Повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник , ознайомити з квадратом, відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата, їх побудови за допомогою лінійки; виховувати уміння слухати інших, активність, дисциплінованість, любов до рідної Батьківщини; розвивати зорову та слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, навички раціонально використовувати час.
Особливість уроку - урок в інклюзивному класі
Тема. Розв’язування прикладів і задач. Довжина і ширина прямокутника. Квадрат.
Мета: повторити й систематизувати знання учнів про прямокутник , ознайомити з квадратом, відпрацювати навички обчислення периметра прямокутника, квадрата, їх побудови за допомогою лінійки; виховувати уміння слухати інших, активність, дисциплінованість, любов до рідної Батьківщини; розвивати зорову та слухову пам'ять, увагу, логічне мислення, навички раціонально використовувати час.
Тип уроку: формування та закріплення знань.
Форма роботи: діалог, інтерактивне спілкування, практичне застосування набутих знань.
Обладнання: мультимедійна презентація, набір геометричних фігур, казковий герой – Робот, смайлики; лінійка, набори індивідуальних карток для дитини з ООП
Термінологічний словник основних понять: прямокутник, квадрат.
Хід уроку
Для роботи з класом |
Для роботи з дитиною з ООП |
|||||||||||||||||||
І Організаціний момент Уже дзвінок нам дав сигнал: Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо . Роботу швидше починаймо.
Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться. Продзвенів уже дзвінок, Починаємо урок! Прийом «Незвичайний початок» Діти, заплющіть очі, налаштуємося на роботу. Ви все вмієте, все знаєте. Ви розумні і творчі. Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. У вашому серці – любов і добро. Ви сповнені енергії, щоб працювати разом зі мною. Ви веселі, бадьорі – будем працювати старанно, гарно на радість собі і всім. Я бажаю розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати. В нас урок – чого? Реклама Діти створюють рекламу до уроку Який сьогодні буде урок математики ( творчий, пізнавальний, цікавий , повчальний, насичений …) |
||||||||||||||||||||
ІІ. Мотивація до навчальної діяльності. |
||||||||||||||||||||
Зошит свій я розгортаю, Навскоси його кладу. Ручку правильно тримаю, Буду я писати вправно, Сяду прямо,не зігнуся, До роботи вже беруся. Записуєте числа, які почуєте. Наше село називається Луково. В ньому проживає багато сотень жителів Протяжність кордонів села: з півночі на південь - 3 км із заходу на схід - 2 км В нашому селі 1 школа. В ній навчається 97 хлопчиків та 99 дівчаток. 100, 3км, 2 км,1, 97,99. Підкресліть круглі числа Назвати іменовані числа Молодці! Інтерактивна вправа «Долоня-кулак» |
Переписати з індивідуальної картки числа 2,7,5,3 ( перед написанням обводить пальчиком цифри, вирізані із наждачного паперу)
Інтерактивна вправа «Долоня-кулак» |
|||||||||||||||||||
І. Контроль і закріплення знань, умінь і навичок учнів |
||||||||||||||||||||
1.1. Перевірка домашнього завдання — Діти, давайте перевіримо, як ви виконали домашнє завдання. (зачитують) — Молодці! Ви правильно виконали домашнє завдання! 1.2. Опитування учнів 1. Дібрати таке число, щоб рівність була правильною. 25 + _ = 30 51 + _ = 60 13 + _ = 20 47 + _ = 50 36+ _ = 40 2. До нас у гості завітав справжній робот, який живе на планеті Роботрон. Але щоб його побачити, треба спочатку скласти його з геометричних фігур, які будуть кольорові. Фігури ці можна використовувати лише тоді, коли розв’яжете приклади. (Після того як учні розв’язали приклад на геометричній фігурі вони перевертають цю фігуру і приклеюють її до схематичної картки-робота) — Які фігури зайві? (Трикутники) — Чому? (У всіх інших фігур чотири кути, а у трикутників — по три кути.) Як називаються фігури, в яких чотири кути?
|
Усне обчислення Порахувати Скільки фігурок у конверті
Із фігурок за схемою скласти і наклеїти робота
|
|||||||||||||||||||
ІІ. Опрацювання нового матеріалу 2.1. Підготовка до вивчення нового матеріалу |
||||||||||||||||||||
1. Бесіда. Діти, робот трохи засмучений, бо його дуже часто зображають за допомогою фігури у якої 4 кути , але він не знає як вона називаються. Допоможемо йому? — дайте характеристику прямокутника? (У нього чотири сторони, усі кути прямі). А ще його часто запитують якого він зросту, а як це вирахувати він також не знає. А так як основою його тіла є прямокутники давайте навчимо робота як обчислити периметр прямокутника?( Потрібно додати довжину усіх його сторін) 2. Виконання завдання № 254 з підручника СТ. 44 (усно) |
|
|||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||
2.2. Засвоєння нового матеріалу 1. Дітки, робот подивився в дзеркало і побачив , що не всі прямокутники , з яких складається його тіло одинакові. Як ви думаєте, чому? Порівняння фігур прямокутника та квадрати – визначення спільних і відмінних рис
2 Читання правила ( з презентації та знаходження його в підручнику) Квадрат — це прямокутник, в якого всі сторони рівні.
Фізкультхвилинка «Веселинка»
3. Виконання завдання 259 ст 45 |
1. Порівняння фігур прямокутника та квадрати – визначення спільних і відмінних рис
2 Читання правила з підручника при допомозі асистента вч. Квадрат — це прямокутник, в якого всі сторони рівні. 3. Виконання завдання 259 (збільшений зразок) |
|||||||||||||||||||
2.3. Первинне закріплення |
||||||||||||||||||||
|
1.Виконання завдання № 260 (ст45) без знаходження периметру 2.Виконання кругових прикладів 2+6 8-4 4+10 14-2 12+3 (Індивідуальна картка) |
|||||||||||||||||||
ІІІ. Закріплення та узагальнення знань, умінь і навичок учнів 3.1. Закріплення і повторення засвоєного матеріалу |
||||||||||||||||||||
Дітки, коли робот йшов нашою школою, то побачив багато цікавих речей ,але найбільше його зацікавили прямокутні тканини, на яких вишиті квіти та різні узори . Він хоче знати що це таке. А що ви знаєте про рушники? Подивиться, які вони гарні. На яку геометричну фігуру схожий? А що ще схоже на прямокутник чи квадрат? ( прапор, парта, стіна, книга, пенал) Намалюємо рушник у вигляді прямокутника зі сторонами 3 і 5 см та знайдемо його периметр. 3+5+5+3 = Периметр прямокутника 16 см
Давайте побажаємо йому щасливої дороги! |
5кг+8 кг+13кг (завдання на додатковій картці)
Давайте побажаємо йому щасливої дороги! |
|||||||||||||||||||
2. Домашнє завдання |
||||||||||||||||||||
|
Намалювати прямокутник із сторонами 4 см і 3 см |
|||||||||||||||||||
3.3. Підсумок уроку —Чи сподобався вам сьогоднішній урок?! У кожного з вас на столі є зображення сонечка без обличчя. Намалюйте настій з яким ви провели сьогоднішній урок. —Я задоволена вашою роботою. Ви сьогодні дуже гарно попрацювали. Математику вивчати Треба всім і всюди, Будем добре її знати - Вік нам вдячна буде. |
Намалюй настій з яким ти провів сьогоднішній урок. |
|||||||||||||||||||
Якщо є час Усна лічба Розташуй числа в порядку збільшення і прочитай приказку. — Яка вийшла приказка? Раз від міряй сім раз один ріж від 33 42 55 21 68 62 88 71 Сім раз відміряй – один раз відріж.
— Назвіть фігури, в яких немає кутів. — Назвіть фігури, які не є прямокутниками.
|
Скласти числа до 10 в порядку зростання та навпаки |
|||||||||||||||||||