Урок 36/7. Розв’язування задач на силу тяжіння, вагу тіла і невагомість.
Освітня . Формувати вміння і навики застосовувати здобуті знання до розв’язування задач.
Розвиваюча. Розвивати логічне мислення учнів.
Виховна . Виховувати культуру запису та мовлення.
Прилади та матеріали: тіло масою 200г,лінійка, брусок, мензурка, вода, динамометр, терези.
Презентація Урок 36.7
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Перевірка домашнього завдання.
Два учні на дошці розв’язують домашні задачі або задачі подібні
до домашньої:
Вчитель аналізує розв’язання задач і оцінює роботи учнів.
3.Актуалізація опорних знань.
Усне опитування:
7. Яка різниця між силою тяжіння і вагою тіла?
4.Мотивація навчальної діяльності.
Дослід 1. На витягнутій долоні перебуває в стані спокою тіло масою 200 г.
Проблемне запитання: Попробуйте поставити кілька запитань до цього досліду?
2. До чого прикладена кожна із цих сил?
3. Зобразіть їх на кресленні.
4. Чому дорівнюватиме вага й сила тяжіння, що діє на тіло, якщо
долоню висмикнути?
Тема: Розв’язування задач на силу тяжіння, вагу тіла і невагомість.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Відпрацьовуємо разом з учнями основні етапи розв'язання на прикладі конкретних задач, записуємо розв'язання на дошці й у зошитах. При цьому звертаємо увагу на аналіз фізичної проблеми й стислий запис умов задачі; на вибір математичної моделі; на розв'язання рівняння відносно невідомої величини, перевірку її одиниці й на аналіз отриманого результату.
Задача 1. Хлопчик масою 40 кг стоїть у нерухомому ліфті. Якою є сила тяжіння та вага хлопця? Якими будуть ці сили, якщо ліфт буде рухатись зі сталою швидкістю?
Задача 2. Посудину об’ємом 20 л наповнили рідиною. Яка це може бути
рідина, якщо її вага дорівнює 160 Н? До чого ця сила прикладена? Зобразіть
цю силу на кресленні.
Задача 3. Чому дорівнює вага 20л гасу?
Задача 4. Люстра підвішена до стелі. Її маса дорівнює 7,5 кг. З якою силою
люстра діє на стелю? Як називається ця сила? До чого ця сила прикладена?
Зобразіть цю силу на кресленні.
6.Підсумок уроку.
1. Підбиваючи підсумки уроку, повторюємо етапи розв'язання фізичних задач та правильність їх запису.
2. Запитання учням класу
То як на вашу думку в чому полягає відмінність між силою тяжіння і вагою тіла і що в них спільного?
Учні відповідають, вчитель аналізує їхні відповіді і оцінює роботу учнів на уроці.
7.Домашнє завдання.