Тема уроку: Розвиток фізичних здібностей в естафетах.
Тип уроку: ігровий.
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей засобами фізичного виховання.
Завдання уроку:
1. Розвивати навички спритності, швидкості, сили, витривалості, гнучкості та вмінню орієнтуватися в просторі за допомогою естафет.
2. Сприяти патріотичному вихованню кожного школяра; пробуджувати національну свідомість, загартовувати школярів фізично і морально.
3. Виховувати в учнів ціннісне ставлення до систематичних занять фізичною культурою.
4. Формувати в учнів критичне та творче мислення, вміння ефективно спілкуватися та співпрацювати, рефлексувати).
План – конспект уроку з фізичної культури 3 клас
Тема уроку: Розвиток фізичних здібностей в естафетах.
Тип уроку: ігровий.
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей засобами фізичного виховання.
Завдання уроку:
Методи навчання: Ігровий метод, робота в групі, метод вправи, метод змагань.
Інвентар та обладнання: свисток, резинові м’ячі, скакалки, фішки, дидактичні картки, гімнастичні лавки, мати, обручі, надувні кульки.
Місце проведення: спортивний зал.
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
|||
1. |
Організований вхід до спортивної зали. |
30с |
В колоні по одному |
2. |
Шикування, привітання |
30с |
В одну шеренгу, перевірити готовність класу до роботи. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки. |
3. |
Повідомлення завдань уроку. Вчитель: «Діти! Сьогодні на уроці ви будете виконувати різні види вправ і завдань. Працювати ви будете як одна команда». Вчитель: «Головне - здоровим бути - Це потрібно всім збагнути! Тому це запам’ятай – Про своє здоров’я дбай»
|
1 хв. |
Націлити учнів на основні завдання уроку. Мотивація.
|
4. |
Вимірювання ЧСС за 10 секунд. Візуальний контроль учнів.
|
30с |
Перевірити готовність класу до роботи. Вимоги щодо медико – педагогічного контролю. Норма – без видимих зовнішніх фізіологічних ознак, відхилень. |
5. |
Ходьба в обхід залу:
|
1 хв. |
Дистанція два кроки, стежити за правильною поставою, положенням рук, спини, ніг, голови. В колоні по одному. |
6. |
Біг :
|
1 хв. |
Дистанція два кроки, в колоні по одному. |
7. |
Ходьба з одночасним виконанням дихальних вправ. |
|
Вдих – руки через сторони угору, видих – руки через сторони униз. Темп повільний. |
8. |
Комплекс вправ на місці (ЗРВ) № 1 1. В. п – стійка ноги нарізно, руки на поясі. 1 – нахил голови вперед, 2 – назад, 3 – вліво, 4 – вправо. |
6 хв. 4 – 6 разів |
Темп повільний. |
2. В. п – те ж саме. 1-2-3-4 кругові оберти головою вліво, 1-2-3-4 – вправо. |
4 – 6 разів |
Темп повільний. |
|
3. В. п – стійка ноги нарізно, руки до плечей. 1-2-3-4 кругові оберти в плечових суглобах вперед, 1-2-3-4 – назад.
|
4 – 6 разів |
Спина пряма, велике коло виконувати. |
|
4. В. п – стійка ноги нарізно, ліва рука вгорі, права внизу. 1-2 відведення рук назад, 3-4 зі зміною положення рук.
|
4 – 6 разів |
Руки прямі. |
|
5. В. п – стійка ноги нарізно, руки зігнуті перед грудьми. 1-2 відведення зігнутих рук назад, 3-4 відведення прямих рук з поворотом тулуба вліво, 5-6 назад, 7-8 – вправо.
|
4 – 6 разів |
Руки не опускать.
|
|
6. В. п – стійка ноги нарізно, руки в сторони, нахил вперед. 1-8 - кругові оберти тулубом вліво- вправо (млинок).
|
4 – 6 разів |
Спина пряма, руки прямі. |
|
7. В. п – стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-2-3-4 - кругові оберти тазом вліво, 5-6-7-8 – вправо.
|
4 – 6 разів |
Спина пряма. |
|
8. В. п – стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1 – нахил до лівої ноги, 2 – до землі, 3 – до правої, 4 – в. п.
|
4 – 6 разів |
Ноги в колінному суглобі не згинати. |
|
9. В. п – стійка ноги разом, руки на поясі. 1 – випад вперед правою ногою, 2 – в. п., 3 – лівою ногою, 4 – в. п.
|
4 – 6 разів
|
Спина пряма. |
|
10. В. п – основна стійка. 1 – нахил вперед, руками торкнутися підлоги, 2 – присід, руки вперед, 1 – нахил, 4– в. п.
|
4 – 6 разів |
Темп повільний. |
|
11. В. п – стійка ноги нарізно, права позаду, руки в сторони, 1 - мах лівою вперед - вгору, 2 - в.п.
|
4 – 6 разів |
Спина пряма, темп повільний. |
|
12. В. п – основна стійка. 1 – стрибок ноги нарізно, руки в сторони, 2 – стрибок, ноги разом, хлопок над головою, 3 – стрибок ноги нарізно, руки в сторони, 4 – в. п.
|
4 – 6 разів |
Стрибати на носках.
|
|
13. Вправи на поновлення дихання
|
30 с |
|
|
8. |
Вимірювання ЧСС за 10 секунд. Візуальний контроль учнів.
|
30 с |
120-140 уд/хв |
|
|||
9. |
Перешикування у шеренгу по два. |
|
Діти готуються для проведення естафет, переходять до центру спортивного залу, стають в дві колони.
|
10. |
1. Естафета «Стрибки через скакалку» |
4 хв. |
Перший учень за командою вчителя, виконує стрибки через скакалку і стрибаючи проходить до фішки, біля фішки бере скакалку в руки і бігом повертається до своєї команди та передає скакалку наступному учаснику. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (спритність) |
11 |
2. Естафета «Біг з м’ячами в рука» |
4 хв. |
Перший учень тримає в руках два резинових м’ячі, за сигналом вчителя біжить до фішки оббігає фішку і біжить до своєї команди передає м’ячі наступному учню. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (швидкість)
|
12. |
3. Естафета «Підтягування на лавці» |
4 хв. |
Перший учасник за сигналом вчителя, біжить до лавки, лягає на живіт і руками підтягується на лавці, встає оббігає фішку і бігом повертається до своєї команди та передає естафету наступному учню. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності. (сила) |
13 |
4. Естафета «Гусениця з м’ячом» |
4 хв. |
Перший учень за сигналом вчителя, біжить до лавки сідає на неї ноги зігнуті в колінах, м’яч кладе собі на ноги і просувається по лавці, до кінця лавки, встає оббігає фішку і бігом повертається до своєї команди та передає наступному учневі м’яч. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (витривалість) |
14. |
5. Естафета «Перекати на маті з м’ячом в руках» |
4 хв. |
Перший учень за сигналом вчителя, біжить до мата лягає на нього і витягує руки з м’ячем за голову і перекочується по мату, встає оббігає фішку та бігом повертається до своєї команди передає м’яч наступному. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (спритність) |
15. |
6. Естафета «Перенесення м’яча за допомогою ніг» |
4 хв. |
Вчитель вибирає собі по два помічника з кожної команди. Перший учень за сигналом вчителя, біжить з м’ячем в руках до мата передає м’яч дівчині та лягає на мат, дівчина кладе м’яч між стопами, учень переносить м’яч за голову і передав наступній дівчині, після цього встає бере м’яч та біжить до своєї команди і передає естафету. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (гнучкість) |
16. |
7. Естафета «Штовхання надувної кульки» |
4 хв. |
Перший учасник тримає в руках надувну кульку, за сигналом вчителя штовхає її однією рукою перед собою і проходить до фішки, біля фішки бере кульку двома руками та біжить до своєї команди, передає надувну кульку наступному. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (швидкість) |
17. |
8. Естафета « Швидкий обруч» |
4 хв. |
Перший учень тримає в руках обруч, за сигналом вчителя, учень котить обруч до фішки, біля фішки бере обруч в руки та бігом повертається до своєї команди, передає обруч наступному учню. Перемагає та команда, яка перша виконає завдання і капітан команди підніме руки вгору. Після закінчення естафети діти повинні вияснити яку фізичну здібність вони використали в цій естафеті і прикріпити надувну кульку з назвою фізичної здібності на дошку. (швидкість, спритність) |
|
|||
18. |
Шикування. Вправи на відновлення дихання. Підведення підсумків уроку. Організований перехід до класу. |
|
Оцінювання. |