Розв’язування прикладів і задач. Довжина і ширина прямокутника. Квадрат.

Про матеріал

Повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник , ознайомити з квадратом, відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата, їх побудови за допомогою лінійки; виховувати уміння слухати інших, активність, дисциплінованість, любов до рідної Батьківщини; розвивати зорову та слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, навички раціонально використовувати час.

Особливість уроку - урок в інклюзивному класі

Перегляд файлу

Тема. Розв’язування прикладів і задач. Довжина  і ширина прямокутника. Квадрат.

     Мета: повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник , ознайомити з  квадратом, відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата, їх побудови за допомогою лінійки; виховувати уміння слухати інших, активність, дисциплінованість, любов до рідної Батьківщини; розвивати зорову та слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, навички раціонально використовувати час.

     Тип уроку: формування та закріплення знань.

     Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.

     Обладнання: мультимедійна презентація, набір геометричних фігур, казковий герой – Робот, смайлики; лінійка, набори індивідуальних карток для дитини з ООП

     Термінологічний словник основних понять: прямокутник, квадрат.

Хід уроку

Для роботи з класом

Для роботи з дитиною з ООП

І Організаціний момент

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

 

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

Прийом «Незвичайний початок»

   Діти, заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, все знаєте. Ви розумні і творчі. Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. У вашому серці – любов і добро. Ви сповнені енергії, щоб працювати разом зі мною. Ви веселі, бадьорі – будем працювати старанно, гарно на радість собі і всім.

Я бажаю розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати.

В нас урок – чого?

   Реклама

Діти створюють рекламу до уроку

Який сьогодні буде урок математики ( творчий, пізнавальний, цікавий , повчальний, насичений …)

ІІ. Мотивація до навчальної діяльності.

  1. Математичний диктант, каліграфічна хвилинка

Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку правильно тримаю,

Буду я писати вправно,

Сяду прямо,не зігнуся,

До роботи вже беруся.

Записуєте числа, які почуєте.

   Наше село називається Луково. В ньому проживає багато сотень жителів

Протяжність кордонів села:

з півночі на південь   -  3 км

із заходу на схід  -  2 км

В нашому селі 1 школа. В ній навчається 97 хлопчиків та 99 дівчаток.

100, 3км, 2 км,1, 97,99.

Підкресліть круглі числа

Назвати іменовані числа

Молодці!

Інтерактивна вправа «Долоня-кулак»

Переписати з індивідуальної картки числа

2,7,5,3 ( перед написанням обводить пальчиком цифри, вирізані із наждачного паперу)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивна вправа «Долоня-кулак»

І. Контроль і закріплення знань, умінь і навичок учнів

1.1. Перевірка домашнього завдання

 Діти, давайте перевіримо, як ви виконали домашнє завдання. (зачитують)

— Молодці! Ви правильно виконали домашнє завдання!

1.2. Опитування учнів

1. Дібрати таке число, щоб рівність була правильною.

25 + _ = 30

51 + _ = 60

13 + _ = 20

47 + _ = 50

36+ _ = 40

2. До нас у гості завітав справжній робот, який живе на планеті Роботрон. Але щоб його побачити, треба спочатку скласти його з геометричних фігур, які будуть кольорові. Фігури ці можна використовувати лише тоді, коли розв’яжете приклади. (Після того як учні розв’язали приклад на геометричній фігурі вони перевертають цю фігуру і приклеюють її до схематичної картки-робота)

 Які фігури зайві? (Трикутники)

 Чому? (У всіх інших фігур чотири кути, а у трикутників — по три кути.)

Як https://fc.naurok.com.ua/000y2w-10fc/004.pngназиваються фігури, в https://fc.naurok.com.ua/000y2w-10fc/003.pngяких чотири кути?

 

Усне обчислення

Порахувати

Скільки фігурок у конверті

 

Із фігурок за схемою скласти і наклеїти робота

https://fc.naurok.com.ua/000y2w-10fc/003.png

ІІ. Опрацювання нового матеріалу

2.1. Підготовка до вивчення нового матеріалу

1. Бесіда. Діти, робот трохи засмучений, бо його дуже часто зображають за допомогою  фігури у якої 4 кути , але він не знає як вона називаються. Допоможемо йому?

— дайте характеристику прямокутника? (У нього чотири сторони, усі кути прямі).

А ще його часто запитують якого він зросту, а як це вирахувати він також не знає. А так як основою його тіла є прямокутники давайте навчимо робота як обчислити периметр прямокутника?( Потрібно додати довжину усіх його сторін)

2. Виконання завдання № 254 з підручника СТ. 44  (усно)

  • Із набору геометричних фігур вибрати тільки чотирикутники
  • Показати на найбільшому прямокутнику довжину і ширину
  • Накреслити відрізки довжиною 2см і 4 см
  1.  
  •  

2.2. Засвоєння нового матеріалу

1. Дітки, робот подивився в дзеркало і побачив , що не всі прямокутники , з яких складається його тіло одинакові. Як ви думаєте, чому? Порівняння фігур прямокутника та квадрати – визначення спільних і відмінних рис

 

 

 

2 Читання правила  ( з презентації та знаходження його в підручнику)

Квадрат — це прямокутник, в якого всі сторони рівні.

 

Фізкультхвилинка  «Веселинка»

 

3. Виконання завдання 259 ст 45

1. Порівняння фігур прямокутника та квадрати – визначення спільних і відмінних рис

 

 

 

2 Читання правила з підручника при допомозі асистента вч.

Квадрат — це прямокутник, в якого всі сторони рівні.

3. Виконання завдання 259 (збільшений зразок)

2.3. Первинне закріплення

 

  1. Виконання завдання № 260

 

  1. Виконання кругових прикладів завдання 261

1.Виконання завдання № 260 (ст45)  без знаходження периметру

2.Виконання кругових прикладів

 2+6      8-4      4+10      14-2    12+3 (Індивідуальна картка)

ІІІ. Закріплення та узагальнення знань, умінь і навичок учнів

3.1. Закріплення і повторення засвоєного матеріалу

  1. Виконання завдання 262
  2. У світі прекрасного».

Дітки, коли робот йшов  нашою школою, то побачив багато цікавих речей ,але найбільше його зацікавили  прямокутні тканини, на яких вишиті квіти та різні узори . Він хоче знати що це таке. А що ви знаєте про рушники? Подивиться, які вони гарні. На яку геометричну фігуру схожий? А що ще схоже на прямокутник чи квадрат? ( прапор, парта, стіна, книга, пенал)

 Намалюємо рушник у вигляді прямокутника зі сторонами 3 і 5 см та знайдемо його периметр.

3+5+5+3 =

Периметр  прямокутника 16 см

  1.  Зараз ви заповните «Магічний» квадрат. Нагадаю, що магічний квадрат — це квадратна табличка, яка заповнена числами таким чином, що сума чисел у кожному рядку, кожному стовпчику і на обох діагоналях є однаковою.

2

 

6

 

5

 

4

 

8

 

  1. Дітки , роботу час подорожувати на власну планету  Роботрон. А відправиться він туди на ракеті. З яких геометричних фігур складається ракета? Скільки прямокутників?; трикутників?; кіл?

Давайте побажаємо йому щасливої дороги! Ракета

  1. Обчислити скільки кілограм слив у кошику, відрі та ящику разом

5кг+8 кг+13кг

(завдання на додатковій картці)

 

  1.  Розфарбувати  рушник у вигляді прямокутника

 

  1. Записати в «Магічному» квадраті сусідів чисел

 

5

 

 

7

 

 

3

 

 

  1. Визначити з яких геометричних фігур складається ракета? Скільки прямокутників?; трикутників?; кіл?

Давайте побажаємо йому щасливої дороги!Ракета

2. Домашнє завдання

  1. Вирази 263
  2.  Задача 264

Намалювати прямокутник із сторонами 4 см і 3 см

3.3. Підсумок уроку

Чи сподобався вам сьогоднішній урок?! У кожного з вас на столі є зображення сонечка без обличчя. Намалюйте настій з яким ви провели сьогоднішній урок.

Я задоволена вашою роботою. Ви сьогодні дуже гарно попрацювали.

Математику вивчати

Треба всім і всюди,

Будем  добре її знати -

Вік нам вдячна буде.

 

Намалюй  настій з яким ти провів сьогоднішній урок.

Якщо є час

Усна лічба

Розташуй числа в порядку збільшення і прочитай приказку.

— Яка вийшла приказка?

Раз    від   міряй    сім   раз  один   ріж   від

 33      42     55         21     68     62      88     71                                  

Сім раз відміряй – один раз відріж.

 

— Назвіть фігури, в яких немає кутів.

— Назвіть фігури, які не є прямокутниками.

 

 

Скласти числа до 10 в порядку зростання  та навпаки

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
3213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку