"Характеристика педагогічного досвіду з теми: "Формування вокальної та загально-естетичної компетентності дітей"

Про матеріал

Характеристика досвіду вокально-виконавчої творчості полягає у впливі як на фізичний, так і духовний розвиток дитини на її самоутвердження, на естетичне виховання та освіту. Спів сприяє формуванню загальної культури особистості, розвиває спостережливість, пізнавальні здібності, емоційну чутливість на естетичні явища, фантазію, уяву, вчить аналізувати музичні твори, виховує почуття патріотизму і доброти.

Перегляд файлу

                  ХАРАКТЕРИСТИКА

                              досвіду за інноваційним потенціалом   

                                     Вайло Людмили Михайлівни,

                   керівника гуртка «Вокальний ансамбль «Маленька країна»

                                    Позашкільного навчального закладу

                   «Будинок дитячої та юнацької творчості Заводського району»

          Запорізької міської ради   Запорізької області

 

«Музика – могутнє джерело думок. Без музичного виховання неможливий  повноцінний  розумовий розвиток»

В. Сухомлинський.

 

     Вокальне виконання –  є одним з найбільш популярних улюблених видів  творчості серед дітей та молоді. Це обумовлено пробудженнямтворчих здібностей  дитини, прагненням  до розвитку, гармонії, краси.

Актуальність досвіду вокально-виконавчої творчості полягає в тому, що вона впливає як на фізичний, так і духовний розвиток дитини на її самоутвердження, на естетичне виховання та освіту.Таким чином,  спів сприяє  формуванню загальної культури особистості, розвиває спостережливість, пізнавальні здібності, емоційну  чутливість на естетичні явища, фантазію, уяву, вчить аналізувати музичні твори, виховує почуття патріотизму і доброти.

Програма вокального  гуртка «Маленька країна» є надзвичайно актуальною, оскільки сучасна естрадна пісня стала найпопулярнішим музичним жанром. Під час занять у колективі діти отримують необхідні знання у галузі світової та української культури, акторські навички та навички вільного  спілкування з аудиторією, уміння досконало володіти голосовим апаратом, вчаться аналізувати свій виступ і виступи відомих виконавців.

 

Новизна досвіду.

Головним завданням сучасного інноваційного підходу до вокальної підготовки є наближення її до світових вокально-освітніх стандартів.

В своїй практичній роботі Людмила МихайлівнаВайло використовує передовий досвід сучасної вокальної науки, забезпечує розвиток формування вокальної та загально естетичної компетентності дітей, залучає їх до творчої виконавської діяльності. Під час занять використовує інформаційно-комп'ютерні, медійні технології, технології особистісно зорієнтовані на розвиток обдарованої дитини. Комплекс навчально-дидактичного забезпечення вокальних занять представлений цінними аудіо- та відеоматеріалами, музично-дидактичними іграми (голосова гра «Відтвори звук», «У світі музики»), що допомагає провести заняття на високому рівні.

Окремі виконавці естрадних пісень, користуючись мікрофоном, спираються на побутову манеру вокалізації, коли голосовий апарат функціонує на центральній ділянці діапазону, криком або хрипом компенсуючи акустично збіднені верхні або нижні ноти його.Але я надаю перевагу академічній  постановці голосу, наявності«опори» звуку,    оволодінню верхнім та грудним резонаторами, артикуляцією, чіткою дикцією.

          Теоретична база досвіду.

Для моєї роботи теоретична база є дуже важливою, бо вона передбачає вивчення основ вокального виховання, набуття та осмислення досвіду, різних форм і методів вокальної роботи з вихованцями. Під час підготовки до занять гуртка  використовую розробки досвідченого педагога-вокаліста  В.К.Денисової «Робота голосового апарату»,видатних теоретиків вокалу  Голубєва  П.В. «Поради молодим педагогам - вокалістам», Дмитрієва Л.І. «Основи вокальної методики», Луканіна В.М. «Обучение и воспитание молодого певца», Люсі Д.В. «Развитие и сохранение певческого голоса», у яких я навчалася, набувала досвіду виконавської та педагогічної майстерності. Збагаченню досвіду вокального мистецтвасприяли майстер-класи видатних світових виконавців: Мірели Френі, Рената Скотто, Любов Казарновської, Галини Вишневської, Миколи Баскова, педагогів-вокалістів  Т. Новіченко, А. Демченко, професора П. Скусніченко. Джерелом  вокальних пізнань є прослуховування майстрів співу - учасників вокальних конкурсів «Большая опера», «Звезды в опере», «Голос України», «Голос діти» та інші.

Провідна ідея досвіду

Під час занять гуртка приділяю увагу створенню оптимальних умов щодо розвитку музичних здібностей дітей, формуванню навичок вокальної та акторської майстерності, вихованню особистісних якостей; залученню вихованців до творчої колективної співпраці – ансамблевого співу.

Освітній процес вокального гуртка  «Маленька країна» будується на принципах взаємоповаги, врахування індивідуальних особливостей  кожного вихованця, створення комфортних умов для розвиткукомпетентної особистості і творчої самореалізації та виховання дітей, здатних ефективно примножувати цінності національної культури та суспільства.

Технологія досвіду.

Систематична роботаіз солістами спрямована на постановку голосу, співочого дихання, пластики, артистичності,емоційно-образне виконання вокальних творів. Велика увага приділяється вихованню вольових якостей, високої моральної позиції, музичного смаку,співочої та сценічної культури, бажання бутисправжніми артистами.

Результативність

Під час репетиційної роботи створюю  сприятливе   соціокультурне середовище, що забезпечує:

- набуття  вихованцями досвіду власної творчої діяльності,  розвиток вокальних здібностей, музичного мислення, здатності проявляти творчу ініціативу;

 - формування   стійкого інтересу до  вокально-музичної творчості, потреби  у творчій самореалізації та самовдосконаленні;

- розвиток творчої уяви,фантазії, креативного мислення, інтересу до вокального мистецтва;  

- формування  особистісних якостей кожної дитини.

Вихованці вокального гуртка «Маленька країна» упродовж останніх  років є  переможцями та призерами районних, обласних, Міжнародних, Всеукраїнських  конкурсів  і фестивалів різних рівнів:

  • обласний конкурс  творчості міжнаціональних культур «Зоряниця»

      І місце,

  • обласний конкурс патріотичної пісні «Україна – це ми » - ІІ місце , 
  • міський фестиваль вокалістів Пісенний листопад – 1 місце,
  • міський фестиваль серед творчих колективів позашкільних навчальних закладів «Память  поколінь - безмежна», 1 місце,
  • міжнародний фестиваль – конкурс дитячої творчості «Славянський вінець», диплом 1,2,3ступеня
  • міжнародний фестиваль – конкурс дитячої творчості «GrandFest-Камянець», диплом 1,2 ступеня;
  • міжнародний фестиваль музичного мистецтва «Чарівні вітрила», диплом

1,2 ступеня;

Всеукраїнський фестиваль-конкурс музичного мистецтва «Триумф-FEST», диплом 1 ступеня;

  • II Всеукраїнський фестиваль – музичного мистецтва «Чарівний камертон», диплом 1, 2,3 ступеня;
  • І всеукраїнський фестиваль – конкурс музичного мистецтва «Чарівні мелодії», диплом 1, 2,3 ступеня;
  • Міжнародний фестиваль дитячої творчості «Дивосвіт», 3 дипломи
  •  І ступеня, 2 дипломи II  ступеня;

Висновок

Музика, зокрема пісня, є національним надбанням кожного народу, у якому сконцентровані його історія, мова, предковічна мудрість, філософія пращурів та духовна краса. Окрім цього, спів - це універсальний засіб розвитку усіх духовних та фізичних можливостей людини. Беручи до уваги те, що дитина, яка  відвідує  вокальний гурток, окрім звичайних занять займається ще й активною мистецькою діяльністю - постійно виступає у складі колективу перед широкою аудиторією, бере участь у різноманітних концертах, фестивалях і конкурсах - матиме гарне, надійне майбутнє, започатковане на кращих традиціях української та світової культури і мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 травня 2020
Переглядів
1140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку