесіда супроводжується відеоматеріалами «Про іграшки».
- З самого народження у кожного з вас з'явилася іграшка, але найперша з них яка, вгадайте:
Торкнеш - відразу загримить
І немовля здивує.
Що за яскрава іграшка? -
Для малятка... (брязкальце)
- Як і сьогодні, першою іграшкою дитини в давнину теж було брязкальце. У Стародавній Греції і Римі брязкальця дарували немовляті. Матері наспівували колискові пісні, постукуючи цими брязкальцями. Вважалося, що своїм шумом вони відганяють злих духів від дитини.
- Давні руські іграшки з'явилися ще IX ст. Їх робили з дерева і глини, називали - потішки. Це були дерев'яні коні, корови, олені, лебеді, пташки та інші предмети. Їх використовували для ігор, і в якості талісманів. Наприклад, українська традиційна лялька-зерновушка, яку дарували на свята, пов'язані з урожаєм.
- Перші фігурки тварин вирізали з кістки, а пізніше виготовляли з дерева, глини або металу. Іграшки шили з тканин або плели з волокна виготовляли з будь-яких підходящих підручних матеріалів. Були відомі іграшки з рухомими частинами тіла, які робили з найдавніших часів. Вони приводилися в рух з допомогою простого мотузкового або дротяного механізму.
- Раніше до іграшок ставилися дуже шанобливо. Їх ніколи не залишали як-небудь, а зберігали в спеціальних кошиках або скринях. Мало того, в іграшками не тільки грали, вони брали участь у багатьох обрядах: шанування померлих предків, поклоніння богам давнім, а також виступали оберегами.
- У наш час іграшки роблять на спеціальних фабриках. Це яскраві, сучасні іграшки, які вміють розмовляти, співати, стрибати, злітати, самостійно їздити. Їх виготовляють з самих різних матеріалів, яких? (Дерева, пластика, заліза, гуми, тканини, шкіри, паперу, глини, тіста).
- Іграшки прикрашають наше життя. Іграшки нас навчають, розвивають, допомагають. Як треба ставитися до іграшок? (Дбайливо, завжди ставити на місце).
- Ми теж відкриємо свій маленький завод і зробимо свої іграшки, а з якого матеріалу? (Пластиліну та горіхових шкарлупок).

  • А що саме ми будемо ліпити ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку?

Вчитель обирає будь який з чотирьох варіантів.

  1. У червоного малятки,

На спині краплинки-цятки,

Чорні вуса, голова,

Любить лагідні слова. (Божа корівка)

  1. Морячок наш чорно-білий,

Ловить рибу дуже вміло.

Схожий трішечки на діжку,

Має крильця, має ніжки.

Між крижин відважно плава,

Обганяє пароплави.

Тож ви знаєте, що він

Називається... (пінгвін).

  1. У хаті зачинилася,

 Тихенько причаїлася,

Та сидить німа від страху.

 Ви впізнали _ _ _ _ _ _ _ _? (Черепаха)

  1. Маленьке, сіреньке,

Довгий хвостик має,

По підлозі бігає,

Насіннячко збирає. (Мишеня)

ІІІ Практична робота дітей разом з вчителем

    На проекторі відображається картинка на якій зображений виріб . Діти за зразком обліплюють горіхову шкарлупку пластиліном, роблять очка, носики та інші елементи тваринки.

Вироби з шкаралупи волоського горіха Вироби з шкаралупи волоського горіха

Вироби з шкаралупи волоського горіха Картинки по запросу божа корівка з пластиліну і шкаралупи горіха

 

Презентація робіт.

Фізкультхвилинка «Бедрик»

                            https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU

ІV Підсумок

Вчитель: Що сподобалось найбільше?

Що не сподобалось?

Хто трудився – молодець,

На сьогодні грі кінець.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЕНЬ 4. Заняття «Комп’ютерна гра добре чи погано?»

І. Вправа «Привітання»

Вчитель разом з дітьми сідають на килимки в коло, розігрують віршик-привітання, дарують один одному посмішки.

Доброго дня! – подивились на сусіда ліворуч, взяли за руку

Доброго дня! - подивились на сусіда праворуч, взяли за руку

Треба вітатися чемно щодня. – тримаємось міцно за руки

Усмішку людям треба давати. – даруємо усмішку сусіду зліва та справа

Доброго дня! – усіх привітати. – тримаючись за руки у колі, піднімаємо руки до гори

ІІ Оголошення теми

Гра «Чарівний мішок»

У мішку ноутбук. Вчитель загадує загадку.

Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти…

 Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає.

~~~ Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

 Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

 

Вчитель: Любі діти! Ми продовжуємо подорож цікавим світом різноманітних ігор. Сьогодні розмова піде про ігрові пристрої, зокрема комп’ютер, планшет та гаджет.

Обговорення з дітьми призначення пристроїв

ІІІ Діалог «Моя улюблена комп’ютерна гра»

Вчитель роздає зображення комп’ютерів кожній дитині і дає завдання намалювати на моніторі улюблену гру

Картинки по запросу розфарбовка компютер

Презентація робіт, бесіда з учнями

  • Чим гра подобається?
  • Чого навчає?

Перегляд мультфільму «Про Настуню і комп'ютер» https://www.youtube.com/watch?v=OrNYFm3GYoQ

Обговорення. Визначення правил безпечної гри на комп’ютері.

Створення плакату «Правила гри на коп’ютері  »

ІV Підсумок

На столах смайлики. На  дошці малюнок комп’ютера.

  • Кому сподобалось наше заняття прикріплює смайлик з посмішкою, кому ні – сумний?

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
16618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку