Мета: розширити уявлення дітей про святкування днів народження в інших країнах світу, розвивати пізнавальні інтереси учнів, виховувати повагу до однолітків і батьків.
Розважально-пізнавальна гра--подорож
«мандрівка з кішкою Муркою»
Ми маленькі діти на землі великій
Мета: розширити уявлення дітей про святкування днів народження в інших країнах світу, розвивати пізнавальні інтереси учнів, виховувати повагу до однолітків і батьків.
Обладнання: комп’ютер, музичний центр, різнокольорові кульки, стілець,
паперові квіти, 2 мішки з одягом.
Хід гри.
Музична вставка. Трек 1
Слайд 1 – Заставка вітальна листівка «Добрий день»
Учитель: На Землі є особливе свято, на нього чекають усi — i дорослi i дiти. Тому, що саме в цей день ми стаємо на рік дорослішими, нам дарують подарунки, і цілий день ми світимося від щастя, як палаюча в небі зірка.
Як ви думаєте, діти, що це за свято?
(Це свято — День народження.)
Ми зібралися з вами, щоб відсвяткувати незвичайне свято –день народження нашої родини, бо кожен з вас святкує свій день народження в різні пори року, в різні дати і зібратися разом, щоб відсвяткувати ці події дуже важко. Ось ми з батьками і вирішили, що сьогодні ми всі разом відсвяткуємо Дні народження, які відбулися в минулому році – коли всім вам виповнилося – 7 років.
Слайд 2 – «Подорож»
Учитель: Щоб розпочати наш захід давайте сильно заплющимо очі і коли я дорахую до 5 розпочнеться наша гра-подорож…
Музична вставка. Трек 2
(діти відкривають очі , на сцені з’являється Кішка Мурка з чарівною книгою)
Слайд 3 – Кішка
Мурка: Добрий день!. Щось я погано почула, може ви сьогодні не снідали? Снідали? Тоді давайте вітатися ще раз. Доброго дня!
(всі відповідають).
Молодці! Давайте ми з вами познайомимося. Ось , наприклад,
Мурка-мудра! А ви…
(підходить до деяких дітей, батьків, учителя…)
Ой, так і цілого тижня не вистачить, щоб з вами всіма привітатися. Давайте вітатися по-казковому з допомогою чарівної кульки. Коли я підкину кульку в гору, всі присутні дуже голосно скажуть свої імена, так ми і познайомимося. Раз, два, три … кричи…
Слайд 4 – Кульки летять
(підкидує кульку)
Мурка: Молодці! Ось ми з вами і познайомилися. А чи всі ви хочете
потрапити з допомогою моєї чарівної книжки в дивовижну
країну, де ми з вами дізнаємося багато
цікавого про святкування цього свята в різних країнах світу і
весело проведемо свій час?
(Так)
Щоб відкрилася моя чарівна книга, повторюйте за мною слова:
Ені, бені, макарені, фіглі, міглі, ой-ля-ля, квіні, піні, чебуречні
Ось потрібні всі слова
Слайд 5 – Відкривається книга
Мурка: Ось і перша сторінка. Дивіться – Віка і Денис на перерві обговорюють домашнє завдання по Я у світі…
Слайд 6
Денис: У класі перерва. За партою Гаранжа і Грєхова. Гаранжа збирає речі в портфель.
Грєхова: Ти куди це зібрався?
Гаранжа: Я з Я у світі піду! Нема що там робить. Нутром чую, мене запитають, а я нічогісінько не знаю. Народи світу…. Дружба народів… а я не читав і читати не хочу, а ще якісь завдання, вправи, не хочу собі всіляким забивати голову.
Грєхова: Та облиш! Питають тих, у кого на лобі написано «Я не вивчив!».
Гаранжа: От бачиш! (стукає себе по лобі) Хіба нема?
Грєхова: Треба зробити так, ніби ти готовий! Аутотренінг!
Гаранжа: Що?
Грєхова: Аутотренінг! Самонавіювання! Повторюй за мною: у мене до уроку все готово!
Гаранжа: У мене до уроку все готово.
Грєхова: Я виконав домашнє завдання!
Гаранжа: Я виконав домашнє завдання… Невже?
Грєхова: А ти як думав? Повторюй: усі три завдання і п'ять вправ!
Гаранжа: Усі три завдання і п'ять вправ!
Денис так захопився аутотренінгом, що аж задрімав….
І тут йому наснилося що він потрапив у незвичайну подорож, а в яку ви згодом побачите….
Слайд 8 – зупинка Голандія…
Мурка: Ми потрапили з вами в квіткову країну Голландію. В цій країні є дуже дивовижна звичка – прикрашати стілець іменинника різнокольоровими кульками, квітами і кульками. І перше наше завдання «Прикрась стілець».
Учитель: Кожен з присутніх отримає предмет, яким від повинен прикрасити стілець, і коли залунає музика, всі по-черзі повинні будуть прикрашати його.
Гра «Прикрась стілець».
Музична вставка. Трек 4
Мурка: Ой, як гарно вийшло. (сідає на стілець) Мені аж самій захотілося відсвяткувати свій день народження.
Учитель: А тим часом Денису наснилася вже зовсім інша історія і країна.
Слайд 9 – Африка
Мурка: Наступна зупинка – загадкова Африка. В північній Африці День народження святкують лише двічі за все життя. Перший раз під час народження, а другий у 52 роки. В племені галла день народження святкують лише раз у 8 років, а в племені кукуйю – один раз в 13 років. Але всі мешканці Африки під час святкування виконують ритуальні танці.
Учитель: А наші учні знають один з таких таночків. Мурка, хочеш
його подивитися.
Мурка: З задоволенням…
Музична вставка. Трек 6
Африканський танок
Мурка: Ви просто справжні африканці. Мандруємо далі?...
Музична вставка. Трек 7
Слайд 10 – Японія
Мурка: Ми потрапили з вами в дивовижку країну Японію, а дивовижна вона тим, що тут взагалі не святкують днів народження, хоча живуть і працюють в ній дуже розумні люди. Ось і пропонують вони нам цікаву вікторину для батьків
Музична вставка. Трек 8
Слайд 11 – Канада
Мурка: На іменинника в День народження чекає справжня засада, щоб намастити йому кінчик носа маслом – щоб всі невдачі і неприємності не приклеювалися до іменинника.
Учитель: Тоді, Мурочко, давай і ми пограємо в засаду, хто в грі буде неуважний, тому і будемо мастити ніс маслом.
Мурка: Точно, будемо грати в гру «Танці-хованці», правила гри дуже прості всі танцюють як я, а як тільки я піднесу руку ось так (прикладує до лоба, нібито когось шукає), ви повинні швиденько присісти, хто не сів – ніс намазаний…
Музична вставка. Трек 9
Гра «Танці-хованці»
Учитель: Ну, що, Мурко, мандруємо далі…
Музична вставка. Трек 10
Слайд 12 – Куба
Мурка: На Кубі під час святкування дня народження існує традиція – цілий день співати вітальні пісні.
Музична вставка. Трек 11
(діти співають 1 куплет)
Гра «Цікава пісня»
Мурка: Ні, не так, це зовсім не цікаво, ось зараз ми заспіваємо по іншому, по тваринному. Ця половинка залу буде співати, як кішечки виспівуючи пісню словом «Няу», а ця половина словом «Мур». Спробуємо ?
Музична вставка. Трек 11
Мурка: Ну, просто, клас! Вам сподобалось? (Так)
Музична вставка. Трек 12
Слайд 13 – Гвіана
Мурка: Ми зупинилися в екзотичній країні Гвіані, де існує традиція – іменинник повинен мати дуже незвичайний вигляд. Тож спробуємо і ми виконати цю традицію. Для цього запрошуємо двох батьків (маму і тата) і двох дітей (хлопчика і дівчинку). (Учитель обирає)
Отримайте мішки, в яких знаходяться різні речі. В ці речі діти повинні, поки лунає музика, одягнути батьків.
Гра «Цікавий мішок»
Музична вставка. Трек 13
(діти одягають батьків)
Мурка: Ура! Тепер і у нас є гвіанські іменинники… В подорож…
Музична вставка. Трек 14
Слайд 14 – Бразилія
Мурка: Сама несщасна частина тіла у бразильських іменинників — мочка вуха. Скількі років прожив іменинник на світі — стільки разів йому і відтянуть багатостраждальну частину тіла.
Але при цьому найголовнішім атрибутом веселого настрою в країні карнавалів – є танці.
Мурка: І зараз ми розпочинаємо танцювальний карнавал.
Для цього ми запрошуємо гвіанських іменинників. А тепер вони оберуть собі партнерів, тато обирає дівчинку, а мама – хлопчика.
На паркет запрошується пара номер один - справжній чоловік
______________ і його партнерка чарівна _____________.
Танок 1. Трек 15
А зараз на паркет ми запрошуємо мужнього
чоловіка___________ і його неперевершену _________.
Трек 2. Трек 16
Мурка: Привітаємо гучними оплесками наших неперевершених танцюристів.
Музична вставка. Трек 17
Слайд 15 – Великобританія
Мурка: В величній країні Великобританії, в день народження
імениннику пророкують долю на наступний рік.
Ну, що погадаємо?
Гра «Жартівливе гадання»
( шапку кладуть жартівливі побажання, діти навмання їх витягають і зачитують)
Музична вставка. Трек 18
Музична вставка. Трек 19
Слайд 16 – Україна
Мурка: Ось и і опинилися знову на Батьківщині. А чи знаєте ви, що в далекі часи в нашій країні існувала традиція виводити іменинника на межу і легенько лупцювати його ріменцем, стільки разів, скільки йому виповнювалося років, щоб не забував рідної землі.
Учитель: А зараз обовязковим атрибутом на святкуванні дня народження є іменинний торт. А чи хочете ви його спекти ?
Слайд 17 – Торт
Мурка: Тоді, до кого я підійду в танці і подам руку, встає і танцює зі мною, в свою чергу він подає руку іншому і так зробимо великий ланцюжок. Поїхали…
Музична вставка. Трек 20
Гра «Торт»
(танцюючий ланцюжок скручується в торт)
Мурка: Ну, як Олено Михайлівно, красивий торт у нас вийшов.
Учитель: Так.
Мурка: А смачненький, солоденький..
Учитель: Так.
Мурка: Тоді всі шматочки швиденько біжать на свої рядочки…
(діти сідають на свої місця).
Мурка: Але, що за день народження без подарунків. Тримайте
маленькі подаруночки на память.
Музична вставка. Трек 21
(дарує календарики)
Мурка: Ось і підішов час нам прощатися. Але мені іще ніхто не заспівав вітальної пісні…
Учитель: Діти, давайте заспіваємо
Слайд 18 – Вітаємо
Музична вставка. Трек 22
Пісня «День народження»
Слова Т. Графчиковой, музыка Е. Лучникова
1. В день, когда счастливые улыбки
Льются из лучистых глаз,
Снова в поздравительных открытках
Кто-то вспоминает нас.
И когда подарков с нетерпеньем
Ждем, дыханье затая,
В этот светлый праздник день рожденья
Буду всех счастливей я.
Припев:
День рожденья, день рожденья,
Снова в сказку ты поверь.
Он для взрослых на мгновенье
Открывает в детство дверь.
День рожденья, день рожденья,
Так хочу услышать я
Слов чудесных поздравленье,
С днем рождения тебя!
2. В день, когда приятные сюрпризы
Всюду окружают нас,
Даже все проказы и капризы
Нам прощают в этот раз.
В этот день готовят угощенья
И гостей желанных ждут,
Ах, как жаль, что праздник день рожденья
Наступает раз в году.
Припев.
Музична вставка. Трек 23 фанфари + трек 24
(з’являється справжній великий торт, діти зустрічають його оплесками)
Учитель: Діти, дивіться, який подарунок вам зробили ваші батьки.
Справжнісенький глобус. Бо ми сьогодні з вами не тільки святкували спільний день народження, а й мандрували країнами світу і дізналися багато цікавого.
Вам сподобалася подорож з кішкою Муркою?
Ми запросимо її наступного року, щоб дізнатися ще багато цікавого зі святкування днів народження в інших країнах світу?
Мурка: Підійшло до кінця ваше свято,
Вам бажаю я друзі удачі.
Щоб із іграми, жартом і сміхом
Вам у дружбі і злагоді жити.
Ну, а зараз настав час прощання
До нових зустрічей, до свіданья. (кішка іде, маше дітям рукою)
Продовжується трек 24
Учитель: Любі діти, батьки запрошують вас до сусіднього класу
скоштувати смачного іменинного тортика.