Розвиток особистості як педагогічна проблема. Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 2
Вікові кризи у розвитку особистості школяра. Криза розвитку. Криза розвитку - зосередження різких і капітальних зрушень і зсувів, змін і переломів особистості дитини. Криза розвитку виникає на стику двох віків і знаменує собою завершення попереднього вікового періоду і початок наступного. Сутністю кожної кризи є перебудова внутрішнього переживання, що визначає ставлення дитини до середовища, зміна потреб і спонукань, рушійні його поведінкою. Причиною виникнення кризи є незадоволення нових потреб дитини. Суперечності, що становлять суть кризи, можуть протікати в гострій формі, породжуючи сильні емоційні переживання, порушення у поведінці дітей, у їхніх взаєминах з дорослими. 03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 3
Продовження…Вікова криза - цілісні зміни особистості дитини, які виникають при зміні стабільних періодів, які відокремлюють один віковій період від іншого. Вікові кризи визначаються межами стабільних періодів: криза новонародженого, криза одного року, криза трьох років, криза семи років, підліткова криза. Під час кризи дитина за дуже короткий термін змінюється у основних рисах цілком. Зміни в період криз охоплюють три основні компонента: «соціальну ситуацію розвитку», провідний тип діяльності, структуру свідомості дитини. Цікавий факт. Слово «педагог» родом з Древньої Греції і означає дослівно « той, що веде дитину ». Але називали так не вчителя, а раба, котрий відводив дитину в школу і приводив назад.03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 4
На вашу думку якими шляхами можливо подолати кризу розвитку у школяра?03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій. Питання до вчителя та аудиторії
Номер слайду 5
Фактори, що впливають на розвиток особистості. Спадковість Спадковість — відновлення в нащадків біологічних особливостей батьків. Від неї залежить як те спільне, що визначає належність індивіда до людського роду загалом, так і те відмінне, що робить людей різними за зовнішнім виглядом і внутрішніми якостями. Маю ще до цього розділу невелику цитату:"Спадковість, оточення, випадковість - ось три речі, керуючі нашою долею.”Рюноске Акутагава03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 6
Виховання. Виховання не може змінити вроджений тип вищої нервової системи, але здатне внести корективи в силу і динамічність нервових процесів. Природні задатки можуть розвинутися в здібності тільки під впливом виховання і залучення людини до відповідного виду діяльності. Виховання визначає вияв і вдосконалення задатків і здібностей. Цікавий факт. У В’єтнамі батьки рідко беруть участь у вихованні дітей, там малеча з дитинства фактично "сама по собі". Діти багато часу проводять на вулиці та навчаються соціальним навичкам у своїх однолітків або старших.03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 7
Запитання. На вашу думку який фактор більше всього впливає на розвиток особистості?03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 8
Особистість. Особистість - прояв соціальної сутності людини. Також воно має особливості психології: спрямованість, мотивація, здібності, характер, темперамент. В момент народження дитина не є особистістю, але особистістю віна стане тільки в людському суспільстві.“Ти сам – остання з усіх таємниць” Оскар Уальд03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 9
Східна та західна цивілізаційна модель особистостіПотрібно відзначити, що в східних мовах (китайській, японській) поняття особистості зв'язується не тільки і не стільки з обличчям людини, але і з усім його тілом. Як у східному, так і в західному мисленні збереження свого "обличчя", тобто особистості - це категоричний імператив людського достоїнства, без чого наша цивілізація втратила би право називатися людською. Наприкінці XX століття це стало справжньою проблемою для сотень мільйонів людей, через вагу соціальних конфліктів і глобальних проблем людства, що можуть стерти людину з лиця землі. Цікавий факт. У європейській традиції обличчя розглядається в опозиції з тілом, тому що обличчя символізує душу людини, а для китайського мислення характерне поняття "життєвість" куди входять і духовні, і тілесні якості індивіда.03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 10
Теорії розвитку особистостіКогнітивний напрям. Теорії когнітивного напряму займають проміжне положення між біогенетичними і социогенетическую підходами, оскільки провідними детермінантами розвитку вважають і генотипическую програму, і умови, в яких ця програма реалізується. Тому рівень розвитку (рівень досягнень) обумовлюється не тільки розгорткою генотипу, але й соціальними умовами, завдяки яким відбувається когнітивний розвиток дитини.03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 11
Теорії розвитку особистостіСоціогенетичний напрям. Социогенетический підхід, представники якого роблять акцент на вивченні процесів соціалізації людини, освоєння ним соціальних норм і ролей, придбання соціальних установок і ціннісних орієнтації, яке відбувається під впливом середовища, насамперед, тих соціальних груп, які складають найближче оточення людини. Середа є визначальним чинником формування особистості, її вплив практично необоротно.03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 12
Теорії розвитку особистостіБіогенетичний напрям. Біогенетичний підхід, в центрі уваги якого знаходяться проблеми розвитку людини як індивіда, що володіє певними антропогенетически властивостями (темперамент, вік, стать), який проходить різні стадії дозрівання в міру реалізації філогенетичної програми в онтогенезі. Людина, з позицій даного підходу, суто природна істота. Його духовні властивості мають біологічну основу. Розвиток і поведінка визначається вродженими потребами, потягами та інстинктами, а також зовнішніми вимогами, до яких людина змушена пристосовуватися. “Особистість — це лише шлях. Людина, яка обрала цей шлях, — ось головне.”Антуан де Сент-Екзюпері03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 13
Запитання. На вашу думку яка теорія розвитку особистості більше всього зацікавила вас?03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій
Номер слайду 14
“ Тільки через невдачі ми осягаємо мудрість. Поразка здатна дати нам найцінніший досвід на майбутнє. ”Коносуке Мацушіта“ Кризи, що повторюються, — це лише симптом недбайливості і ліні. ”Пітер Друкер03.10.2020 Студент 3-го курсу групи Інб-1-18-4.0d Мельник Андрій. Цитати великих людей