Спортивна розвага для дошкільнят «Пограємо в професії»
для дітей старшої групи дошкільного віку
«Пограємо в професії»
Мета: надання підтримки у формуванні профорієнтаційної компетентності.
Завдання:
Освітній напрям:
- розвивати фізичні якості дітей: спритність, швидкість, витривалість;
- формувати вміння творчо використовувати свій руховий досвід в спеціально створених умовах;
- розвивати емоційну сферу дитини, почуття задоволення від правильно виконаних завдань;
- збагачувати знання дітей про різні професії.
Оздоровчий напрямок:
- сприяти формуванню правильної постави, попередження плоскостопості, надавати ефект, що тренує на серцево-судинну і дихальну системи.
Виховний напрямок:
- виховувати самостійність, почуття відповідальності, поваги до праці дорослих.
Попередня робота: читання художніх творів про різні професії, провести дидактичні ігри, пов'язані з професією.
Обладнання: 2 білих халата, 2 картонки (рецепта, 2 кошика, 2 ковпака, муляжі фруктів, 2 каструлі, 2 обруча, 2 мольберта, 2 маркера, 4 конуса, два набори кубиків, екран, проектор, ноутбук.
Звучить музика, в фізкультурний зал заходять діти і будуються в одну шеренгу.
Інструктор: Хлопці, ви щоранку приходите в дитячий сад, а ваші мами, тата, бабусі і дідусі поспішають на роботу. У кожного з них є своя улюблена професія. І кожна професія дуже важлива. А вам хотілося б на якийсь час стати дорослими?
Діти: Так!
Інструктор: Сьогодні, я вас запрошую в світ дорослих, у світ професій. І почнемо ми нашу розвагу
Розминки «Різні професії»
Буває багато професій на світі,
І на зарядці давайте покажемо їх діти.
1. Будівельник кладе цеглу,
Одним за одним ростуть поверхи.
І по. с. руки на поясі; по черзі піднімати руки вгору, встати на носочки;
і. п. (6-7 разів)
2. Кухар варить суп, компот,
Смажить смачний пиріжок.
І. п. Те ж; нахилити тулуба вперед, по черзі руки вперед,
долоні покласти один на одного, виконати ними кругові рухи;
і. п. (6-7 разів)
3. Учитель в школі багато знань нам дає,
Щоб кожен розумним бути б міг.
І. п. Те ж; повороти тулуба вправо, вліво, з відведенням рук в сторони;
і. п. (6-7 разів)
4. Водій з рейсу вантаж везе,
І в магазин продукти роздає.
І по. с. руки перед грудьми; повний присед; і. п. (6-7 разів)
5. А двірник чисто подметёт двори,
Щоб милувалися ними ми.
І по. с. руки вздовж тулуба; крок в ліву сторону руки в ліву сторону,
і. п. то ж в праву сторону. (6-7 разів)
6. А ви поки ще малі,
І багато, багато знати повинні.
І по. с. руки на поясі, стрибки на лівій і правій ногах по10 раз.
7. Вправа на дихання.
«Виросту великий».
І. п. Встати прямо ноги разом, підняти руки вгору
піднятися на носки-вдох. Опустити прямі руки через
боку вниз, опуститися на всю ступню-видих.
Видихаючи вимовити «Ух!»
інструктор:
Молодці!
Ми в професії граємо
До душі їх вибираємо,
І мріємо скоріше
Мами з татом стати дорослішим,
Щоб не просто так мріяти,
А, ким бути, вирішити і стати.
А тепер вам належить по черзі відгадувати загадки про ту професію, яка з'явиться на екрані, а потім виконувати ігрове завдання, пов'язане з нею.
1. Він в халаті білому
Лікує всі хвороби сміливо,
У нього рецепт візьми
І в аптеку, швидше біжи. (Лікар).
(бігова естафета в білому халаті з передачею картонки (рецепта)
2. Скажіть, хто так смачно
Готує щи капустяні,
Пахучі котлети,
Салати, вінегрети. (Кухар).
(Надівши ковпак на голову, добігти спочатку до кошика з овочами, взяти один з них, перенести в кострюлю і повернутися назад).
3. Правила руху. Знає без сумніву. Вмить заводить він мотор, На машині мчить. (шофер).
(Учасник команди зображує шофера. Він одягає на себе обруч, біжить до стійки, де стоїть його команда. Там до нього приєднується (влазить в обруч) одна дитина, і тепер вони біжать назад удвох. На «старті» пасажир відчіплюється, а таксист також перевозить по одному всіх своїх пасажирів).
4. У мене є олівець,
Різнобарвна гуаш,
Акварель, палітра, кисть
І паперу щільний лист,
А ще - мольберт-треножник,
Тому що я (художник).
(Учасники команди по черзі добігають до попереду стоїть мольберта і малюють сонечко (перший малює коло, інші - промені, естафетної паличкою служить маркер (крейда).
5. Цегла кладе він в ряд, Будує садок для дітей. Чи не шахтар і не водій, Будинок нам збудує. (будівельник).
Завдання «Будівельники»
(Команди збирають з кубиків будинок. Оцінюється швидкість, краса і якість конструкції).
Гра: «Вгадай професію»:
Інструктор задає питання, діти хором відповідають і перевіряють правильну відповідь на екрані у вигляді картинки із зображенням.
Трактор водить -. (Тракторист,
Електричку -. (Машиніст,
Стіни пофарбував -. (Маляр,
Дошку вистругав -. (Столяр,
У будинку світло провів -. (Монтер,
У шахті працює -. (Шахтар,
У спекотній коваля -. (коваль).
Хто все знає - молодець!
Інструктор: ось і закінчилася наша подорож в світ професій. Насправді професій в світі багато і кожен з вас знайде обов'язково свою.
Рефлексія «Ким ти хочеш бути»
Діти називають професії, які їм подобаються і чому.