Розроблення уроку з використанням кейс-технології.

Про матеріал
План-конспект уроку з використанням розробленого кейсу.Авторський кейс з інформатики для учнів 5 класу (які не вивчали інформатику у 2-4 класах) з теми "Поняття інформації. Повідомлення".
Перегляд файлу

Розроблення уроку з використанням кейс-технології 

Виконала

Пєлєнко Юрія

1. Розв'яжіть 3 кейси з інформатики для учнів (на вибір)

Кейс №1

Тема. Пошукові системи Інтернет.

Мета: засвоєння і систематизація знань користуватися пошуковими системами; закріпити вміннями працювати з браузерами; формувати в учнів елементи культури роботи в мережі Інтернет.

Опис ситуації:

Учневі 9 класу Миколі на урок історії потрібно підготувати проект "Великі князі Київської Русі". Проект повинен містити біографічні дані, портрети та відомості про князів.

Питання кейсу:

Які дії потрібно виконати Миколі для того, щоб підготувати проект з історії, враховуючи вимоги поставлені до нього?

- Перше , що потрібно Миколі це опрацювати велику кількість інформації для структурованого та цікавого матеріалу в проекті.

Які ключові слова потрібно ввести учневі та які браузери використовувати, щоб швидко знайти потрібну інформацію?

- На мою думку,найкраще для навчання підійде браузер Chrome та пошукова система google. Ключовими словами можуть бути : Київська Русь , Князі Київської Русі ,Заснування Русі та подібне,. Ключові слова це основа вдалого пошуку потрібної інформації.

Що впливає на пошук потрібної інформації?

- На пошук впливає формулювання запросу ( ключові словосполучення та слова)

Кейс №5

Тема. Комп’ютерні віруси.

Мета: систематизація знань захисту та безпеки при роботі на ПК; розвиток навиків пошуку вирішень проблем інформаційної безпеки; виховання відповідального відношення до будь-якої інформаційної діяльності, розвиток загальної культури особи.

Опис ситуації:

У листопаді 1988 сталася перша епідемія, викликана мережним хробаком. На офісних комп'ютерах стояла операційна система Unix. Доступ в Інтернет мав один комп'ютер, останні були пов'язані з ним в локальній мережі. Це дозволяло маскуватися під завдання легальних користувачів системи. Однак через помилки в коді нешкідлива за задумом програма необмежено розсилала свої копії по інших комп'ютерах мережі, запускала їх на виконання й у такий спосіб забирала під себе всі мережні ресурси. Хробак Морриса заразив за різними оцінками від 6000 до 9000 комп'ютерів у США (включаючи Дослідницький центр NASA) і практично паралізував їхню роботу на строк до п'яти доби. Загальні збитки були оцінені в мінімум 8 мільйонів годин втрати доступу й понад мільйон годин прямих втрат на відновлення працездатності систем. Загальна вартість цих витрат оцінюється в 96 мільйонів доларів.

Питання кейсу: Уявіть себе працівниками Дослідницький центр NASA. Запропонуйте варіанти запропонувати варіанти виявлення зараження, перевірки, профілактики, захисту даних.

При зараженні комп'ютера вірусом (або підозрі на це зараження) необхідно виконати такі операції.

1. Виключити комп'ютер, щоб вірус не продовжував виконання своїх руйнівних функцій.

2. Зробити завантаження комп'ютера з "еталонного" диску (носія, на якому записані файли операційної системи і програми-детектори) і запустити антивірусні програми для виявлення і знищення вірусу.

3. Далі варто послідовно знешкодити всі логічні диски вінчестера. Якщо деякі файли на логічному диску неможливо відновити і вони не знищуються, то необхідно неушкоджені файли скопіювати на інший логічний диск, а цей диск заново відформатувати

Профілактика в основному полягає в наступному: систематична перевірка інформації, що надходить ззовні (дискети, локальної мережі, Інтернет і т.д.), за допомогою програм-сканерів або програм-моніторів. Таким чином, захистити себе від вірусних атак можна.

Отже,щоб запобігти поширенню вірусів,треба мати антивірусний засіб.

 

Кейс №7

Тема. Як відрізнити ліцензійний диск від піратського.

Мета:

Опис ситуації: Іспанські дослідники продемонстрували простий і недорогий спосіб перевірки автентичності товарів на оптичних носіях. Встановити походження ком пакт-дисків допомогло розуміння технології їх виготовлення та проста лазерна указка. Відрізнити піратський CD від ліцензійного за зовнішнім виглядом не можливо, адже імітація фабричної упаковки та голографічних наклейок дуже якісна. Саме явище дифракції і допомогло вченим визнати різницю між дисками.

 

Питання кейсу: Уявіть себе іспанським вченими і поясніть характерні відмінності між цими двома дисками.

Мікроструктури поверхні піратських і ліцензійних дисків мають характерні відмінності. Ці особливості обумовлюють поведінку світлової хвилі. Якщо направити на поверхню справжнього диска, виготовленого за допомогою спеціального гідравлічного преса, промінь лазерної указки, буде видно лише маленька яскрава крапка. На піратському ж CD ця точка трохи більша, до того ж вона супроводжується двома паралельними лініями.

2. Розробіть  авторський кейс з інформатики для учнів 5 класу (які не вивчали інформатику у 2-4 класах) з теми "Поняття інформації. Повідомлення" (доданий файл 2 Як створити кейс).

Кейс

Тема. Поняття інформації. Повідомлення.

Мета: засвоєння і робота з інформацією.; закріпити вміннями працювати з браузерами, а саме зрозуміти як працює повідомлення і як правильно його відправляти;

Опис ситуації:

У школі дистанційне навчання. Починається урок, але у деяких учнів поганий зв'язок інтернету ,вони не можуть опрацювати нову тему та не розуміють яке завдання робити. Вчитель надсилає інформацію в електронному форматі та записує свій урок для оффлайн опрацювання. 

 

 

Питання кейсу:

Які дії потрібно виконати вчителю для досягнення ефективності вивченню нового матеріалу учням,яки розбирали матеріал оффлайн?Як потрібно надати інформацію та виконати зворотний зв'язок з учнями?Чи треба оцінювати таких учнів на рівні з тими, хто був онлайн під час уроку?

3. Розробіть план-конспект уроку з використанням розробленого кейсу (доданий файл 3 Структура уроку та методика роботи з кейсом)

- 1. Підготовчий етап.

Педагог готує ситуацію,додаткові інформаційні матеріали, визначає місце заняття в системі предмету, завдання заняття.

 

 

 

2. Ознайомлювальний етап.

 Детальний опис ситуації.Учні ознайомлюються із ситуацією та аналізують і задають уточнюючи питання.

3. Основний (аналітичний) етап. Технологія роботи з кейсом

В цьому етапі усі учні висловлюють свою думку. Надається слово кожному за допомогою методу «мікрофон».Вислуховуючи кожного, вчитель з учнями повинен прийти до загального вирішення цієї ситуації. Тобто аналізуючи відповіді кожного вчитель повинен вибрати із учнями краще рішення.

 

 

 

docx
Додано
19 грудня 2020
Переглядів
586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку