Розвиток творчих здібностей засобами театральної діяльності

Про матеріал
Консультація: Розвиток творчих здібностей засобами театральної діяльності Театральне мистецтво близьке і зрозуміле дітям, адже в його основі - гра, а це для малюка - найголовніший аспект діяльності, адже діти, граючись, розвиваються. Серед безлічі засобів впливу на формування особистості дитини дошкільного віку важливе місце посідає театр. Цей особливий синтетичний вид мистецтва органічно поєднує в собі художнє слово, драматичну дію, поетику, музику, живопис і літературу.
Перегляд файлу

 

 

Відділ освіти молоді та спорту Піщанської сільської ради

КЗ Орлівщинський ЗДО «Веселка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Розвиток творчих здібностей засобами театральної діяльності»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                           Підготувала: вихователь

                                                                                 КЗ Орлівщинський ЗДО «Веселка»

                                                                Кравченко Галина Іванівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток творчих здібностей засобами театральної діяльності

 

   У Базовому компоненті дошкільної освіти зазначено, що метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення гармонійного розвитку кожної дитини, створення сприятливих умов для її особистісного становлення та творчої самореалізації. Одним із ефективних засобів педагогічного впливу на розви­ток творчої особистості дошкільника названо театралізовану діяльність. Вона сприяє естетичному вихованню дітей, прилучає їх до мистецтва, розвиває вміння бачити, чути, розуміти красу слова, дії. Театральне мистецтво близьке і зрозуміле дітям, адже в його основі - гра, а це для малюка - найголовніший аспект діяльності, адже діти, граючись, розвиваються.

   Серед безлічі засобів впливу на формування особистості дитини дошкільного віку важливе місце посідає театр. Цей особливий синтетичний вид мистецтва органічно поєднує в собі художнє слово, драматичну дію, поетику, музику, живопис і літературу. Він дозволяє вирішити безліч актуальних проблем сучасної педагогіки і психології, пов’язаних із:

  • художньою освітою та вихованням дітей;
  • формуванням естетичного смаку;
  • моральним вихованням;
  • розвитком комунікативних якостей особистості;
  • вихованням волі, розвитком пам’яті, уяви, ініціативності, фантазії, мовлення (діалогу і монологу);
  • створенням позитивного емоційного настрою, зняттям напруження, вирішенням конфліктних ситуацій через гру.

 

    Головне − театр розкриває духовний і творчий потенціал дитини і надає реальну можливість адаптуватися їй в соціальній сфері.

    За твердженням К.С. Станіславського, театр − це найкращий засіб для спілкування людей, для розуміння їх сокровенних почуттів. Це диво, здатне розвивати в дитині творчі задатки, стимулювати розвиток психічних процесів, удосконалювати тілесну пластичність, формувати творчу активність; сприяти скороченню духовної прірви між дорослими і дітьми. Тому театралізована діяльність – унікальний засіб збагачення художньо-мовленнєвого досвіду дітей, розвитку зв’язного мовлення. Вона є джерелом розвитку почуттів, глибоких переживань і відкриттів дитини, залучає її до духовних цінностей.

    Саме у театралізованій діяльності реалізується потреба дитини у самовираженні, спілкуванні, пізнанні себе через відтворення різних образів.

    Одним з найефективніших, захопливих і дієвих  засобів розвитку  творчості наших дітей є театр і театралізовані ігри, тому що  гра - провідний вид діяльності дошкільників, а театралізовані ігри сприяють естетичному вихованню, розвивають самостійність, пізнавальні інтереси, мислення, позитивно впливають на емоційну сферу, надають можливість до самовираження.

    Дошкільний вік – це той період, коли театралізована діяльність є стійким захопленням майже всіх дітей, занурюючи дитину в казковий світ мистецтва, вона помітно для самої дитини стає джерелом творчого розвитку.

    Створення творчої атмосфери допомагає розкритися кожній дитині як особистості, застосовуючи власні можливості й здатності.

    Аналізуючи психолого – педагогічну й методичну літературу, теоретичні та практичні положення видатних педагогів та психологів, зокрема,Л. Артемової, Н.Ветлугіної, Л.Виготського, Н. Водолаги, Н.Сорокіної, О.Березіної, Л.Макаренко було визначено, що театралізована діяльність, яка є імпровізованою, виступає як активний, індивідуальний творчий процес і об`єднує різні за характером творчі принципи – продуктивний, виконавчий та оформлювальний. Кожна дитина в нашому закладі має певний творчий потенціал, але характер його прояву залежить від системи заходів, що створює навколишнє педагогічне середовище.

   З  метою активізації творчого потенціалу дітей, сприяння їх всебічному розвитку, вихованню інтересу до театрального мистецтва в закладах дошкільної освіти  впроваджується проект «Тиждень казки». Метою якого є розвиток в дітей творчих та  артистичних здібностей, виховання інтересу до різних видів і жанрів театралізації, прагнення до самовираження.

     Формат його проведення передбачає охоплення дітей різних вікових категорій, залучення їх батьків, а також використання упродовж тижня різноманітних форм організації театралізованої діяльності.

    У будь-якому віці в казках можна відкрити щось сокровенне і хвилююче. Слухаючи їх в дитинстві, людина несвідомо накопичує цілий «банк життєвих ситуацій», тому дуже важливо, щоб усвідомлення «казкових уроків» починалося з раннього віку, з відповіді на питання: «Чому нас вчить казка?».

    В душі кожної дитини криється бажання вільної театралізованої гри, в якій вона відтворює знайомі літературні сюжети. Саме це активізує її мислення, тренує пам'ять і образне сприйняття, розвиває уяву і фантазію, удосконалює мовлення. Використання дітьми різноманітних засобів виразності мовлення − найважливіша умова своєчасного інтелектуального, мовного, літературного і художнього розвитку.

  Формування творчих здібностей дошкільників на підставі інтенсивного використання в навчально-виховному процесі театрально-ігрової діяльності, методу проектів, самостійної театралізованої діяльності, творчих ігор  дає переконливі результати необхідності такого напрямку роботи, а саме:

- у дітей з'являється  інтерес до театру й мистецтву взагалі.

- рівень розвитку творчих здібностей дітей стає вище;

- діти поступово освоюють невербальні засоби спілкування (жести, міміку,руху);

- мова дітей стає більш зв'язною, виразною, розширюється  їх словниковий запас;

- діти навчаються виражати свої почуття й розуміти почуття інших;

- стають більш упевненими в собі, навчаються співпереживати,  долати боязкість.

     Творчі здібності людини слід визнати найбільш істотною частиною його інтелекту і завдання їх розвитку - одним з найважливіших завдань у вихованні сучасної людини. Адже всі культурні цінності, накопичені людством - результат творчої діяльності людей. І те, наскільки просунеться вперед людське суспільство в майбутньому, буде визначатися творчим потенціалом підростаючого покоління. Дуже важливо, щоб в світі, насиченому інформацією, новими технологіями дитина не втратив здатність пізнавати світ розумом і серцем, висловлюючи своє ставлення до добра і зла, міг пізнати радість, пов'язану з подоланням труднощів спілкування, непевності в собі. Слід зазначити, що виховання творчих здібностей дітей буде ефективним лише в тому випадку, якщо воно буде являти собою цілеспрямований процес, у ході якого вирішується ряд приватних педагогічних завдань, спрямованих на досягнення кінцевої мети. І в даній роботі ми, на основі вивчення літератури з даної теми, спробували визначити основні напрями та педагогічні завдання з розвитку акторських здібностей у дошкільному віці. Розвиток творчих здібностей в контексті театралізованої діяльності сприяє загальному психологічному розвитку, можливостям морально-естетичного впливу на дітей з боку педагогів. Театралізована діяльність - це варіативна система, що дозволяє формувати здібності до аналізу і синтезу, емоційним переживань, розвитку творчої активності дітей. Театралізована діяльність дозволяє комплексно впливати на дітей у вербальному і невербальному плані, ефективно вирішує завдання морального і естетичного виховання, збагачує емоційну сферу, активізує мовленнєву діяльність. Так само важлива зацікавленість у заняттях самого педагога. Відомо, що зацікавити дітей чим-небудь, дорослий може тільки, коли він захоплений сам. Якщо ж дорослий виявляє байдужість, воно передається і дітям.

 

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
3732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку