Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами

Про матеріал
Тема: Розв‘язування вправ на всі дії з десятковими дробами Мета:  Узагальнити та систематизування знання у чнів з теми «Множення та ділення десяткових дробів»; удосконалити вміння розв‘язувати задачі на всі дії з десятковими дробами.  Розвивати зацікавленість учнів до математики, логічне мислення.  Виховувати культуру математичної мови. Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань. Обладнання та наочність: мультимедійна дошка, презентація в програмі Power Point, картки, роздатковий матеріал, картки контролю
Перегляд файлу

Фокус №1

Я вгадаю дату вашого народження. Для цього ви повинні записати числами дату вашого народження і кількість років..

Помножте порядковий номер місяця на 100, додайте до добутку число вашого народження. Одержану суму помножте на 2, додайте 8, результат помножте на 5, додайте 4, помножте одержане число на 10, додайте 4 і до одержаного числа додайте кількість ваших років.

 

Від одержаного числа відняти 444. Розбити одержане число справа наліво по дві цифри. 1 число – місяць, друге – число, третє – скільки років.

Наприклад:

Народився 1 березня  11 років

3*100+1=301

301*2=602+8=610*5=3050+4=3054*10=30540+4=30544+11=30555

30555-444=30111 -----   3-01-11

3 місяць 01 числа  11 років


Фокус №2

Я вгадаю задумане вами число

Задумайте число

Помножте на 4

Відніміть 3

Додайте 5

Одержане поділіть на 4

До результату додайте 1

Скільки вийшло

 

 

Назване поділити на 3 – отримаємо задумане.

Наприклад:

Задумали 5

5*4=20-3=17*3=51+5=56/4=14+1=15

15/3=5


Ющенко (Рвачова) Катерина Логвинівна

Народилась 8 грудня 1919 року

Радянський математик, кібернетик

Праці присвячені  теорії ймовірностей, теорії і практиці програмування. Займалася розробкою алгоритмічних мов і мов програмування.

 

Евклід

(близько 340-287 року до н.е)

Математик епохи еллінізму. Народився і жив в Алуксандрії. Займався геометрією, оптикою і музикою. Займався питанням про те, яка найменша кількість заданих величин повинна бути в задачі, щоб вона була розв‘язна.

Його проця «Початки» більше двох тисяч років слугує інструкцією з математики і до наших часів на втратила свого значення. На евклідовій геометрії базується вся шкільна геометрія, яку ви будете вчити з 7 класу.

 

Декарт (Картезій) Рене

(31 березня 1596-11 лютого 1650)

Французький філософ, математик, фізик, фізіолог. В його праці «Геометрія», що єдиним загальним методом математики є алгебраїчний. Він винайшов систему координат, яку ви почнете вчити з 6 класу.

Декарт розробив теорію рівнянь


        

0.398

2.124

0.07

0.3

0.16

1.6

   

        

0.456

2.48

0.08

0.18

0.26

3.6

   

        

0.278

2.41

0.008

0.24

0.6

2.1

   

 


Відстань між двома пристанями дорівнює 9,9 км. Від цих пристаней в одному напрямку вирушили два катери. Один катер рухався позаду зі швидкістю 24,6км/год і наздогнав другий катер через 4,5 год після початку руху. Знайдіть швидкість другого катера.

Пароплав проплив 81,49 км за течією річки і 113,62 км проти течії. Відомо, що власна швидкість пароплава дорівнює 26,4 км/год, а швидкість течії - 1,7км/год. Скільки часу плив пароплав?

 

 

Відстань між двома селами дорівнює 11,7 км. З цих сіл одночасно назустріч один одному вирушили два вершники, які зустрілись через 0,6 год після початку руху. Один із них рухався зі швидкістю 10,4 км/год. Знайдіть швидкість другого вершника.

 


Тема: Розв‘язування вправ на всі дії з десятковими дробами

Мета:

  • Узагальнити та систематизування знання у чнів з теми «Множення та ділення десяткових дробів»; удосконалити вміння розв‘язувати задачі на всі дії з десятковими дробами.
  • Розвивати зацікавленість учнів до математики, логічне мислення.
  • Виховувати культуру математичної мови.

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань.

Обладнання та наочність: мультимедійна дошка, презентація в програмі Power Point, картки, роздатковий матеріал, картки контролю

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ Перевірка домашнього завдання

  1. Обчислити занчення виразу

 

 

  1. Розв‘язати рівняння

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Усні вправи «Мозковий штурм».

 

 

 

ІV. Розв‘язування задач і вправ.

Гра Брейн-ринг

Клас розбивається на три команди. Команди обирають собі капітана.

Слово вчителя: Сьогодні ми з вами будемо не просто повторювати вс е, що ми знаємо про десяткові дроби, розв‘язувати вправи і приклади. Ми з вами сьогодні трошки пограємо.

Гра називається «Брейн-ринг». Гра складається з трьох конкурсів. У кожному конкурсі вам будуть запропоновані приклади і вправи. Ваша задача розв‘язати їх швидше за суперників. Команда, яка виконає завдання швидко і правильно виграє. Після кожного етапу гри ми будемо підводити підсумки і виставляти бали. Команда, яка отримає найбільшу кількість балів, виграє.

Для оцінювання діяльності кожного члена команди, капітанам роздаються картки контролю. Вони будуть оцінювати роботу кожного члена команди за такими критеріями:

  1. Допомога іншим учням
  2. Внесення вдалих пропозицій, які були враховані в ході розв‘язування
  3. Активність роботи в групі
  4. Узагальнення думок інших, просування роботи групи вперед.

Отже, починаємо


  • Тур перший

У першому турі кожній команді запропоновано шість різних прикладів. Вам потрібно їх розв‘язати, знайти отримане число в таблиці, визначити, якій букві воно відповідає. Правильно розв‘завши приклади і підставивши відповідні букви, ви зможете прочитати прізвища відомих математиків. Команда, яка першою виконає завдання отримує 3 бали, друга – 2 баль, третя – 1 бал

І команда

ІІ команда

ІІІ команда

1,72

Ю

0,646

Е

7,614

Д

44,33

Щ

35,6

В

8,066

Е

0,646

Е

0,0357

К

0,0357

К

0,0084

Н

16,819

Л

4,6

А

0,0357

К

2,525

І

2,64

Р

40

О

7,614

Д

1,5956

Т

Ющенко

Евклід

Декарт

А зараз математичний відпочинок у вигляді фокуса.

 

  • Тур другий

Математичне лото.вам будуть роздані картки. На одній половині рівняння, а на другій – розв‘язок.

Перша картка – це картка з чорною однією половинкою і рівнянням на другій половинці. Розв‘язавши дане рівняння, ви повинні знайти картку , на якій записано корінь  цього рівняння. На карточці знову написано рівняння і його знову потрібно розв‘язати. Цей ланцюжок ви створюєте доти, доки у вас не закінчаться картки. Останньою повинна лежати картка, на одній половинці якій написано корінь рівняння, а на другій – пусто. Якщо ви все розв‘яжете правильно, то отриманий ланцюжок ви зможете перевернути і прочитати відомий вислів про математику. Переможе та команда, яка перша виконає завдання. Переможець отримує 5 балів, команда, яка другою виконала завдання отримує 4 бали, остання команда отримує 3 бали.

  1. Математика – цариця наук
  2. Математика – мова природи
  3. Математика – гімнастика розуму

        

0.398

2.124

0.07

0.3

0.16

1.6

   

   

        

0.456

2.48

0.08

0.18

0.26

3.6

   


 

        

0.278

2.41

0.008

0.24

0.6

2.1

   

 

І знову математичний фокус

 

  • Тур третій. Конкурс капітанів

У мене три задачі. Капітани команд отримують завдання і розв‘язують їх на дошці. В цей час команди також розв‘язують дані задачі на місцях. Якщо капітан команди не впорався із завданням, то йому може допомогти хтось із членів команди, але бали при цьому будуть знижуватись. Капітан, який перший розв‘яже задачу принесе своїй команді 9 балів. Другий – 6 балів, третій – 3 бали.

 

1. Відстань між двома пристанями дорівнює 9,9 км. Від цих пристаней в одному напрямку вирушили два катери. Один катер рухався позаду зі швидкістю 24,6км/год і наздогнав другий катер через 4,5 год після початку руху. Знайдіть швидкість другого катера.

2. Пароплав проплив 81,49 км за течією річки і 113,62 км проти течії. Відомо, що власна швидкість пароплава дорівнює 26,4 км/год, а швидкість течії - 1,7км/год. Скільки часу плив пароплав?

3. Відстань між двома селами дорівнює 11,7 км. З цих сіл одночасно назустріч один одному вирушили два вершники, які зустрілись через 0,6 год після початку руху. Один із них рухався зі швидкістю 10,4 км/год. Знайдіть швидкість другого вершника.

 

 

 


Додаткове завдання для розвитку логічного мислення.

  1. Який математичний знак потрібно поставити між цифрами 2 і 3, щоб отриматичисло, яке менше трьох, але більше двох.  ()
  2. Неподалік від берега стоїть корабель зі спущеною на воду мотузяною драбиною уздовж борта. У драбині10 сходинок, відстань між сходинками 30см. Найнижча сходинка торкається поверхні води. Океан сьогодні дуже спокійний, але починається приплив, який піднімає воду щогодини еа 15см. Через який час покриється водою третя сходинка мотузяної драбини? (ніколи)
  3. Тато зателефонував донці і попросив її купити декілька речей, потрібних йому для від ’їзду, і сказав, що гроші лежать у конверті на письмовому столі. Дівчинка краєм ока глянула на конверт, побачила написане на ньому число 98,вийняла гроші і, не перерахувавши їх, поклала в сумку, а конверт зім’яла і викинула. В магазині вона купила речей на 90 гривень, а коли хотіла розрахуватися, то виявилося, що у неї не тільки не залишається 8 гривень, а ще й навіть не вистачає 4 гривень. Де  і коли дівчинка помилилась? (вдома, 86гривень)

Кожне з цих завдань може принести додатково команді 2 бали.

V. Домашнє завдання

 

 

VІ. Підсумок уроку

Підведення підсумків гри, виставлення оцінок учасникам.

 

doc
Додав(-ла)
Андреева Елена
Додано
21 травня 2020
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку