Вашій увазі пропонується урок - подорож з математики по країні "Кенгуру". Супроводжувало учнів по математичній країні Кенгурятко, яке в кожному місті цієї країни давало завдання, а учні з великим задоволенням їх виконували.
Урок математики в 2 класі
Тема: Усне і письмове додавання двоцифрових чисел. Складання задач за
коротким записом.
Мета:
двоцифрових чисел; формувати навички розв’язування прикладів та
задач; вчити складати та розв’язувати задачі за коротким записом; вчити
аналізувати, порівнювати, узагальнювати, знаходити головне;
Обладнання: маршрут подорожі по країні «Кенгуру», таблиця «Усний рахунок»,
короткий запис до задачі, геометричний матеріал.
Тип уроку: урок – подорож.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.
Вчитель: Продзвенів уже дзвінок,
Він покликав на урок.
Доброго дня, діти!
Повернулися один до одного посміхнулися.
Повернулися до гостей і посміхнулися, привітали їх.
Діти: Доброго дня, ми всіх вітаємо.
Здоров'я і миру ми Вам бажаємо.
Вчитель: Тихесенько сіли за парти і розпочинаємо урок, а працювати будемо під
таким девізом:
Активним і уважним будь і про кмітливість не забудь.
ІІ. Повідомлення теми і визначення мети уроку.
Тема нашого уроку: «Усне і письмове додавання та віднімання двоцифрових чисел. Складання задач за коротким записом».
Поміркуємо, які ж завдання ми будемо виконувати сьогодні на уроці? (акцентую увагу на темі)
радісним). Для цього ми з вами здійснимо подорож до математичної країни, яка має назву «Кенгуру». Це країна в якій щорічно проводиться конкурс для всіх хто любить математику. І ви теж можете бути учасником Міжнародного математичного конкурсу «Кергуру», який буде проводитись у квітні. Для того, щоб отримати запрошення на конкурс, покажемо, що ми знаємо і любимо математику. Супроводжувати нас по математичній країні буде Кенгурятко, яке в кожному місті цієї країни буде давати нам завдання, і якщо ми їх виконаємо, то можемо продовжувати подорож.
ІІІ. Формування умінь та навичок учнів.
● МІСТО «РАХУНКОВЕ»
Першим містом за маршрутом є місто «Рахункове». Яке ж завдання нам підготувало Кенгурятко? Порахувати усно. Найрозумніший хлопчик у цьому місті пропонує усний рахунок і оцінить наші результати .
А Д Р Е О П Л К М Ц Я Ю Ь
3 6 5 7 19 9 16 10 17 27 22 40 31
38-21 56-40 48-42 13-14
10-9 20-1 69-62 10+21
М О Л О Д Е Ц Ь
Діти, Кенгурятко задоволене нами і веде нас до наступного міста «Числове».
● МІСТО «ЧИСЛОВЕ»
Яке ж нас чекає завдання в цьому місті? Кенгурятко хоче дізнатися, яке найбільше одноцифрове число? На нас чекає зустріч з цифрою 9. Кенгурятко
хоче, щоб ми гарно її написали. Покажемо, що ми це вміємо. Елементи цифри 9
нагадують вам яку ще цифру?
Дев’ятка нами задоволена і ми можемо вирушати в наступне місто «Еврика», що означає «знайшов».
● МІСТО «ЕВРИКА»
Що цікавого нам підготувало Кенгурятко в цьому місті? На нас чекає завдання: розв’язати приклади і знайти відповіді.
Кенгурятко хоче бачити, як вміємо обчислювати. (Робота з підручником)
63 80 85
26 33 19 (біля дошки з коментуванням)
89 47 66
44 77
38 8 ( самостійно)
82 69
Фізкультхвилинка
Ми добре справилися з попередніми завданнями і можемо відвідати столицю країни «Кенгурятко».
● МІСТО «КЕНГУРЯТКО»
В столиці нас чекає завдання не просте. Треба скласти задачу за коротким записом, розв’язати її ще й творчо попрацювати.
Було – 60м
Відрізали – 10м і 15м
Залишилося - ?
Складемо задачу. У сувої було 60м червоної стрічки. Відрізали 10м, а потім ще 15м стрічки. Скільки метрів залишилося?
Можемо дати відповідь на запитання задачі? Ні.
Тепер можемо відповісти на питання задачі? Так.
- Як? 60-25=35(м)
Давайте складемо вираз для розв’язування задачі: 60-(10+15)=35(м)
Відрізали – 10м і 15м
Залишилося – 35м
Було спочатку - ?
Давайте складемо вираз, щоб знайти скільки було спочатку?
(10+15)+35=60(м)
Найскладніше завдання виконано, продовжуємо подорожувати. А далі нас чекає місто «Пізнайко».
● МІСТО «ПІЗНАЙКО»
В місто «Пізнайко», в яке ми подорожуємо з нашим Кенгурятком. Воно хоче перевірити, як ми вміємо працювати разом, чи ми дружні і кмітливі?
Об’єдналися в групи «Дружні», «Завзяті», «Кмітливі».
Завдання : (скласти вирази, розв’язати їх і прочитати різними способами).
І група «Кмітливі»
35 збільшити на 12 35+12=47
77 зменшити на 40 77-40=37
ІІ група «Завзяті».
50 зменшити на 7 50-7=43
25 збільшити на 12 25+12=37
ІІІ група «Дружні».
20 збільшити на 10 20+10=30
75 зменшити на 5 75-5=70
І ми дружні, і завзяті, і кмітливі, подорожуємо з Кенгурятком до міста за маршрутом «Геометричне».
● МІСТО «ГЕОМЕТРИЧНЕ».
А яке ж завдання нас чекає у цьому місті? Кенгурятко пропонує розпізнати геометричні фігури і дізнатися, хто в них заховався?
- Діти, як знайти Р ? Знайдіть Р прямокутника? Знайдіть Р даного
прямокутника. Із завданнями справилися. За сьогоднішнім маршрутом наша
подорож закінчилася.
VІ. Підбиття підсумків навчальної діяльності
- Дітки, Кенгурятко хоче дізнатися чи сподобалася вам подорож?
- Чи виконали ми з вами поставлені завдання?
- А які ж завдання ми виконували?
- В якому місті було працювати найцікавіше?
Оцінивши нашу роботу, Кенгурятко передає нам запрошення на участь у математичному конкурсі «Кенгуру – 2019р.».
V.Домашнє завдання
Записати домашнє завдання ст.98, з.574; скласти дві прості задачі за коротким записом. Сильніші учні ще одержують завдання від Кенгурятка.(індивідуальні завдання)