Урок-казка з математики в 1 класі розроблений для засвоєння навичок учнів з додавання та віднімання в межах 20, а також ознайомлює учнів з тваринами-жителями морів та океанів. Для наочного зображення тварин, в ході уроку використовується презентація.
Урок сприяє розвитку математичних вмінь, логічного мислення та звязного мовлення.
Урок-казка з математики в 1 класі на тему:
«В гостях у Нептуна»
Мета:
Очікувані результати.
Учень:
Хід уроку
Організаційна частина.
Тема ця хоч непроста,
та для вас цікава.
Будуть в ній нові слова,
будуть і забави.
Тож працюйте всі старанно,
щоб пройшов урок немарно.
Сьогодні на уроці ми не тільки будемо розв’язувати приклади і задачі в межах 20, а й завітаємо в гості. До кого саме ви скажете, коли відгадаєте ребус і загадку.
Господар морів, океанів,
з тризубом сидить в глибині.
Він править народом підводним
скажіть, хто це, ви мені? (Слайд 2)
Сьогодні у Нептуна день народження і він запросив нас до себе в гості. Ця мандрівка буде дуже цікава, але небезпечна. Тому ми візьмемо з собою сміливих, дружніх та кмітливих дітей. Серед нас такі є?
Психогімнастика. (Діти закривають очі, лунає музика).
Море безкрає. Ми йдемо по морському дні. Тихо зітхають і шумлять хвилі. Біля нас пропливають незнайомі істоти. Це жителі підводного царства. Привітаймося із ними. (Слайд 3)
Усна лічба.
Гляньте направо. Бачите, як красиво і плавно пливуть у парі дві риби. Це – дельфіни. Вони дуже розумні істоти. Дельфіни часто допомагали людям у небезпеках. Спілкуються між собою за допомогою звукових імпульсів (Слайд 4). Дельфіни складали приклади на піску, але морська хвиля змила частину запису. Давайте допоможемо дельфінам відновити приклади.
10 + = 16 7 5 = 12
10 = 5 3 6 = 9
16 - =10 20 10 = 10
Каліграфічна хвилинка.
У матері жили два сини,
два любі її їжаки.
Раптом люто посварились
і навіки розлучились:
один мешкає у морі,
а другий – в земляній коморі (Слайд 5).
6, 0, 17, 9, 1, 10, 20, 4, 15.
Група: А – записує числа в порядку зростання;
В – в порядку спадання.
Геометричний матеріал.
не рухається – напевно спить.
П’ять ручок у зірки тієї є
і вона вітання всім подає.
Як називається геометрична фігура, у якої п’ять кутів і п’ять сторін?
Чим ця фігура відрізняється від квадрата?
Гра «Танграм» (Групова робота).
Розвиток математичного мовлення.
А ось і ще одна гостя. Це – риба-голка. Довжина її до 40 см., вона малорухлива, а ніс нагадує тоненьку голку. (Слайд 8)
Працьовита риба-голка
шиє окунцям футболки,
яскраві, смугасті,
хай носять на щастя.
Складіть задачу. (На додавання, на віднімання).
Олег – 10 риб. Оля – 5 риб.
Веселі задачі.
Риба-вітрильник. Найшвидша у світі риба, її плавці нагадують вітрильник. (Слайд 9)
Ця риба плавці напина, як вітрила.
Пливе по морю на повную силу,
обганяючи легко усі кораблі –
великі, середні і зовсім малі.
На своїх вітрилах принесла веселі задачі.
риби цілу купу:
три дзеркальні коропи,
два лящі і щуку.
А хитрющий злодій – лис
вкрав ляща у діда.
Скільки рибок принесе
дідусь до обіду?
є сім рибок у воді.
Ще три риби дав Микола.
Скільки буде риб тоді?
одна із низ у воду - плиг.
Відповідайте, рибок скільки
тепер лишилось у Василька?
Розв’язування прикладів. Гра «LEGO».
Це морський коник. Він плаває завжди стоячи. Голова нагадує голову коня (Слайд 10). Морський коник приніс нам цікаве завдання (Відповідь за допомогою цеглинок).
11 – 1 + 3 = 7 + 3 – 5 =
3 + 3 + 3 = 4 + 4 – 0 =
12 – 2 – 5 = 0 + 20 – 10 =
15 + 5 – 10 = 10 + 6 – 1 =
Приклади з помилками. (Робота в парах).
розбійниця морська,
всіх би проковтнула
зажерлива акула.
17 – 9 =6 7 + 7 = 15
6 + 3 = 11 16 – 4 = 10
Самостійна робота («=», «<», «>»).
І набрали в рот води.
Давай весело пирскати на хмарку,
бо під сонечком їм жарко.
Кити – найбільші живі істоти, які коли-небудь жили на Землі. Вони дихають через ніздрю, яка знаходиться на голові.
6 + 3 7
10 15 – 5
10 + 10 20
10 – 2 11 + 3
Рефлексія.
Підсумок уроку.
Я живу на дні морському.
Голова і вісім ніг.
Звати мене …. (Восьминіг).
При виникненні загрози восьминіг випускає із свого чорнильного мішечка забарвлену хмару, яка маскує його, а сам швидко утікає.
(о – 1, 7 – л, у – 9, 10 – і, 12 – м, д – д).
6 + 6 =
12 – 1 =
4 + 3 =
7 – 6 =
10 + 10 =
15 – 6 =
14 – 4 =
Домашнє завдання.
Діти, розв’яжіть приклади та розфарбуйте малюнок. Яких тварин ви впізнали на малюнку?