Розв'язування компетентнісних задач

Про матеріал
Розв'язування компетентнісних задач для учнів 9-10 класів також можна використовувати підчас виконання стем проєктів
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКІВ ІНФОРМАТИКИ З ЕЛЕМЕНТАМИ STEM

(для STEM-проекту " Ремонт  квартири"

з елементами фінансової грамотності– 1 год.)

9 -10 класи. Тема «Розв’язування компетентнісних задач»

 

Тема:  Розв’язування компетентнісних задач за допомогою табличного процесора MS Excel.

 

 Мета:

       навчити учнів використовувати табличний процесор, та онлайн середовища для вирішення компетентнісних задач;

       розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;

       виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь і навичок.

Наочність, обладнання та програмні засоби: комп’ютери, табличний процесор MS Excel.

Міжпредметні зв’язки: математика, екологія, економіка.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

       висловлює власну думку, аргументує доцільність використання певних обчислень;

       виконує обчислення в табличному процесорі MS Excel для розрахунку вартості ремонту, обстановки квартири і придбання побутових приладів, та освітлення квартири;

       виконує обчислення в табличному процесорі MS Excel для визначення способів економії електроенергії в домашніх умова (порівнює джерела споживання електроенергії, виконує розрахунки енергетичних та економічних витрат);

       використовує онлайн середовища для вирішення життєвих задач.

 

 

 

 

 

Структура уроку.

І. Організація учнів класу -1 хв.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності - 2 хв.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку - 2 хв.

ІV. Актуалізація опорних знань - 5 хв.

V. Пояснення матеріалу - 10 хв.

VІ. Повторення правил ТБ при роботі на комп'ютері - 1 хв. 

VІІ. Практичне закріплення матеріалу - 15 хв.

VІІI. Рефлексія - 5 хв.

IХ. Підведення підсумків уроку - 3 хв.

Х. Домашнє завдання - 1 хв.

Хід уроку

І. Організація учнів класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учні часто не знають яку професію їм вибрати після школи. На телебаченні зараз досить багато цікавих передач і шоу про ремонт і дизайн інтер'єру. Я пропоную вам сьогодні "приміряти" професію дизайнер інтер'єру.

Уявімо, що ми хочемо зробити   ремонт квартири, а саме, замінити старі вікна на металопластикові та зробити заміну ламп на енергозберігаючі.

Ремонт варто починати з детального плану дій і розрахунку бюджету.

Щоб ремонт не перетворився на нескінченний процес, визначитеся з бюджетом і обсягом робіт і складіть детальний план дій, спираючись на який ви можете контролювати весь будівельний процес ", - радять професіонали.

  Якщо ви плануєте змінювати склопакети, краще виконати це на початку ремонту: будь-яка заміна вікон пов'язана з пошкодженням стін.

 Дуже важливо чітко розуміти, де будуть розташовані розетки, адже часто нам здається, що їх багато не буває, насправді ж вони потрібні тільки в робочих зонах. Розрахувати майбутні місця для розеток допоможе дизайнер, якого ідеально запросити на консультацію до початку ремонту. Вартість послуг дизайнера - від 600 грн. за м2, але можна домовитися про разову консультації за 2,5-3 тис. грн. з виїздом на об'єкт.

 Ви часто чуєте і бачите рекламу оголошення про продаж енергозберігаючих вікон від різних фірм.

Вам відомо, що металопластикові вікна практично витіснили дерев’яні конструкції, оскільки вони абсолютно не вибагливі у догляді та довговічні. Вибір металопластикових вікон - відповідальне завдання. Правильний вибір вікон гарантує відсутність протягів, запотівання, намерзання і безлічі інших проблем, з якими стикаються мешканці будинків і квартир.

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

 На  уроці наше завдання:

  1.   Ознайомитися з пропозиціями продажу сучасних вікон на сайтах фірм (1 група).
  2.   Знайти на зазначених сайтах ціну вікон та дверей.
  3.   Виконати обчислення вартості  будівельних матеріалів на заміну вікон вашої квартири та освітлення в програмі MS Excel на підставі знайдених даних.
  4.   Виконати обчислення вартості  освітлення, витрат на електроенергію в програмі MS Excel на підставі знайдених даних про норми освітлення та характеристик .
  5.   На основі даних зробити розрахунки по використанню і оплати електроенергії, аналіз отриманих результатів і зробити висновок як заощадити.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Перевірка основних знань та вмінь при виконанні обчислень в середовищі табличного процесора, розуміння основних правил введення формул та використання посилань на комірки при виконанні обчислень.

Виконується за допомогою сервісу LearningApps  за адресою https://learningapps.org/3291580.

V. Вивчення нового матеріалу.

Надання учням інформації щодо роботи в табличному процесорі.

VІ. Правила ТБ.

Повторення правил ТБ при роботі на комп'ютері.

VІІ. Практичне закріплення матеріалу.

  1. Запустити табличний процесор MS Excel, створити файл Вартість ремонту.
  2. Додати аркуш Енергозберігаючі вікна
  3. На аркуші Енергозберігаючі вікна , ввести дані для розрахунку, і отримаємо необхідний результат за відповідними формулами.
  4. Зберегти файл Excel в своїй папці.
  5.  Запустити табличний процесор MS Excel, відкрити файл Вартість ремонту.
  6.  Додати аркуш Освітлення
  7. На аркуші Освітлення, ввести дані для розрахунку (площу кімнат, потужність ламп з додаткових таблиць, ціну ламп з сайту https://rozetka.com.ua).
  8. Виконати розрахунок освітлення квартири можна за допомогою онлайн сервісу Калькулятор освітлення.

Порядок дій на онлайн сервісі:

1. Відкриємо вікно браузера та в адресному рядку введемо адресу сервісу https://videx.ua/calculator_lighting

  1.     Вказати ширину та довжину кімнати, висоту вибрати 2,5.
  2.     Натиснути на кнопку «Розрахувати».

Справа буде виведена інформація. Таким чином, ми знайшли орієнтовані параметри: необхідна освітленість приміщення в та світловий потік одного світильника в люменах,  потужність світильників.

Повернемось до табличного процесора і проведемо більш детальні обчислення споживання електроенергії. Розрахунок споживання електроенергії в місяць виконується  за 8-10 годин освітлення кімнат на добу.

  1. Отримаємо необхідний результат за відповідними формулами.

 

 VІІI. Рефлексія.

Виконується за допомогою сервісу LearningApps за покликанням

https://learningapps.org/2885308

IХ. Підведення підсумків уроку.

Отже, на уроках ми не тільки вирішили життєву задачу за допомогою засобів ІКТ, але й провели дослідницьку роботу: визначили вартість ремонту та обстановки нової квартири від будівельників; виконали розрахунок освітлення квартири та затрат споживання ел/енергії; визначили за допомогою використання будь ламп можна скоротити витрати електроенергії.

Х. Домашнє завдання. 2 хв.

1. Опрацюйте параграф 10.1  підручника «Інформатика»  Ривкінд Й.Я. або Бондаренко О.О. та інші.

2. Виконати завдання №4  стор.276

3. Виконати інтерактивну вправу за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pnmcd7nq101


Зв'язок між дослідницькими завданнями та темами навчальних предметів

Інформатика: Виділення в окремий модуль інформатики компетентнісних  завдань підкреслює важливість освоєння таких компетенцій, як уміння застосовувати знання в практичному житті і в суміжних областях. Сьогодні на уроці ми повинні розрахувати вартість ремонту квартири. Необхідно скласти алгоритм розрахунку вартості ремонту вашої квартири. Для розрахунку вартості використаємо калькулятор. На сьогоднішньому уроці ми навчимося використовувати можливості табличного процесора Excel для оформлення та автоматизованого розрахунку вартості ремонту і дизайну квартири.

Фізика: ознайомитися з принципами нормування штучного освітлення приміщень,  виконати дослідження загального штучного освітлення: розрахувати освітленість в різних приміщеннях, за заданим рівнем освітленості – потрібну кількість світильників.

Економіка: Провести аналіз економії електроенергії на підставі виконаних розрахунків.

Екологія: Розумне використання електроенергії - це одна з найбільш гострих проблем сучасного світу. Сучасна економіка заснована на використанні енергетичних ресурсів, запаси яких виснажуються і, на жаль, не поновлюються. Сучасні способи виробництва енергії завдають непоправної шкоди природі і людині. Лікарі вважають, що здоров'я людей на 20% залежить від стану навколишнього середовища.

Забруднення атмосфери при використанні невідновлюваних джерел енергії веде до загального потепління, танення полярних льодів і підвищення рівня світового океану протягом наступних століть. Необхідно щось робити вже зараз для запобігання екологічній катастрофі.

Кожна сім'я має певний вплив на навколишнє середовище. Ми всі як би підключені до єдиної системи життєзабезпечення. По каналах цієї системи - електричних та теплових мереж, водопроводу, газопроводу, через торговельні, побутові, комунальні, постачальницькі організації і підприємства ми отримуємо все те, що необхідно для нормального змісту домашнього вогнища.

Якщо кожна людина буде дбайливо ставитися до витрачання природних ресурсів, економити електроенергію, воду, скорочувати вживання одноразових пакувальних матеріалів, то тим самим буде сприяти запобіганню всесвітньої екологічної катастрофи.

docx
Додав(-ла)
Сямук Ірина
До підручника
Інформатика (підручник для класів із поглибленим вивченням інформатики) 9 клас (Руденко В.Д., Речич Н.В., Потієнко В.О.)
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку