Портфоліовчителя історії Яковлєвої Олени Юріївни Костянтинопольський ЗЗСО І-ІІІ ступенів. С. Костянтинопольське. Мар’їнський район. Донецька область Вчитель повинен свідомо йти в ногу із сучасністю…А. Дістервег
Номер слайду 2
Загальні відомостіПIБ: Яковлєва Олена Юріївна. Дата народження: 21.06. 1987 р. Трудовий стаж: 9 років. Педагогічний стаж: 9 років. Освіта: вища, Донецький національний університет Дон. НУСпеціальність по диплому: вчитель історіїПосада: вчитель історіїКваліфікаційна категорія: вчитель ІІ категорії
Номер слайду 3
Педагогічне кредо:«Толерантність, повага до особистості, співтворчість та співпраця учнів - це успіх»
Номер слайду 4
Проблема, над якою я працюю:«Розвиток критичного мислення учнів та формування духовних цінностей особистості на уроках історії»Критичне мислення – модель для навчання й виховання громадян майбутнього . Н. Вукіна
Номер слайду 5
Актуальність проблеми. Критичне мислення стає вирішальною силою, яка підвищує мотивацію учнів, поширює розуміння ними навчальної програми та готує їх до випробувань, що очікують на них упродовж усього життя. Якщо учні, закінчивши школу, зможуть стійко сприймати виклики життя і знаходити їм рішення, тоді школа буде сприйматись як один із найбільш життєво важливих інститутів суспільства. Цей успіх залежатиме від того, наскільки ефективно ми використовуємо критичне мислення як основний елемент навчання.
Номер слайду 6
Мета : Навчити сприймати інформацію Розуміти сприйняття Порівнювати з власним досвідом Формувати своє аналітичне судження
Номер слайду 7
Що таке критичне мислення? Найбільш зрозуміле і корисне для вчителів визначення критичного мислення дає професор Девід Клустер, яке складається з п’яти пунктів:1. Критичне мислення - мислення самостійне. Ніхто не може думати за нас. Мислення є критичним, тільки якщо носить індивідуальний характер.2. Критичне мислення починається з постановки проблеми, бо її розв’язання стимулює людину мислити критично. Початок розв’язання проблеми – це збирання інформації за нею, бо роздумувати «на порожньому місці» фактично неможливо.3. Закінчення процесу критичного мислення – це прийняття рішення, яке дозволить оптимально розв’язати поставлену проблему.4. Критичне мислення має чітку аргументованість. Людина, яка мислить критично, повинна усвідомлювати, що часто одна і та ж проблема може мати декілька розв’язань, тому вона повинна підкріпити прийняте нею рішення вагомими, переконливими аргументами, які б доводили, що її рішення є найкращим, оптимальним.5. Критичне мислення – це мислення соціальне. Людина живе в соціумі. Тому доводити свою позицію людина повинна у спілкуванні. У результаті спілкування, дискусії людина поглиблює свою позицію або може щось змінити в ній.
Номер слайду 8
Самоосвіта Вчитися можна різними шляхами, і кожен вибирає собі найбільш прийнятний, але хочеться нагадати слова німецького філософа Дістервега: «Ти лише до тієї пори здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою...».1. Контраверсійні питання, або “білоплямні” сторінки історії. України2. Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання.3. Інтелект-карти як інструмент ефективної роботи на уроках історії.
Номер слайду 9
Підвищення кваліфікації допомагає вчителю позбавитися застарілих поглядів, робить його більш чутливим до зовнішніх змін, що врешті-решт підвищує його конкурентноспроможність. Підвищення кваліфікації: у 2018 році підвищувала кваліфікацію для ЗДВР з інтеграцією “Історія”з проблеми “Створення умов для набуття особистістю життєвих компетенцій в НУШ”(Свідоцтво: СПК №2385-18)
Номер слайду 10
Майстер-клас на тему:“Формувальне оцінювання”
Номер слайду 11
Використання сучасних технологій в моїй педагогічній діяльності: Комп'ютерні технологіїІнтерактивні технології. Проектна діяльність
Номер слайду 12
Методи та прийоми критичного мислення. Ментальна карта Коло (діаграма)Венна. Фішбоун (Риб’ячий кістяк)Колажування
Номер слайду 13
Методи та прийоми критичного мислення. Робота в парах (групах ) із дидактичними матеріалами. Прийом “Аналітик”. Прийом“Діалема”Дискусійні методи: Дебати“Кошик ідей”“Круглий стіл”
Номер слайду 14
Працюючи над своєю проблемою, я відкрила ще одну істину: критичне мислення не може розвиватися ізольовано, воно завжди виступає в гармонії з моральними цінностями. Аналізуючи діяльність історичної особи, ми завжди шукаємо важливі для цієї особи моральні цінності
Номер слайду 15
. Люди, які мають навички критичного мислення: Чесні самі з собою;Перемагають сумніви;Ставлять запитання;Базують судження на доказах;Можуть відокремити головне від риторики;Ними практичного не можливо маніпулювати. Не бійтеся нестандартних запитань чи відповідей учнів, адже ще П. Лессінг зазначав: “Сперечайтесь, плутайтесь, помиляйтесь, але, заради Бога, міркуйте, і хоча й хибно, але самі”Здобутки і перспективи використання технологій критичного мислення.
Номер слайду 16
Жоден урок не буде сучасним, якщо на ньому не буде враховуватися здоров’я , її емоційний стан Мовленеві формули етапу привітання. Релаксація. Психоформула. Музичні руханки
Номер слайду 17
Позакласна робота. Розвивати, навчати і виховувати особистість одночасно. Розробила сценарій позашкільного заходу, присвяченого Дню пам’яті Голодомору 1932-1933 рр. Робота була направлена до відділу національно-патріотичного виховання ІППО . Винесено подяку за розробку сценарія «Ти кажеш, не було Голодомору?»
Номер слайду 18
Тематична лінійка «Київ – місто-герой», присвячена 75-річчю визволення Києва від німецько-фашистських загарбників
Номер слайду 19
Урок-захід «Україна – країна нескорених» до Дня Гідності та Свободи
Номер слайду 20
Свято «Знайомство з Японією» (Рік Японії в Україні)
Номер слайду 21
Стіннівки
Номер слайду 22
Все наше життя – це один довготривалий проект. Для того, щоб цей проект був успішним, потрібно своєчасно вносити корективи, тобто вміти критично мислити. Дякую за увагу!“Завжди пізнавати світ і себе, навчати цьому інших”. Життєве кредо: