Урок для учнів 5 класу з елементами національно-патріотичного виховання .
Тема. Розв'язування текстових задач на дії з дробами.
Мета уроку: Поглибити знання учнів з теми «Розв'язування текстових задач» з використанням усіх дій зі звичайними та десятковими дробами, знаходження відсотків. Розширити знання учнів про рослинний світ України. Виховувати любов до природи, рідного краю. Розвивати інтерес до знань, бажання здобувати знання.
Тип уроку : Урок перевірки та оцінки знань, умінь та навичок учнів.
Хід уроку
І. Організація класу.
II. Оголошення теми і мети уроку.
III. Актуалізація опорних знань.
Учні уважно слухають загадку і дають відповідь на питання.
Загадка. На дубі чотири гілки, на кожній по п’ять яблук.
Питання.
- Скільки всього на дереві яблук?
- Про які види дерев тут ідеться?
- Які дерева відносяться до плодових?
- Які дерева відносяться до неплодових?
- Яке дерево можна вважати символом України?
Відповіді.
- На дубі яблука не ростуть.
- Плодові і неплодові.
- Яблуня, вишня, слива, груша тощо.
- Тополя, акація, сосна, дуб, береза тощо.
- Верба. Тому, що в Україні більшість міст і сіл знаходиться біля річок, озер, ставків, де ростуть на мальовничих берегах ці дерева.
Учні називають приказки, пов'язані з назвами дерев.
Учитель. З наведених приказок видно, що у нас на Україні люблять і шанують дерева, оберігають їх, насаджують біля хат.
ІV. Розв'язування задач.
Задача 1. Береза живе 250 років, сосна - у 2,2 рази довше, липа в 1,4 рази довше ніж сосна, а ялина-в 1,3 рази довше ніж від липи. Скільки років живе сосна, липа, ялина?
Відповідь: Сосна живе 550 років, липа -770 років, ялина-1001рік.
Учитель. У нашому місті багато парків. У ньому ростуть дерева яким по 200 та більше років. Чи знаєте ви, скільки років живе дуб?
Дуб - дерево, яке вважають довгожителем серед дерев. На території України збереглися дуби, які мають свою історію. Це велетенський дуб в Уманській Софіївці, якому 300 років, та дуб, який посадив Т.Г. Шевченко.
Дубові гілки і листя — символ пошани. Листя яких дерев є символами чи емблемами ?
Задача 2. Лісове господарство заготовляє 450 ц горіхів, що становить 0,75 від маси ягід чорноплідної горобини і 0,09 від маси березового соку. Скільки ягід чорноплідної горобини і березового соку заготовляє господарство щороку?
Відповідь. Господарство заготовляє 500 т соку і 60 т горобини.
Учитель. В народі люблять березу — символ приходу весни, їй присвячений перший місяць весни. У стародавніх римлян, персів, шумерів з цього місяця починався рік.
Задача 3. Під час виготовлення паперу його маса становить 21% від маси деревини. Скільки тон паперу можна одержати з 4,5 м деревини, якщо маса 1 м дорівнює 0,62 т ? Відповідь округлити до десятих.
Відповідь. Можна одержати 0,6 т паперу.
Фізкультхвилинка. Діти придумують рухи, які помічали серед дерев.
Задача 4. При сушінні вишня втрачає в масі. Сушена вишня становить 15% від маси свіжої. Скільки можна одержати сушеної вишні зі 160 кг свіжої? Скільки треба взяти свіжої вишні, щоб одержати 90 кг сушеної?
Відповідь. Можна отримати 24 кг сушеної; треба взяти 600 кг свіжої.
Учитель. Любов до дерев можна помітити в багатьох народних піснях.
Діти заздалегідь підготували ці пісні і по черзі виконують їх.
V. Підсумок уроку.
1. Що нового ви дізнались про рослинний світ?
2. Яку користь приносять нам дерева?
3.Що треба робити, щоб зберегти зелені насадження?
VI. Домашнє завдання.
1. Повторити дії зі звичайними і десятковими дробами, знаходження
відсотків.
2. Виписати 5 назв рослин, занесених до Червоної Книги.