[Введите название документа]
Тема: Розв'язування задач з теми : закон Архімеда. Рівновага тіл. Момент сили. Умови рівноваги тіл. Центр тяжіння та центр мас тіла.
Мета: формувати в учнів вміння розв’язати задачі: аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі, «читати» графіки руху, робити необхідні креслення.
Тип уроку: урок формування навичок розв’язування задач.
Хід уроку:
І. Організаційний етап.
Привітання. Перевірка присутності учнів на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1 Що називають вагою тіла?
2. Що спільного мають вага тіла та сила тяжіння? У чому їх відмінність?
3. Чому дорівнює вага тіла, коли воно перебуває у стані спокою або рівномірного прямолінійного руху?
4 . Дайте визначення сили тертя. Які види тертя ви знаєте?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
На уроці ми з вами будемо розв’язувати задачі для закріплення наших знань з вивченої теми.
IV. Розв'язування задач.
Задача 1
Об’єм шматка заліза дорівнює 0,2 м3. Визначте виштовхувальну силу, що діє на нього при повному зануренні у воду.
Задача 2 (278)
На двох тросах однакової довжини підвішено вантаж масою 50 кг. Кут між тросами дорівнює 600. Визначте силу натягу тросу.
Задача 3 (279)
На аеростат у горизонтальному напрямі діє вітер із силою 1000 Н. Натяг троса дорівнює 2000 Н. На який кут від вертикалі відхиляється трос і який його натяг у безвітряну погоду.
Задача 4 (280)
До середини троса завдовжки 20 м підвішено світильник масою 3,4 кг, унаслідок чого трос провис на 5 см. Визначте силу пружності, що виникли у тросі.
VI. Підсумки уроку.
На уроці я дізнався __________
VII. Домашнє завдання
Задача 286
Вантаж переміщають по горизонтальній площині зі сталою швидкістю двома канатами, до яких прикладають сили по 500 Н. Канати утворюють між собою кут 600. Визначте силу тертя об площину. За якої сили тертя кут між канатами довелося б зробити рівним 00; 900; 1200?
1