Розроблені завдання з теми «М. В. Гоголь. "Шинель"

Про матеріал
Розроблені завдання до теми «М. В. Гоголь «Шинель» допоможуть сформувати та перевірити такі ключові компетентності: спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, соціальна та громадянська компетентності.
Перегляд файлу

 

 

 

ПЕРЕВІРКА КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

за твором М.В.Гоголя  «Шинель»

 

 

 

 

Завдання щодо перевірки компетентностей із зарубіжної  літератури розроблені відповідно до  чинної Програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (2012 зі змінами 2015–2017 рр.).

Відповідно до Рекомендацій Європейської Ради засобами предмета «Зарубіжна література» мають бути сформовані такі ключові компетентності: 1) спілкування державною мовою; 2) спілкування іноземними мовами; 3) математична компетентність; 4) компетентності в природничих науках і технологіях; 5) інформаційно-цифрова компетентність; 6) уміння вчитися;                   7) ініціативність і підприємливість; 8) соціальна та громадянська компетентності; 9) обізнаність та самовираження у сфері культури;                     10) екологічна грамотність і здорове життя.

Розроблені завдання з теми «М. В. Гоголь «Шинель» допоможуть сформувати та перевірити такі ключові компетентності: спілкування державною  мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, уміння вчитися, ініціативність і підприємливість,

соціальна та громадянська компетентності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ключові  компетентності

 

Спілкування державною  мовою

1. Як вислів О. Генрі «Треба прагнути бути людиною незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу» пов’язана з повістю М.В.Гоголя «Шинель»? Визначте проблематику твору.

2. Як «Шинель» М.В.Гоголя пов’язана з темою «маленької людини»?

3. Розтлумачте словосполучення «титулярний радник». Поміркуйте над значенням вибору автором професії для свого героя.

4. Розтлумачте ключові слова «шинель», «чиновник»,  «утрата», «приниженість» тощо.

Спілкування іноземними мовами

5. Зробіть власний переклад з російської мови українською одного з епізодів повісті:

Чиновник «…вдруг остановился, как будто пронзенный, и с тех пор как будто все переменилось перед ним и показалось в другом виде. Какая-то неестественная сила оттолкнула его от товарищей, с которыми он познакомился, приняв их за приличных, светских людей. И долго потом, среди самых веселых минут, представлялся ему низенький чиновник с лысинкою на лбу, с своими проникающими словами: «Оставьте меня, зачем вы меня обижаете?» — и в этих проникающих словах звенели другие слова: «Я брат твой». И закрывал себя рукою бедный молодой человек, и много раз содрогался он потом на веку своем, видя, как много в человеке бесчеловечья, как много скрыто свирепой грубости в утонченной, образованной светскости, и, Боже! даже в том человеке, которого свет признает благородным и честным...»

 6.  Порівняйте його з перекладом, зробленим Антіном Харченком:

Коли в голосі Акакія Акакійовича почулося щось таке, що викликало співчуття, один нещодавно призначений молодий чиновник, який дозволив було й собі посміятися з Башмачкіна, «раптом зупинився, немовби вражений, і відтоді ніби все змінилося перед ним і набрало іншого вигляду. Якась неприродна сила відштовхнула його від товаришів, з якими він познайомився, вважаючи їх за пристойних світських людей. І довго потім серед найвеселіших хвилин уявлявся йому низенький чиновник з лисинкою на лобі, зі своїми вражаючими словами: “Облиште мене, навіщо ви мене кривдите?”" — і в цих вражаючих словах бриніли інші слова: “Я брат твій” І закривався рукою бідолашний молодий чоловік, і багато разів здригався він потім на віку своїм, бачачи, як багато в людині нелюдськості, як багато приховано лютої грубості у витонченій, освіченій світськості, і, Боже,

навіть у тій людині, яку світ визнає за благородну й чесну».

Математична компетентність

 Прослідкуйте як змінювався моральний стан головного героя протягом твору. Запишіть ключові слова  (наприклад, розчарування, самотність, пригніченість, сенс буття, спустошеність, зацікавленість, надія тощо). Розташуйте їх в певній послідовності від депресивного до позитивного. Накресліть графік зміни цих станів у часі за допомогою системи координат.

Приклад

                                              НАСТРІЙ

 

 

 

 

 

 

 

  ЧАС                                                                                                ДНІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уміння вчитися

8.Визначте риси характерів героїв: Башмачкін, чиновник, генерал (на вибір).  Проілюструйте їх прикладами з тексту.  Узагальніть матеріал у вигляді кластерів.

C:\Users\User\Desktop\1614548241216.jpg        C:\Users\User\Desktop\1614548241208.jpg         C:\Users\User\Desktop\1614548241220.jpg

         Башмачкін                      Чиновник                              Генерал

9. Складіть асоціативне гроно «Внутрішній та зовнішній світи Башмачкіна»

Приклад «Внутрішній та зовнішній світи Башмачкіна»

C:\Users\User\Desktop\1614548241229.jpg

 

Ініціативність і підприємливість

Зробіть підрахунки:

- Скільки часу знадобилося Башмачкіну, щоб зібрати потрібну суму для пошиву шинелі?

-  На чому і скільки він заощаджував?

- Розрахуйте, скільки коштує пошив пальта для вас у наш час.

- Користуючись інтернетом оберіть:

  • фасон;
  • тканину;
  • фурнітуру;
  • ательє, в якому замовите пошив.

- Презентуйте макет пальта з підрахунками.

11.  Створити  «Психологічний портрет» героїв повісті

Інструктаж

  • Зіставити портрети героїв із образами-персонажами та скласти психологічні портрети героїв.
  •  Зробити висновки щодо актуальності психологічних  проблем «маленької людини» в наш час.
  • Надати поради сучасній людині, яка може відчувати себе меншовартою (неповноцінною) й виглядати «білою вороною» серед інших.

Соціальна та громадянська компетентності

12. Створити «Булінгову програму для героя».

     13. Створити онлайн колаж  «Кодекс великої Людини», дібравши вислови відомих  людей

Приклад «Кодекс великої Людини»

14. Скласти ейдос-конспект «Кодекс великої Людини» (якою повинна бути справжня людина) або зазначити риси характеру, що характеризують справжню Людину.

Приклад

 

Предметні компетентності

Знаннєвий компонент

15. Окреслити тематику та проблематику повісті «Шинель» М.В.Гоголя.

16. Охарактеризуйте систему образів й проаналізуйте роль кожного у розкритті образу Акакія Акакійовича Башмачкіна.

17.  Що окреслює в літературі поняття «маленька людина»? Поєднайте поняття «маленька людина» з поняттям «біла ворона».

Діяльнісний компонент

18. Дослідіть, хто винен у трагедії Акакія Акакійовича Башмачкіна?

Міні-диспут

І група «Винен Акакій Акакійович Башмачкін»

              Аргументи «ЗА»

ІІ група «Винен Акакій Акакійович Башмачкін»

              Аргументи «ПРОТИ»

ІІІ група «У трагедії Башмачкіна винно суспільство»

              Аргументи «ЗА»

IV група «У трагедії Башмачкіна винно суспільство»

              Аргументи «ПРОТИ»

Ціннісний компонент

19. Поміркуйте над поняттями: «морально-етичні цінності», «дружба», «етика колективу».

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мельник А.О., Бицько О.К.)
Додано
10 березня 2023
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку