Тема: Розвиток спритності та швидкісно-силових якостей учнів.
Мета уроку: 1. Навчити основних елементів техніки виконання
легкоатлетичних (стрибкових, бігових, метання) вправ .
2. Навчати техніці старту, стартового розбігу.
3. Тренувати основні фізичні якості школярів.
4. Розвивати силу стрибковими вправами.
Завдання уроку:
Інвентар : свисток, секундомір, кубики для човникового бігу, нестандартне обладнання, скакалки.
Місце проведення: спортивний майданчик.
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозу-вання хв |
Оранізаційно-методичні вказівки |
||
Підготовча частина (12-14 хв) |
|||||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
2 хв |
Перевірити стан спортивної форми відповідно до погодних умов та стан здоров´я. |
||
2 |
Інструктаж із техніки безпеки під час занять легкою атлетикою |
1 хв |
Звернути увагу на безпеку під час метання. Протягом бесіди діти відповідають на запитання вчителя. |
||
3 |
Вимірювання ЧСС |
До 30с |
За 10 с, результат помножити на 6. У нормі ЧСС — 60-70 уд/хв. Звернути увагу на самопочуття учнів. |
||
4 |
Стройові вправи на місці |
1 хв |
Чіткість і узгодженість виконання. |
||
5 |
Різновиди ходьби: - звичайним кроком; - на носках; - на п’ятках; - на зовнішній стороні стопи; - на внутрішній стороні стопи; - перекатом з п’ятки на носок; - у пів присіді. |
1.30хв
|
У колону по одному, дистанція — 2 кроки Утримувати правильну поставу. |
||
6 |
Різновиди бігу: - звичайний; - із високим піднімання стегна; - із закиданням гомілки; - із прискоренням; - перехресно. |
1.30хв
|
Зберігати дистанцію. У повільному та середньому темпі. Дистанція 2-3 кроки Зберігати стрій під час виконання бігових вправ. |
||
7 |
Вправа для відновлення дихання під час ходьби (підвестися на носки, підняти руки до гори — вдих, руки вниз через сторони, нахил тулуба — видих).
|
До 30с |
Поступово уповільнювати рухи |
||
8 |
Загальнорозвивальні вправи у русі: вихідне положення (В. П.) — зігнуті руки біля грудей. 1-2 — пружинисті ривки зігнутими руками; 3-4 — те саме прямими руками; нахили голови в сторони; В. П. — праву руку вгору, стиснути в кулак. 1-2 — відведення рук назад; 3-4 — те саме, змінивши положення рук; нахили голови вперед і назад. В. П. — руки над головою у «замок». На кожний крок відведення рук назад і прогинання спини. В. П. —руки вперед. На кожний крок нахили вперед до торкання підлоги (землі); колові рухи кистями.
В. П. — руки за голову. Випад вперед на кожний крок.
В. П. — руки вперед та в сторони. На кожний крок мах ногою до торкання різнойменної руки. |
5-6хв
15-20 Разів
10-12 Разів
8-10 Разів
8-10 Разів
8-10 Разів
8-10 Разів
|
У колоні по одному.
Лікті на рівні плечей.
.
Руки трохи зігнуті в ліктях, рухи пружні
Виконувати енергійно, тримати рівновагу
Ноги в колінах не згинати.
Спина пряма, не нахилятися вперед. У спокійному темпі.
Руки не опускати, ноги не згинати в колінах .
|
||
9 |
Виміррювання ЧСС |
До30с |
У нормі-130-140уд/хв |
||
Основна частина (24-25 хв) |
|||||
1 |
Низький старт (виконання команд: «На старт!», «Увага!», «Руш!»)
|
5-6 хв
|
За командою «На старт!» бігун стає попереду колодок, присідає й ставить руки перед стартовою лінією. Потім ногою, що розташована попереду та рухається назад, упиратися об опорну площу доріжки. Ставши на коліно ноги, що розташовується позаду, бігун ставить руки на пальці впритул до стартової лінії. Пальці рук утворюють пружне склепіння між великим пальцем і рештою пальців, що стиснуті між собою. |
||
2 |
Стрибок у довжину з місця. |
8 хв |
Стежити за правильністю виконання стрибка. В. П. — стійка ноги нарізно на ширині плечей. Перед початком стрибка підняти руки вгору, стати навшпиньки, а потім опуститися на напівзігнуті ноги, відвести руки назад і нахилити тулуб уперед. Під час виконання стрибка відштовхнутися двома ногами і водночас змахнути руками вперед-вгору. У польоті зігнути ноги в колінах і винести їх уперед, а під час приземлення присісти і винести руки вперед, забезпечуючи тим самим м’яке і стійке приземлення. |
||
3 |
Човниковий біг: 4 х 9 м: човниковий біг з торканням рукою за лінією та перенесення кубиків.
|
6 хв. |
За командою "На старт!" учасник займає положення високого старту за стартовою лінією. За командою "Руш!" він пробігає 9 метрів до другої лінії, бере один з двох м’ячиків , що лежать на спорт. маркері, повертається бігом назад і кладе його в інший спорт. маркер. Потім біжить за другим м’ячем і, взявши його, повертається назад та кладе в спорт. маркер.
|
||
4 |
«Брейн-ринг». Орієнтовні запитання: • Яким повинен бути питний режим під час занять легкою атлетикою? • Якими є зовнішні ознаки втоми? Яке місце посіла збірна України на Олімпіаді 2012? |
3-5хв |
Перешикування у дві шеренги. Кожна команда ставить по 3 запитання суперникам. Ураховують кількість правильних відповідей. |
||
Заключна частина (5 хв) |
|||||
1 |
Повільний біг, рівновага на одній нозі. |
1 хв |
Руки на пояс, другу ногу вперед. Повторити на обох ногах. |
||
2 |
Ходьба з виконанням вправи на увагу. Визначення ЧСС за 10 с. |
1,30 хв |
Виконувати вправи за вказівкою вчителя. |
||
3 |
Підбиття підсумків уроку |
2 хв |
Обов´язково відзначити найбільш старанних учнів. |
||
4 |
Домашнє завдання |
30 с |
Стрибки у довжину з місця. вправи зі скакалкою. |
||