Матеріали розроблені на допомогу вихователям ГПД, для роботи з учнями 1 класу НУШ, 9 тиждень навчання "Ігри".Розробки включають ігри на розвиток пізнавальних процесів, творчих та креативних здібностей.
Під дубочком народився,
Парасолькою накрився,
Може, з лісу б пострибав,
Якби другу ногу мав.
(Грибок)
Пливе, хоча й не в морі,
Довкола сяють зорі,
А він до них несеться.
Вгадайте, як зоветься? (Ракета)
Біжить свинка,
Вирізана спинка,
Оглянеться назад,
А й сліду не знать. (Човен)
Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає. (автомобіль)
Через море – океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує.(Пароплав)
На доріжці розігнався,
в небо, наче птах, піднявся.
Через море швидко
лине в інші землі та країни. (Літак)
Має хвіст, та не літає,
має рот — не розмовляє.
Можеш вудкою спіймати
і загадку відгадати. (Риба)
Справно йде, хоч ніг немає,
Цоки-цок, усім співає.
І секунди, і хвилини
Нам рахує він щоднини.
(Годинник)
ІІІ Підсумок.
Вчитель: «Що сподобалося на занятті?» , «Чи можна грати у такі ігри вдома з батьками, друзями?»
Сьогодні день пройшов не марно,
Бо у цікавій дружній грі,
Усі ми об’єднались разом.
І час цікаво провели.
ДЕНЬ 2. Майстерня художників
І Вправа „Всім, всім – добрий день!”
Мета: створення сприятливої, емоційно – комфортної атмосфери.
Діти разом з вчителем стають у коло, роблять вежу з рук і хором говорять:
„Всім, всім – добрий день. Сонечку - добрий день. Вітерцю - добрий день. Ярославу – добрий день. Іванночці - добрий день. Тимофійку - добрий день… Всім добрим людям - добрий, добрий, добрий день.”
Вчитель: Ми з вами продовжуємо подорож цікавим, різноманітним світом ігор. Сьогодні ігри будуть особливо цікавими, адже саме зараз ми будемо з вами фантазувати.
Мозковий штурм
Як ви розумієте слово «фантазувати»?
Відповіді дітей
ІІ Релаксація «Ліс» під музичний супровід
Вчитель: пропоную всім закрити очі і поринути у світ фантазії. Уявіть, ви йдете лісовою стежиною, вас оточують високі, гарні дерева. Підійдіть ближче до берізки. Доторкніться лівою рукою до стовбура, який він…..Ви йдете далі, попереду сонячна, квіткова галявина. Пригадайте літні пахощі трав, квітів. Ви відчуваєте як сонечко гріє вас, підніміть долоньки, доторкніться до проміння. Ой, дивіться, який гарний пеньочок, а що це на нім стоїть, це кошик, який він…., цікаво, а хто його тут лишив?
Діти відкривають очі і бачать кошик на столі вчителя
Вчитель: діти, а кошик цей не порожній давайте подивимось що там? А тут завдання для вас, моїх найкращих першокласників.
Мета: розвивати уяву, довільність.
Кожна дитина дістає з кошика шаблон геометричних фігур: кола, трикутника, квадрата та ін., який вона обводить на аркуші паперу. Потім пропонується домалювати фігуру так, щоб вийшли різні предмети або сюжетний малюнок.
Презентація робіт
Вчитель: чи подобається вам фантазувати? Пропоную пограти з олівцем і долоньками.
Обводимо олівцем долоню на аркуші паперу. Створюємо з долоні малюнок за інструкцією вчителя.
Презентація робіт
ІІІ Підсумок.
Фантазія у гості завітала,
Уява працювати нам допомагала,
Шедеври створювали ми свої,
Ми об’єдналися знову у цікавій грі.
- Що сподобалось?
- Над чим потрібно попрацювати?
ДЕНЬ 3. Година спілкування «Знайомтесь, моя улюблена іграшка»
І Привітання
Розучування вітальної пісеньки. На мотив «Якщо весело тобі роби так»
«Добрий день» скажи і просто усміхнись.
«Добрий день» скажи і просто усміхнись.
«Добрий день» скажи мені - добрий день скажу тобі,
Посміхнеться сонце нашій дітворі.
«Добрий день» скажи мені - добрий день скажу тобі,
Посміхнеться сонце нашій дітворі.
Вчитель: сьогодні у нас надзвичайно цікавий день, ми будемо знайомитись з вашими улюбленими іграшками. Прошу вас їх взяти і зайняти місце у нашому колі на килимках. Сідайте зручніше, почнемо відверту розмову. Уважно слухайте один одного, бо далі нас чекає цікава гра.
Учні розповідають про іграшки, вчитель допомагає задаючи запитання.
Діти по колу розповідають свої історії
Вчитель: а зараз я пропоную пограти з вашими іграшками у ігри.
Мета: розвиток уміння розрізняти і виділяти предмети за розміром, формою, розвиток логічного мислення.
Вчитель: перед вами чарівний мішок, покладіть швиденько у мішечок свої іграшки. Ваше завдання визначити на дотик, що саме за іграшку ви взяли до рук і чия вона.
ІІ Бесіда супроводжується відеоматеріалами «Про іграшки».
- З самого народження у кожного з вас з'явилася іграшка, але найперша з них яка, вгадайте:
Торкнеш - відразу загримить
І немовля здивує.
Що за яскрава іграшка? -
Для малятка... (брязкальце)
- Як і сьогодні, першою іграшкою дитини в давнину теж було брязкальце. У Стародавній Греції і Римі брязкальця дарували немовляті. Матері наспівували колискові пісні, постукуючи цими брязкальцями. Вважалося, що своїм шумом вони відганяють злих духів від дитини.
- Давні руські іграшки з'явилися ще IX ст. Їх робили з дерева і глини, називали - потішки. Це були дерев'яні коні, корови, олені, лебеді, пташки та інші предмети. Їх використовували для ігор, і в якості талісманів. Наприклад, українська традиційна лялька-зерновушка, яку дарували на свята, пов'язані з урожаєм.
- Перші фігурки тварин вирізали з кістки, а пізніше виготовляли з дерева, глини або металу. Іграшки шили з тканин або плели з волокна виготовляли з будь-яких підходящих підручних матеріалів. Були відомі іграшки з рухомими частинами тіла, які робили з найдавніших часів. Вони приводилися в рух з допомогою простого мотузкового або дротяного механізму.
- Раніше до іграшок ставилися дуже шанобливо. Їх ніколи не залишали як-небудь, а зберігали в спеціальних кошиках або скринях. Мало того, в іграшками не тільки грали, вони брали участь у багатьох обрядах: шанування померлих предків, поклоніння богам давнім, а також виступали оберегами.
- У наш час іграшки роблять на спеціальних фабриках. Це яскраві, сучасні іграшки, які вміють розмовляти, співати, стрибати, злітати, самостійно їздити. Їх виготовляють з самих різних матеріалів, яких? (Дерева, пластика, заліза, гуми, тканини, шкіри, паперу, глини, тіста).
- Іграшки прикрашають наше життя. Іграшки нас навчають, розвивають, допомагають. Як треба ставитися до іграшок? (Дбайливо, завжди ставити на місце).
- Ми теж відкриємо свій маленький завод і зробимо свої іграшки, а з якого матеріалу? (Пластиліну та горіхових шкарлупок).
Вчитель обирає будь який з чотирьох варіантів.
На спині краплинки-цятки,
Чорні вуса, голова,
Любить лагідні слова. (Божа корівка)
Ловить рибу дуже вміло.
Схожий трішечки на діжку,
Має крильця, має ніжки.
Між крижин відважно плава,
Обганяє пароплави.
Тож ви знаєте, що він
Називається... (пінгвін).
Тихенько причаїлася,
Та сидить німа від страху.
Ви впізнали _ _ _ _ _ _ _ _? (Черепаха)
Довгий хвостик має,
По підлозі бігає,
Насіннячко збирає. (Мишеня)
ІІІ Практична робота дітей разом з вчителем
На проекторі відображається картинка на якій зображений виріб . Діти за зразком обліплюють горіхову шкарлупку пластиліном, роблять очка, носики та інші елементи тваринки.
Презентація робіт.
Фізкультхвилинка «Бедрик»
https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
ІV Підсумок
Вчитель: Що сподобалось найбільше?
Що не сподобалось?
Хто трудився – молодець,
На сьогодні грі кінець.
ДЕНЬ 4. Заняття «Комп’ютерна гра добре чи погано?»
Кілобайти, гігабайти,
Папки, файли, блоги, сайти…
Знань чимало різних має,
Цілий світ про нього знає.
~~~ Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
Вчитель: Любі діти! Ми продовжуємо подорож цікавим світом різноманітних ігор. Сьогодні розмова піде про ігрові пристрої, зокрема комп’ютер, планшет та гаджет.
Обговорення з дітьми призначення пристроїв
ІІІ Діалог «Моя улюблена комп’ютерна гра»
Презентація робіт, бесіда з учнями
ІV Підсумок
На столах смайлики. На дошці малюнок комп’ютера.