Розвиток мовлення. Твір-роздум «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо»

Про матеріал
Презентація присвячена аналізу твору Астрід Ліндгрен "Міо, мій Міо" через призму сучасного читача. Доповідач досліджує вплив книги на формування цінностей підростаючого покоління, зокрема, на розвиток таких понять як дружба, добро і зло, а також на формування мрій і цілей. Презентація містить результати власного читацького аналізу та порівняння з критичними оцінками твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення. Твір-роздум «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо».

Номер слайду 2

Мета уроку: Розвивати вміння учнів аналізувати літературні твори через осмислення основних тем і проблем книги Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо». Формувати навички самостійного висловлення думок та їх обґрунтування на основі прочитаного тексту. Виховувати в учнів гуманістичні цінності (дружба, мужність, боротьба за справедливість) через осмислення персонажів та подій книжки. Розвивати творчі здібності учнів шляхом написання твору-роздуму, що дозволяє висловити власні враження і переживання від прочитаного.

Номер слайду 3

Зрозумійте тему твору. Тема твору-роздуму – це розкриття власних думок і почуттів, які викликала книга. Подумайте, які проблеми, ситуації чи персонажі змусили вас задуматись.

Номер слайду 4

2. Структура твору-роздуму. Вступ (1 абзац)Основна частина (2-3 абзаца)Висновок (1 абзац)

Номер слайду 5

Рекомендації щодо написання: Почати з інтригуючої вступної фрази, що зачепить увагу. Чітко розкрити проблему в кожному абзаці основної частини. Використовувати перехідні слова і фрази для забезпечення плавного зв’язку між думками. Завершити твір позитивним висновком, який пропонує рішення і надихає на зміни в реальному житті.

Номер слайду 6

2. Структура твору-роздуму (розгорнуто)Ваш твір повинен мати таку структуру: Вступ (1 абзац)Почніть із загального враження від книги. Назвіть тему твору та чому саме ця книга важлива для роздумів. Наприклад:«Книга Астрід Ліндґрен «Міо, мій Міо» зачепила мене глибиною тем, які вона порушує. Читаючи цю історію, я замислився над дружбою, сміливістю і силою добра в нашому світі».

Номер слайду 7

Основна частина (2–3 абзаци)Виділіть 2–3 головні теми, які вас вразили, і розкрийте їх. На прикладах з тексту поясніть, чому ці теми важливі для вас. Можливі теми для роздуму: Справжня дружба. Як Юм-юм підтримував Міо в найтяжчі моменти?Чому дружба важлива в житті кожної людини?Сміливість і боротьба зі злом. Як Міо долав свої страхи перед лицем жорстокості лицаря Като?Чому важливо протистояти несправедливості, навіть коли це важко?Пошук себе і любов до рідних. Як Міо знайшов батька і що це означало для нього?Як книга вчить цінувати сім’ю і любов?

Номер слайду 8

Висновок (1 абзац)Узагальніть свої думки. Напишіть, чого вас навчила книга. Можете додати, як вона вплинула на ваше світосприйняття. Наприклад:«Прочитавши книгу «Міо, мій Міо», я зрозумів, що дружба і доброта – це те, що здатне перемогти будь-яке зло. Історія Міо вчить нас не боятися труднощів, а сміливо йти вперед, цінуючи тих, хто поруч».

Номер слайду 9

3. Використовуйте цитати з тексту. Підкріплюйте свої роздуми прикладами з книги. Наприклад:«Мій друг Крабат був зі мною навіть тоді, коли я боявся лицаря Като».

Номер слайду 10

4. Перевірка написаного твору. Переконайтесь, що текст логічний і відповідає темі. Перевірте орфографію та пунктуацію. Орфографія – це сукупність правил, які вчать нас правильно писати слова. Тобто, як писати слова, щоб вони відповідали літературній нормі української мови. Це як правила дорожнього руху для слів: якщо їх дотримуватися, то текст буде зрозумілим і правильним. Пунктуація – це правила розстановки розділових знаків у реченнях. Розділові знаки – це своєрідні дорожні знаки в мові, які допомагають правильно зрозуміти зміст речення. Вони показують, де закінчується одна думка і починається інша, виділяють важливі слова та частини речення.

Номер слайду 11

«Міо, мій Міо» — це не просто казка, а глибока історія про дружбу, самотність, боротьбу добра зі злом і пошук свого місця в світі. Під час читання цієї книги я замислився над кількома важливими питаннями, які стосуються кожного з нас. По-перше, книга змусила мене задуматися над значенням справжньої дружби. Міо завжди мріяв мати друга, і лише в казковій країні він зустрів Юм-Юма — друга, який завжди готовий допомогти і підтримати. Це змусило мене оцінити свої стосунки з друзями: чи є я таким же вірним другом, чи можу допомогти тоді, коли це справді потрібно? По-друге, історія Міо підштовхнула мене подумати про мужність. Він був звичайним хлопчиком, який раптом опинився в центрі битви зі злом. Хоча він боявся, він зумів подолати свій страх і боротися за справедливість. Це показує, що навіть якщо ти почуваєшся слабким, ти можеш знайти в собі сили для важливих вчинків. По-третє, книга нагадала мені, що добро завжди перемагає, навіть якщо здається, що зло сильніше. Лорд Като був могутнім, але Міо зміг перемогти його, бо мав чисте серце і віру в перемогу добра. Ця думка дала мені надію, що у світі завжди є місце для справедливості. Загалом, «Міо, мій Міо» — це не лише казка, а й історія, яка вчить нас цінувати дружбу, бути сміливими і вірити в добро. Прочитавши цю книгу, я відчув, що сам став трішки кращим і готовим боротися за справедливість у своєму житті. Зразок твору-роздуму «Над чим мене спонукала замислитись книжка Астрід Анни Емілії Ліндґрен «Міо, мій Міо».

Номер слайду 12

Ніколенко О. М. Зарубіжна література. 6 кл.: підруч. для ЗЗСО / О. М. Ніколенко, Л. В. Мацевко-Бекерська, Н. П. Рудніцька. – Київ, Видавничий центр «Академiя», 2023. Онлайн-платформа «Емма» до підручника «Зарубіжна література» (О. М. Ніколенко та ін.). Аудіохрестоматія - https://academia-nikolenko-6klas.com.ua/audio-text/mykola-gogol-nich-pered-rizdvom-uryvok-pershyj/Використані джерела:

pptx
Додано
30 грудня 2024
Переглядів
30
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку