Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами. Урок – гра

Про матеріал
Мета уроку: виробляти в учнів уміння та навички розв’язувати вправи на всі дії з десятковими дробами; формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, відстоювати власну точку зору; розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, терпіння, вміння зосереджуватись, колективізм.
Перегляд файлу

Розвязування вправ на всі дії з десятковими дробами.

Урок – гра „Останній герой”, 5 клас.

 

Мета: виробляти в учнів уміння та навички розв’язувати вправи на всі дії з десятковими дробами; формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, відстоювати власну точку зору; розвивати логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, терпіння, вміння зосереджуватись, колективізм.

 

Тип уроку: урок – практикум.

 

Обладнання: індівідуальні картки – завдання, картинки на дошці, сигнальні картки.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Етап орієнтації

 

Учитель. Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати працювати з десятковими дробами. А чим саме будемо займатися на уроці, ви здогадаєтесь після виконання наступного завдання.

 

На дошці запис:

+; :; *; ?, –

 

Запитання

  1. Який із записаних знаків зайвий? Закреслити його. (?)
  2. Яку загальну назву мають знаки, що залишилися? (Знаки математичних дій).
  3. Як називають дії, що позначають перший і останній знаки? (Дії першого ступеня).
  4. Як називають дії, що позначають другий і третій знаки? (Дії другого ступеня).
  5. Чи всі із зазначених дій ви вмієте виконувати з десятковими дробами?
  6. Як ви гадаєте, чим ми будемо займатися на уроці?

 

На цьому уроці ми будемо розв’язувати вправи на всі дії з десятковими дробами.

 

 

 

  1. Етап цілепокладання.

 

Виконувати дії з десятковими дробами треба вміти для того, щоб розв’язувати практичні задачі в повсякденному житті, а також для подальшого вивчення математики й інших предметів: фізики, хімії, економіки тощо.

Для того щоб добре виконувати дії з десятковими дробами, треба постійно тренуватися. Ці тренування допоможуть вам успішно скласти математичне оцінювання у формі контрольної роботи, а в старших класах ці вміння знадобляться і на екзаменах.

 

  1. Етап проектування

 

На сьогоднішньому уроці ми повторимо всі правила виконання дій з десятковими дробами; правила про порядок виконання дій у виразах без дужок і виразах з дужками; розв’язуватимемо вправи на всі дії з десятковими дробами.

 

План уроку

 

  1. Повторення правил:

А) виконання дій з десятковими дробами;

Б) про порядок виконання дій.

2. Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами.

 

Урок проведемо у формі гри „Останній герой”. Під час гри ви потрапите на безлюдний острів Десяткових Дробів.

 

Змагатися будуть три племені: плем’я Гострих умів, Блискавична думка і Великі математики.

 

Правила гри. Кожна команда повинна пройти через деякі випробування. У кожному змаганні за правильну відповідь команда отримає приз, або „захисний татем”, який принесе команді певну кількість балів. За неправильну відповідь команда не отримує жодного бала. За правильну відповідь із деяким запізненням можна отримати „татем” із меншою кількістю балів. За порушення дисципліни отримуєте „чорну мітку”, за яку знімається певна кількість балів.

 

Кожен гравець має внести свій посильний внесок у перемогу племені. Ви повинні бути дисциплінованими, активними, уважними. Перемагає плем’я, яке набирає найбільшу кількість балів. По закінченні гри кожне плем’я  зможе по-своєму розпорядитися цими балами: розподілити між членами команди (оцінивши), враховуючи вклад кожного в боротьбу за перемогу.

 

Плем’я – переможець називає „останнього героя”, тобто учня, який, на думку племені, був найкращий і зробив найбільше для перемоги.

„Останній герой” отримує персональний „12 – бальний татем”.

 

  1. Етап організації виконання плану діяльності.

 

  1.        Цифровий диктант „Що ти візьмеш із собою на острів?”.

 

Перед тим як вирушати на острів Десяткових Дробів, ви повинні взяти з собою все необхідне, а саме: правила, необхідні для того, щоб правильно виконувати дії з десятковими дробами.

 

Я зачитую частину правил,  а ви повинні записати цифрою, коли ми це робимо.

  1. Під час множення десяткових дробів.
  2. Під час ділення.
  3. Під час додавання та віднімання.
  4. Коли треба збільшити дріб у 10; 100; 1000 ... раз.
  5. Коли треба збільшити дріб у 0,1; 0,01; 0,001 ... раз.
  6. Коли треба зменшити дріб у 0,1; 0,01; 0,0001 ... раз
  7. Коли треба зменшити дріб у 10; 100; 1000 ... раз. Якщо це треба робити у двох випадках, то ви ставити поряд дві цифри в порядку зростання.

 

Завдання „Коли треба”:

   

А) Підписувати дроби кома під комою, виконувати вказану дію і місце коли в результаті зберегти [3];

    Б) у діленому й дільнику перенести кому на стільки знаків, скільки їх у дільнику, виконати зазначену дію на натуральне число  [2];

   В) перенести кому зліва направо на один, два, три і т. д. знаки  [4, 6];

   Г) виконувати дію, не звертаючи уваги на кому, в добутку відокремити комою стільки знаків, скільки їх в обох множниках разом  [1];

  Д) переносимо кому справа наліво на один, два, три і т. д знаки  [5, 7]. По закінченню гри командам демонструється картка – контролер.

 

Команди демонструють відповіді на планшеті.

 

  1. 157

 

Команда, яка першою виконала завдання, отримує 12 балів і „бере із собою всі правила” на острів.

 

За кожну цифру, яка не співпала, знімається 1 бал. За правильно виконане завдання, але з запізненням, знімається 1 бал.

 

  1. Математична розминка „Висадка на острів”.

 

Для успішної висадки на острів, необхідно виконати такі завдання:

 

  1. Перевірити, чи правильно вказано порядок виконання дій. Якщо є помилки, то виправити їх.

 

1 команда

            1      3         2

а) 3,87 : 4,5 + 10,8 * 2,3 (4б)

 

              2           1       3

б) (6,27 + 2,03)  * 4,7 – 5,1 (4б)

 

2 команда

            1    2           3

а) 20,6 * 3,4 – 49,92 : 4,8 (4б)

               1           3       2

б) (17,89 + 3,01) * (5 – 1,6) (4б)

 

3 команда

               1         2       3

а) 5,565 – 15,9 + 1,8 * 3,7 (4б)

               1           2       3

б) (39,4 + 13,04) : 9,2 – 0,07 (4б)

 

  1. Вказати порядок виконання дій.

 

1 команда

(6,24: 41,6 + 6,867 : 2,18) * 2,08 – 4,664 (6б)

 

2 команда

0,8 : 0,006 – 0,25 * (15,82 : 0,565 – 22,2 : 1,48) (6б)

 

3 команда

51,328 : 3,2 + 1,6 * (10 – 4,7) * 2,05 (6б)

 

За додаткове пояснення команда отримує додатковий бал. Максимальна кількість балів – 12.

 

 

 

 

 

  1. Колективне розв’язування вправ „Будуємо житло”.

 

Кожне плем’я повинне збудувати житло. Щоб воно було міцним і надійним, необхідно зробити певні розрахунки. Для цього команда направляє 1 гравця для роботи на дошці.

 

Кожен гравець, незалежно від інших, виконує одне і те ж завдання. Члени команди виконують це завдання в зошитах:

 

20,9 * 2,8 – 2,34 : 4,5 = 58

1)  20,9

  *

     2,8 

    1672

 +

    418

    58,52

 

2) 23,4 4,5

    225  0,52

        90

     -

       90

         0

 

3) 58,52 – 0,52 = 58

 

Максимальна кількість балів за це завдання – 10.

 

  1. Математичне лото „Полювання”.

 

Щоб поповнити запаси їжі, ви вирушаєте на полювання. Кожна команда отримує завдання на картонках і велику карту. Розв’язавши правильно завдання, ви складаєте достовірну картину того, що ви „вполюєте”. Полювати можна всією командою (всі розв’язують завдання на всіх картках); можна розбитися на групи (кожна група відповідає за одну чи декілька карток).

 

Команда, яка впорається із завданням, сигналізує про це піднятою рукою. Максимальна кількість балів – 12.

 

Велика карта

7

24

5,7

0,2

22

2,4

 

Картонки

        0,85                                              22,4

 

 

  

 

24                                                   7

 

 

 

                         5,7

 

 

 

                   0,2

 

              2

                         2

  

  1. Розв’язування рівнянь „магічне число”.

 

Кожна команда повинна знайти „магічне число2. воно дорівнює добутку коренів рівнянь:

 

  1. 0,25х – 0,42 = 2,08; ( х = 10)
  2. 0,378 * 0,6 * 0,2 (1,8 * 0,5 – 0,018 у) = 0;

     (у = 50) х * у = 500.

 

Магічне число 500

 

Відповідь команди демонструють на планшеті.

 

  1. Естафета „Підніми свій прапор”.

 

У цьому випробуванні ви повинні дістатися верхівки пальми і закріпити на вершині прапор свого племені.

 

На дошці для кожної команди записані однакові завдання. Члени команди по черзі розв’язують по одній задачі, враховуючи порядок виконання дій.

 

Максимальна кількість балів – 12.

 

5,2 * 5,8 – 0,216 : 0,1

7,4 * 7,6 – 62,4 * 0,1   =  0,56

 

  1. 5,2

  * 5,8

     416

+   260

    30,16

 

  1. 0,216 : 0,1 = 2,16;

 

  1. 30,16 – 2,16 = 28;

 

 

  1.  7,4

        * 7,6

           444

        + 518

           56,24

 

    5) 62,4 * 0,1 = 6,24;

 

    6) 56,24 – 6,24 = 50;

 

    7) 28 6 50 = 0,56.

 

  1. Завдання „Логічне лабіринт”.

 

Щоб пройти через лабіринт і вийти з нього, треба розв’язати завдання логічного характеру.

 

Я пропоную завдання і відповіді до них. Із трьох відповідей одна правильна. У кожної команди є сигнальні картки з цифрами 1, 2, 3. ви піднімаєте ту картку, номер якої, на ваш погляд, відповідає номеру правильної відповіді.

 

За кожну правильну відповідь – 4 бали.

 

Завдання лабіринту

 

  • Як зміниться різниця, якщо і зменшуване, і від’ємник зменшити на 0,5?
    1. Збільшиться на 0,5.
    2. Не зміниться.
    3. Зменшиться на 0,5.

 

  • В одному ряду 7 дерев на відстані 2,5 м одне від одного, а в другому – 11 дерев на відстані 1,5 м одне від одного. Який ряд довший?
    1. Перший ряд довший;
    2. Ряди однакові;
    3. Другий ряд довший.

 

За додаткове пояснення – 1 бал.

 

  • На двоє сходів, що мають однакову висоту 1,8 м і однакову основу, постелили килими. Чи однакова довжина килимів, якщо одні сходи мають 12, а інші 8 сходинок?
    1. Довжина першого килима більша.
    2. Довжина другого килима більша.
    3. Довжини килимів однакові.

 

(Додаткове завдання. Чи можна знайти довжину цих килимів?                          1,8 + 2,4 = 4,2 (м))

Оцінюється 2 балами.

 

  • Контрольно – оцінювальний етап.

 

Вчитель пропонує командам підрахувати бали і розподілити їх між членами команди (оцінити).

 

Команда – переможець називає „останнього героя”. Його оцінює вчитель 12 балами. Всі вибрані бали, команда розподіляє між іншими членами команди, коментуючи своє рішення (по одному учню з команди).

 

  • Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

Повторили правила, вправлялися у виконанні вправ на всі дії з десятковими дробами.

 

Домашнє завдання:

№ 834 – виконати дії;

№ 884 (а, б) – розв’язати рівняння

№ 883 *

 

  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Зубенко Людмила Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єлістратова Людмила Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
3761
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку