РОЗВИТОК МИСЛЕННЯ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДИТИНИКапінус Наталя Вікторівна
Номер слайду 2
Навички XXI сторіччя. Всесвітній економічний форум. Доповідь «Новий погляд на освіту»{9 A46 B21 E-56 F8-4 D8 E-A482-52 B2 F0 B093 E3}Види базової грамотностіКомпетенціїЯкості характеру1. Мовна грамотність1. Критичне мислення1. Допитливість2. Чисельна грамотність2. Креативність2. Ініціативність3. Природно-наукова грамотність3. Комунікація3. Наполегливість4. Комп’ютерна грамотність4. Кооперація4. Адаптивність5. Фінансова грамотність5. Лідерство6. Громадянська та культурна грамотність6. Соціальна та культурна обізнаність
Номер слайду 3
Допитливість – мотор психічного розвитку. Коли розвиток зупиняється, то допитливість вичерпується, а уява перетворюється на старий фільм, який крутять без кінця. Допитливість дарована не кожному і її треба зміцнювати. Причини згасання допитливості: Нетерпіння дорослих, нав'язування пояснень;Вихователі не допомогли знайти поле інтересів, що народжує тисячі запитань. Допитливість поділяється на два види: Інтерес до світу (природа, техніка, мистецтво), що впливатиме на оцінки; Інтерес до людини, яка визначатиме душевні властивості дитини.
Номер слайду 4
Особистість дитини залежить багато в чому не від характеру і не від розуму, а від природних властивостей уяви, від її жвавості, її сили чи слабкостіВнутрішній світ дитини складається з фантастичних уявлень про дійсність. Він знаходиться як на іншій планеті. Успіх виховання залежить немає від матеріальних благ, як від благ уявних. У властивості уяви криються всі таланти (технічні, художні, музичні, просторові). Як можна відчути біль іншої людини? Бо ж у мене нічого не болить! Але я можу уявити чужий біль – і ніби відчувати його – так народжується співчуття…Гра є проявом уяви. Дитина грає не тільки з іграшками, а завжди, щохвилини свого життя! Казки, гра, малювання, ліплення – основа РОЗВИТКУ.
Номер слайду 5
Пристрасть до розвитку (мислення + самопізнання)Розвиток – це взаємозв'язок формально-логічного мислення (абстрактне мислення, пам'ять, увага, спостережливість, наполегливість, зосередженість, когнітивний контроль) та наочно-образного мислення (споглядання, уява, емоційне сприйняття світу, співчуття, чуйність). Розвиток це здатність розрізняти добро і зло у своєму внутрішньому світі, усвідомлення сенсу життя та призначень людини. Розвиток – це здатність виявляти найвищі людські якості.
Номер слайду 6
Мислення починається з подиву. Здивування перед таємницями природи, переживання обряду пізнання служили поштовхом, що пробуджує і активізує дітей. Байдужість приводить клітини кори у пригнічений стан. Слабшає пам'ять, відбувається переривання причинно-наслідкових зв'язків у вирішенні завдань. Робота вчителя – емоційне пробудження розуму. Діти мають навчитися вчитися. Якщо мислення не розвивати на високих ідеях та узагальненнях, воно стає примітивним, не здатним до аналізу навіть тих подій, які відбуваються з його носієм.
Номер слайду 7
Агресія та страх у постійному взаємному посиленні у міру зміни поколінь вбивають у зародку будь-яку думку, змінюючи мозковий базис, пригнічують творчість. Нагальною проблемою сучасності постає культура відносин у сім'ї, а також вчителі та учнів, але великою мірою – людини із самим собою. Стресові недуги – так визначають зараз медики ціле коло хвороб, в основі яких лежить та сама причина – негативні емоції. Страх блокує систему аналізу, паралізує волю, породжує рефлекс підпорядкування. Зміни у функціях мозку стосуються швидкості психічних процесів, асоціації ідей, різко знижується увага, зосередження, пригнічується пам'ять, критичне мислення, різко знижується рівень задоволеності життям, падає успішність.
Номер слайду 8
Кохання і добро«Испытывая желание добра, человек волнуется и это волнение чувствует другой человек. Воспитание сердца – это передача своего волнения. Не желая добра человеку – человека не почувствуешь!» (с) В. О. Сухомлинський«Педагог без любви к ребёнку – всё равно, что певец без голоса, музыкант без слуха, живописец без чувства света!» В. О. Сухомлинський
Номер слайду 9
Світло душіПоведінку людини визначає не рівень освіти, не життєвий досвід, не сімейний стан, не матеріальний статок, а об’єм Світла її Духу и душі. Будь-яка Світла, чиста, добра людина може стати брудною, руйнівною, злою, якщо вона не дбає про постійне наповнення Світлом своїх тіл!Світлі, Чисті, Творчі думки, Слова і вчинки формуються завдяки наповненню Світлою, Чистою, Творчою інформацією.
Номер слайду 10
Нашому освітньому світу не вистачає Світла саме Вашого Серця і Розуму!!!Дитинство потребує щирих Служителів, Захисників і Хоронителів, котрими можете стати тільки Ви!