Розвиток підприємливості та фінансової грамотності у процесі вивчення зарубіжної літератури

Про матеріал
Мета і завдання презентації: Визначити актуальність навчання підприємливості та фінансової грамотності у Новій українській школі. Опрацювати ключову компетентність «Підприємливість і фінансова грамотність». Визначити роль фінансової грамотності у житті людини. Підвищити професійну компетентність педагогів із питань формування та розвитку компонентів підприємливості в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Ознайомити з прийомами, методами, технологіями розвитку підприємливості та фінансової грамотності на уроках зарубіжної літератури. Акцентувати увагу на важливості організації процесу навчання через практику, дослідження та обмін досвідом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток підприємливостіта фінансової грамотності у процесі вивчення зарубіжної літератури

Номер слайду 2

Мета і завдання Визначити актуальність навчання підприємливості та фінансової грамотності у Новій українській школі. Опрацювати ключову компетентність «Підприємливість і фінансова грамотність». Визначити роль фінансової грамотності у житті людини. Підвищити професійну компетентність педагогів із питань формування тарозвитку компонентів підприємливості в освітньому процесі закладів загальноїсередньої освіти. Ознайомити з прийомами, методами, технологіями розвитку підприємливості та фінансової грамотності на уроках зарубіжної літератури. Акцентувати увагу на важливості організації процесу навчання через практику, дослідження та обмін досвідом.

Номер слайду 3

Ключова компетентність«Підприємливість і фінансова грамотність»У статті 12 Закону України «Про освіту» (05.09.2017 № 2145-VIII) задекларованозавдання формування ключових компетентностей, спрямованих на досягненнязагальної освітньої мети. Однією з ключових компетентностей, які передбачені в освітньому процесі Нової української школи, є «Підприємливість та фінансова грамотність». Відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти (постанова Кабінету. Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898) ключова компетентність«Підприємливість і фінансова грамотність» передбачає:ініціативність, спроможність використовувати можливості та реалізовувати ідеї, створювати цінності для інших у будь-якій сфері життєдіяльності;здатність до активної участі в житті суспільства, керування власним життямі кар’єрою; уміння розв’язувати проблеми;готовність брати відповідальність за прийняті рішення;здатність працювати в команді для планування і реалізації проєктів, які мають культурну, суспільну або фінансову цінність.

Номер слайду 4

Рамкова програма оновлених ключовихкомпетентностей для навчання протягом життя(Європейський парламент і Рада Європейського Союзу 2018 р.) Підприємницька компетентність. Основні знання, уміння, навички та ставлення, пов’язані з підприємницькоюкомпетентністю:усвідомлення можливостей для перетворення ідей в особисту, соціальнута професійну діяльність, а також розуміння підходів до планування та управління проєктами;навички засновані на креативності, що включає уяву, стратегічне мислення,вирішення проблем, а також критичний аналіз творчих процесів та інновацій;почуття ініціативи, активності, пошуку, сміливості та наполегливостіу досягненні цілей, бажання мотивувати інших і цінувати свої ідеї, співпереживати, приймати відповідальність за етичність дій протягом усього процесу.

Номер слайду 5

Отже, бути підприємливим – це бути:«Навчити» бути підприємливим НЕ СКЛАДНО!!!Це не тільки для 5-10% обраних, а для всіх, хто хоче жити у ХХІ ст. і бути успішним.

Номер слайду 6

Поняття «фінансова грамотність»:

Номер слайду 7

На різних уроках необхідно робити акцент не лише на економічних. Принципах чи змісті підприємницької діяльності, а й на формахроботи з учнями. Це можливо лише за рахунок інтегрованого підходу до навчання, творчої організації освітнього і виховного процесу вчителями всіх навчальних дисциплін, використання сучасних педагогічних технологій.Інтегрований підхід допомагає учням зрозуміти, що все в житті взаємопов’язане, і отримані на інших уроках знання можуть знадобитися будь-коли. Нова українська школа потребує нових підходів до навчання, якіґрунтуються на засадах педагогіки партнерства, співпраці між учнями тавчительством, відходу від авторитарної моделі комунікації. Для ефективного результату

Номер слайду 8

Дієвим буде проблемне навчання, що допомагає відштовхнутися від конкретної проблеми для розвитку належних умінь і ставлень, пошуку нових знань. Варто збільшити кількість практичної діяльності. Звернення до досвіду учнів перетворює їх на активних учасників навчального процесу та пов’язує навчання з життям. Необхідно використовувати методи і техніки, що забезпечують особисту участь усіх без винятку учасників навчання, проєктують ситуації, коли кожен учень має можливість пережити радість успіху, збагатити свій духовний світ позитивними емоціями. Окремої уваги заслуговують інтерактивні методи, проєктнітехнології, які розвивають творче мислення, почуття відповідальності, вміння працювати в команді та презентувати результати своєї роботи. Для ефективного результату

Номер слайду 9

Уроки зарубіжної літератури. Багато програмових літературних творів мають значний потенціал для виховання підприємливої особи. Можна запропонувати дітям оцінити позитивні та негативні моральні якості, притаманні підприємцям із художніх творів; провести міні-дослідження «Підприємливість літературних героїв, гідна наслідування» тощо. Важливим є проведення уроків зарубіжної літератури з використанням технік, які розвивають підприємливість, під час узагальнення знань учнів. Наприклад, аналіз сюжету, композиції, проблем, образів будь-якого художнього твору доречно провести, максимально надавши самостійності учням. Завдяки цьому школярі усвідомлюють власну відповідальність за якість зробленої роботи, її ґрунтовність і, таким чином, глибше запам’ятовують опрацьований твір.

Номер слайду 10

Приклади конспектів уроків: Уроки з підприємницьким тлом: навчальніматеріали / за заг. ред. Е. Бобінської, Р. Щияна,М. Товкало. – Варшава: Сова, 2014. – 398 с. (http://surl.li/icrh):«Оноре де Бальзак. «Гобсек». Характеристика образу Гобсека(Урок-розслідування «Хто ж ви, пане Гобсек?»)» (http://surl.li/iqbs);«Іван Мазепа: зрадник чи герой?» (http://surl.li/iqbt);«Уроки Робінзона Крузо, або Гімн цивілізованій людині в романі Даніеля Дефо«Життя та незвичайні пригоди Робінзона Крузо» (http://surl.li/iqbv);М. Твен «Пригоди Тома Сойєра». Ключові події повісті. Винахідливість,підприємливість та кмітливість героїв твору. (http://surl.li/ispx).

Номер слайду 11

Тренування творчого мислення. Підприємливі особи стають успішними значною мірою завдяки власній креативності. Буктрейлер – це рекламний ролик про книгу, що образно висвітлює окремі моменти сюжету і водночас інтригує та спонукає до прочитання повної версії тексту. Скрайбінг – створення навчальних мальованих історій будь-якої тематики. Метод пояснення чи розповіді, під час якого паралельно створюються схематичні малюнки, що ілюструють ключовий зміст висвітленої інформації. Комікс – мальована історія, в якій ілюстрації, як правило,супроводжуються текстовими репліками головних героїв та іншими коментарями.

Номер слайду 12

Copyright © Wondershare. Software. Комікс за одним із розділів твору Л. Толстого «Анна Кареніна» http://surl.li/isdqІсторія про парасольку http://surl.li/isdz

Номер слайду 13

Тренування творчого мисленняІнфографіка - це добірка зображень, діаграм і мінімального обсягу тексту, що роблять огляд теми легкозрозумілим. Кросворди. Ребуси Кроссенс – асоціативна головоломка. Створення презентацій

Номер слайду 14

Тренування творчого мислення. Літературні задачі за змістом твору;Оформлення книжечки чи газети із власними віршами або творами, що вивчаються;Інсценізації;Цікавим для учнів будуть такі завдання для роботи з творами:продовжити твір;змінити кінцівку твору;самостійно скласти казку, яка ілюструє певну тему;переказати відому казку з використанням економічних термінів. Вправа «Стара казка на новий лад» Завдання – перекласти її на економічний лад, тобто переказати з використанням економічних термінів.

Номер слайду 15

Текст казки. Біля одного великого міста в селі жив чоловік. Був у нього шматочок поля,діляночка лісу і велике болото. Занедужав чоловік, відчув близьку смерть. Покликав він тоді синів і розділив своє багатство. Старшому віддав поле, середньому – ліс, анайменшому дісталося велике болото, що межувало між лісом і полем братів. Побачив батько, що найменший син зажурився, одержавши такий спадок, і сказав тоді: «Коли будеш мати мудру голову і працьовиті руки, то й болото зробить тебе багатим.»Завдання до казки. Як би ти порадив найменшому синові розпоряджатися спадком? Вибери один іззапропонованих варіантів, обґрунтуй його. Якщо можеш, запропонуй своє вирішенняпроблеми. А) продати болото. Б) видобувати торф, виробляти торф’яні добрива на поля. В) осушити болото і посадити культурні рослини (сусідство великого міста гарантує збут продукції). Г) розчистити болото, зробити став і займатися розведенням риби. Можна об’єднати учнів у декілька груп і запропонувати записати свій варіант на картку. Під час обговоренняаргументувати свій вибір і свої думки.

Номер слайду 16

Орієнтовні критерії для оцінки роботи: Точність переказу тексту казки, тобто відповідність смислів в оригіналі і переказі казки. Кількість використаних економічних термінів. Загальне враження: оригінальність, гумор, винахідливість, зв’язність економічного переказу. Економічні поняття, які можна використовувати в тексті(ці терміни є підказкою, можна запропонувати будь-які інші)Потреба; виробничі ресурси; економічна система; натуральне і товарнегосподарство; попит; пропозиція; витрати; економічні та вільні блага;приватна власність; обмеженість; рідкість; проблема вибору; ціна вибору. Вправа «Стара казка на новий лад»

pptx
Додано
13 лютого 2023
Переглядів
2138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку