Розвиток інклюзивної освіти в Дніпропетровській області

Про матеріал
Інклюзія - спосіб інтегрувати дитини-інваліда в суспільство дітей з нормальним розвитком. Ще ніколи в Україні і колишньому СРСР такої освіти не приділялося уваги, навпаки - дітей-інвалідів з народження ізолювали, залишаючи їх батьків один на один з проблемою навчання і соціалізації своїх дітей. Вся система робила таких дітей "невидимими".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інформаційна доідка Розвиток інклюзивної освіти в Дніпропетровській області Підготувала Таміла Бойченко Нікопольський ліцей №6 Нікопольської міської ради

Номер слайду 2

ЩО ТАКЕ ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА? В загальному розумінні термін «інклюзія» – це входження, включення у щось, як частина цілого. У сфері освіти інклюзію розуміють як процес реагування на різноманітні потреби людей, які приймають участь у навчанні. Мета інклюзії – створити вільне, безбар’єрне середовище у навчанні та професійній підготовці людей з ООП. Інклюзивна освіта – це формат навчання, який дає можливість кожній людині навчатися в загальноосвітніх закладах.

Номер слайду 3

При цьому для учнів створюють комфортні умови: Перепланування класів та інших приміщень; Впровадження нових методик у процесі навчання; Перегляд навчального плану і його підлаштування під можливості всіх учнів; Адаптація методик оцінювання.

Номер слайду 4

З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої, утворюється команда психолого-педагогічного супроводу (КППС). Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу і розвитку дитини, передбачена ІПР (індивідуальною програмою розвитку).

Номер слайду 5

Завдання команди психолого-педагогічного супроводу - Збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні проблеми на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПР. - Визначення напрямків психолого-педагогічних, корекційно- розвиткових послуг, що можуть надаватися в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ (інклюзивно-ресурсний центр), і забезпечення надання цих послуг. - Розроблення ІПР для кожної дитини з особливими освітніми проблемами і моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини.

Номер слайду 6

- Надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання. - Створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище. - Проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їхнього розвитку, навчання і виховання. - Проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників, батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини, формування дружнього і неупередженого ставлення до дітей з ООП.

Номер слайду 7

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА: ЗАКОНОДАВЧІ НОРМИ В УКРАЇНІ У 2001 році в Україні створили проект для соціальної адаптації та інтеграції у соціум дітей з особливими потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах. З цього часу в країні почали активно обговорювати, як залучити таких дітей у загальний навчальний процес. У 2017 році прийняли Закон про інклюзивну освіту, в якому прописані права дітей. Кожна дитина має право безкоштовно навчатися у будь-якому освітньому закладі, незалежно від наявності групи інвалідності.

Номер слайду 8

У 2020 році в Україні вже нараховувалось понад 13500 інклюзивних класів, в яких навчались більше 19000 учнів з особливими освітніми потребами. Заклади дошкільної освіти у 2019–2020 навчальному році відвідували понад 4500 дітей з особливими освітніми потребами. У вишах та професійно-технічних навчальних закладах навчалось понад 1300 студентів з особливими потребами.

Номер слайду 9

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році У зв’язку з продовженням на території України дії правового режиму воєнного стану, введеного указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України 24 лютого 2022 року № 2102-IX (із змінами), організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребамиу у спеціальних та інклюзивних класах (групах) закладів загальної середньої освіти, спеціальних закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році здійснюється з урахуванням безпекової ситуації в кожній конкретній адміністративно-територіальній одиниці і залежить від багатьох факторів (створення максимально безпечних умов для перебування в закладі освіти учнів, педагогів та працівників школи, в т. ч. наявності безпечного укриття, можливостей фонду захисних споруд, наближеність закладів освіти до лінії фронту тощо).

Номер слайду 10

Рекомендації для вчителів інклюзивних класів: Розробляти програму уроку з огляду на індивідуальні особливості учнів; Cпиратися на сильні сторони дітей; Використовувати підказки – жести, міміку, вказівки; Створювати візуальні презентації для кращого засвоєння матеріалу; Додати в програми уроків методи заспокоєння чи зняття напруження; Мотивувати батьків до спільного навчання з дитиною.

Номер слайду 11

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ В НАВЧАННІ Для повноцінного емоційного, розумового та соціального розвитку кожній дитині необхідно, щоб батьки, педагоги та інші спеціалісти позитивно ставились до неї, розуміли та сприймали її як особистість.

Номер слайду 12

Дітям з особливими освітніми потребами необхідна додаткова увага від батьків. Рекомендується: Хвалити дитину навіть за незначні досягнення; Виконувати спеціальні вправи для розвитку дрібної моторики; Проводити час за малюванням, іграми з піском, водою, глиною – це сприяє розвитку моторики та мислення; Створювати повноцінне мовне середовище, говорити з дитиною чітко і правильно, обговорювати з нею побачене вдома чи на вулиці; Розглядати з дитиною цікаві зображення, допомагати сприймати побачене, привертати увагу до важливих деталей; Стимулювати дитину завершувати почату справу: збирати іграшки, робити домашнє завдання тощо.

Номер слайду 13

Інклюзія – це не лише можливість перебувати в певному навчальному закладі. Вона також передбачає спеціальну організацію навчального процесу й надання підтримки дітям з ООП в умовах звичайного навчального закладу. Головна передумова досягнення успіху – не середовище саме по собі, а методика навчання. Навчання в інклюзивних навчальних закладах корисне і для дітей з ООП, і для звичайних дітей, членів їхніх родин та суспільства загалом. Як свідчать дослідження, в інклюзивних групах та класах увагу зосереджено перед усім на розвиткові сильних якостей і талантів дітей, а не на їхніх проблемах. Взаємодія з іншими дітьми сприяє когнітивному, фізичному, мовному, соціальному та емоційному розвиткові дітей з ООП. При цьому діти з типовим рівнем розвитку демонструють відповідні моделі поведінки дітям з ООП і мотивують їх до розвитку та цілеспрямованого використання нових знань і вмінь. Взаємодія дітей з ООП з ровесниками в інклюзивних групах сприяє налагодженню між ними дружніх стосунків. Завдяки такій взаємодії діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей, вони стають чуйними, готовими до взаємодопомоги. Інклюзивні підходи також корисні для сім’ї. Родини дітей з ООП можуть знаходити підтримку з боку інших батьків, вони краще розуміють у чому розвиток їхніх дітей типовий, а в чому атиповий, в також беруть активнішу участь у процесі навчання та виховання. Внаслідок змін, які впроваджує інклюзивна освіта, виграють усі!

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Дякую за увагу!

ppt
Пов’язані теми
Виробниче навчання, Інші матеріали
Інкл
Додано
30 квітня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку