Розв’язування задач підвищеної складності. Математика 6 клас
Мета: Навчити дітей розв’язувати нестандартні задачі, використовуючи знання набуті протягом навчального року. Розвиток пізнавальної активності та логічного мислення при ознайомленні з матеріалом про інші системи числення та шляхом розв'язування задач і вправ, акуратність при роботі в зошиті. Виховувати активність , цілеспрямованість мислення.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання, перевіряємо зошити.Усні вправи (фронтально)
Якщо шукане число закінчується цифрою 5, то воно кратне 5 і, за умовою, кратне 423. Отже, воно кратне до 423 · 5 = 2115.
1) 1 · 2115 = 2115;
2) 2 · 2115 = 4230 — не підходить, бо закінчується нулем;
3) 3 · 2115 = 6345;
4) 4 · 2115 = 8460 — не підходить, бо закінчується нулем;
5) 5 · 2115 = 10575 — це п'ятицифрове число.
Відповідь. 2115, 6345.
II. Актуалізація опорних знань
а) 39 · 10 + 10 · 21; б) 45 : 13,5 - 45 · 12,5; в) 4 · 5?
а) 5а + 3а; б) 5 · (а + b); в) 3а – а; г) 8а; д) 2а; є) 5а + 5b; ж) 15а2; з) 5а - 3а.
III. Розвязування задач.
Нам потрібно знайти НСК(12; 15).
НСК(12; 15) = 2 · 2 · 3 · 5 = 60.
Відповідь. 60 членів.
Щоб число ділилось на 9, потрібно, щоб сума цифр даного числа ділилась на 9. Нам потрібно тричі вписати одну цифру. Знайдемо суму цифр даного числа: 7 + 3 + 6 + 5 = 21. Наступним числом, яке ділиться на 9, є 27. 27 - 21 = 6. 6 : 3 = 2. Одержимо число 7232625. Далі: 36 - 21 = 15; 15 : 3 = 5. Отримаємо число 7535655. Наступним числом, яке ділиться на 9, є 45. 45 – 21 = 24. 24:3=8. Одержимо число 7838685. Наступне число 54 - 21 = 33; 33 : 3 = 11 — це двоцифрове число, воно не підходить. Продовжувати перевірку далі немає сенсу.
Відповідь. 2; 5; 8.
Простими одноцифровими числами є 2, 3, 5 і 7.
.
1) 210 · = 84 — перше число;
2) 84 ·= 21 — друге число;
3) 84 + 21 = 105 — сума першого та другого чисел;
4) 210 – 105 = 105 — сума решти двох чисел;
5) 105 ·= 63 — третє число;
6) 105 – 63 = 42 — четверте число.
Відповідь. 84; 21; 63; 42.
Нехай в учителя було х учнів. Тоді
2х = 99;
х = 36.
Відповідь. В учителя було 36 учнів.
Нехай у заповіднику є х козуль, тоді лосів — х - 144. Загальна кількість козуль і лосів — х + х - 144, 30% = 0,3.
х - 144 = 0,3 · (х + х - 144);
х - 144 = 0,3 · (2х - 144);
х - 144 = 0,6х - 43,2;
x - 0,6х =144 - 43,2;
0,4x = 100,8;
x = 252.
Відповідь. У заповіднику є 252 козулі.
Нехай друге число дорівнює х, тоді перше — 0,8х.
= 1,25 = 125%. Відповідь. 125%.
V. Підсумок уроку
Нехай початкове число дорівнювало х. Його зменшили на 50% і отримали 0,5х. Щоб це число знову дорівнювало х, до нього потрібно додати 0,5х, тобто збільшити на 100%.
Відповідь. 100%.
VI. Домашнє завдання Розв'яжіть рівняння:
а) 12 : |х| - 6,06 = -0,06; б) · |х| + 2,5 = -20;