Урок математики проводиться напередодні свята Нового року у формі подорожі зимовим лісом. Під час мандрівки дітей зустрічають різні лісові мешканці (птахи і звірята), які підготували школярам різноманітні арифметичні завдання. В ході уроку використовуються загадки, пісні, вірші, грамзапис..
Математика
Тема: Розв’язування прикладів на додавання. Склад і порівняння чисел.
Мета: Закріплювати вміння учнів розв’язувати приклади на додавання, формувати вміння порівнювати числа на основі знання місця кожного числа в натуральному ряді чисел, розглянути окремі випадки складу числа 7; розвивати логічне мислення, пам'ять, спостережливість, увагу, графічні навички письма, мовлення учнів;виховувати любов до природи, обережне ставлення до тварин.
Обладнання: казкові герої (птахи і звірі), демонстраційний матеріал, набір карток для лічби, роздатковий матеріал, будиночок складу числа, зображення ялинки, грамзапис.
Хід уроку
І. Організація класу. Вступна бесіда.
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила
Відгадайте: хто вона?
Бабусенька говорила.
/Зима/
- Діти! Сьогодні ми відправимося до зимового лісу, де багато-багато снігу, чисте морозне повітря, чути, як сніг рипить під ногами, свище вітер. Під час нашої мандрівки ми зустрінемося з лісовими мешканцями.
(звучить музика «Віхола»)
- Яких тварин можна зустріти в зимовому лісі?
(звірів і птахів)
ІІ. Усна лічба.
- Погляньте, хто ж до нас завітав першим?
(Снігур)
- Що він приніс для вас?
Взимку вкрили ми навкруг
Ліс, дорогу, поле й луг.
А як сонце припече,
Ми струмочком потечем.
(Сніжинки)
- Ви бачили сніжинки?
- Які вони на вигляд? На що схожі?
(дібрати найбільше слів-ознак)
Нашій пташечці теж дуже подобаються сніжинки, але погляньте, чомусь снігур трішечки засмучений. А знаєте чому? Він не може порахувати сніжинки на картках і виставити їх по порядку, починаючи з найменшої кількості.
- Допоможемо йому?
- З якого числа починаємо лічбу?
- А взагалі, яке найменше число?
- Хто бажає допомогти птахові і виставить картки по порядку?
(Один учень біля дошки) – з І команди.
- А зараз давайте до кожної картки підберемо відповідну цифру.
(Учень біля дошки з ІІ команди)
- Що ж з цим завданням ми справились.
Погляньте, і снігур наш повеселішав.
ІІІ. Каліграфічна хвилинка.
Хто це ще до нас завітав?
(Синичка)
- Яке завдання вона приготувала?
Ага. Ось в чому справа. Наша героїня хоче дізнатися, чи вміємо ми записувати і читати великі числа.
- Що ж спробуємо?
23, 36, 45, 51, 62, 76, 84, 96.
(Учні читають «ланцюжком»)
IV. Розвиток і закріплення математичних знань.
- Діти я вже бачу, що нас швидко, щоб не запізнитися летить ще одне звірятко.
Я вухатий ваш дружок,
В мене сірий кожушок.
Куций хвостик, довгі вуха
Я усіх, усіх боюся.
- Хто ж це за полохливе звірятко?
Опис зайчика.
- А що полюбляють їсти зайчики?
Взимку вони гризуть кору дерев, кущів. В цей час тваринам важко приходиться з їжею, тому ми (по можливості) повинні допомагати тваринкам.
Сьогодні ми теж почастуємо свого зайчика соковитою морквою. Але наші морквинки незвичні. На кожній з них записаний приклад. І ми зможемо віддати зайчикові морквинку, коли правильно розв’яжемо приклад.
1 + 6 4 + 2 3 – 3
6 + 2 4 + 4 5 + 2
3 + 3 7 + 2 4 + 6
V. Фізкультхвилинка.
Пісня «Морозець»
VІ. Порівняння чисел.
Поки ми відпочивали, до нас завітала ще одна ласунка.
Хвіст трубою, спритні ніжки
Плиг із гілки на сучок!
В неї очі, мов горішки
Кожушина хутряна.
Гострі вушка, наче ріжки –
У дуплі живе вона.
(Білочка)
Про білочку нам розкажуть наші товариші.
(Інсценізація вірша Г.Демченко «Білочка»)
- Що ж запасла на зиму ласунка?
Порахувати грибочки і горішки.
Записати: 6 > 4 5 < 7 6 < 7 6 = 6
VІІ. Повторення складу числа.
Один з усіх горішків – незвичайний. На ньому – загадка: « Сім братів ходять один за одним, один одного не обходять». (Дні тижня). Назвати їх по порядку.
- Яке число зустрілося в загадці?
Завдання: доповнити до 7
(Звеселимо будиночок)
VIII. Закріплення вивченого матеріалу.
- Яке радісне зимове свято наближається?
- А який же Новий рік без ялинки?
Її прикрашають звірятка у зимовому лісі. І ми з вами прикрасимо нашу ялинку.
Ви зможете це зробити, коли правильно розв’язати приклад, записаний на новорічні іграшці. Іграшки роздають і перевіряють правильність розв’язання командири.
(Діти прикріплюють іграшки на ялинку)
IX. Підсумок уроку.
Ви сьогодні гарно працювали, старалися справитися з усіма завданнями, які приготували вам лісові мешканці. Вони вам дуже вдячні за це і я теж вам дякую за співпрацю. А ще звірятка приготували вам на згадку маленькі подаруночки напередодні Нового року.