Заняття №4
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів.
Цілі: cформувати вміння виконувати дії додавання і віднімання десяткових дробів, застосовувати закони додавання і віднімання;
розвивати логічне мислення, математичні здібності, обчислювальні навички;
виховувати культуру математичних записів та мови, уміння аналізувати і робити висновки, кмітливість, увагу;
виховувати любов до України, національну гордість за свою державу.
Алгоритм роботи:
1. Знайомство з теоретичним матеріалом, таблицею та презентацією.
2. Виконання практичних вправ репродуктивного, конструктивного та творчого характеру.
3. Повторення термінів.
4. Перевірка знань, умінь та навичок (тестова робота).
Матеріал для засвоєння.
Додавання десяткових дробів
Додавання десяткових дробів виконується порозрядно.
Зручно це виконувати в стовпчик.
При цьому десяткові дроби підписують одне під одним так, щоб кома була під комою. Додають десяткові дроби, як натуральні числа, не зважаючи на коми. У результаті кому ставлять під комами.
Додаючи десяткові дроби з різною кількістю десяткових знаків, пам’ятайте, що цю кількість можна зрівняти, дописавши нулі в кінці числа.
Наприклад:
Для десяткових дробів справджуються властивості додавання натуральних чисел.
Згадайте!
Віднімання десяткових дробів виконується порозрядно.
Зручно це виконувати в стовпчик.
При цьому десяткові дроби підписують одне під одним так, щоб кома була під комою. Віднімають десяткові дроби, як натуральні числа, не зважаючи на коми. У результаті кому ставлять під комами.
Віднімаючи десяткові дроби з різною кількістю десяткових знаків, пам’ятайте, що цю кількість можна зрівняти, дописавши нулі в кінці числа.
Наприклад:
Згадайте!
Практичні завдання.
Завдання 1. Виконайте дії:
1. 2,4+2,6
А.4,10 Б.5 В.4,46 Г.5,1
2. 13,08-0,06
А.13,02 Б.13,68 В.10,2 Г.13,14
3. 24,5+5,5
А.29,10 Б.31 В.30 Г.29,55
4. 19 +0,4
А.19,4 Б.23 В.19,04 Г.1,94
5. 0,86-0,2
А.0,84 Б.0,286 В.0,64 Г.0,66
Хвилинка ерудита.
6.Розставити коми по своїх місцях.
42 +18=6; 3 - 108 =192; 53-27 =503;
53+10 = 63; 623-423 =2; 89+4 =129.
7. Замінити зірочки знаками на + або -
3,78* 12,921 *11,01 = 5,691.
8.Замість зірочок записати такі цифри, щоб утворився правильний вираз.
+ 3*,8*4 + 4*,*2*
4,72* 6,2*3
*0, *85 * 0,057.
9. Україна – найбільша за площею країна, територія якої повністю лежить у Європі. (Територія Європи становить10,6 млн.км2). Розв’яжіть рівняння, дізнайтесь площу території України. (тисяч км2)
(х+329,79) – 128,9=805,09
Перевір себе!
Тестові завдання
Завдання 1- 6 мають по 4 варіанти відповіді,
серед яких 1 правильний (за кожне 1,5 б.)
1. Укажіть приклад, в якому додавання виконано правильно:
А.371,02 Б. 821,72 В. 75,25 Г. 87,451
+ 0,2639 + 23,021 + 0,20 _ + 3,722
497,41 105,193 75,45 90,173
2. Укажіть значення суми 38,5 + 0,86:
А. 39,36;
Б. 3,71;
В. 37,1;
Г. 38,91 .
3. Укажіть значення різниці 22,6 – 1,234:
А.10,26;
Б.21,366;
В.1,026;
Г.21,772.
4. Укажіть значення виразу 7,32 – 1,7 + 3,42 – 0,04 :
А.10,17;
Б. 9,08;
В.9;
Г.8
5. Коренем рівняння х – 0,47 = 5,812 є число:
А. 5,859;
Б.5,765;
В. 5,342;
Г.6,282.
6. Швидкість човна по озеру 24,3 км/год. Швидкість течії річки - 2,8 км/год. Укажіть правильні твердження:
А. швидкість човна в стоячій воді 24,3 км/год.;
Б. швидкість човна за течією 27,1 км/год.;
В. швидкість човна проти течії 27,1 км/год.;
Г. за течією та проти течії човен рухається з однаковою швидкістю – 21,5 км/год.
У завданні 7-8 необхідно указати відповідь.
(кожне завдання — 1,5 б.)
7. Яку цифру можна підставити замість *, щоб виконувалась
рівність *2,3 + *,* = 102,2.
Відповідь: __________________
8. Знайдіть пропущене число:
(18,325+10,7) - ____=0,375
Відповідь: __________________