Розвиток критичного мислення. Метод "Кластер"

Про матеріал
Критичне мислення – складне й багаторівневе явище. Перелік методів критичного мислення досить великий, одним з них є "кластер". Створення кластерів – творча робота, в якій є можливою реалізація власного бачення проблеми, власний підхід до шляхів її вирішення, варіативність як засіб  самореалізації та самоствердження учасників навчального процесу, формування надпредметних умінь.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного мислення. Метод “КЛАСТЕР”

Номер слайду 2

Критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини: аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел; бачити проблеми, ставити запитання; висувати гіпотези та оцінювати альтернативи; робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його… Цим мисленнєвим операціям можна і необхідно навчати, а далі – вдосконалювати їх, тренувати. Критичне мислення – складне й багаторівневе явище. Мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції високого рівня для формулювання обґрунтованих висновків і оцінок, прийняття рішень…

Номер слайду 3

Перелік методів критичного мислення досить великий. Добирати їх слід з огляду на мету, завдання уроку, на особливості самих методів. Адже на певних етапах уроку вони є більш ефективними, доречними. Асоціативний кущ Валіза ідей Дерево передбачень Діагама Венна Кластер Мозковий штурм Передбачення на основі опорних слів Робота в парах Таблиця “Знаємо – хочемо дізнатись – дізнаємось” Ажурна пилка Дискусія Запитай у автора Карта поняття Картографування тексту Кластер Концептуальна таблиця Навчаючи – вчуся Опорні слова Подвійний щоденник Робота в парах,малих групах “Тонкі” і “товсті” запитання Т-таблиця Читаємо в парах Читаємо з маркуванням Бортовий журнал Діаграма Венна Займи позицію Кластер Концептуальна таблиця “Плюс – мінус – цікаво” Прес Сенкан Таблиця “Знаємо – хочемо дізнатися – дізнаємось” Фішбуон Шкала думок. Осмислення (Узагальнення і систематизація)Виклик (Актуалізація опорних знань)Рефлексія (Підбиття підсумків)

Номер слайду 4

Осмислення. Рефлексія Виклик Кластер служить для стимулювання пізнавальної діяльності,мотивації до початку вивчення теми, відтворення вже наявних знань з даної теми, формуванняасоціативного ряду і постановка питань, на які хочеться знайти відповіді... Виконує функцію систематизації отриманих знань, отримані знання переробляються в результаті творчої діяльності та робляться висновки…Дозволяє структурувати навчальний матеріал, організовується робота з інформацією: читання тексту, обдумування та аналіз отриманих фактів… 312 Застосування методу кластера у вигляді загальної стратегії заняття можливе на протязі всього уроку, на всіх його етапах.

Номер слайду 5

Слово «кластер» походить з англійської мови – cluster – пучок, рій, скупчення. Кластер – виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. Включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності текстових суб'єктів, котрі створюють цілісну і наочну картину. В методичних джерелах цей метод називають по-різному: «карта понять», «карта-схема», «їжак», асоціограма.cluster

Номер слайду 6

Метод дозволяє розвивати мислення, робити його більш  гнучким, позбавлятися стереотипів, тим самим відбувається перетворення догматичного мислення  в критичне. Через побудову кластерів виявляється система  ключових слів, які можуть бути використані для пошуку інформації в інтернеті, а також для визначення головних напрямів учнівських досліджень, вибору тем для проєктних робіт тощо... Створення кластерів – творча робота, в якій є можливою реалізація власного бачення проблеми, власний підхід, варіативність як засіб  самореалізації та самоствердження. Адже схема може мати як найпростіший графічний вигляд, так і оригінальну форму представлення через певні предмети, образи тощо.

Номер слайду 7

Застосування методу кластера сприяє формуванню у школярів  надпредметних умінь, які проявляються: під час занять з інших предметів; у позакласній діяльності; у різних уміннях працювати в групах/парах; графічно оформити текстовий матеріал; творчо інтерпретувати наявну інформацію; розподілити матеріал за ступенем новизни і значимості; узагальнити  здобуті знання; формувати культуру читання у різних життєвих ситуаціях тощо…Розум людський має три ключі, які все відкривають:знання, думку, уяву. В. Гюго

Номер слайду 8

кластердля учнів Як робота на уроці Як домашнє завдання Як конспект уроку Як прийом на будь-якому етапі урокудля учителя

Номер слайду 9

кластер. У центрі розташовується основне слово/ поняття/речення. Оформлюється у вигляді грона чи моделі планети із супутниками. По боках позначаються важливі смислові одиниціНавколо супутників центральної частини – менш значні смислові одиниціПравила створення кластера

Номер слайду 10

Як можна створювати кластер?індиві-дуальнопарамив групахусім класом

Номер слайду 11

Способи створення кластеракластер. Крейдою на дошці Ручкою, олівцями в зошиті У прграмах Word, Power Point Під час застосування інтерактивних онлайн-дошок. Картинками-вирізками на папері Маркером на ватмані

Номер слайду 12

природо-охоронні територіїопади: 450-350 ммсуховії, посухизима:-5 0 С … -1 0 СК < 1 літо:+200 С … +23 0 Сгризуни:ховрах, хом'як, бабак птахи:стрепет,перепілка різнотрав'я:тюльпан, шафран,катран, горицвіт,типчаково-ковилова полинно-типчакова балки: дуб, берест схили балок: терен, шипшина, мигдаль річки: Дніпро, Дунай, Дністер, Південний Буг озера: Ялпуг, Кагул, Сасик лимани: Дністровський, Хаджибейський,Куяльницький низовини: Причорноморська,Північнокримська височини: Приазовська,Подільська,Придніпровська Донецький кряж поди, балки,гриви,кургани чорноземи: звичайні, південнікаштанові солонці, солончаки водиклімат. Зона степуґрунтирельєфрослин-ністьтварин-ний світбіосферні заповідники: Асканія-Нова, Чорноморський, Дунайський природні заповідники: Дніпровсько-Орільський,Єланецький, Луганський,Український степовий

Номер слайду 13

Дякую за увагу!Миру ЕнергіїЩастя. Успіхів. Настрою. Бажаю. Безмежного Невичерпної Творчих Позитивного Довгоочікуваного Променистої Благословенного Натхненного Видатних Невимовного

Номер слайду 14

Перелік посилань CDBAhttps://www.youtube.com/watch?v=w. G9j. KP_QZRo https://www.academia.edu/4957527 https://z-3.jimdofree.comhttps://courses.prometheus.org.ua/dashboard

pptx
Додано
6 березня
Переглядів
77
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку