Розв’язуємо прості рівняння разом з пані Ромашкою

Про матеріал
Інтегрований урок на тему: "Розв’язуємо прості рівняння разом з пані Ромашкою». ЯДС. Тема: Рослини. Будова рослин. Математика. Тема: Розв’язуємо прості рівняння.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок

 

 

   Я досліджую світ.  Математика

 3-Б клас

 

«Розв’язуємо прості рівняння разом з пані Ромашкою»

 

 

ЯДС.                                                Тема: Рослини. Будова рослин

 

Математика.                                  Тема: Розв’язуємо прості рівняння

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вчитель початкових класів

першої кваліфікаційної категорії

Михайленко Оксана Борисівна

 

Дата проведення: 10.10.2024 р.

  

 

 

Тема  уроку«Розв’язуємо прості рівняння разом з пані Ромашкою»

Тип уроку  урок формування компетентностей, інтегрований (математика, ЯДС).

Мета уроку Формувати ключові компетентності:

Навчальна: формувати вміння розв’язувати прості рівняння; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати знання про правила знаходження невідомого компонента арифметичної дії; продовжувати знайомити учнів із розв’язуванням простих рівнянь на основі правила знаходження невідомого компонента;  сприяти формуванню навичок застосування арифметичних дій під час виконання природничо-математичних завдань; удосконалювати вміння розв’язувати задачі вивчених типів.

Розвиваюча: розвивати  логічне, алгоритмічне, критичне  мислення учнів,  обчислювальні навички; ознайомити учнів з будовою рослин, формувати вміння розрізняти органи рослин, називати їх, з'ясувати значущість кожної частини рослин; розвивати увагу, мислення, мовлення; виховувати естетичне сприймання рослин, дбайливе ставлення до природи. Розвивати логічне мислення, спостережливість, бажання пізнавати навколишній світ.

Виховна: виховувати любов до природи, бажання берегти й примножувати природні багатства; вчити  спостерігати за природними явищами  і процесами та їх наслідками; розвивати вміння планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес; виховувати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення  спільного результату;

Корекційна: продовжувати  розвивати математичне зв’язне мовлення, формувати та вдосконалювати вміння сприймати, розуміти і відтворювати прочитаний матеріал, розвивати та збагачувати лексичний запас, сприяти розширенню словника  учнів за тематичними групами.

Очікувані результати: учні уміють розв’язувати прості рівняння за правилами знаходження невідомого компонента, спостерігати за рослинами, розрізняти та називати органи рослин, розуміти, що всі рослини мають схожу будову.

 

Обладнання аудіоматеріали, ілюстративний матеріал (картки із завданнями), 6 цеглинок лего для кожного учня, модель «будова рослин», картки «ромашка геометрична», картки-підказки для розв’язування рівнянь, завдання «математичні долоньки», математична гра «рівняння з гусеничкою».

 

Технології навчання: технології розвитку критичного мислення,   елементи інтегрованого навчання,  ігрові технології.

Форми роботи: фронтальні, індивідуальні, парні, групові.

 

Методи роботи: діяльнісні,  інтерактивні, практичні, наочні, словесні.

 

 

 

Перебіг уроку:

 

I . Організація класу. Емоційне налаштування на урок. Ранкове коло

C:\Users\user\Desktop\дбай про свою безпеку\р зустрічі\273503636_101760989109999_1825916883146724050_n.jpgМої вітання, любі учні,

Ми прийшли усі до школи.

Дружно  стали в наше коло.

Скажем друзям ми - привіт!

Йдемо досліджуємо світ.

 

То ж привітаймося! Наші менші друзі - тварини можуть вітатися лапами, хвостом, вушками. Привітаймося лапками - як котики,

                Привітаймося крильцями, як пташки,

                Привітаймося хвостом, як песики,

                І усміхаймося, як сонечко.

 

  •           Чи помітили ви, що наш клас перетворився на квіткову галявину? 

273908758_101760982443333_6391232852792149476_n.jpgЗавжди приємно потрапити на квіткову галявину, помилуватися їх красою, вдихнути їх чудовий ніжний аромат. Запрошую вас на квітучу галявину, де не тільки можна помилуватися красою природи, гарно провести час, помріяти і навіть бажання  загадати.

 

*в центрі кола  - квіти з питаннями (можна їх покласти в кошик, на парту, маленький столик тощо).  Учні  по черзі обирають квітку, читають своє питання,дають на нього відповідь.

 

«Галявина мрій»

-У всіх у нас є різні бажання.  Ми бажаємо чогось для себе, для своїх рідних.  Є бажання не тільки у людей, тварин, є бажання навіть у цілих країн. Яке, на вашу думку, є бажання в України? (Мир, перемога)

  •          Чим ми можемо Україні здійснити це бажання (вчитися, досліджувати світ…

 

ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

 

Щоденні новини «Як сьогодні почуває себе ненька Україна?»

 

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Яке сьогодні число?

-Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?

-Що стосовно опадів?

-Кому відома температура повітря?

 

  •          Який день тижня буде завтра?
  •          Який сьогодні день тижня за порядком?
  •          Яке число сьогодні? Який місяць? (жовтень – другий місяць осені)
  •          Пора року?
  •          Які зміни відбуваються в неживій природі? (День стає коротшим, а ніч довшою...)
  •          Які зміни відбуваються в живій природі?(Птахи відлітають у теплі краї, на деревах менше залишилося плодів – їх або з’їли птахи, або зірвав вітер...)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотиваця навчальної діяльності

 

Ромашка.jpgАудіоапис – звернення  Ромашки

*Вчитель дивиться на свій телефон, повідомляє учням:

  •          Здається, на мій телефон прийшло голосове повідомлення з незнайомого номера за підписом «для 3-б класу» цікаво послухати, що там:

"Привіт, мої  друзі! Я, ромашка, запрошую вас у захопливу подорож світом рослин і чисел! Сьогодні ми з вами поговоримо про  будову рослин та розгадаємо таємниці рівнянь - таких собі математичних загадок, де числа ховаються за різними буквами. Чи готові ви розкрити ці таємниці разом зі мною?" (відповіді учнів)

  •      Тож сьогодні проблемні запитання дня: Як і де числа можуть ховатися за різними буквами? Чи справді у рівняння і рослин є корінь?

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку

 

Розповідь вчителя з елементами бесіди про будову рослин

-Сьогодні ми вирушаємо у мандрівку царством Рослин. Рослинний світ надзвичайно цікавий. Словом «рослина» ми називаємо і маленьку ромашку, і величезного дуба. Хоча всі вони на перший погляд різні,  проте мають дещо подібне.

- Які рослини ви знаєте?

-Де ростуть рослини?

-Яку користь приносять рослини людям і тваринам?

 Діти, я розповім вам одну цікаву таємницю про всі рослини. Уявіть собі, що  рослини, схожі на маленьких чарівників! Вони мають свої чарівні палички – корінці, якими п'ють водичку з землі, їхні стебельця – це міцні тулуби,  несуть на собі зелені листочки. А листочки – це ніби сонячні батареї, за допомогою яких  рослини готують собі смачненьку їжу зі світла, водички та повітря. Деякі з рослин ще й квітнуть до пізньої осені, щоб порадувати вас яскравими кольорами. А ви знаєте, які частини є у ваших улюблених рослин? Давайте разом їх відшукаємо!"

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

Робота з ілюстративним матеріалом. Моделювання

Загадки

Пропоную вам зараз відгадати загадки. Уважно дослуховуйте загадку до кінця, а відгадку можна не тільки сказати, а й показати на нашій квітці.

*вчитель  загадує загадки учням, відгадки супроводжує складанням квітки

  • Я живу під землею, воду п’ю, рослину живлю. Хто я? (Корінь)
  • Я тримаю квіти й  листя, по них рухається сік. Хто я? (Стебло)
  • Я ловлю сонячне світло, дихаю і готую їжу. Хто я? (Листок)
  • Я вбрана у різні кольори, маню до себе комах. Хто я? (Квітка)

*запропонуйте 1-2 учням скласти квітку, називаючи органи рослин.

Вправа «Підпиши органи рослин»

На роботу налаштуйтесь!
      Міркувати приготуйтесь,   висновки робити.
          У чарівний світ природи   вирушаєм, діти!

 

Учні виконують завдання самостійно, з  наступною перевіркою

*можна зробити варіант на липучках, діти довільно об'єднуються у пари, трійки для виконання роботи

- Для вас завдання від нашої знайомої  Ромашки – розташуйте слова – назви органів рослин  правильно. Яку назву має рослина на вашій картинці.

Пригадайте, які вірші, оповідання, казки про рослини ви читали?

Самооцінювання «Вподобайка»

-Оцініть будь ласка свої відповіді вподобайкою.

* учні можуть  продемонструвати їх рукою.

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Робота в парах. Вправа «Порівняй»

https://vseosvita.ua/library/budova-roslin-455954.html?rl=75987

 

Допоможіть друзям ромашки -  знайдіть і розкажіть, чим схожі і чим відрізняються рослини? Рослина складається з частин, які називають органами. Кожен орган має свою назву, яку? (корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням).

Починати  розгляд і  називати органи рослини потрібно з  кореня.   Розгляньте  рослини  на  малюнку.  Назвіть їхні  органи.  Порівняйте.

(виконання завдання учнями)

Отже, можна зробити висновок, що всі рослини мають схожу будову.

Всі рослини складаються з кореня, стебла, листків, квіток, плодів (насіння). Кожна частина виконує свою важливу функцію. Рослини – це живі організми, які потребують нашого догляду і захисту.

 

 

Самооцінювання   з лего

Оцініть свою роботу над завданням цеглинкою лего.

Зелена – було легко, все вдалося,  жовта – виникали труднощі, червона – було складно виконувати завдання. Оберіть і підніміть угору відповідну цеглинку.

Нейровправа «Ромашка» (пальчикова гра)

Всі втомились працювати, будемо відпочивати

https://www.youtube.com/watch?v=5-F5X5jOly8

 

 

V. Розвиток математичних умінь

Прийшов час тему уроку з математики  вам назва­ти ...

  •                        Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати прості рівняння.

Тепер перевірю: уважні чи ні,

Хто тему уроку повторить мені?

 

Вправа «Передбачення»

-Ви вже знаєте, що рослини мають корінь. А чи  є корінь у  рівняння?

(Відповіді-передбачення учнів) Про це теж сьогодні дізнаємось.

 

«Ромашка геометрична»

Спочатку проведемо геометричне дослідження.

Об’єднаємось у пари для наступного завдання, адже разом з другом  завжди легше навчатися і працювати. Навколо нас безліч предметів, які нагадують геометричні фігури та геометричні тіла:

  •          Снимок экрана 2023-01-15 122230.jpgФорму яких об’єктів довкілля вони нагадують?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картки-підказки:

 

325419473_1643720729380477_1062397379555286147_n.jpg

325422252_3273927866194012_5797533342523163866_n.jpg325522258_712012876940259_8046108837396372918_n.jpg325439612_714768150220138_6762976721791037087_n.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\user\Desktop\Снимок экрана 2024-10-04 225016.pngРівняння «Побудуй вежу з лего»

Сьогодні ми з вами познайомимося ближче з рівняннями. Це такі математичні вирази, де деякі числа замінені буквами. Наша задача – знайти значення цих букв. Не хвилюйтеся, це не так складно, як здається. Разом ми все зуміємо!

 

 

Самооцінювання  з лего «Було важко-було легко»

Було легко – зелена цеглинка, було важко – червона цеглинка.

  •          Молодці, ви добре справилися із завданням, можна обійняти себе та поаплодувати собі, навіть похвалити себе і погладити себе по голівці.

 

 

Каліграфічна хвилинка

  •          Запишіть у зошит відповіді до рівнянь у порядку зростання. А зараз ми дізнаємось відповідь на проблемне запитання дня – виявляється, що розв’язати рівняння – означає знайти його КОРІНЬ! Отже, рівняння теж має корінь!

 

р-ня зразок.jpgЩоденні 3. Математика разом з другом. Математична гра «Рівняння з гусеничкою»

*Учні об’єднуються у пари, трійки для гри за допомогою яблучок (за принципом сусідів чисел, починайте з 1)

 

 

 

Повторення правил знаходження невідомого компонента арифметичної дії за опорними картками

 

 

 

 

418452832_1160387118269421_2793961501272601674_n.jpg

Щоденні 3. Математика самостійно. «Математичні долоньки»

 

Перед роз'язуванням рівнянь кожен учень обирає для себе пам'ятку, за нею повторює правило для свого рівняння, розв’язує його.

 

Перевірка – способом звіряння (після розв’язування учень отримує долоньку з правильним розв’язуванням, виконує самоперевірку, виправляє за потреби помилки.)

 

 

Самооцінювання   з лего

Оцініть свою роботу над завданням цеглинкою лего.

Зелена – було легко, все вдалося,  жовта – виникали труднощі, червона – було складно виконувати завдання. Оберіть і підніміть угору відповідну цеглинку.

 

Руханка «1, 2, 3»

https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4

 

 

Розв’язування задач (на розсуд вчителя)

Прочитайте задачу.

Що в ній відомо ?

Про що запитується ?

   Розв’яжіть самостійно задачу. Запишіть розв’язання  з поясненням.

 

Діти посіяли моркву і чекали перших сходів. Коли пройшло 8 днів, залишилось чекати ще 6. Через скільки днів після посіву проростає насіння моркви?

 

 

.

 

 


 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

 

Всі ви добре рахували, числа різні додавали, віднімали.

Чи потрібно це нам для життя, й де можна застосувати набуті знання?

Ми будову рослин вивчали і часу на пустощі не витрачали.

 

«Мікрофон»

  •        Яку будову мають рослини?
  •        Як і де числа можуть ховатися за різними буквами?
  •        Чи справді у рівняння і рослин є корінь?

      – Уявіть, що змінилося б у житті людей, якби на Землі зникли рослини?

Знати, любити й охороняти природу – обов’язок кожної людини.

Загадкове вам відоме

В ньому є щось невідоме

Його треба розв'язати,

Тобто корінь відшукати.

Кожен легко без вагання

Відповість, що це … (рівняння).

  •          Які правила розв’язування рівннь ви запам’ятали?

 

VIІ. Домашнє завдання

 

  1.     Розкажіть батькам, друзям,знайомим про наш урок, поставте їм питання, на які ми відповідали сьогодні на уроці.
  2.     Творче завдання «Курчата»
  3.     З математики – пропоную вам обрати картки  із «щоденних 3» для домашньої роботи та запропоновані завдання з зошита.

Дякую всім за роботу, увагу і бажаю і  надалі так працювати. 

 

«Будуємо вежу успіху нашого класу». Дружнє селфі.

  •          Оберіть цеглинку лего – як ви оцінюєте свою роботу на уроці, підніміть її вгору. Пропоную  збудувати вежу успіху нашого класу з обраних цеглинок, дізнатися, який колір переважає, поміркувати, чому.

 

 

 

 

 

Наш урок я хочу закінчити словами:

Прошу вас тільки не забувати:

Кожна рослина варта любові

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте кожну рослиинку

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагайтеся не ображати.

 

Дякую за урок.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидорук Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Інкл
Додано
13 жовтня
Переглядів
315
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку