Тема: Розв’язання вправ на всі дії з натуральними числами
Мета:
Обладнання: картки з завданням для групової роботи.
Епіграф до уроку:
Не роби ніколи того, що не знаєш.
Але вчись усьому, що потрібно знати,
і тоді будеш вести спокійне життя
Піфагор.
Перебіг уроку.
Вчитель: Добрий день. На уроці вас сьогодні чекає багато нових знань нематематичного змісту, які ви будете добувати у дружній роботі завдяки обчислювальним навичкам.
Я вам зараз повідомлю частину теми нашого уроку – «Дії з натуральними числами….», а наприкінці нашого уроку, ви допоможете мені сформулювати повну тему нашого уроку. Однак головним для нас залишається розвиток обчислювальних навичок, тому що без цього ми не зможемо дізнатися цікаву інформацію нематематичного змісту.
- Перед тим, як приступити до виконання завдань, дайте відповідь на просте питання : «Яку роль у житті людини відіграє вода, та де ми її використовуємо?»
Відповіді учнів….
Вчитель(вчитель природознавства): Якби виникла необхідність дати назву нашій планеті, то неодмінно люди назвали б її «Аква» ( в перекладі з латинської – вода), або «Гідра» ( в перекладі з грецької – вода). Космонавти побачили нашу Землю з космосу і назвали її голубою планетою. «Вода! ти саме життя! Ти – найбільше багатство». Ці слова належать Антуану де Сент – Екзюпері. З усіх планет Сонячної системи лише планета Земля має такі запаси води.
Робота в групах.
Кожній групі роздаються картки з загадками та завданнями.
Вчитель математики: Для того, щоб дати відповідь на загадку, треба розв’язати приклади і відповіді розставити по порядку зростання.
І група:
Між берегів текла, текла
Мороз зміцнів – під скло лягла.(річка)
р |
і |
ч |
к |
а |
38 |
1071 |
1312 |
21546 |
40200 |
ІІ група
В тиху погоду – нема нас ніде,
вітер подує – біжимо по воді (хвиля)
х |
в |
и |
л |
я |
204 |
18975 |
35451 |
46208 |
122310 |
ІІІ група
Я і хмара і туман,
І струмок, і океан,
І літаю, і біжу,
І замерзнуть можу (вода)
в |
о |
д |
а |
2422 |
26800 |
227598 |
57256 |
ІV група
Серед села корито
Водою налито,
Біля нього вербичка пухнаста.
І калина гілляста,
І малеча, і дорослі
Часто йдуть до нього в гості
(озеро)
о |
з |
е |
р |
о |
8 |
503 |
21546 |
24228 |
2360083 |
Презентація відповідей….
Вчитель математики (природознавства):
1.
2.
Пограємо з вами в гру прісна або солона. Якщо називаємо прісне джерело – хлопаємо в долоні, якщо солоне – топаємо ногами..
Ріки, озера, сніг, крига, айсберги – прісне
Моря, океани – солоне.
3.
Агрегатні стани води: рідкий(вода), газоподібний( пара), твердий(крига).
4.
Вода – добрий розчинник . Стосовно води всі речовини поділяються на три групи:
Відповіді учнів….
5.
Що таке кругообіг води у природі? (безперервне переміщення води під впливом сонячної енергії)
Презентація(кругообіг води)
Вчитель математики: А що це явище нагадує вам в математиці?
Правильно. Кругові приклади.
Усна лічба.
Розв’язання кругових прикладів:
100 : 10
10 * 5
50 + 70
120 : 40
3 + 87
90 : 2
45 – 25
20 * 5
Розв’язання задач
Розв’язання:
10*70* 30 = 21000л
21*13 = 273 грн
Розв’язання:
10-3 =7 км/год швидкість човна проти течії
7*2=14 км пройде човен
3*2 = 6 км пройде пліт
14+6 = 20 км відстань між групами
Підсумок:
На уроці ми не тільки закріпили навички додавання, віднімання, множення і ділення з натуральними числами, але й дізналися, що вода – найпоширеніша речовина на Землі. Без неї не можна жити.
Домашнє завдання.
За підручником: О.С.Істер Математика – 5 кл
№ 426 розв’язати задачу.