Розв’язування задач на тиск твердих тіл рідин і газів.

Про матеріал
Мета: Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач. Розвиваюча. Розвивати логічне і алгоритмічне мислення учнів. Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Перегляд файлу

Урок 49/20. Розв’язування задач на тиск твердих тіл рідин і газів.

Мета:

              Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розвязування задач.

           Розвиваюча. Розвивати   логічне   і алгоритмічне  мислення учнів.

           Виховна .  Виховувати культуру запису та мовлення.

Тип уроку. Урок формування вмінь і навиків .

Прилади  та матеріали: картки завдань для  роботи в групах.

Презентація  Урок 49.20

Відео  Дослід з копійкою

Як завжди, розв'язування однієї задачі породжує нові.

 І останньої задачі ніколи не буде.

                                                                                                                                 Я.А.Смородинський

                                                                        Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Перевірка домашнього завдання.

       Усне опитування біля дошки.

  1. Сполучені посудини.
  2. Застосування сполучених посудин.

     Оцінювання відповідей учнів.

3.Актуалізація опорних знань.

      Бліц - опитування.

    1. Що таке тиск?

    2. Як розрахувати тиск?

    3. Що таке сила тиску?

    4. Як можна змінювати тиск?

    5. Як враховують тиск у технічних пристроях?

    6. Яка причина тиску газу?

    7. Чому виникає тиск рідини?

    8. Сформулюйте закон Паскаля. Для яких речовин він справедливий?

    9. Що називають гідростатичним тиском і яка його природа?

    10. Напишіть формулу гідростатичного тиску.

    11. Від яких величин залежить тиск рідини на дно посудини?

    12. Які величини потрібно знати, щоб розрахувати тиск рідини на стінки   посудини?

     13. У чому полягає "гідростатичний парадокс"?

     14. Чи правильне твердження: сила тиску на дно може бути більшою від ваги рідини і меншою за неї?

4.Мотивація навчальної діяльності.

 Проблемне запитання:  Чи можна надути квадратну кулю?

Учні  відповідають,  вчитель уточнює їхні відповіді і

оголошує тему та мету уроку.

           Тема: Розв’язування задач на  тиск твердих тіл, рідин і газів.

5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

     Відпрацьовуємо разом з учнями основ­ні етапи розв'язання на прикладі конкретних задач, записуємо розв'язання на дошці й у зошитах. При цьому звертаємо увагу на аналіз фізичної проблеми й стис­лий запис умов задачі; на вибір математичної моделі; на розв'язан­ня рівняння відносно невідомої величини, перевірку її одиниці й на аналіз отриманого результату.

 

 

 

 

6.Осмислення об’єктивних зв’язків.

   Робота в групах. Учнів об’єднуємо в групи для закріплення вивченого.

Група №1

     1.Доросла людина, яка має площу підошов взуття 400 кв. см, тисне на підлогу із силою 700Н. Визначити тиск людини на підлогу.

     2.У цистерні, наповненій нафтою, на глибині 5 м поставлений кран. Визначте тиск нафти на кран.

Група №2

     1.Довжина однієї лижі рівна 2 м, а ширина – 10 см. Визначте тиск, що чинить хлопчик масою 45 кг на сніг. Чи зможе він проїхати на лижах по льоду, що витримує тиск 1 кПа ?
     2.У посудині міститься один над одним три шари рідини, які не зміщуються між собою : води, олії і ртуті. Висота кожного шару становить 10 см. Чому дорівнює тиск рідин на дно посудини ?

Група №3

     1.Визначити тиск людини на лід, якщо її маса 80 кг і стоїть вона на ковзанах з довжиною лез 40 см і шириною 1 мм.
     2.Визначте глибину занурення батискафа в море, якщо на його ілюмінатор площею 0,12 кв. см тисне морська вода із силою 1,9МН.

Група №4

     1.Людина забиває цвях у стінку, вдаряючи молотком по шапці цвяха із силою 30Н. Чому дорівнює тиск на шапку і на стіну під час удару, якщо площа поверхні шапки дорівнює 0,5 кв. см, а площа поверхні вістря цвяха становить 0,1 кв. мм?  У скільки разів тиск на стіну більший ніж на шапку цвяха ?
     2.У циліндричній посудині під шаром гасу перебуває 15-сантиметровий шар води. Об’єм гасу в три рази перевищує об’єм води. Який тиск на дно ?

7.Підсумок уроку.

    Метод  «Мікрофон»

  •  Що ми робили на уроці?
  • Чи досягли ми мети уроку?

Оцінювання вчителем роботи учнів на уроці.

   8.Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
7696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку