Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів”, яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Запропонований урок є заключним уроком в розділі “Звичайні дроби”. Проводиться урок у формі гри — змагання.
Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.
Тема: Розв’язування вправ та задач. Підсумковий урок з теми: «Звичайні дроби»
Мета: повторити поняття про правильні та неправильні дроби; формувати навички застосування набутих знань з теми “Звичайні дроби” при розв’язуванні вправ та задач; розвивати логічне мислення, пам'ять
виховувати любов природи рідного краю та зацікавленість у вивченні математики
Тип уроку: узагальнення та систематизація
Зміст уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прочитайте першу дріб. Як називається число, записане над дрібною рискою? Під дрібною рискою?
А чи знаєте ви, що назву термінів “чисельник” та “знаменник” ввів в користування грецький вчений-математик Максим Плануд. Довгий час дроби вважалися найважчим розділом математики. Німці навіть склали приказку “попасти в дроби”, що означає опинитися у важкому становищі. І сьогодні на уроці ми з'ясуємо, чи зможуть вас дроби поставити у важке становище.
ІІІ. Повідомлення мети і задач уроку. Об'єднання учнів у команди. Представлення команд учасниць змагань та їх капітанів
І\/. Закріплення вивченого матеріалу
Записати дріб, у якому чисельник дорівнює значенню виразу 5883:37-2852:46, а знаменник значенню виразу 43-(95-32):21. Назвати чисельник та знаменник утвореного дробу.
4) Розшифруйте назву рослини. Це рослина яку часто можна зустріти в лісі. Для того щоб зрозуміти про яку саме — виконайте дії з дробами.
|
|
|
|
|
|
Шифр
У |
К |
З |
А |
Н |
И |
Б |
|
|
|
|
|
|
|
БУЗИНА
5) Розв’язування задач «Ти - мені, я — тобі»
Команди складають рівняння для суперників. Оцінюється правильність розв'язання та правильність складання рівнянь
6) Розв’язування задач із записом у зошитах
1) Клоун Клоун, щоб розсмішити публіку, оголосив антракт на доби і сказав, що в кафе продається морозиво порціями по ц. Скільки хвилин тривав антракт і скільки грам морозива в одній порції?
2) Незнайка деяку частину доби займається читанням розумних книжок; - здійсненням добрих справ; - на прийом їжі (сніданок, обід, вечеря); - на заняття спортом; 8 годин на сон.
3) Бригада, яка складається з мужика і ведмедя, зібрала врожай вагою 6 т. врожаю припадає на корінці, а останнє - на вершки. Скільки тон врожаю дістанеться ведмедю, якщо йому по договору належать все вершки?
\/І. Підведення підсумків уроку
Підрахунок балів
Рефлексія
Домашнє завдання