Урок математики 2 клас "Усне і письмове додавання двоцифрових чисел"

Про матеріал

Вашій увазі пропонується урок - подорож з математики по країні "Кенгуру". Супроводжувало учнів по математичній країні Кенгурятко, яке в кожному місті цієї країни давало завдання, а учні з великим задоволенням їх виконували.

Перегляд файлу

Урок математики в 2 класі

Тема:       Усне і письмове додавання двоцифрових чисел. Складання задач за

коротким записом.

Мета:      

  • повторити прийоми усного і письмового додавання та віднімання

                 двоцифрових чисел; формувати навички розв’язування прикладів та

                  задач; вчити складати та розв’язувати задачі за коротким записом; вчити

                  аналізувати, порівнювати, узагальнювати, знаходити головне;

  • розвивати логічне мислення, математичне мовлення;
  • виховувати спостережливість,уважність, уміння працювати самостійно.

 

Обладнання:  маршрут подорожі по країні «Кенгуру», таблиця «Усний рахунок»,

                          короткий запис до задачі, геометричний матеріал.

 

Тип уроку: урок – подорож.

 

                                                          ХІД УРОКУ

І. Організація класу.

Вчитель:        Продзвенів уже дзвінок,

        Він покликав на урок.

 Доброго дня, діти!

Повернулися один до одного посміхнулися.

Повернулися до гостей і посміхнулися, привітали їх.

Діти:       Доброго дня, ми всіх вітаємо.

     Здоров'я і миру ми Вам бажаємо.

Вчитель:  Тихесенько сіли за парти і розпочинаємо урок, а працювати будемо під

                 таким девізом:

      Активним і уважним будь і про кмітливість не забудь.

 

ІІ.  Повідомлення теми і визначення мети уроку.

 

     Тема нашого уроку: «Усне і письмове додавання та віднімання двоцифрових чисел. Складання задач за коротким записом».

     Поміркуємо, які ж завдання ми будемо виконувати сьогодні на уроці? (акцентую увагу на темі)

  • Яким ви хочете, щоб був сьогоднішній урок? (цікавим, гарним, навчальним,

    радісним). Для цього ми з вами здійснимо подорож до математичної країни, яка має назву «Кенгуру». Це країна в якій щорічно проводиться конкурс для всіх хто любить математику. І ви теж можете бути учасником Міжнародного математичного конкурсу «Кергуру», який буде проводитись у квітні. Для того, щоб отримати запрошення на конкурс, покажемо, що ми знаємо і любимо математику. Супроводжувати нас по математичній країні буде Кенгурятко, яке в кожному місті цієї країни буде давати нам завдання,  і якщо ми їх виконаємо, то можемо продовжувати подорож.

ІІІ. Формування  умінь та навичок учнів.

 

● МІСТО «РАХУНКОВЕ»

 

    Першим містом за маршрутом є місто «Рахункове». Яке ж завдання нам підготувало Кенгурятко? Порахувати усно. Найрозумніший хлопчик у цьому  місті пропонує усний рахунок і оцінить наші результати .

 

А     Д     Р     Е     О     П     Л     К     М     Ц     Я     Ю     Ь

3      6      5     7     19     9     16    10     17     27    22    40     31

 

38-21                 56-40              48-42                  13-14

 

            10-9                  20-1               69-62                      10+21

  М        О          Л         О        Д         Е             Ц              Ь

 

Діти, Кенгурятко задоволене нами і веде нас до наступного міста «Числове».

 

 МІСТО «ЧИСЛОВЕ»

 

Яке ж нас чекає завдання в цьому місті? Кенгурятко хоче дізнатися, яке найбільше одноцифрове число? На нас чекає зустріч з цифрою 9. Кенгурятко

хоче, щоб ми гарно її написали. Покажемо, що ми це вміємо. Елементи цифри 9

нагадують вам яку ще цифру?

    Дев’ятка нами задоволена і ми можемо вирушати в наступне місто «Еврика», що означає «знайшов».

 

 МІСТО «ЕВРИКА»

Що цікавого нам підготувало Кенгурятко в цьому місті? На нас чекає завдання: розв’язати приклади і знайти відповіді.

Кенгурятко хоче бачити, як вміємо обчислювати. (Робота з підручником)

 

      63           80           85                      

      26           33           19                   (біля дошки з коментуванням)

      89           47           66

 

44            77

38             8                                 ( самостійно)

     82          69

 Фізкультхвилинка

Ми добре справилися з попередніми завданнями і можемо відвідати столицю країни «Кенгурятко».

 

  МІСТО «КЕНГУРЯТКО»

В столиці нас чекає завдання не просте. Треба скласти задачу за коротким записом, розв’язати її ще й творчо попрацювати.

 

      Було – 60м

      Відрізали – 10м і 15м

      Залишилося - ?

 

  Складемо задачу. У сувої було 60м червоної стрічки. Відрізали 10м, а потім ще 15м стрічки. Скільки метрів залишилося?

Можемо дати відповідь на запитання задачі? Ні.

  • Чому? Тому що ми не знаємо скільки метрів відрізали? Може дізнатися скільки відрізали? Так.
  • Як?   10+15=25(м)

Тепер можемо відповісти на питання задачі? Так.

  - Як?    60-25=35(м)

Давайте складемо вираз для розв’язування задачі:  60-(10+15)=35(м)

  • Чи можна розв’язати задачу іншим способом? Так.
  • Як? 60-10-15=35(м)
  • Як треба поставити питання до задачі, щоб шукати число 60м?
  • Що показує число 60м? Було стрічки спочатку.
  • Що робили із стрічкою? Відрізали.
  • Скільки відрізали? Скільки залишилося?

           Відрізали – 10м і 15м

           Залишилося – 35м

          Було спочатку - ?

Давайте складемо вираз, щоб знайти скільки було спочатку?

         (10+15)+35=60(м)

Найскладніше завдання виконано, продовжуємо подорожувати. А далі нас чекає місто «Пізнайко».

 

  МІСТО «ПІЗНАЙКО»

В місто «Пізнайко», в яке ми подорожуємо з нашим Кенгурятком.  Воно хоче перевірити, як ми вміємо працювати разом, чи ми дружні і кмітливі?

     Об’єдналися в групи  «Дружні», «Завзяті», «Кмітливі».

 

Завдання : (скласти вирази, розв’язати їх і прочитати різними способами).

 

І група «Кмітливі»

 

35  збільшити на 12               35+12=47

77  зменшити на  40               77-40=37

 

ІІ група «Завзяті».

 

50  зменшити на 7                  50-7=43

25 збільшити на 12                 25+12=37

 

ІІІ група «Дружні».

 

20  збільшити на 10             20+10=30

75 зменшити на 5                 75-5=70

 

І ми дружні, і завзяті, і кмітливі, подорожуємо з Кенгурятком до міста за маршрутом «Геометричне».

 

   МІСТО «ГЕОМЕТРИЧНЕ».

А яке ж завдання нас чекає у цьому місті? Кенгурятко пропонує розпізнати геометричні фігури і дізнатися, хто в них заховався?

  - Діти, як знайти Р  ? Знайдіть Р прямокутника? Знайдіть Р  даного

     прямокутника. Із завданнями справилися. За сьогоднішнім маршрутом наша

     подорож закінчилася.

 

VІ. Підбиття підсумків навчальної діяльності

  - Дітки, Кенгурятко хоче дізнатися чи сподобалася вам подорож?

  - Чи виконали ми з вами поставлені завдання?

  - А які ж завдання ми виконували?

  - В якому місті було працювати найцікавіше?

Оцінивши нашу роботу, Кенгурятко передає нам запрошення на участь у математичному конкурсі «Кенгуру – 2019р.».

V.Домашнє завдання

Записати домашнє завдання ст.98, з.574; скласти дві прості задачі за коротким записом. Сильніші учні ще одержують завдання від Кенгурятка.(індивідуальні завдання)

 

 

 

 

doc
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
1147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку