Розв’язування оптимізаційних задач.

Про матеріал
Подана презентація " Задачі оптимізації" допоможе учням зрозуміти використання табличного процесора до розв'язування задач з оптимізації. Оптимізаційні задачі - задачі, мета яких полягає в знаходженні найкращого (оптимального) з точки зору деякого критерію (критеріїв) варіанту використання наявних ресурсів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кожна проблема має вирішення. Єдина складність полягає в тому, щоб його знайти. Евві Неф, амер. журналіст

Номер слайду 2

Як ви вибираєте маршрут поїздки у випадку, коли їх існує кілька?Як ви вибираєте, який саме вид молока (або іншого продукту) купити, якщо є кілька його видів?Як ви розумієте терміни «оптимальний», «оптимізація»? Наведіть приклади. Пригадайте:

Номер слайду 3

Люди дуже часто розв'язують задачі вибору найкращого в певному сенсі варіанта поведінки серед набору можливих варіантів. Задачі оптимізації:

Номер слайду 4

10 клас. Задачі оптимізації.

Номер слайду 5

Задачі оптимізації: Що таке задачі оптимізаціїЯкі існують підходи до розв'язування системи рівнянь. Як використовувати табличний процесор для розв'язування задач

Номер слайду 6

Задачі оптимізації:лат. Optimus – найкращий. Оптимізація -вибір найкращого варіанту з можливих для досягнення найбільшої ефективності будь-якого процесу. Оптимізаційні задачі - задачі, мета яких полягає в знаходженні найкращого (оптимального) з точки зору деякого критерію (критеріїв) варіанту використання наявних ресурсів.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Кожна мати, готуючи їжу, прагне, щоб вона була не тільки смачною, а й містила необхідні вітаміни і необхідну кількість калорій. Відомо з рекомендацій лікарів, що за сніданком дитина має отримати не менше ніж 1 мг тіаміну (вітамін В1), 5 мг ніацину (вітамін В3) і 350 калорій. У матері є крупи двох видів: A і Б. Вона може приготувати кашу з однієї з них або з їх суміші. На пакетах зазначено, що 1 столова ложка крупи А містить 0,1 мг тіаміну, 1 мг ніацину і 30 калорій, а 1 столова ложка крупи Б — 0,25 мг тіаміну, 0,25 мг ніацину і 40 калорій. Мати підрахувала, що 1 столова ложка крупи А коштує 38 коп. , а крупи Б — 42 коп. Скільки столових ложок кожної крупи повинна взяти мати, щоб задовольнити потреби у вітамінах і калоріях і зварити кашу найменшої вартості?Задача 1.

Номер слайду 9

Нехай мати візьме x ложок крупи А та у ложок крупи Б. Тоді каша міститиме 0,1x + 0,25y мг тіаміну, x + 0,25y мг ніацину і 30x + 40y калорій. Вартість такої суміші дорівнює 38x + 42y коп. Відповідно до умови задачі маємо таку систему обмежень: Потрібно знайти такі значення змінних x та y, при яких будуть виконуватися нерівності системи обмежень, а цільова функція 38x + 42y набуде найменшого значенняhttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=m3 Ntxsr5 Fpo. Математична модель:

Номер слайду 10

Відкрийте вікно табличного процесора Excel. Створіть дану таблицю. Для розв’язування наведеної задачі:

Номер слайду 11

Поставте курсор в B8. Виконайте Дані ⇒ Пошук рішень. Розв’зування задачі:

Номер слайду 12

Отже, мати повинна взяти приблизно 3,5 ложки крупи А і приблизно 6 ложок крупи Б, щоб були витримані вимоги щодо вітамін і калорійності і щоб каша мала найменшу вартість (390 коп. = 3 грн 90 коп.)Результат:

Номер слайду 13

Повторити п.2.4.2.5 Опрацювати п.2.6 стор.64-66 Домашнє завдання:

Номер слайду 14

Практично розв’язати задачу про кашу.( додатково). Самостійно. Підприємство випускає столи двох моделей: А і В. Для випуску одного столу моделі А потрібно 3 одиниці сировини та 2 одиниці машинного часу. Для випуску одного столу моделі В — 4 одиниці сировини та 5 одиниць машинного часу. Прибуток від реалізації одного столу моделі А складає 2 грошові одиниці, столу моделі В — 4 грошові одиниці. На підприємстві на тиждень наявні 1700 одиниць сировини та 1600 одиниць машинного часу. Визначити, яким повинен бути план виробництва на тиждень, щоб підприємство отримало максимальний прибуток. Практичне завдання:

Номер слайду 15

Які задачі називаються задачами оптимізації?Які задачі оптимізації ви розв'язували у повсякденному житті?Дайте відповіді на питання:

Номер слайду 16

Джерела інформації:http://chashuk.edukit.volyn.ua/informatika_10_klasshttps://learningapps.org/ https://grigorenko-sv.pp.uahttps://infourok.ru/prezentaciya-po-informatike-na-temu-zadachi-optimizacii-v-ecel-3456377.html

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. ШЕВЕРЯ Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Rudnichenko Elena
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 листопада 2021
Переглядів
13211
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку