Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами нетрадиційних технік малювання

Про матеріал
На початку життя дитини саме малювання розвиває зір, вдосконалює координацію рухів, мислення. Особливе місце в процесі малювання займають нетрадиційні техніки.
Перегляд файлу

Рудецька О. О.

Вихователь середньої групи «Бджілка»

КУ Сумський навчально-виховний комплекс №16

 

Розвиток творчих здібностей дітей середнього віку засобами нетрадиційних технік малювання

       Постановка проблеми. Малювання має величне значення в системі дошкільної освіти. У процесі малювання у дошкільника формується посидючість, спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. На початку життя дитини саме малювання розвиває зір, вдосконалює координацію рухів, мислення. Особливе місце в процесі малювання займають нетрадиційні техніки. Тільки нетрадиційні (нестандартні) прийоми творчості дозволяють кожній дитині у повній мірі розкрити свої почуття і здібності.                                                                                                                                                            

        Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва та викликає цікавість до малювання ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливість використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів.                                                                                    Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримують знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволодівають технічними прийомами роботи з ними та послідовністю виконання образотворчого процесу. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі малюнки стають змістовніші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття і не тільки на папері дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором'язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде. Важливо, що кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей. Дитячі роботи, під час творчого процесу такого малювання, не залежні від зразка, як зазвичай – вони не схожі одна на одну. Нетрадиційні техніки малювання і художня творчість допомагають розкрити свою    особистість, індивідуальність.                                                                            

Методи нетрадиційного малювання:

  1. Малювання пальчиками;
  2. Малювання по мокрому;
  3. Малювання виделками;
  4. Малювання ватними паличками;
  5. Малювання долоньками;
  6. Малювання нитками;
  7. Малювання поролоном;
  8. Малювання сіллю;
  9. Малювання у техніці видування і т. п                                           

        Нетрадиційні способи малювання встановити більш тісний контакт між батьками, вихователями та дітьми. Вони допомагають дитині відчути свою потрібність. Діти відчувають незабутні позитивні емоцій, а за емоціями можна судити про настрій дитини, про те, що його радує, що його засмучує.                    Малювання нетрадиційними техніками сприяє вирішенню наступних завдань у дошкільному вихованні:

  1. Збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.
  2. Здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, розваги, гуртки).
  3. Розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.
  4. Сприяти формуванню у дошкільників емоційно – оцінювального ставлення до творчих проявів.
  5. Заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.

        Насамперед педагог повинен мати власний творчий розвиток, креативний підхід у виборі тематики занять.   

        Існують різні матеріали і предмети для вільної діяльності, як:                               

 - трафарети (картон, пластик, монети);                                                                          - ватні палички, поролон, кисті різної жорсткості;                                                              - опале листя різних дерев, різної форми та величини;                                                - кам'яна сіль, манна крупа, харчові барвники;                                                               - клей ПВА, нитки.

.

       Висновок. Вихователі, повинні старатися розвивати вміння вихованців, створювати свої особливі зображення, вірити в свої сили. Дитячі малюнки з кожним днем стають змістовнішими, привабливішими, емоційними.                            Використання нетрадиційних технік малюком – це перший крок малюків у великий світ культури.

 

          Список використаної літератури:

1. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К.,

2. Горошко Н. А. Зображувальна діяльність у дошкільний навчальних закладах (малювання, аплікація, ліплення). – Х.: Видавництво «Ранок», 2007

3. Демчук М. Нетрадиційні техніки // Палітра педагога. – 2001. - №3

4. Ланіна І. В. Образотворче мистецтво для дошкільнят (4-5 років) / І. В. Ланіна, Н. В. Кучеєва. – Х.: Видавництво «Ранок», 2012

5. Методичні рекомендації до освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». – К., 2016

6. Прокопенко Л. Чарівниця Аквапатія // Джміль. – 2008.- №2

7.  Скрипка Н. Г. Використання новітніх технологій в зображувальній діяльності // Бібліотечка вихователя. – 2005. №5-6

8. Інтернет ресурси

docx
Додав(-ла)
Рудецкая Елена
Додано
9 січня 2023
Переглядів
3003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку