Урок 43/14. Розв’язування задач на сили в природі використовуючи графічне зображення цих сил.
Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач.
Розвиваюча. Розвивати логічне і алгоритмічне мислення учнів.
Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Прилади та матеріали: картки завдань до самостійної роботи.
Презентація Урок 43.14
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Аналіз лабораторної роботи.
Інформація вчителя.
3.Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування:
1. Що є результатом взаємодії тіл?
2.Що таке сила? Одиниці вимірювання сили.
3.Які види сил ви знаєте?
4.Як знайти силу тяжіння і що вона характеризує?
5.Яка сила повертає пружину в первісний стан?
6.Як вона напрямлена в кожному випадку ?
7.Чи можна деформацію пружини вважати пружною?
8.Що таке деформація тіла? Приклади деформації.
9.Якою є природа сили пружності?
10.Сформуйте закон Гука.
11.Чому пружини динамометрів сталеві, а, наприклад, не свинцеві?
12.Як зміняться пружні властивості пружини, якщо її вкоротити?
13.Які є види тертя?
14.Які причини виникнення тертя?
15.Як визначається сила тертя ковзання?
4.Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне запитання: Розглянувши всі види сил в природі ми переважно розглядали рух тіла під дією якоїсь однієї сили. А чи можна розглядати рух тіла під дією кількох сил?
Тема: Розв’язування задач на сили в природі використовуючи графічне зображення цих сил.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Задача 2. Куля висить на нитці і діє на неї з силою 4,9Н. Знайти масу кулі. Як називається ця сила?Задача 3.Два хлопчики тягнуть санчата з силами 10 Н і 20 Н. Накреслити на рисунку ці сили і їх рівнодійну.
Сили діють в одну сторону.
Fр=F1 + F2 = 20 Н + 10 Н = 30 Н
Відповідь: Fр=30H
Задача 4. Щоб розтягнути пружину на 2 см, потрібна сила 20Н. Яка сила потрібна для розтягування цієї пружини на 10 см?
Задача 5. Сталеве тіло масою 50 кг тягнуть по льоду. Яка сила тертя виникає при цьому?
6.Осмислення об’єктивних зв’язків.
Метод «Мікрофон»
Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.
8.Домашнє завдання.