Розвиток творчих здібностей учнів на уроках іноземної мови шляхом використання проектної технології.

Про матеріал

Однією з актуальних, технологій є метод проектів, який допомагає розширити комунікативні компетенції учнів, сприяє розвитку активного самостійного мислення, дозволяє застосовувати накопиченні знання з предмету, розвиває творчі здібності учнів.

Перегляд файлу

                                                

                                                  Виступили: Круть О.І

                                                                                      Веселовська О.В.

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках іноземної мови шляхом використання проектної технології.

Однією з актуальних,  технологій є метод проектів, який допомагає розширити комунікативні компетенції учнів, сприяє розвитку активного самостійного мислення, дозволяє застосовувати накопиченні знання з предмету, розвиває творчі здібності учнів.

 У навчанні англійської мови метод проектів надає можливість учням використовувати мову в ситуаціях реального повсякденного життя, що сприяє кращому засвоєнню та закріпленню знань іноземної мови.

 Ця технологія дозволяє реалізувати не тільки освітні завдання, а й виховні:  формує в учнів культуру спілкування, толерантно ставитися до думки партнерів по спілкуванню, вчить співробітництву, виховує моральні цінності, такі як, взаємодопомога, вміння співпереживати.  Саме цей метод, на нашу думку, є найцікавішим та мотиваційним.

Звичайно, проектні технології не можуть використовуватися  на кожному уроці,  тоді це стане не цікаво і неефективно. Отже,  цей вид роботи ми використовуємо для  узагальнення знань і умінь з вивчених тем. Тому наприкінці кожної вивченої теми заздалегідь планується проектна робота. Перші спроби використовувати  елементи проектної технології ми починаємо вже з першого класу і поступово  вони ускладнюються за формою та змістом. Результатом такої діяльності учнів є корисний матеріал або нематеріальний продукт. 

Проекти різняться своїми типами залежно від вікових особливостей учнів. Так , наприклад, для початкової ланки ми частіше використовуємо творчі та ігрові проекти, для середньої та старшої ланки – дослідницькі, інформаційні, творчі та змішані.

 Ми поділимося  конкретними прикладами проектних робіт на різних етапах викладання  іноземної мови з власного досвіду.

Демонстрація презентації

Молодша ланка

  • Після вивчення теми «Тварини» пропонуємо учням спочатку послухати розповідь про тваринку, а потім намалювати свою улюблену  і розповісти про неї.  При цьому вони дізнаються про правила оформлення проекту: наявність заголовка, автора проекту, клас, акуратне оформлення. На уроці опрацьовується граматичний матеріал, повторюється лексика, яка використовується в проекті. На наступному уроці влаштовується виставка, і учні представляють свої роботи: читають або розповідають про свою улюбленому тварину.
  • Таким же чином  виконуємо проект з теми  «Моя сім'я», діти створюють малюнок сім`ї та описують його.
  • Наступний проект «Цікаві фігури» проходив в рамках теми «Школа», в ході якого  учні за допомогою цеглинок Лего проектували різні геометричні фігури, а також повторювали кольори.
  • Найулюбленіші проекти  учнів відбувалися на шкільному подвір`ї. Так, проект «Збери осінній букет» в рамках теми «Природа і погода» проходив на свіжому повітрі, метою якого було узагальнити лексичний матеріал, а також активізувати лексику попередніх тем: кольори, прийменники. У формі гри учні виконували різні комунікативні завдання, змагалися  в командах, вивчали природу рідного краю, а кінцевою метою проекту було зібрати букет з листя та квітів і прикрасити ним класну кімнату.
  • Учні першого класу, який працює в рамках освітнього проекту «На крилах успіху» також зробили перші кроки у проектній діяльності. Наприклад, в кінці вивчення теми  тижня «День здорового харчування» у міні групах діти створювали святкові салати на день народження одного з героїв підручника., наповнюючи тарілки уже відомими фруктами та овочами. Кожна група обговорювала свою страву, опановуючи прості речення, пригадували назви продуктів, називали їх колір.

Середня ланка

Завершивши роботу над темою «Вільний час. Дозвілля», учням 8 класу отримали завдання створити спільний постер з іх зображеннями та висловити думку з даної тематики, використовуючи мовні шаблони. Ця робота вимагала попередньої підготовки, тобто мала підготовчий етап. Такого роду завдання дуже захоплюють учнів, вони з інтересом і відповідальністю беруться за виконання такої роботи.

Учнів 6-8 класів залучено до проекту Посткроссінг, який передбачає обмін інформацією про культуру і життя рідного краю з представниками інших країн. Ми обмінюємося справжніми листівками, не електронними, з людьми з різних країн світу. За осінній період  вже встигли написати і відправити листівки до таких країн: Росія, США, Бельгія, а отримали  з Латвії, Великобританії. Цей проект викликав у учнів великий інтерес до листування. Вони були здивовані тим фактом , що хтось ще користується послугами звичайної пошти, відправляє листи та листівки. На прикладі саме цього проекту учні побачили можливість практичного застосування мови  як засобу спілкування. Поки колекція листівок невелика, бо проект розпочато у вересні, але ми намагаємось долучити, зацікавити більшу кількість дітей, тим самим підвищити інтерес до предмету.

Старша ланка

На старшому етапі навчання учні більш свідомо, більш творчо підходять до створення проекту. З урахуванням  програмних вимог та їх інтересів, було створено багато різних проектів з таких тем: «Великобританія», «Здоровий спосіб життя», « Мистецтво», «Наука», « Екологія», и «Цікаві місця України», «Винаходи», «Мій рідний край» та інше.

Крім тематичних проектів, в цьому році з`вилася можливість іншомовного спілкування з ученицею Фатюхою Ярославою та сім`єю, в якій вона зараз проживає (США, штат Айова). Учнями 11А класу написано та відправлено  листа про шкільні події цього року. Зараз чекаємо на відповідь Ярослави та членів її host family. Листування планується на весь період перебування Ярослави за кордоном.

Підсумок

Сьогодні ми розуміємо під словосполученням «проектна технологія» і певний комплекс ідей, і досить чітку педагогічну технологію, і конкретну практику роботи вчителя. Ми не стверджуємо, що проектна робота допоможе вирішенню усіх проблем у навчанні, але це ефективний засіб від нудьги. Вона сприяє розвитку учнів, усвідомлення себе як члена групи, розширення мовних знань. Проект - це також реальна можливість використовувати знання, отримані на інших уроках засобами іноземної мови.

Дякуємо за увагу!