Розв’язування задач і вправ з теми «Дробові числа»

Про матеріал
План конспект уроку для 5-го класу з теми : Розв’язування задач і вправ з теми «Дробові числа»
Перегляд файлу

Тема : Розв’язування задач і вправ з теми «Дробові числа»

Мета  уроку :

  • навчальна : повторити й узагальнити вивчений матеріал з теми «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів». Формувати предметні компетентності, а саме: виділення цілої частини з неправильного дробу, порівняння дробових чисел.
  • розвивальна : розвивати логічне мислення, память.
  • виховна : виховувати  відповідальність, самостійність.

Тип  уроку :  урок творчого застосування сформованих компетентностей з теми : «Правильні і неправильні дроби. Порівняння дробів».

Пояснювальна записка до уроку

Урок № 3  складається  з практичних завдань, теоретичного матеріалу з теми «Виділення цілої частини з неправильного дробу», актуалізації опорних знань, творчої роботи.

У розділі «Досліджуємо математику разом» пропонується теоретичний матеріал,  а саме як виділити цілу частину з неправильного дробу, записи прикладів розв’язування завдань.

Результати:  наприкінці уроку учні повинні вміти розпізнавати і порівняти правильні і неправильні дроби, віділяти цілу частину з неправильного дробу, порівнювати дробові числа.

Досліджуємо математику разом

Актуалізація опорних знань

Опитування учнів:

1)При якому співвідношенні m i n дріб буде неправильним?

2) При якому співвідношенні m i n дріб буде правильним?

3) При яких значеннях х дріб   буде правильним ?

4) При яких значеннях а дріб буде неправильним ?

5) При яких значеннях х дріб   буде неправильним , а дріб в той же час правильним ?

6) При яких натуральних значеннях х дріб  правильний?

7) Розв’язати рівняння :      а)     б)

8) Стрічку завдовжки 3м розрізали на 4 рівні частини. Скільки мерів у кожній частині?

9) Плавець за 7 с проплив 5м. З якою швидкістю він плив?

10) Розв’язати рівняння :     а)     б)

Навчимося виділяти цілу частину з неправильного дробу

Розглянемо приклад  :

=

Якщо число 26 : 7 = 3 * 7 + 5, де 3-неповна частка, 7-дільник, 5-остача.

Щоб виділити цілу частину з неправильного дробу треба чисельник поділити на знаменник; отриману неповну частку записати як цілу частину, а остачу як чисельник його дробової частини.

Приклади :

1)  ;

2) ;

3) =

   Узагальнення умінь і навичок

1)Записати дроби Підкреслити неправильні дроби. Виділити в них цілу частину числа.

2)Виділити цілу частину числа :  .

3)Виділити цілу частину із дробу . Показати розв’язок за допомогою координатного променя.

4)Записати одиницю у вигляді дробу зі знаменниками : 5; 16; 28; 100;  n.

5)Порівняти Виразіть у хвилинах і зробіть висновок про порівняння дробів з однаковими чисельниками.

6) Порівняти числа :

а)                                                         д)  1     

б)                                                        е)    10

в)                                                       є)    

г)                                                    ж)   

7) Розв’яжіть рівняння:  = 15

8)Порівняти ). Пояснити як?

 9)Яке число записане дробом :

10) Накреслити координатний промінь, взявши :

а) за один відрізок 8 клітинок зошита. Відмітити на ньому числа :

б) порівняти дроби   за допомогою координатного променя

в) порівняти дроби . Сформулюй правило порівняння дробів з однаковими знаменниками. Порівняй

г) Порівняй дроби  . Запиши два дроби з однаковими чисельниками і порівняй їх.

11)  Знайдіть усі натуральні значення х, при яких виконується рівність:

а)                                  

12)При яких значеннях х  нерівність буде правильною? Відповідь записати нерівністю .

         ;       ;       

6. Подати:

а) у метрах 18дм; 254мм

б) у добах: 13год; 28год

в) у гривнях : 40к; 87к

г) у центнерах: 27кг; 345

 

Д/з

Намалювати казкову країну звичайних дробів із планети чесел.

 

docx
Додано
26 серпня 2020
Переглядів
1457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку