Практична робота 3. 8 клас. ХІМІЯОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №66 ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ВЧИТЕЛЬКА: ЩЕГЛАКОВА ДЖУЛЬЄТТА ВОЛОДИМИРІВНАКОРОТКИЙ УРОК ПРО ГОЛОВНЕМета вчителя: Навчати користуватися функціоналом онлайн-тестів, викладаючи відео на ютуб-канал, або під час вебінарів чи конференцій за межами проекту «На Урок»Розв `язування експериментальних задач
Номер слайду 2
Діяльнісна мета: розвивати компетентний образ “Я-здобувач знань” ( знання, розуміння, ставлення, застосування) через формування уявлень про гармонію природи речовин, баланс причинно-наслідкових зв` язків між речовинами різних класів неорганічних сполукречовин…Людини…Всесвіту , в ході опанування темиІз життя
Номер слайду 3
Ментальна карта уроку – подорожі до віртуальної хімічної лабораторіїПочніть Що означає…?(знання)Як це працює?(розуміння)Моя оцінка?(ставлення)Де і як застосовуємо з користю… ?(застосування)Тема – компетентний образ “Я”Тема – проблема, яку треба вирішити. Техніка безпеки!Які досліди використовують для розв'язування експериментальних задач Де і як використати з користю для себе, суспільства та природи?Оцінка зв’язків між речовинами
Номер слайду 4
Де і як, які досліди використовують для розв'язування експериментальних задач? Побувавши в віртуальній лабораторії, ознайомившись візуально з професією хіміка-лаборанта, розумієш, що для рішення експериментальних задач використовують досліди, у яких відбуваються характерні візуальні явища: випадання осаду, виділення газу або зміна забарвлення індикатору При цьому лаборант дотримується правил безпеки:• використовує невеликі кількості реактивів;• остерігається потрапляння реактивів на одяг, шкіру, в очі; Пам ятає, що у разі потрапляння лугу або кислоти її слід негайно змити великою кількістю води та протерти місце розбавленим розчином боратної кислоти (у випадку потрапляння лугу) або розчином соди (у випадку кислоти)
Номер слайду 5
Що означає « розв'язування експериментальної задачі»?Це насамперед планування експерименту, визначення, які візуальні ефекти мають супроводжувати ту чи іншу реакцію, тобто це прогнозування спостережень за формулами та рівняннями хімічних реакцій між неорганічними сполуками відповідно до їхніх властивостей та будови, які між собою гармонійно пов` язані
Номер слайду 6
Практична оцінка причинно-наслідкових зв` язків між будовою та властивостями неорганічних сполук в ході самостійного рішення задач: Задача 1. У трьох пробірках містяться: вода, хлоридна кислота і натрій гідроксид –луг. Використовуючи мінімальне число реактивів, визначте вміст кожної пробірки.(Допомога – віртуальна лабораторія)Задача 2. У трьох пробірках містяться: хлоридна, сульфатна та нітратна кислоти. Визначте за допомогою реактивів уміст кожної пробірки. (Допомога – віртуальна лабораторія)Задача 3. Із купрум(ІІ) хлориду добудьте теоретично купрум(ІІ) нітрат. Задача 4. Здійсніть теоретично такі хімічні перетворення: ферум(ІІІ) хлорид —> ферум(ІІІ) гідроксид —> ферум(ІІІ) оксид —> ферум(ІІІ) нітрат —> ферум(ІІІ) ортофосфат.
Номер слайду 7
Інтернетресурс: ЗАВДАННЯУ робочому зошиті вирішити вищезазначені задачі 1- 4 (1-11 балів) за планом: написати формули речовин, скласти рівняння хімічних реакцій, спрогнозу вати за ними спостереження, зробити висновок про доцільність цих реакцій в ході експерименту Дякую за увагу!https://mustang-sibir.ru/product-category/veterinariya/page/30https://svitppt.com.ua/himiya/osnovi-ponyattya-sklad-i-nazvi-klasifikaciya-viyavlennya-vikoristannya.html