Мета уроку:
-повторити знання про вектори в просторі, розглянути задачі , що передбачають використання властивостей векторів, що задані координатами;
-розвивати математичну логіку, пам'ять;
-коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження;
-слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів
-розвивати вимогливість до власних освітніх потреб та уміння оцінювати отримані нові знання і вміння;
-виховувати зацікавлення до предмета;
-удосконалювати культуру математичного запису та мови.
Тема уроку: Розв’язування задач. Самостійна робота
Мета уроку:
Тип уроку: повторення і систематизація знань
Наочність та обладнання:
Очікувані результати.
Учень/учениця:
Після закінчення уроку учень/учениця:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
На початку уроку учні оцінюють власне почуття впевненості у знаннях за шкалою.
1 - 10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 - 70 - 80 - 90 - 100
зовсім не впевнений абсолютно впевнений
Епіграф до уроку:
Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи
Піфагор
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Чи є у вас запитання по домашньому завданні? Чи є сьогодні на уроці такі учні, які не зуміли справитися із домашнім завданням? Прошу консультантів доповісти про виконання учнями д/з.
ІІІ. ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Метою нашого сьогоднішнього уроку є: систематизація знань, умінь і навичок з вивченого на попередніх уроках.
ІV. Актуалізація опорних знань і вмінь.
1.Означення вектора.
2.Абсолютна величина вектора.
3.Рівні вектори.
4.Формула довжини вектора.
5.Дії з векторами.
6.Колінеарні вектори.
7.Перпендикулярні вектори
1.Знайдіть координати вектора , якщо М(10;-4;2), К(16;2;-5).
( відповідь (6;6;-7)).
2. Чи правильно, що вектори (-5;-4;-3),
(3;4;5) рівні? (відповідь ні).
3. Знайдіть координати вектора 2, якщо
(1;-4;0). (відповідь (2;-8;0) ).
4. Знайдіть модуль вектора (-3;-3;-3). (відповідь 3
).
5. Чи колінеарні вектори (1;-3;2) і
(3;-9;6)? (відповідь так).
6. Чи перпендикулярні вектори (випереджуюче завдання) (-5; 0 ;3),
(3;4;5)? (відповідь так)
V. Усвідомлення вивченого матеріалу
Колективне розв’язування вправ.
1. При якому значенні р вектори (4;2р-1;-1),
(4;7;-1) рівні ? (р=4).
2. Знайти модуль вектора 2-3
, якщо
(2;0;-3),
(1;-1;-4) . (
).
VI. Закріплення та перевірка знань, вмінь і навичок
Варіант 1
Початковий рівень навчальних досягнень
1. Якщо А(-2;4;1), В(3;-7;1), то координати вектора …
а) ; б)
;
в) ; г)
.
2. Абсолютна величина вектора дорівнює …
а) 1; б) 5; в) 3; г)-1.
3. Який вектор колінеарний вектору ?
а) ; б)
; в)
; г)
.
Середній рівень навчальних досягнень
4. Координати вектора , якщо
дорівнюють …
а) ; б)
; в)
; г)
.
5. Який вектор дорівнює сумі векторів і
?
а) ; б)
; в)
; г)
.
6. При якому значенні m вектори і
рівні , якщо
,
,
,
?
Достатній та високий рівні навчальних досягнень
7. Дано вектори і
. Знайти абсолютну величину вектора
.
8. При яких значеннях n вектори і
перпендикулярні?
9. При яких значеннях y і z вектори і
колінеарні?
Варіант 2
Початковий рівень навчальних досягнень
1. Якщо А(3;-5;2), В(4;-9;2), то координати вектора …
а) ; б)
;
в) ; г)
.
2. Абсолютна величина вектора дорівнює …
а) 1; б) 5; в) 3; г)-1.
3. Який вектор колінеарний вектору ?
а) ; б)
; в)
; г)
.
Середній рівень навчальних досягнень
4. Координати вектора , якщо
дорівнюють …
а); б)
; в)
; г)
.
5. Який вектор дорівнює різниці векторів і
?
а) ; б)
; в)
; г)
.
6. При якому значенні а вектори і
перпендикулярні , якщо
і
?
а)1; б) 2; в) -3; г) 0.
Достатній та високий рівні навчальних досягнень
7. Дано вектори і
. Знайти абсолютну величину вектора
.
8. При яких значеннях n скалярний добуток векторів і
дорівнює 6?
9. При яких значеннях x і y вектори і
колінеарні?
Відповіді.
Варіант 1.
1-в; 2-в; 3-а; 4-б; 5-в; 6.1; 7. 3; 8. -; 9.
.
Варіант 2.
1-г; 2-б; 3-в; 4-б; 5-г; 6-а; 7. ; 8.
; 9.
.
VII. Домашнє завдання:
повторити§3.3; §3.4
виконати
домашню роботу:
VIIІ. Підсумки уроку.
IX. Рефлексія (осмислення результатів уроку)
Рефлексія діяльності на уроці.
Людина здорова, наділена мудрістю, що володіє запасом знань відчуває себе впевнено, гідно, вона може багато що в житті зробити. Дорогі діти, цінуйте, поважайте і бережіть своє здоров’я, здоров’я своїх близьких, це найдорожче багатство, яке не терпить зневажливого відношення до себе. Наприкінці уроку давайте знімемо напругу і втому, згадаємо, що ми частина природи.
Що сприяло успіху? Що заважало?
Оцінити результативність своєї роботи на уроці за 100-бальною шкалою.
1 - 10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 - 70 - 80 - 90 - 100
зовсім не впевнений абсолютно впевнений
В кінці уроку треба порівняти очікування з результатом. В чому причина невдач?
Урок завершено. Бувайте здорові.