Розвиток критичного мислення на уроках історії. Підготовка до НМТ з історії

Про матеріал
Презентація містить матеріал який допомогає формувати критичне мислення на уроках історії та посилання на сайти які допоможуть підготувати дітей до НМТ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного мислення на уроках історії. Підготовка до НМТ з історії

Номер слайду 2

Критичне мислення - це відкрите мислення, яке не приймає догм, яке розвивається шляхом накладання нової інформації на особистий життєвий досвід. Вміння просіювати інформацію та вирішувати, що важливо, а що ні, буде потрібне учням для успіху у світі, який швидко змінюється, їм необхідно буде вміти розуміти те, як різні частини інформації поєднуються або можуть поєднуватися між собою.

Номер слайду 3

Першою і, мабуть, найважливішою ознакою критичного мислення є самостійність. Кожна людина формулює свої ідеї, оцінки, переконання незалежно від когось іншого, ніхто не може мислити критично замість нас. Наступна ознака – пізнання. Завдяки критичному мисленню традиційний процес пізнання набуває індивідуальності і стає осмисленим, безперервним і продуктивним. Третя ознака — критичне мислення починається з постановки питань, усвідомлення проблем, які потрібно розв'язати. Четверта — критичне мислення базується на переконливій аргументації. Критично мислячий учень розуміє, що можливі різні рішення однієї й тієї самої проблеми, знаходить їх, вибирає найкращу і доповнює обґрунтованими доказами, доводячи, що обране ним рішення найбільш доцільне у даній ситуації.

Номер слайду 4

Основне завдання вчителя – сформувати особистість, яка мислить критично, а саме :1. Здатну сприймати думки інших критично, виявляти здатність прислухатись до цих думок, оцінювати й аналізувати їх щодо розв'язання поставленої проблеми.2. Компетентну, яка прагне до аргументації прийнятого нею рішення на основі життєвого досвіду, фактів з життя та знання справи.3. Небайдужу у сприйнятті подій, яка виявляє інтелектуальну активність у різних життєвих ситуаціях, здатність зайняти активну позицію у конфронтаційних ситуаціях.4. Має власну думку, прислуховується до критики на свою адресу, може протиставити свою думку думкам інших або не погодитися з групою. 5. Допитливу, яка здатна проникнути в сутність проблеми, глибину інформації.6. Чесну сама із собою, яка перемагає сумніви і якою неможливо маніпулювати. 7. Здатну до діалогу і дискусії, яка вміє вислухати думки інших, з повагою ставитись до цих думок, переконливо доводити свою позицію. Основні ідеї технології формування критичного мислення

Номер слайду 5

Номер слайду 6

 На уроках історії при роботі з історичними джерелами доцільно поєднувати елементи уроку критичного мислення з традиційними методами навчання історії  у рамках стратегії технології розвитку критичного мислення. Роботу з розвитку  критичного мислення  необхідно починати ще з п’ятого класу, коли учні тільки починають вивчати цей предмет, поступово застосовуючи ті чи інші прийоми в процесі роботи, керуючи роботою учнів. З метою розвитку критичного мислення при роботі з історичними джерелами найчастіше використовую прийоми, на яких хочу зосередити увагу і продемонструвати, як їх можна застосовувати в процесі уроку."Знаємо - хочемо дізнатися - дізналися«Під час роботи учням пропонують заповнити таблицю: Що знаємо?Про що хочемо дізнатися?Про що дізналися?

Номер слайду 7

"Атака на вчителя"Після вивчення нового матеріалу вчитель оголошує учням, що зараз вони поміняються місцями: учні будуть ставити питання, а вчитель відповідати на них. Умова: вчитель буде відповідати тільки на цікаві запитання. Ця умова якраз і стимулює учнів складати запитання проблемного характеру. Критичне читання тексту. Критичне читання – спосіб опрацювання текстів, який передбачає застосування під час читання мисленнєвих операцій високого рівня, що дозволяють сформувати власну обґрунтовану думку щодо інформації.«Незавершене речення». Визначивши тему, з якої учні будуть висловлюватися по черзі або використовуючи уявний мікрофон, вчитель формулює незавершене речення і пропонує учням сформулювати його кінцівку. Кожний наступний учасник обговорення повинен починати свій виступ із запропонованої формули. Діти працюють з відкритими реченнями, наприклад:«На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було...»,«Ця інформація дає змогу зробити висновок, що...»,

Номер слайду 8

Підготовка до НМТ

Номер слайду 9

Зверніть увагу на розподіл завдань у НМТ – 2023 (блок «Історія України»)

Номер слайду 10

Найбільш ефективною схемою у підготовці до тесту НМТ вважаю послідовне вивчення (повторення) матеріалу від найдавніших часів у будь-якому вигляді і розв'язування тестів. Для запам’ятовування історичних дат пропонуємо використовувати вправу «Історичне лото»). Учень розкладає картки з датами та подіями. Перевіряє правильність відповідності дати  події інший учень. Звертаю увагу на історичні персоналії, названі в програмі ЗНО з історії України. Учні повинні вміти розпізнавати за портретними історичних осіб, характеризувати діяльність цих людей, встановлювати відповідність між їх діяльністю та певними політичними силами чи обставинами, історичною епохою, оцінювати їх вплив на хід історичних подій

Номер слайду 11

Для кращого запам’ятовування фактичного матеріалу використовую текст з пропусками, складений до конкретної теми Учень, читаючи текст, вставляє пропущені дати, прізвища, терміни. Невід’ємною складовою програми НМТ з історії України є перелік пам’яток архітектури та образотворчого мистецтва, обов’язкових для розпізнавання абітурієнтами. За допомогою презентації на сайті http://natashagridina.wixsite.com/nvk6/blank-qdyx9 (Практикум. Запам’ятай пам’ятки архітектури та мистецтва) вибрати правильну назву зображеного джерела з чотирьох запропонованих назв.

Номер слайду 12

Пройти практикум «Особи в історії України ХІХ-ХХ ст.» та перевірити, чи знають учні історичних діячів ХІХ століття вони зможуть за посиланням http://learningapps.org/watch?v=p2xt6atft01 Для підготовки учнів до НМТ з історії України користуюся освітніми  інформаційними ресурсами. Як тренувальний матеріал використовую створені на платформі Learning. Apps.org мультимедійні інтерактивні вправи. Створений на базі офіційних тестів ЗНО минулих років тест містить 72 завдання на знання карт:https://phoenicis.com.ua/81.html. На сайті https://phoenicis.com.ua/history-quizzes.html учні можуть пройти тести он-лайн.

Номер слайду 13

□ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ОНЛАЙН-РЕСУРСІВ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ВИПУСКНИКІВ ДО ЗНО З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ: HTTPS://ZNO. OSVITA. UA/UKRAINE-HISTORY/

Номер слайду 14

https://erudyt.net/pidgotovka-do-zno/istoriya-ukraini-pidgotovka-do-zno

Номер слайду 15

□HTTPS://ISTZNO. DP. UA/ZNO

Номер слайду 16

МОБІЛЬНІ ОНЛАЙН-ДОДАТКИ З ПІДГОТОВКИ ДО НМТ (Блок ІСТОРІЇ УКРАЇНИ)

Номер слайду 17

Дякую за увагу

pptx
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
24 січня
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку