Тема : Розв’язування задач і вправ з теми «Дробові числа»
Мета уроку :
Тип уроку : урок творчого застосування сформованих компетентностей з теми : «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів».
Пояснювальна записка до уроку
Урок № 3 складається з практичних завдань, теоретичного матеріалу з теми «Виділення цілої частини з неправильного дробу», актуалізації опорних знань, творчої роботи.
У розділі «Досліджуємо математику разом» пропонується теоретичний матеріал, а саме як виділити цілу частину з неправильного дробу, записи прикладів розв’язування завдань.
Результати: наприкінці уроку учні повинні вміти розпізнавати і порівняти правильні і неправильні дроби, віділяти цілу частину з неправильного дробу, порівнювати дробові числа.
Досліджуємо математику разом
Актуалізація опорних знань
Опитування учнів:
1)При якому співвідношенні m i n дріб буде неправильним?
2) При якому співвідношенні m i n дріб буде правильним?
3) При яких значеннях х дріб буде правильним ?
4) При яких значеннях а дріб буде неправильним ?
5) При яких значеннях х дріб буде неправильним , а дріб в той же час правильним ?
6) При яких натуральних значеннях х дріб правильний?
7) Розв’язати рівняння : а) б)
8) Стрічку завдовжки 3м розрізали на 4 рівні частини. Скільки мерів у кожній частині?
9) Плавець за 7 с проплив 5м. З якою швидкістю він плив?
10) Розв’язати рівняння : а) б)
Навчимося виділяти цілу частину з неправильного дробу
Розглянемо приклад :
=
Якщо число 26 : 7 = 3 * 7 + 5, де 3-неповна частка, 7-дільник, 5-остача.
Щоб виділити цілу частину з неправильного дробу треба чисельник поділити на знаменник; отриману неповну частку записати як цілу частину, а остачу як чисельник його дробової частини.
Приклади :
1) ;
2) ;
3) =
Узагальнення умінь і навичок
1)Записати дроби Підкреслити неправильні дроби. Виділити в них цілу частину числа.
2)Виділити цілу частину числа : .
3)Виділити цілу частину із дробу . Показати розв’язок за допомогою координатного променя.
4)Записати одиницю у вигляді дробу зі знаменниками : 5; 16; 28; 100; n.
5)Порівняти Виразіть у хвилинах і зробіть висновок про порівняння дробів з однаковими чисельниками.
6) Порівняти числа :
а) д) 1
б) е) 10
в) є)
г) ж)
7) Розв’яжіть рівняння: = 15
8)Порівняти ). Пояснити як?
9)Яке число записане дробом :
10) Накреслити координатний промінь, взявши :
а) за один відрізок 8 клітинок зошита. Відмітити на ньому числа :
б) порівняти дроби за допомогою координатного променя
в) порівняти дроби . Сформулюй правило порівняння дробів з однаковими знаменниками. Порівняй
г) Порівняй дроби . Запиши два дроби з однаковими чисельниками і порівняй їх.
11) Знайдіть усі натуральні значення х, при яких виконується рівність:
а)
12)При яких значеннях х нерівність буде правильною? Відповідь записати нерівністю .
; ;
6. Подати:
а) у метрах 18дм; 254мм
б) у добах: 13год; 28год
в) у гривнях : 40к; 87к
г) у центнерах: 27кг; 345
Д/з
Намалювати казкову країну звичайних дробів із планети чесел.