«Особливості застосування педагогічних технологій для розвитку креативності здобувачів освіти»
Номер слайду 2
Пріоритет в організації освітнього процесу надавати особистості учня вміння самостійно здобувати знання;заохочувати до активної пізнавальної діяльності;створювати умови для виявлення зацікавленості;стимулювати до висловлювань без побоювань помилитися;формую прагнення учнів знаходити свій спосіб роботи;навчати аналізувати та виявляти учнівську ініціативу, самостійність у самовираженні.
Номер слайду 3
Тобто розвиваю в учнів креативні якості:уміння альтернативно мислити, бачити кілька варіантів розв'язання проблеми;спроможність нестандартно працювати з матеріалом;бажання експериментувати;потребу імпровізувати, розкривати зміст твору;здатність творчо засвоювати навчальний матеріал;прагнення до самозбагачення інтелектуальної, моральної, емоційно-вольової, естетичної сфери
Номер слайду 4
Актуальні питання:
Номер слайду 5
Що таке креативність?Це - творчі здібності людини, які характеризуються готовністю до створення принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних схем мислення і входять у структуру обдарованості. Абрахам Маслоу - це творча спрямованість, спадкоємно властива всім, але втрачена більшістю під впливом середовища. На побутовому рівні – Це - прояв кмітливості - здатність досягати мети, знаходити вихід з безвихідної ситуації. П. Торренс - “ це означає копати глибше, дивитися краще, виправляти помилки, розмовляти з кішкою, пірнати на глибину, проходити крізь стіни, запалювати сонце, вітати майбутнє".
Номер слайду 6
Критерії креативностіАбстрактність - розуміння суті проблеми. Оригінальність - здатність бачити незвичайні, нестандартні ідеїСприйнятливість - чутливість до незвичайних деталей, протиріч. Швидкість - здатність бачити велику кількість ідей. Опір - це здатність не слідувати стереотипам. Гнучкість - здатність застосовувати різноманітні стратегії
Номер слайду 7
Умови розвитку креативності1. Розвиток бази знань та умінь, накопичення та систематизація того запасу інформації, на основі якого можна створювати щось нове, а також удосконалення навичок, необхідних для відповідного виду діяльності.2. Створення атмосфери, яка привертає до творчості. Ключова характеристика цієї атмосфери – відсутність критики на стадії породження ідей, що дозволяє подолати внутрішні обмеження, які перешкоджають тому, аби побачити проблему в новому ракурсі.3. Пошук аналогій. Шанси на творче рішення завдань збільшуються, якщо вдається розгледіти аналогії між ними та іншими проблемними ситуаціями, навіть якщо вони на перший погляд не схожі.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Модель творчої особистості учня:
Номер слайду 11
У педагогічній практиці спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних технологій навчання :• Проектне навчання;• Особистісно -зорієнтоване навчання. ДослідницькеІгрові технології;Проблемні технології;Інформаційні технології. Інтерактивні технології;
Номер слайду 12
Складові ефективності й успішності уроку
Номер слайду 13
Вміле застосування інноваційних форм роботи, дасть змогу вчителеві успішно розв`язати порушені проблеми. Для цього такий алгоритм:визначити рівень підготовленості класу до сприйняття тієї чи іншої технології;провести достатню попередню підготовку;забезпечити послідовність в освоєнні учнями певних прийомів роботи;дати учням інструктивні матеріали.
Технології колективного - групового навчання“Обговорення проблеми в загальному полі” ;“Мікрофон”;“Незакінчені речення”;“Мозковий штурм”;“Навчаючи – учусь”;“Ажурна пилка.”
Номер слайду 17
Інтерактивний прийом «Мікрофон». Учитель: Уявіть, що я журналіст і мені необхідно взяти інтерв’ю з теми, що сьогодні вивчали. Говорити ви будете в мікрофон. Не коментуйте відповідей інших, не перебивайте, не викрикуйте з місця. Починайте з речення… Інтерактивний прийом «Незакінчене речення». I ряд: «Сьогодні на уроці я …. (навчився, дізнався) …». II ряд: «Отримана інформація дозволила нам зробити висновок, що …». III ряд: «Сьогодні на уроці мені найбільше сподобалося…».
Номер слайду 18
Нестандартні форми уроків: - урок – гра - урок – казка - урок – подорож - урок – КВК
Номер слайду 19
Хотілося б відмітити: Діти з високим рівнем інтелекту і креативності впевнені у своїх здібностях, мають адекватний рівень самооцінки; їм притаманні внутрішня свобода і високий самоконтроль. Якщо вимагає ситуація, ведуть себе по-дорослому. Виявляють інтерес до всього нового і незвичайного, характеризуються великою ініціативністю, але, разом з тим успішно пристосовуються до вимог соціального оточення, зберігаючи внутрішню незалежність думок і дій.
Номер слайду 20
Діти з низьким рівнем інтелекту і креативності , як правило, зовнішньо добре адаптуються, тримаються в "середняках" і задоволені своїм становищем. Вони мають адекватну самооцінку, низький рівень предметних здібностей компенсується розвитком соціального інтелекту, товариськістю, пасивністю у навчанні.
Номер слайду 21
Під час роботи з дітьми важливо розвивати не лише інтелект, але й творчі здібності, і, навпаки, під час розвитку творчих здібностей не слід забувати про інтелект. Адже коли високий інтелект поєднується з високим рівнем креативності, творча людина частіше добре адаптована до середовища, активна, емоційно врівноважена, незалежна і т.п.
Номер слайду 22
Висновок Сучасність вимагає, щоб над матеріалом, який вивчається, учень розмірковував, бачив зв’язок з іншою інформацією і послідовність між нею. А також шукав відповіді на запитання, які виникають у процесі навчання, що збуджує процес мислення, яке призводить до бажаного запам’ятовування і сприяє розвитку пам’яті. З’являється вміння вирішувати і виправляти власні помилки однокласників. Процес навчання стає процесом дослідження.