Загальні відомостіПIБ: Яковлєва Олена Юріївна. Дата народження: 21.06. 1987 р. Трудовий стаж: 9 років. Педагогічний стаж: 9 років. Освіта: вища, Донецький національний університет Дон. НУСпеціальність по диплому: вчитель історіїПосада: вчитель історіїКваліфікаційна категорія: вчитель ІІ категорії
Актуальність проблеми. Критичне мислення стає вирішальною силою, яка підвищує мотивацію учнів, поширює розуміння ними навчальної програми та готує їх до випробувань, що очікують на них упродовж усього життя. Якщо учні, закінчивши школу, зможуть стійко сприймати виклики життя і знаходити їм рішення, тоді школа буде сприйматись як один із найбільш життєво важливих інститутів суспільства. Цей успіх залежатиме від того, наскільки ефективно ми використовуємо критичне мислення як основний елемент навчання.
Що таке критичне мислення? Найбільш зрозуміле і корисне для вчителів визначення критичного мислення дає професор Девід Клустер, яке складається з п’яти пунктів:1. Критичне мислення - мислення самостійне. Ніхто не може думати за нас. Мислення є критичним, тільки якщо носить індивідуальний характер.2. Критичне мислення починається з постановки проблеми, бо її розв’язання стимулює людину мислити критично. Початок розв’язання проблеми – це збирання інформації за нею, бо роздумувати «на порожньому місці» фактично неможливо.3. Закінчення процесу критичного мислення – це прийняття рішення, яке дозволить оптимально розв’язати поставлену проблему.4. Критичне мислення має чітку аргументованість. Людина, яка мислить критично, повинна усвідомлювати, що часто одна і та ж проблема може мати декілька розв’язань, тому вона повинна підкріпити прийняте нею рішення вагомими, переконливими аргументами, які б доводили, що її рішення є найкращим, оптимальним.5. Критичне мислення – це мислення соціальне. Людина живе в соціумі. Тому доводити свою позицію людина повинна у спілкуванні. У результаті спілкування, дискусії людина поглиблює свою позицію або може щось змінити в ній.
Самоосвіта Вчитися можна різними шляхами, і кожен вибирає собі найбільш прийнятний, але хочеться нагадати слова німецького філософа Дістервега: «Ти лише до тієї пори здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою...».1. Контраверсійні питання, або “білоплямні” сторінки історії. України2. Формувальне оцінювання – шлях до успішного навчання.3. Інтелект-карти як інструмент ефективної роботи на уроках історії.
Підвищення кваліфікації допомагає вчителю позбавитися застарілих поглядів, робить його більш чутливим до зовнішніх змін, що врешті-решт підвищує його конкурентноспроможність. Підвищення кваліфікації: у 2018 році підвищувала кваліфікацію для ЗДВР з інтеграцією “Історія”з проблеми “Створення умов для набуття особистістю життєвих компетенцій в НУШ”(Свідоцтво: СПК №2385-18)
. Люди, які мають навички критичного мислення: Чесні самі з собою;Перемагають сумніви;Ставлять запитання;Базують судження на доказах;Можуть відокремити головне від риторики;Ними практичного не можливо маніпулювати. Не бійтеся нестандартних запитань чи відповідей учнів, адже ще П. Лессінг зазначав: “Сперечайтесь, плутайтесь, помиляйтесь, але, заради Бога, міркуйте, і хоча й хибно, але самі”Здобутки і перспективи використання технологій критичного мислення.
Позакласна робота. Розвивати, навчати і виховувати особистість одночасно. Розробила сценарій позашкільного заходу, присвяченого Дню пам’яті Голодомору 1932-1933 рр. Робота була направлена до відділу національно-патріотичного виховання ІППО . Винесено подяку за розробку сценарія «Ти кажеш, не було Голодомору?»