Тема тижня. Мода
№ п/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
І. |
Ранкова зустріч 1. Привітання 2. Визначення настрою дітей 3. Гра «Я – не я!» 4. Масаж 5. Гра «Модний показ» |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри. З увагою сприймає усні репліки учителя і однокласників. Вживає відповідно до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо). Розпізнає емоції своїх співрозмовників. |
ІІ. |
Визначення теми тижня і теми дня 1. Заповнення стіни новин 2. Крісло автора 3. Читання слів 4. Бесіда |
Передбачає результат власної діяльності на уроці. Розгадує ребуси. Читає слова з вивченими буквами. Розуміє і пояснює значення слів. Уважно вислуховує думки однокласників. |
ІІІ. |
Слухання оповідання М. Олій-ника «Як один хлопчик став законодавцем моди»
|
Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіа текстів. Робить припущення. Аналізує вчинки однолітків. Робить висновки з почутого.
|
ІV. |
Загадки про одяг
|
Уважно слухає загадку. Дотримує правил поведінки. Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику. |
V. |
Прислів’я про моду |
Розпізнає знайомі слова і фрази під час сприйняття усної інформації. Пояснює народні прислів’я своїми словами. |
VІ. |
Фізкультхвилинка |
З задоволенням виконує вправи з набором «Шість цеглинок». Наслідує рухи вчителя і однокласників.
|
VII. |
Математичні завдання |
Застосовує різні стратегії виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем. Передбачає ймовірний результат додавання і віднімання. Знаходить спільні і відмінні ознаки об’єктів. Групує об’єкти навколишнього світу за однією або кількома ознаками. Порівнює числа в межах 10.
|
VІІІ. |
Перегляд мультфільму «Корисні підказки» «Зустрічають за одежею» |
З цікавістю дивиться мультфільм. Запам’ятовує правила , які формулюються на основі сюжету мультфільму. З увагою сприймає «корисні підказки».
|
ІХ. |
Бесіда про охайність |
Бере активну участь в обговоренні проблемного питання. Робить власні висновки на основі почутої інформації. |
Х. |
Пісня «Конкурс краси»
|
З увагою сприймає виступ однокласниці.
|
ХІ. |
Виготовлення футболки з кольорового паперу |
Знаходить необхідні (суттєві) дані для виконання завдання. Планує власні дії. Дотримується правил безпечної праці. Демонструє іншим результати власної діяльності. |
ХІІ. |
Підведення підсумків. Інтерактивна вправа «Обери позицію» |
Висловлює власні погляди. Розповідає про власні почуття та емоції. Уважно вислуховує думку співрозмов- ника, шануючи гідність інших.
|
Тема дня. Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність?
І. Ранкова зустріч
Візьмімося за руки
Та утворімо коло.
Радість та усмішки
Хай сяють навколо.
1. Привітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце – як сонце, літо – як літо,
Дощик – як дощик, діти – як діти.
Кожному дому я щастя бажаю!
Маку цвітіння, житу врожаю,
Небові – миру, голубу – неба.
Кожній дитині – всього, що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
2. Визначення настрою дітей
- Який сьогодні у вас настрій?
- Що вас зранку засмутило?
- Хто прийшов у клас веселим?
3. Гра «Я – не я!»
А тепер давайте грати –
Треба вам відповідати.
Рано-вранці хто піднявся? (Я)
А хто сонечку всміхався? (Я)
Не хотів хто одягатись? (Не я)
А зарядку хто робив? (Я)
Свої ручки хто не мив? (Не я)
Добре зранку готувався хто? (Я)
А ще досі не вмивався хто? (Не я)
Хто здоровим хоче стати? (Я)
А знання хто хоче мати? (Я)
4. Масаж
Рейки, рейки, шпали, шпали…
Їхав поїзд із Полтави.
Ось віконце відчинилось –
Горошинки покотились.
Йшли курчата, ціпу-ціпу,
Дзьобали собі на втіху.
А за ними гусенята
Теж пощипують завзято.
Далі йшла сім’я слонів,
Тупала, аж гай шумів.
От директор – молодець
Стіл поставив і стілець
Та друкує на машинці
Лист малесенькій дитинці:
«Люба доню! Рідна пташко!
Висилаю жовту чашку.
В неї сонячні бочки
І на денці крапочки.»
5. Гра «Модний показ»
1. Об’єднання у групи.
2. Показ « На подіумі».
Номінації:
- святковий одяг,
- спортивний одяг,
- одяг для прогулянок,
- шкільна форма,
- національний костюм.
ІІ. Визначення теми тижня і теми дня.
1. Заповнення стіни новин.
- Яке сьогодні число?
- Який день тижня?
- Ми продовжуємо вивчати тему «Мода».
- Сьогодні ми будемо працювати над питаннями:
Що означає бути модним? Як виявити свою неповторність?
2. Крісло автора
- Як ви гадаєте, діти, який одяг найпопулярніший серед молоді?
Своє дослідження провів ___________________. Запрошуємо його на «Крісло автора».
Сьогодні серед молоді найпопулярнішим одягом є футболка. Цей вид одягу є майже у всіх людей. Більшість чоловіків і жінок мають в шафі більше десяти футболок. Серед любителів прикольних і найголовніше зручних футболок молодь віком від 18 до 24 років. Останнім часом стали популярними футболки із зухвалими, смішними й провокаційними написами. З таким одягом люди можуть з легкістю виділитися з натовпу й поліпшити настрій іншим. Сьогодні футболки можна знайти практично скрізь. Кожна людина може без проблеми купити цікаву футболку або замовити її в інтернет-магазині, створивши свій власний напис.
- Ти порахував скільки футболок є у твоєї мами?
- А у тата?
- У кого більше?
3. Читання слів із «Стіни слів»
- Прочитайте слова із «Стіни слів».
- Утворіть нові слова:
- ода
- одель
-одельєр
М - одники
- одниці
- одний
- Доберіть потрібне слово у кожне речення. Допоможіть полагодити одяг.
Одяг порвався, його треба…
Штани дуже довгі, їх треба…
Сукня не повністю пошита, її слід…
Порвалася кишеня, її треба…
На кофтинці для краси можна квіточку…
Спідниця надто широка, її треба…
За-
Під-
До-
При- шити
Ви-
В-
4. Бесіда
- Діти, то що ж таке мода?
(Мода – це те, що подобається людям у цей час.)
- Що для вас означає бути модним?
- Чим модна людина відрізняється від інших людей?
- Чи модно бути оригінальним та неповторним, виражати своє «Я» по-різному?
ІІІ. Слухання оповідання Мирослава Олійника «Як один хлопчик став законодавцем моди».
На світі жив-був один хлопчик. Дуже розумний хлопчик і трохи самотній. Він був мрійником і винахідником, щоразу придумував цікаві ідеї й навіть не одну з них йому вдалось втілити в життя. Щоправда, з практичними речами в житті хлопчикові не щастило. Він забував одягати однакові шкарпетки й часто приходив до школи в різноколірних. А ще із хлопчика сміялися однокласники за його незвичні окуляри, латки на рукавах та руде непричесано-кучеряве волосся.
Сьогодні звички цього хлопця майже не змінилися. Він так само може прийти на роботу в різних шкарпетках та в розтягнутому светрі. Онак тепер ніхто з нього не сміється. Хлопчик виріс, він став відомим винахідником, творцем Фейсбуку, керівником великої компанії та щедрим меценатом. І всі довкола прагнуть його наслідувати – надягати окуляри, щоб здаватися розумнішими, носити різні шкарпетки, щоб привернути до себе увагу, та розтягнуті светри, щоб здаватися розкутішим. Марк Цукерберг, який ніколи не цікавився модою, став її законодавцем.
Тому коли ти побачиш хлопчика чи дівчинку в незвичному одязі, не спіши глузувати. Пам’ятай, перед тобою, може, майбутній законодавець моди, який шукає себе і свій стиль, або байдужий до одягу винахідник, який теж шукає свій стиль, щоправда в нових технологіях.
- Чи хлопчикові було образливо, коли з нього сміялися діти?
- Чи можна вважати, що хлопчик був оригінальним та неповторним?
- Чи варто оцінювати людей за їхнім одягом?
IV. Загадки про одяг
1. Лютих не боїться зим,
Хутром вкриє нас густим. (Шуба)
2. Їх на ручки одягнемо,
В сніжки гратися підемо. (Рукавиці)
3. Натягніть мене на вуха –
Не злякає завірюха. (Шапка)
4. Ношу на голові поля,
Але це зовсім не земля. (Капелюх)
5. Не вдягають їх хлоп’ята,
Мов принцеси в них дівчата. (Плаття)
6. Комірець і рукави,
Більш для хлопчиків вони. (Піджаки)
7. Від води не промокає,
нас від дощику ховає. (Плащ)
8. Я на блискавці буваю
У негоду захищаю. (Куртка)
9. Що то за сорочка –
Рукави нівроку?
І чомусь на ноги
вбрали ту сорочку. (Штани)
V. Прислів’я про моду.
- До одягу люди завжди ставилися з пильною увагою. В Україні споконвіку казали: «Шануй одежу в дворі, вона тебе в людях.»
- Таке ставлення до свого зовнішнього вигляду цілком виправдане. Адже одяг – це те. У чому ми йдемо поміж люди. Недбале ставлення до нього й нині сприймають як неповагу до себе.
- А як ви розумієте такі народні прислів’я?
«З миру по нитці – голому сорочка»,
«На злодієві шапка горить»,
«Не суди з одежі, а суди з розуму».
VI. Фізкультхвилинка
VIІ. Математичні завдання
1. Завдання: порахувати тварин
- Послухайте вірш.
- Порахуйте, скільки тваринок є у Дениса.
Юля Домашець
Мода і природа
Мої батьки узяли нову моду:
Дітей привчати треба до природи!
Тому мені купили дві папуги,
Пізніше хом’яків чотири штуки.
Бабуня десь знайшла руденьку кішку,
Хрещена принесла у клітці мишку.
З’явились потім рибки й черепаха,
Ще тато обіцяв мені собаку.
Я до природи звикнув дуже швидко:
Усіх годую, прибираю в клітках.
Я всім своїм тваринкам дуже радий,
Але мені б хотілось мати брата!
Веселе і мале таке хлопча,
Щоб гралося зі мною у м’яча.
Якби я зміг навчити тих батьків
Узяти нову моду… на братів.
- Скільки нарахували тварин?
- Чи порахували рибок?
- Про яку нову моду мріє хлопчик?
2. Завдання на аркушах «Математика з другом»
- Порахуйте предмети. Поставте знаки у числові нерівності.
VIII. Виконання завдань на аркушах-роздруківках
1. Упізнай, де чий головний убур.
2. Перегляд слайдів «Дивовижні капелюхи».
3. Конкурс малюнків «Фантастичний капелюх»
IX. Перегляд мультфільму «Корисні підказки 2. Зустрічають за одежею»
X. Бесіда про охайність
- Послухайте ще два вірші.
Марія Пономаренко
Чепуруха
В хаті сміття – аж по вуха…
Хто живе тут? Чепуруха!
Перед дзеркалом з годину
Чепуриться без упину.
З шафи платтячко взяла.
Порошинки всі змела.
Рівно кіски розчесала,
Білий бантик пов’язала.
Гарно вбралась, одяглась –
І гуляти подалась.
В хаті сміття – аж по вуха…
Хто живе тут? Чепуруха!
- Чи може неохайна людина бути модною?
Світлана Гарбуз
Шкільну одежу готуй завчасно
Гусачок збиравсь до школи,
Одяг свій шукав довкола:
Ось сорочка, вся зім’ята, -
Зараз буду прасувати…
Де краватка, де штани?
Затаїлись де вони?
Доки він шукав одежу,
Щоб вдягнутись як належить,
Аж спітнів, так метушився, -
На уроки все ж спізнився.
Хочу дітям нагадати:
Одяг звечора складати,
Тож не кваплячись ніколи,
Вчасно встигнете до школи.
- Чому вчить вас цей вірш?
XI. Пісня «Конкурс краси»
Вікторія Іванова
Той, хто вміє малювати,
Може хати меблювати.
Він робитиме кар’єру
Як дизайнер інтер’єру.
А дизайнер-модельєр
Не планує інтер’єр –
Модний одяг розробляє
Та моделей одягає.
- Чи сподобалось вам сьогодні бути моделями на показі?
Пісня «Конкурс краси»
Сиджу собі вдома, дивлюсь телебачення,
А старша сестра вже пішла на побачення.
На сцені прекрасні і юні,
На конкурс краси позбирались красуні.
Приспів:
Мені не дозволила мама,
Сказала: «Проси не проси,
А ти ще маленька, тобі ще зовсім рано
Ходити на конкурс краси.»
Та мріяти не перестану нізащо я,
А виросту швидко і стану найкращою,
Бо знають знайомі і вся родина,
Скоро я стану «Міс Україна»!
XII. Виготовлення футболок з паперу. Оздоблення їх смайликами.
- Вам потрібно вирізати футболку і прикрасити її смайликом. Якщо вам урок сподобався, то наклеюйте веселого смайлика, якщо ні – сумного.
- Не забудьте про правила користування ножицями.
XIII. Інтерактивна вправа «Обери позицію»
- Якщо ваша відповідь «Так», підніміть зелену цеглинку, якщо «Ні» - червону,
«Вагаюсь» - жовту.
- Курити цигарки – це модно.
- Займатися спортом – це модно.
- Говорити українською – це модно.
- Читати книги – це модно.
- Уживати грубі, зневажливі слова – це модно.
- Шкільна форма – це модно.
- Зім’ята сорочка – це модно.
- Джинси з дірками – це модно.
- Модним треба бути для того, щоб мати багато друзів.
XIV. Підсумок заняття.