Розв'язування прикладів і задач на застосування таблиць множення і ділення чисел 2-5

Про матеріал
Актуалізувати знання учнів з теми «множення та ділення чисел» , навчати знаходити результат множення чисел 2 – 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом, застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач, удосконалювати обчислювальні навички учнів, формувати уміння розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять, мовлення дітей, виховувати інтерес до математики.
Перегляд файлу

РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ НА ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ 2 – 5

 

 

Мета:  актуалізувати знання учнів з теми «множення та ділення чисел» ;  навчати знаходити результат множення чисел 2 – 5 і відповідних випадків ділення зручним для себе способом; застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач; удосконалювати обчислювальні навички учнів; формувати уміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам'ять,  мовлення дітей; виховувати  інтерес  до математики.

Обладнання: підручник, зошит,   картинки із зображенням , картки  з завданнями, уявний мікрофон.

Тип уроку:  формування  компетентностей.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Привітання з учнями та створення сприятливого психологічного комфорту.

- Добрий день. Готуючись до уроку, я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте праву долоньку для подарунків .

   Я дарую вам щиру посмішку,  любов,  доброту, здоров’я, мир і добро. Затисніть подаруночки у правій долоньці. А тепер приготуйте ліву. У цю долоньку я вам поставлю хороший настрій.

 

 А для того, щоб у наших гостей теж був хороший настрій - привітайтесь і поділіться своїм подарунком з правої долоньки.(«повітряний поцілунок»).

 

Молодці! Бачу, ви до уроку готові.

 

А якими, ви будете на сьогоднішньому уроці? (уважними, активними, розумними, кмітливими, старанними, організованими )

 

Молодці, дітки! Якщо ви будете такими, то наш урок пройде цікаво, творчо, продуктивно. Я надіюся на вашу активність і уважність.

 

Сьогодні у нас випала незвичайна нагода відвідати «Математичне кафе». Тільки у цьому кафе ми матимемо змогу скуштувати апетитні задачі,  відчути неповторний смак виразів, . Надіюся, що у вас уже розгорівся апетит до знань?

 

Подумайте і скажіть, яким має бути сьогоднішній наш урок? (Цікавим, веселим, світлим, загадковим, навчальним, чарівним, найкращим .Вправа «Передбачення»

 

Отже, я думаю, що в кінці уроку ми підведемо  підсумок  і побачимо  чи дійсно був у нас такий урок.  А ми продовжуємо. І девіз нашого уроку я хочу розпочати словами французького письменника Анатоль Франса : «Щоб перетравити знання, потрібно їх поглинати з апетитом» 

                                                                                                                                             

- Гарного вам апетиту до навчання і успіхів у вивченні математики!

 

  1. Перевірка готовності  робочих місць до уроку.
  • Отож всі готові до уроку?  Чудово!

Але спершу приготуймо стіл до вживання страв.

  • Який зараз місяць?
  • Яке сьогодні число?
  • А як у народі ще називають місяць березень? (капельник, протальник)

(3 березня – Кузьми. Пекли вівсяне печиво і очікували пташку вівсянку. Приліт якої наближав теплі весняні дні)

Вправа «Піраміда 3»  (мій помічник на сьогодні  Денис)

Розгорніть свої зошити, і запишіть сьогоднішню дату.

 

ІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-  Кожен заклад харчування має меню. Є воно і у нас. Отже,  меню нашого уроку.   

 

  • Напій  «Квітковий»
  • Салат «Вітамінний»
  • Фірмова страва з невідомих інгредієнтів
  • Голубці з ребусами
  • Бутерброд «Задачний»
  • Заборонений фрукт
  • Пельменчики -  спортсменчики
  • Смаколики на фуршетному столі
  • Зустріч з ревізором

 

  1. Усний рахунок

 

До вашої уваги перша страва  «Вінегрет » з свіженьких усних завдань

а)     Гра « Інтелектуальна розминка»  (Робота в групах )

 Подивіться уважно на таблицю, на ній багато чисел. Це числа – відповіді до таблиць множення чисел 2, 3, 4. 

 У вас на партах є також такі таблиці.   Знаходьте  і закреслюйте  числа – відповіді у таблиці. 

(І гр. -2, ІІ гр. - 3, ІІІ – 4, ІV -5)

 

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1

  • Перевіряємо. І група назвіть свої числа. 2 група , 3 група, 4 група
  •  Гарна робота!

 

 

Перевірка


І група

2

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1

 

ІІ група

3

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1

 

ІІІ група

4

2

10

24

18

15

14

6

3

12

21

16

28

9

20

4

32

8

18

27

36

1


б  ) Гра «Бліц опитування » (фронтальна робота з використанням прийому «Мікрофон»)

  • Як називаються числа при множенні?
  • Що означає перше число при множенні…
  • Що означає друге число при множенні…
  • Яка дія є оберненою до дії множення…
  • Назвіть компоненти дії ділення…
  • Що означає збільшити на…
  • Що означає зменшити  на…

 

в) Гра  «Не скажу»

Учні лічать від 1 до  35, а на числа які діляться на 5, вони говорять «Не скажу!» ці числа учитель записує на дошці. З’являється запис: 5,10,15,20,25,30, 35…

Перед нами з’явився  запис.  (потім з кожним із записаних чисел учні називають приклад.)

 

  1. Каліграфічна хвилинка  

- Яке найменше число нашого ряду ?

- Що ми знаємо про число 5; 

- яке найбільше число?

- А зараз скуштуємо  Напій «квітковий»  і напишемо каліграфічно число 35.

- охарактеризуйте число: парне (непарне), одноцифрове (двоцифрове), розрядний склад числа, назвіть «сусідів».

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

- Сьогодні у нашому кафе вечірка присвячена : «Розв’язування прикладів і задач на застосування таблиць множення та ділення чисел 2 – 5.»

 

Навчимось  застосовувати отримані знання під час розв’язання прикладів і задач.

 

VI.   УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 

  1. Робота в зошитах

   Після довгої зими шеф кухар може пригостити  нас  вітамінним   салатом  заправленим числами.

 

(фронтальна робота з використанням прийому «Коментування»)

 

(25 + 20) : 5 = 9

20 : 5 + 1 = 5

(5 + 7) : 4 = 3

(9 - 5) • 5 = 20

3 • 5 + 25 = 40

  1. : 5 + 17 = 25

 

  1. Робота в міні групах з використанням прийому «Два – чотири – всі разом».

Обчислення виразів зі змінними.

 

Яка ж фірмова страва  з невідомих інгредієнтів у кафе, ви дізнаєтеся коли попрацюєте в міні групах.

На ваших ложках є прикріплені листочки. Прошу розгорнути їх і виконати завдання.

 

Знайти значення виразу а 9, якщо а = 2;    

2 9=18

Знайти значення виразу 36: а, якщо а= 4      

36 : 4=9

Знайти значення виразу а 5, якщо а=5        

5 5=25

Знайти значення виразу а 4, якщо а=3;        

3 4=12

Знайти значення виразу а в, якщо   а=3, в= 9; 

3 9=27

Знайти значення виразу а : в, якщо а=5,  в=5.    

5 : 5=1

 

  • Кожне отримане число відповідає  якомусь інгредієнту. (числа та інгредієнти на дошці) (Учні зачитують вирази)
  • Ось саме з таких інгредієнтів наша фірмова страва, а називається вона – «Бограч». Це угорський диво-суп з різними видами м’яса, з солодкою паприкою.
  • А як ви думаєте, чому на малюнку  зображено казанок? Невже це теж інгредієнт?

Так, справжній бограч готують у казанку на вогні. Він тоді набагато смачніший ніж той, що приготовлений на плиті.

 

  1. Голубці з РЕБУСАМИ

Хто вже скуштував бограч, може почастуватися смачними голубцями. Їх шеф-повар приготував не з рису і не з грибів чи м'яса, а зі свіженьких ребусів.

Розгадайте їх .

 

  1. Фізкультхвилинка

 

Пельменчики-спортсменчики

  • Так, я думаю, що потрібно зробити перерву. А зараз у нас на черзі страва «Пельменчики-спортсменчики».
  •  

 

V. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  1. Складання задачі за поданим розв’язуванням

 

 Після пельменчиків  скуштуємо Бутерброд «Задачний»

 

 З  чого складається задача? (  з умови, запитання,  розв’язання, відповіді.)

Ось погляньте на дошку, ви маєте з’ясувати, що це: умова, питання, розв’язання чи відповідь.

 

Ваше завдання  скласти задачу за поданим розв’язанням.  Розкажіть умову, запитання, за даним розв’язком дайте відповідь.  

 

1)15:3=5 (дівч.)    2)15+5=20 (діт

 

 

Учні складають задачу. Учитель стежить за тим, щоб умови були рівними. Потім закінчують розв’язання і записують відповідь у зошиті.

 


 

 


  1. Робота над геометричним матеріалом. Робота в парах.
  • З'їли ми бутерброди, набралися калорій. Зараз щось би легеньке попоїсти. На кожній з ваших тарілок лежить соковите яблуко, але це –  (заборонений фрукт)
  • Його стереже гусінь Буся . Буся тільки тоді віддасть вам яблуко, коли ви виконаєте її завдання. Вам необхідно знайти периметр фігури зображеної на аркуші, який тримає гусінь. (фігура накреслена на аркуші, кругом аркуша обвитий черв’як - желейка) (Діти обчислюють периметр і записують у зошит)

 

  1. Дидактична гра  «Продавець – покупець »

Ще я приготувала для вас смаколики на фуршетному столі.

 

Прочитайте, скільки коштує кожний смаколик. Розгляньте у таблиці можливі варіанти покупок .

1) Склади вираз для обчислення вартості кожної покупки та знайди його значення. Результат обчислень занотуй до таблиці.

2) У вас є 20 гривень. Обчисли решту в кожному з випадків. Результат занотуй до таблиці.

 

 

Похожее изображение

Похожее изображение

Картинки по запросу льодяник на паличці

Картинки по запросу морозиво

Картинки по запросу копюра 20 гривень

5 грн

4 грн

4 грн

5 грн

 

Покупка

Вартість

Решта

  • 2  напої  і  булочка

 

 

  • 4 морозива

 

 

  • 3 морозива і 1 цукерка

 

 

 

  1. Гра «Знайди помилку »

Зустріч з ревізором

  • А чи хочете ви перевірити, чи на належному рівні працює кафе? Пропоную вам побувати  у ролі ревізорів  дівчатка - Олі Фреймут , а хлопці -  Миколи Тищенка.
  • А я зіграю роль повара.

 

  • Робота в групах

 

Завдання для дівчат

 

59=40 (45)

57=35

510=50

30:5=4 (6)

20:5=6 (4)

40:5=8

10:5=2

52=10

 

Завдання для хлопців

 

5•4=20

7•5=35

20:5=4

5•9=40 (45)

25:5=5

30:5=5 (6)

15:5=3

5:5= 5 (1)

Правильні  

Неправильні 

Правильні  

Неправильні 

 

Кожна група вказує скільки правильно приготовлено страв, скільки ні.   

  • Чи заслуговує наш заклад на табличку «Ревізор»? (так)

Скажіть мені будь ласка , чи сподобався вам урок?

 

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

 

  • Шановні відвідувачі кафе. Прийшов час зачиняти наш заклад. Скажіть, яка страва вам смакувала найбільше? Чи хотіли б ви ще сюди завітати?
  • Чи досягли ви успіху під час роботи в парах, групах?
  • Чи здійснилися ваші «передбачення»?

 

 

Ми з вами плідно працювали і заслужили річний абонемент у кафе. Тут ми зможемо ласувати математичними стравами і при цьому примножувати свої знання. Я вам дякую.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 березня 2023
Переглядів
315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку