Розвиток мовлення. За що люди люблять ліс? 1 кл

Про матеріал
Матеріал вчить висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвиває зв’язне мовлення учнів; збагачує їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховує любов і бережне ставлення до лісу і її мешканців, повагу до людей, що доглядають за лісом.
Перегляд файлу

                            Українська мова у 1 класі за програмою «Росток»

Тема  Повторення та закріплення уміння писати елементи вивчених літер, слів на графічній сітці зошита. Розвиток зв’язного мовлення. Усний твір-роздум «За що люди люблять ліс?»

Мета: вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності; розвивати зв’язне мовлення учнів; збагачувати їх активний словник, творчі здібності, спостережливість; виховувати любов  і бережне ставлення до лісу і  її мешканців, повагу до людей, що доглядають за лісом.

Обладнання: Звуки весеннего, ночного и дневного леса, пение птиц.(Шумотека.Онлайн коллекция звуков ) https://www.youtube.com/watch?v=KIPCwxecJt8 «Куди подівся ліс. Казка для дітей (час:02.57) Супутник букваря (Робочий зошит з читання)/ Качан Л.В.Діденко Т. В. 1 кл. Суми ТОВ НВП «Росток» А.В.Т.»2018-84с.

                                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання (1 слайд)

Нам урок уже давно

Час розпочинати.

Будем знову мовлення

Наше розвивати.

ІI. Повідомлення теми і завдань уроку

  -А ви хочете дізнатись, де ж пройде наш сьогоднішній урок? (Включаю звуки лісу.)

-Ви почули звуки лісу.

Отже, наш урок пройде у лісі. Ми з вами дізнаємось про те, які  мешканці живуть у лісі. Для чого людям ліс і складемо розповідь «За що люди люблять ліс?» А допоможе нам Лісовичок.

(2 слайд)

ІІІ. Закріплення написання вивчених літер. Слів і складів.

Перше завдання від Лісовичка.

1.Повторення про звуки і букви. (Тест)  (3 слайд)

а) Щоб писати, вимовляти і чути;

б) Щоб чути, читати і вимовляти;

в) Щоб бачити,читати і писати .

2.Прописування літер  «С» «Є»,складів  у зошитах без друкованої основи.

Со Ос Єє с Євдокія ( 7б.,9зв.,4 скл.)  Євгенко (Супутник букваря)(с.48)

-А тепер послухайте загадку.

Загадка (4 слайд)                                        

Може скрізь вона літати,
Бо нема своєї хати.

Яйця іншим підкидає,
Скільки кому жити – знає! (Зозуля)

-Запишемо речення. Зозуля не вє гніздечко.

-А чому ж зозуля не вє гніздечко?

    Зозулям не потрібні гнізда. Ночують вони на гілках дерев. Через смугасте забарвлення пір’я, зозулю часто помилково плутають з яструбом (хижим птахом). Тому, коли вона швидко пролітає по лісі, багато птахів реагують на неї як на хижого пернатого і покидають свої гнізда. От тоді вона може спокійно відкласти свої яйця, які схожі за розміром і кольором  на яйця власників гнізда. Пташенята зозулі вилуплюються першими. І якщо є потомство власників гнізда, вони викидають цих пташенят.

 

                                                                   2

-А чому люди вважають, що вона відраховує вік людям? (Жоден птах не може подавати звуки : ку-ку, що нагадує цокання годинника. Утім звісно, що відрахування віку - це міф(вигадка). А ще вона приносить користь: поїдає велику волохату зелену  гусінь, яку не їдять інші птахи.

2.Вправа «Узагальнити через протиставлення»(5слайд)

- Лісовичок пропонує виконати цікаве завдання.

Дуб- дерево, а ожина…кущ.

Зозуля- птах, а  їжак …звір.

Цікаво : Як чорниця і журавлина, ожина містить велику кількість вітамінів. Ягода допомагає зміцнити нервову систему, протистояти стресам. Зміцнює імунітет.

 Тепер запишемо ці речення.

ІV. Робота над розвитком мовлення.

1.Ознайомлення з текстом у Супутнику букваря «Ліс»(За Г. Демченко)

Загадка  (6слайд)

Хто в ліс приходить рано

Кожне дерево огляне,

Ліс, звірят охороняє,

Пташеняток захищає,

Береже гриби, травичку,

Ще й малину та суничку?

Хто цей добрий чоловік?

Відгадали? Це …. (лісник)

-Як лісник охороняє ліс? (Кожне дерево огляне в лісі, звірят охороняє, пташеняток захищає, береже гриби, травичку, ще й малину та суничку.)

-А зараз я прочитаю текст на с.48, а ви потім дасте відповідь на запитання:

- Як лісник Лелюк охороняє ліс?

                                                             Ліс

     Прокидається сонце. Прокидається ліс. Встає і дідусь Лелюк. Він простує лісом. Шелестять берізки. Знає лісник Лелюк кожне деревце, кожен кущик. Він охороняє ліс.

  Аж ось пролетів вертоліт над лісом. Це пілот теж охороняє ліс. Струнка берізка вітає пілота, киває вітами. Посміхається дідусь і йде далі.

     Люблять люди ліс. Він дарує людям різні скарби. (За Г. Демченко)

-То як охороняє ліс лісник Лелюк ? (Люблячи.)

 (Знає лісник Лелюк кожне деревце, кожен кущик.)

- А якже пілот охороняє ліс? (Він спостерігає  чи не сталося де пожежі.)

-А чому ж можуть статися пожежі в лісі? (Через недбалу поведінку людей у лісі.)

2.(Перегляд відео «Куди подівся ліс? Казка для дітей . час:02.57)

-А зараз послухайте казку «Куди подівся ліс». І подумайте над цим питанням.

- Так куди ж подівся ліс?(Зник.)

- Чому ж дуби похмуро схилили голови, а пташки сидять у гніздах і не співають?

(Це людина з зубатою пилкою приходила і злякала всіх мешканців.)(А інакше браконєри. Люди, які знищують природу. Полюють на тварин без дозволу.)

Отже, люди повинні піклуватися про ліс. Не знищувати рослини і тварини. Ви ж знаєте, що з деревини роблять папір, але не  можна вирубувати без дозволу дерева. Тому, діти, збирайте макулатуру. Так ми збережемо ліс!

Vізхвилинка Ку-ку

VІ.  Складання усного твору-роздуму «За що люди люблять ліс?»

1.Усний твір.                                 

 

                                                                  3

                                      За що люди люблять ліс?

    Люди люблять ліс. Він дарує їм різні скарби.

     З деревини виробляють папір. Ліс наш годувальник. Люди збирають гриби, ягоди. Навіть ліки з рослин лісу найсмачніші. У лісі ми  насолоджуємося пташиним співом,

спостерігаємо за лісовими мешканцями. Дихаємо чистим повітрям. Відпочиваємо від гурту машин.

     Люди, бережіть ліс!

 2. Пам’ятка від Лісовичка. (7 слайд)

-А ще хочу познайомити вас з пам’яткою від Лісовичка про правила поведінки у лісі.

             «Не допускайте!»

1. Не грайтеся в лісі з вогнем.

2. Не торкайтеся без дозволу дорослих грибів.

    Вони можуть бути ОТРУЙНИМИ!

3.Залишки їжі покладіть на пеньок.

    Ними поласують лісові тварини.

4. Не руйнуй мурашники.

    Мурахи - санітари лісу.

5. В лісі ходіть тихо.

    Не лякайте тварин.

3.Цікавинка від Лісовичка.(8 слайд)

«З якої гілки ці плоди?»

Жолуді - з дуба. Шишка-з ялинки. Ягоди –з калини.

 

ІV.Підсумок.

-Ось і підійшов наш урок до кінця.

Ми кажемо лісу і лісовим мешканцям : «До нових зустрічей»

-Ми з вами склали розповідь «За що люди люблять ліс?»

-Навчилися правильно себе вести в лісі.

Пам’ятайте, що ліс – це цілюща скарбиця!

І Лісовичок   всім каже, що ви : «Молодці!»

docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
1001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку