Урок 15/4. Розв’язування задач на розрахунок швидкості.
Мета:
Освітня . Формувати вміння і навики розв’язувати задачі.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення.
Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Тип уроку. Урок формування вмінь і навиків .
Прилади та матеріали: картки з завданнями для учнів, картки з готовими розв’язками для перевірки.
Презентація Урок 15.4
Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.
І останньої задачі ніколи не буде.
Я.А.Смородинський
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Перевірка домашнього завдання.
Учні на дошці розв’язують домашні задачі або задачі подібні до домашніх.
3.Актуалізація опорних знань.
Метод «Продовж речення»:
Рівномірний рух – це …
Швидкість рівномірного руху тіла – це …
Для того, щоб визначити швидкість рівномірного руху потрібно знати…
Формула для обчислення швидкості - …
Наведіть приклад руху тіла з постійною швидкістю …
Оцінювання учнів , які розв’язували задачі біля дошки.
4.Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання: прочитавши епіграф уроку, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні робити?
Учні здогадуються, а вчитель в цей момент
оголошує тему та мету уроку.
Тема: Розв’язування задач на розрахунок швидкості.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Розминка для учнів:
-
Який рух називають рівномірним? Наведіть приклади рівномірного руху.
-
Що показує швидкість тіла при рівномірному русі?
-
Виразіть у км/год такі швидкості: 0,5 м/с, 3 м/с, 20 м/с.
-
Виразіть у м/с такі швидкості: 3,6 км/год, 72 км/год, 108 км/год.
-
Яка швидкість більше: 15 м/с або 36 км/год?
Робота в групах.
Ділимо учнів на три групи за кольорами світлофора. Після виконання завдання червоні відповідають з місця, жовті перевіряють за готовими відповідям, зелені записують відповідь на дошці.
Завдання для групи «Червоних»
-
Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 0,5 м/с, 10 м/с, 15 м/с, 1000 м/с.
-
Виразіть у метрах за секунду такі значення швидкості: 36 км/год, 18 км/год,
-
Яка швидкість є більшою: 10 м/с чи 10 км/год?
-
Потяг повільно їде вздовж перону. Як потрібно рухатися пасажиру в потязі, щоб лишитися нерухомим відносно перону?
-
По дорозі назустріч один одному їдуть велосипедист і автомобіль зі швидкостями 15 км/год і 65 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?
-
Автобус проїхав 1,5 км за 1 хв. Який шлях подолає автобус за 1,5 год?
-
Швидкість надзвукового літака становить 400 м/с. За який час літак пролетить 100 км?
Завдання для групи «Жовтих»
-
Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 3 м/с, 20 м/с, 200 м/с, 3000 м/с.
-
Виразіть у метрах за секунду такі значення швидкості: 3,6 км/год, 54 км/год,
-
Яка швидкість є меншою: 72 км/год чи 24 м/с?
-
Потяг повільно їде вздовж перону. Для чого пасажир, який намагається вскочити на підніжку вагона, перед стрибком рухається поряд з ним?
-
По дорозі в одному напрямі їдуть велосипедист та автомобіль зі швидкостями 15 км/год і 65 км/год відповідно. Автомобіль наздоганяє велосипедиста. З якою швидкістю вони зближуються?
-
Потяг іде зі швидкістю 180 км/год. Який шлях долає потяг за 1 хв?
-
Під час змагань тенісний м'яч летить зі швидкістю 99 км/год. За який час м'яч пролетить 13,75 м?
Завдання для групи «Зелених»
-
Виразіть у кілометрах за годину такі значення швидкості: 1 м/с, 3,5 м/с, 300 м/с, 2000 м/с.
-
Виразіть у метрах за секунду такі значення швидкості:, 72 км/год, 90 км/год,
-
Яка швидкість є більшою: 15 м/с чи 10 км/год?
-
Потяг повільно їде вздовж перону. Як потрібно рухатися пасажиру в потязі, щоб бути рухомим відносно перону?
-
По дорозі назустріч один одному їдуть мотоцикліст і велосипедист зі швидкостями 40 км/год і 15 км/год відповідно. З якою швидкістю вони зближуються?
-
Автобус проїхав 3 км за 2 хв. Який шлях подолає автобус за 3 год?
-
Автомобіль рухається зі швидкістю 90 км/год. За який час він пройде 600м.
Оцінювання роботи груп.
6.Підсумок уроку.
Запитання учням класу
Чи відповідав наш девіз темі і меті уроку?
7.Домашнє завдання.