Розв’язування прикладів на додавання і віднімання. Склад і порівняння чисел.

Про матеріал

Урок математики проводиться напередодні свята Нового року у формі подорожі зимовим лісом. Під час мандрівки дітей зустрічають різні лісові мешканці (птахи і звірята), які підготували школярам різноманітні арифметичні завдання. В ході уроку використовуються загадки, пісні, вірші, грамзапис..

Перегляд файлу

Математика

Тема: Розв’язування прикладів на додавання. Склад і порівняння чисел.

Мета: Закріплювати вміння учнів розв’язувати приклади на додавання, формувати вміння порівнювати числа на основі знання місця кожного числа в натуральному ряді чисел, розглянути окремі випадки складу числа 7; розвивати логічне мислення, пам'ять, спостережливість, увагу, графічні навички письма, мовлення учнів;виховувати любов до природи, обережне ставлення до тварин.

Обладнання: казкові герої (птахи і звірі), демонстраційний матеріал, набір карток для лічби, роздатковий матеріал, будиночок складу числа, зображення ялинки, грамзапис.

Хід уроку

І. Організація класу. Вступна бесіда.

Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила,

Пухнастим снігом вкрила

Відгадайте: хто вона?

Бабусенька говорила.

/Зима/

- Діти! Сьогодні ми відправимося до зимового лісу, де багато-багато снігу, чисте морозне повітря, чути, як сніг рипить під ногами, свище вітер. Під час нашої мандрівки ми зустрінемося з лісовими мешканцями.

(звучить музика «Віхола»)

- Яких тварин можна зустріти в зимовому лісі?

(звірів і птахів)

ІІ. Усна лічба.

- Погляньте, хто ж до нас завітав першим?

(Снігур)

- Що він приніс для вас?

Взимку вкрили ми навкруг

Ліс, дорогу, поле й луг.

А як сонце припече,

Ми струмочком потечем.

(Сніжинки)

- Ви бачили сніжинки?

- Які вони на вигляд? На що схожі?

(дібрати найбільше слів-ознак)

Нашій пташечці теж дуже подобаються сніжинки, але погляньте, чомусь снігур трішечки засмучений. А знаєте чому? Він не може порахувати сніжинки на картках і виставити їх по порядку, починаючи з найменшої кількості.

- Допоможемо йому?

- З якого числа починаємо лічбу?

- А взагалі, яке найменше число?

- Хто бажає допомогти птахові і виставить картки по порядку?

(Один учень біля дошки) – з І команди.

- А зараз давайте до кожної картки підберемо відповідну цифру.

(Учень біля дошки з ІІ команди)

- Що ж з цим завданням ми справились.

Погляньте, і снігур наш повеселішав.

ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

Хто це ще до нас завітав?

(Синичка)

- Яке завдання вона приготувала?

Ага. Ось в чому справа. Наша героїня хоче дізнатися, чи вміємо ми записувати і читати великі числа.

- Що ж спробуємо?

23, 36, 45, 51, 62, 76, 84, 96.

(Учні читають «ланцюжком»)

IV. Розвиток і закріплення математичних знань.

- Діти я вже бачу, що нас швидко,  щоб не запізнитися летить ще одне звірятко.

Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок.

Куций хвостик, довгі вуха

Я усіх, усіх боюся.

- Хто ж це за полохливе звірятко?

Опис зайчика.

- А що полюбляють їсти зайчики?  

Взимку вони гризуть кору дерев, кущів. В цей час тваринам важко приходиться з їжею, тому ми (по можливості) повинні допомагати тваринкам.

Сьогодні ми теж почастуємо свого зайчика соковитою морквою. Але наші морквинки незвичні. На кожній з них записаний приклад. І ми зможемо віддати зайчикові морквинку, коли правильно розв’яжемо приклад.

1 + 6     4 + 2   3 – 3

6 + 2    4 + 4    5 + 2

3 + 3    7 + 2    4 + 6

V. Фізкультхвилинка.

Пісня «Морозець»

VІ. Порівняння чисел.

Поки ми відпочивали, до нас завітала ще одна ласунка.

Хвіст трубою, спритні ніжки

Плиг із гілки на сучок!

В неї очі, мов горішки

Кожушина хутряна.

Гострі вушка, наче ріжки –

У дуплі живе вона.

(Білочка)

Про білочку нам розкажуть наші товариші.

(Інсценізація вірша Г.Демченко «Білочка»)

- Що ж запасла на зиму ласунка?

Порахувати грибочки і горішки.

Записати: 6 > 4        5 < 7      6 < 7     6 = 6

VІІ. Повторення складу числа.

Один з усіх горішків – незвичайний. На ньому – загадка: « Сім братів ходять один за одним, один одного не обходять». (Дні тижня). Назвати їх по порядку.

- Яке число зустрілося в загадці?

Завдання: доповнити до 7

(Звеселимо будиночок)

 

 

 

 

   

 

 

 

 

VIII. Закріплення вивченого матеріалу.

- Яке радісне зимове свято наближається?

- А який же Новий рік без ялинки?

Її прикрашають звірятка у зимовому лісі. І ми з вами прикрасимо нашу ялинку.

                      

Ви зможете це зробити, коли правильно розв’язати приклад, записаний на новорічні іграшці. Іграшки роздають і перевіряють правильність розв’язання командири.

(Діти прикріплюють іграшки на ялинку)

IX. Підсумок уроку.

Ви сьогодні гарно працювали, старалися справитися з усіма завданнями, які приготували вам лісові мешканці. Вони вам дуже вдячні за це і я теж вам дякую за співпрацю. А ще звірятка приготували вам на згадку маленькі подаруночки напередодні Нового року.

 

docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку